Futurez  Kulkukoira

TÄRSITÄÄ 1400rpm VIKA LÖYTYI

  • 15 Vastauksia
  • 24042 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
TÄRSITÄÄ 1400rpm VIKA LÖYTYI
« : 06.07.2011, 17:36:20 »
eli nyt on vaihdettu moottorin tukikumi oikealle alas (oli muuten peace of cake 20min)
muttei värinät loppunu vieläkään kokonaan vaan sellanen ärsyttävä resonoiva ääni on edelleen

sisälle tuntuu ärsyttävästi ja kuuluu sellanen kun joku ottais koriin kiinni oikein huolella

konehuoeen puolella taas ei kuulu juuri mitään eikä tunnu kun pitää kädellä kiinni moottorista toisen pidellessä 1400 kierrosta
tuntuu myös ratissa (takimmainen moottorityynyhän on siinä hammastangossa kiinni)
ohjaustehostin se ei ole

muissa moottori kumeissä ei ole mitää päällepäin näkyvää vikaa

onko niissä etu/taka kumeissä ollu mitään vikoja et olis lässähtänyt kasaan ja antaa sieltä äänet?
alkaa ideat loppua eikä viittis puolta autoa ostaa uutta
« Viimeksi muokattu: 19.07.2011, 17:39:41 kirjoittanut hejasverige »

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: TÄRSITÄÄ 1400rpm
« Vastaus #1 : 07.07.2011, 08:29:44 »
Viittaan tässä sitä että jos etu/taka kumityyny on lässähtänyt kasaan ja siellä kumin sisällähän on alumiini tai jotkut metalli palat missä kumin pultit on kiinni ja jos/kun kumi painuu kasaan niin ne palat alkaa siellä kumin sisällä ottamaan toisiinsa kiinni jolloin resonoi.

vatsaava tapahtui ex chevy vanin kanssa sellasta ihme jurnutusta ja resonointia välillä ja vikaa haettiin ja kauan
syyksi paljastui painunut vaihdelaatikon tukikumi
eli pultin kiinnikkeet kumin sisällä hankasivat toisiaan kumi ei päällisin puolin ollut rikki

yllättävän löysältä vaikuttaa toi koneen kiinnitys vieläkin sen jälkeen kun ton ala oikean kumin vaihdoin.
mulla siis bensa 70


Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: TÄRSITÄÄ 1400rpm tukikumiko??
« Vastaus #2 : 07.07.2011, 13:29:00 »
Lisätään sen verran että kävin tossa pihalla auto käynnissä ja laatikko parkilla ja työntelin edes takas reilusti niin että kumit jousti ja moottori vatkas edes takasin
ei ainakaan tyhjäkäynnillä vaikuttanut ääneen tuskin sitten sillä 1400rpm rämisee
jos isot pyöreet kumit olis ollu painunut kasaan niin olis luullut että ne olis nyt äännellyt

pitäis päästä johonkin pukille ja sitten joku pitämään kierroksia ja kun alkaa resonoimaan/juriseen niin tunnustelee siel auton alla mikä ääntää

jotenkin vaan tuntuu että se tulee siitä koneen ja paloseinän välistä jostaki kun tulee hyttiin niin selvästi

IDEOITA???


Mitenköhän tämä tarina päättyi -->http://keskustelu.suomi24.fi/node/8101073
jos toi oli tosiaankin se pakoputken jousto vian aiheuttajana niin sehän selittäis sen mun säksätyksenkin
OIREET TÄYSIN SAMAT KUIN MULLA!!
« Viimeksi muokattu: 07.07.2011, 13:52:00 kirjoittanut hejasverige »

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Vs: TÄRSITÄÄ 1400rpm tukikumiko??
« Vastaus #3 : 07.07.2011, 16:18:37 »
Sama vika tuossa S80:ssä, samoilla kierroksilla näki konehuoneessa, että moniurahihna vipatti: Vaihdoin hihnan, kiristimen ja kampiakselin hihnapyörän - ei vaikutusta.
 
Seuraavaksi menee vaihdelaatikko remonttiin, meinaan sama raaka räminä kuului jo rajummassa kiihdytyksessä ja vain 1-3 vaihteilla. On siinä toki muutakin vakavampaa häikkää... :D
 
Siis tällainen ääni, mitä videossa:
 
http://m.youtube.com/watch?v=E8yosaUWW3s
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: TÄRSITÄÄ 1400rpm tukikumiko??
« Vastaus #4 : 07.07.2011, 16:46:53 »


ei mulla kiihdytyksessä rämise muuten kun 1400-1500 rpm vaikka paikallaan laittaa vaihteen päälle ja kaasuttaa tiehensä niin vain ton kierrosalueen kohdalla resonoi
kiihdytyksessä ei tee eikä ajossa muutenkaan oikuttele paitsi taajamass reilussa 60 kmh putoo kiekat sille tasolle et resonoi.
muuten laatikko toimii hyvin ja kone käy yllättävänki siististi ja äänettömästi
paikallaan kanssa kun hakee kaasupolkimella noi kierrokset niin hyvin kapealla alueella tekee sen
« Viimeksi muokattu: 07.07.2011, 16:55:46 kirjoittanut hejasverige »

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: TÄRSITÄÄ 1400rpm VIKA LÖYTYI
« Vastaus #5 : 19.07.2011, 17:49:47 »
No niin eli olin ryöminyt auton alla kun se oli käynnissä ja kierrokset oli sen 1400rpm enkä nähnyt mitään miksi resonoi

tänään aloin vaihtamaan pakoputkea ja otin se ihan siit katalysaattorin perseestä irti
silloin napauttelin nyrkillä siihen katiskaan ja ääni tuntui kummalliselta

Siinä pakosarjan ja katalysaattorin alla "suoraan vetarin yläpuolella" on L mallinen rauta kiinni joka tukee pakosarjaa/katiskaa siihen moottorin lohkoon.

ajattelin että jos sen pultit on löysällä
vika paljastui siitä puolesta mikä on lohkoa vasten pultilla kiinni
oli revennyt irti siitä L palan reijän kohdalta eli toinen puoli oli lohkossa kiinni pultin alla ja tämä L rauta makas siinä päällä

eli alhaalta päin sitä ei nähny ennen kun otti sen pultin pois "jos ihan rehellinen olen en ollu nähny koko rautaa vaikka olin pyöriny siellä alla ja tutkinu resonointia"

Syy miksi kirjoitin tämän tänne on se että luin monta vastaavaa mystistä resonointia v70 ja s60 volvoista mihin ei ollu löytyny ratkaisua.

Toivottavasti auttaa edes jotain :hello:

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Vs: TÄRSITÄÄ 1400rpm VIKA LÖYTYI
« Vastaus #6 : 20.07.2011, 22:09:48 »
Hyvä havainto! Pitääpä itsekin tuo kannakerauta tutkia pietieetillä läpi. :)
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: TÄRSITÄÄ 1400rpm VIKA LÖYTYI
« Vastaus #7 : 21.07.2011, 07:45:52 »
se on site melko jemmassa
mutta  vetarin yläpuolella 13mm kantainen pultti suoraan ylöspäin katalysaattoriin kiinni ja sit se kulkee sen alumiini lämpösuojan yläpuolella jemmassa (sen lämpösuojan mikä menee vetarin ja niitten vesiletkujen ja putkien välissä)

toinen pää on lohkossa kiinni ensin siinä on 13mm kantainen mutteri jolla se lämpösuoja on kiinni siinä lohkossa ja sen mutterin ja lämpösuojan alla on sitten 19mm sellanen pultti mistä lähtee ulospäin 8mm jenga (johon toi lämpösuojan mutteri tulee kiinni) ja sisäänpäin 10mm jenga jolla toi tukirauta tulee kiinni lohkoon
eli se pultti on yhtenäinen 10mm lohkoon mutteri välissä ja 8mm ulospäin

vittumainen saada pois jos vetari kiinni kun se läpöpelti on siinä edessä

vaikeesti selitetty mutta toivottavasti valaisee asiaa
EI RÄMISE EIKÄ RESONOI ENÄÄN  :2funny:

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Vs: TÄRSITÄÄ 1400rpm VIKA LÖYTYI
« Vastaus #8 : 01.10.2011, 23:58:11 »
Näissäkin lienee eroja, nimittäin tuosta 2.4:sta vapaastihengittävästä ei moista kannatinta löytynyt...

Noh, omalla kohdallani ongelman syynä ei ollutkaan vaihdelaatikko tai tuo kannake, vaan ohjaustehostimen paineletku: Siinä ollut metallinen jatkos hinkkasi ilmastoinnin paineputkeen moottorin edessä => Räminä johtui metallista putkea pitkin höyrystimelle kojelaudan sisään. Lienee joskus hinkannut itsensä puhki siitä kohden, kun oli kerran tehty liitos justiin samaan kohtaan. ::)
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: TÄRSITÄÄ 1400rpm VIKA LÖYTYI
« Vastaus #9 : 02.10.2011, 16:46:00 »
Mulla kun juurikin on se vapaastihengittävä 2,4 2001 mallinen
niin kuin kerroin se on sellases jemmassa että vaikea löytää.
täytyy päästä nosturille tai jollekkin pukille kunnolla alle ja katella sieltä alumiinilämpöpeltien yläpuolelta se löytyy vetarin yläpuolelta

sellanen uudempi missä on katiska siellä auton alla niin on sitten ehkä eri
mutta uskon kyllä että näissä vapaastihengittävissä missä katiska on pakosarjassa niin se varmastikkin löytyy

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: TÄRSITÄÄ 1400rpm VIKA LÖYTYI
« Vastaus #10 : 02.10.2011, 17:13:52 »
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=25620029
siis tollanen pakosarja toi kuva on yläpuolelta
mutta alapuolella on se 8mm jenga mihin se tuki tulee kiinni.

pitää todella hyvin päästä alta tiirailee muuten sitä ei sieltä näy

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Vs: TÄRSITÄÄ 1400rpm VIKA LÖYTYI
« Vastaus #11 : 03.10.2011, 17:16:15 »
Tämmönen patentti tuosta omasta kattilasta löytyy, katiska tosiaan on tuolla vasta etuapurungon takana:


Tosiaan, pirssinä S80 2.4 vapari -99 (mallivuotta 2000), mutta lienee erilainen putkisto kuin V70:ssä.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2011, 17:18:21 kirjoittanut eki_j »
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa hejasverige

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: TÄRSITÄÄ 1400rpm VIKA LÖYTYI
« Vastaus #12 : 03.10.2011, 19:25:11 »
jumankekka niinpä mulla siis v70

joo aivan erinlainen on.
olispa mullakin tollanen eikä tälläinen raskas paska  pakosarja katiska joka vie kaiken tilan sieltä koneen takaa

VolvoFIN

  • Vieras
Vs: TÄRSITÄÄ 1400rpm VIKA LÖYTYI
« Vastaus #13 : 29.11.2011, 12:43:23 »
Näissäkin lienee eroja, nimittäin tuosta 2.4:sta vapaastihengittävästä ei moista kannatinta löytynyt...

Noh, omalla kohdallani ongelman syynä ei ollutkaan vaihdelaatikko tai tuo kannake, vaan ohjaustehostimen paineletku: Siinä ollut metallinen jatkos hinkkasi ilmastoinnin paineputkeen moottorin edessä => Räminä johtui metallista putkea pitkin höyrystimelle kojelaudan sisään. Lienee joskus hinkannut itsensä puhki siitä kohden, kun oli kerran tehty liitos justiin samaan kohtaan. ::)

Hei missä päin tuo kohta on moottorissa, jossa tuo tuo osa hinkkasi ilmastoinnin paineputkeen? Itsellä V50, jossa tulee jostain edestä resonoiva ääni 1600 kierroksen kohdalla, enkä ole vielä onnistunut paikallistamaan. Kuullostaa siltä, että tulisi enemmän kuskin puolelta. Voisi tarkistaa myös kyseisen kohdan. Ärsyttävä "ominaisuus".  >:(

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: TÄRSITÄÄ 1400rpm VIKA LÖYTYI
« Vastaus #14 : 29.11.2011, 20:03:07 »
Hei missä päin tuo kohta on moottorissa, jossa tuo tuo osa hinkkasi ilmastoinnin paineputkeen? Itsellä V50, jossa tulee jostain edestä resonoiva ääni 1600 kierroksen kohdalla, enkä ole vielä onnistunut paikallistamaan.
No ollaan autoissa S60/V70/S80 malleissa, tuskin osuu diagnostiikka V50 malliin  ;)
No, kannattaa katsella mille osiolle milloinkin viestin laittaa, mutta kyllä täälläkin tuolle v50:lle on ihan oma osio.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy