Proturbo  Autodiagnoosi

N1k5un 745 b200et -89

  • 5 Vastauksia
  • 3606 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa N1k5u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • youtube.com/Thegreatfinn
    • YouTube
N1k5un 745 b200et -89
« : 01.11.2015, 23:15:05 »
Talvipulkka  :sundaydriver:

Turbo ysi laitetaan talviteloille ja alustan päivitykseen talveksi niin päätin sitte hakea talvipulkaksi turbo seiskan, koska 2 ja 9 sarjalaisia on itellä ollu muttei koskaan 740.

Autoksi valikoitui ulkopuolelta aika järkyttävän näköinen menopeli  :buck2:

450tkm rulattu vuoden -89 745, b200et pannulla ja m46 lootalla. Kori maalattu paukulla mattamustaksi ja konepelli ruostutettu...
Sisällä onneksi vähän toinen tunnelma, kun löytyy sähkö ikkunat, peilit  ja kattoluukku, musta puolinahka sisusta mitä ei oo vielä istuttu puhki ja tietenki se tärkein eli roikkuva kattoverhoilu.... jollekka tullaan kyllä tekemään jotain  ;)

Keulalta löytyy 2x Boschin Rallye 225 ja sumareina Boschin Pilot 145 joista oli pakko tehdä #wannabetalmut  ;D


Nosturille kun pääsi nii löyty perus putkiviritelmä mitä sai vähän fixailla, mutta muuten oli suht siisti pohja yhtä alkavaa reikää lukuunottamatta




Vedenpoistoreikä meinas lähtee karkuun...



Rekkari on aika osuva  :)
« Viimeksi muokattu: 28.12.2015, 10:49:37 kirjoittanut N1k5u »
EX: 245GLT B200f m47 -89 | 744GL B230k m47 -87
Nykyset: 745GLT B200et m46 -89 | 945GL D24Tic m46 -83 | 945GLT b230fk m90 -96
Työajokki: Volvo FM 450 ''Viirusilmä''

Poissa N1k5u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • youtube.com/Thegreatfinn
    • YouTube
Vs: N1k5un 745 b200et -89
« Vastaus #1 : 08.11.2015, 17:01:12 »
Ihmettelin ku keskustan mukulakivillä edestä kuuluu kauheeta kolinaa, ihan ku olis iskarin yläpää löysällä. Luulin että ei se ny kovin kovaa kolise, mutta kun parkkipaikalla porukka kääntyy ihmettelemään että mikä ihme tollasta metakkaa pitää oli pakko avata ikkuna ja kuunnella mistä se ääni lähtee. Kuulostaa kun koko tolppa olis ollu irti  ;D
Noh ensin iskarin yläpää mopolla tiukkaan, ei ollu löysällä. Sitte rupesin ihmettelemään jarrusatulaa, kun heiluu paikallaan vähä epäilyttävästi että olisko se syynä.... No juu, liukutapit klonksu aika pahasti kupeissa mikä piti sen kauheen kolinan. Oli onneks toisesta jarrurempasta jääny hiukan pitemmät ja tiukemmat tapit ylimääräseksi niin niillä sai aika jämäkäksi koko satulan  :)

Valojaki tuli vähä päivitettyä, omiin umpioihin 100w H4 ja valojen suuntaus niin ei häikäse vastaantulijoita niin pahasti lyhkäsillä ajettaessa ja Boschin rallye 225 lisäpitkiin 100w H3
EX: 245GLT B200f m47 -89 | 744GL B230k m47 -87
Nykyset: 745GLT B200et m46 -89 | 945GL D24Tic m46 -83 | 945GLT b230fk m90 -96
Työajokki: Volvo FM 450 ''Viirusilmä''

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: N1k5un 745 b200et -89
« Vastaus #2 : 08.11.2015, 22:42:04 »
äkkiä pois ne 100w polttimot, itellä ainakin suli orkkis rele ihan tuntemattomaksi :D
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa N1k5u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • youtube.com/Thegreatfinn
    • YouTube
Vs: N1k5un 745 b200et -89 ''vastoinkäymisiä''
« Vastaus #3 : 13.12.2015, 10:31:05 »
Ai ne niin ihanat ensilumet  S*...... porukat saa vietyä kaikemmaailman vammavetosia/vajaatehosia ruoskiansa ''lintassa'' kuten myös allekirjoittanut  ::)

Ja hommahan on niin kauan kivaa kunnes jotain hajoaa, tässä tapauksessa seiskasta hajosi kiihdytyksessä vesiletku (tai ainakin ensin luultiin niin), lopulta kun auto saatiin kotipihaan niin vesien yhtäkkisen evakuoimisen syynä olikin haljennut alipainehana mikä ohjaa veden virtausta sisälämppärin kennolle.

Ei muuta paikallisen krääsäkaupan LVI hyllylle ja sieltä kasatuista osista sai rakennettua tämännäköisen härvelin



Taitaa virrata hiukan paremmin kun alkuperäinen ja hintaa tuli huimat 8€, tarvikehana mätänetissä 20€ luokkaa


Hommahan rullas taas hetkenaikaa hyvin, nakki palo ja kaikkilla oli hauskaa. Kunnes perästä kuulu se aina niin kivan kuulonen poks....
Ullatuuuuus!


Saipa hyvän tekosyyn hitsata kemppiperä


Vähän jäi epäilyttämään kestääkö tuo hitsi kun rattaita ei ollu kun ne kaks jäljellä mitkä tulee vetareiden päähän, eli piti ne koittaa saada hitsattua tohon koppaan kiinni. Jälkeenpäin ajatellen olis sinne voinu jonkinnäköstä täytemetallia lyödä täyteen ja hitsata koko murikka umpeen.
Eihän se kestäny ku pari vetoa asfaltilla ja riksrakspoks, 2wd:stä tulikin 1wd ja nilkuttamalla himaan.....  >:(

Huomenna hakemaan uutta akselia ja kohti uusia pettymyksiä  :P
EX: 245GLT B200f m47 -89 | 744GL B230k m47 -87
Nykyset: 745GLT B200et m46 -89 | 945GL D24Tic m46 -83 | 945GLT b230fk m90 -96
Työajokki: Volvo FM 450 ''Viirusilmä''

Poissa N1k5u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • youtube.com/Thegreatfinn
    • YouTube
Vs: N1k5un 745 b200et -89
« Vastaus #4 : 28.12.2015, 10:49:26 »
Uutta perää kehiin  :nälkä:



Välipöntön poisto



Tre Kronor  ;D







Viime yönä levis kytkimen työsylkkä.... joten pitänee mennä sen sielunelämää ihmettelemään  :uglystupid2:
EX: 245GLT B200f m47 -89 | 744GL B230k m47 -87
Nykyset: 745GLT B200et m46 -89 | 945GL D24Tic m46 -83 | 945GLT b230fk m90 -96
Työajokki: Volvo FM 450 ''Viirusilmä''

Poissa N1k5u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • youtube.com/Thegreatfinn
    • YouTube
Vs: N1k5un 745 b200et -89
« Vastaus #5 : 29.12.2015, 17:17:48 »
Annettu kytkimelle senverta monoo että oli ampunu haarukasta työsylkän männän läpitte  :idiot2:


Leikkaa&Liimaa ja taas mennää...
EX: 245GLT B200f m47 -89 | 744GL B230k m47 -87
Nykyset: 745GLT B200et m46 -89 | 945GL D24Tic m46 -83 | 945GLT b230fk m90 -96
Työajokki: Volvo FM 450 ''Viirusilmä''

 

Ateho  Elekma