Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä

  • 77 Vastauksia
  • 30680 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #60 : 27.07.2011, 16:33:04 »
Noita on kahdenlaisia. Molemmissa idea sama ja varmasti yhtä toimivia. Tuossa putkimallissakin on pienempiä putkia sisällä eli ei ihan vaan putkenpätkä.

Se toinen malli on sit enemmän kennotyyppinen.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Kiitoksia, juuri tuolainen (liittimiä lukuunottamatta) tuossa ysin kennossakin majaili sisällä. Säästyinpä kuvanlataamisen vaivalta :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa migueli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #61 : 09.08.2011, 09:21:45 »
Onkos jutussa päästy eteenpäin jo? Kun itselläni on samanlainen ongelma, turbiini ei lukitu kuumana ja nelonen luistaa kuumana 100km/h vauhdissa ja vain kesällä, niin olen seurannut mielenkiinnolla tätä topicia. Laitoin
jäähyn tuonne paluupuolelle ajatellen samoin että öljyt kuumenee liikaa ja ongelmat johtuvat siitä. Eipä auttanut ei, ihan samanlainen kuin ennenkin....Itsellä Mobill 220:t sisällä ja vaihdettu huuhtelu periaatteella. Nyt 30tkm
jälkeen likaiset ja vaihtokunnossa...Olisko ideoita mitä öljyjä kannattais kokeilla seuraavaksi ottaen huomioon ongelmat laatikossa? Onko olemassa mitään pesevää ja tiivisteitä elvyttävää speksit täyttävää öljyä? Fortella
taitaa olla jonkun näköistä lisäainetta automaattilootaan, onko kukaan kokeillut http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?start=0&end=10&page=1&sivu=tuotteet&t_id=823&r_id=358&kieli=1#sisalto  .
Kuulin joskus että lisäjäähdytykseksi olis joskus asennettu volvoihin pelkästään pidempää putkea laatikon ja syylärin välille mikä olisi ollut riittävä toimenpide, tiedä häntä....

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #62 : 09.08.2011, 14:43:24 »
Nyt kun kelit ovat olleet kylmempiä, ei ongelmia ole esiinnyt.

Tosin kevyen avosandaalintm antamisen jälkeen on kyllä pian havaittavissa se, että turbiinin lukkiutumisnopeus nousee muutaman km/h. 

Sade kelillä ongelmaa ei esiinny käytännössä havaittavasti.

Lisäjäähdytyskierron rakentaminen on "vaiheessa".


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

The moose

  • Vieras
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #63 : 09.08.2011, 14:47:53 »
Fortella
taitaa olla jonkun näköistä lisäainetta automaattilootaan, onko kukaan kokeillut http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?start=0&end=10&page=1&sivu=tuotteet&t_id=823&r_id=358&kieli=1#sisalto  .
Kuulin joskus että lisäjäähdytykseksi olis joskus asennettu volvoihin pelkästään pidempää putkea laatikon ja syylärin välille mikä olisi ollut riittävä toimenpide, tiedä häntä....

omaan lisäsin liquid moly lisäaineen 500ml tuubi 17€

kannattaa harkita niiden putkien eristämistä pakosarjan/turbon lämmöltä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #64 : 10.08.2011, 01:04:31 »
omaan lisäsin liquid moly lisäaineen 500ml tuubi 17€
kannattaa harkita niiden putkien eristämistä pakosarjan/turbon lämmöltä.

Käynyt mielessä, kun tänään auton alla ryömin down-pipen ja katin välistä laippaliitosta availlessani (oli muuten todella mätä).

Havaitsitko mitään vaikutusta tuolla lisäaineella?
Mistäs noita lisäaineita on saatavilla?
Mätänetissä niitä ei ole näkynyt.



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

The moose

  • Vieras
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #65 : 10.08.2011, 11:31:55 »
fixux varaosa ketjuun kuuluva liike oli se josta ite ostin.

kaupungilla saa nurkkapyörittelyä suorittaa ilman piiiitkiä vaihtoja. isolla tiellä ei mitään ongelmia ollut eikä mitään lisäfeaturee tullu tolla öljyllä sinne. öljynvaihto oli siis aikasemmin turha kun nyt tavallaan lisäsin jälkikäteen sen aineen mikä vanhassa öljyssä oli jo valmiina  :2funny:

 :nohnoh tarjousöljyille..

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #66 : 16.08.2011, 09:11:05 »
Kerronpa kokemuksia laatikkoöljystä ja lämmöstä.

Laatikkoöljy kiertää pelkästään 13 -rivisen jäähdyttimen läpi ja tuo jäähy saa vain ajoviimaa. Mitään tuuletinta ei vielä ole eikä viskokaan vetele siitä läpi. Laatikon ulostuloletkussa on lämpöanturi ja mittari kojelaudassa.

Normaalissa ajossa öljyn lämpö on 90% ajasta alle 65 asteista. Moottoritietä, kaupunkiajoa mitä vaan, mutta heti kun tulee ruuhka ja auto seisoo ja rytkyttelee paikoillaan, lämpötila alkaa kohota ja jos saisi rauhassa pörrätä nousisi ties minne asti. Tällä kertaa lyhyessä ruuhkassa tavoiteltiin jo sataa astetta. Tuon lämpöinen öljy muutti laatikon kuminauhaksi ja käytös alkoi olla muutenkin aika epämääräistä.

Vaihdan jäähyn isommaksi ja lisään siihen vielä lämpöohjatun tuulettimen. Nyt on enää auki miten tuon lämpöohjauksen toteutan. Laatikossa olisi parissa paikassa paineen mittaukseen nipat, muttei oikein houkuttaisi sinne alle vedellä enempää johtoja. Partcossa olisi vino pino lämmöstä sulkeutuvia termostaatteja, jonka voisi pultata/liimata esim. jäähdyttimen syöttöpuolen yläpintaan: http://www.partco.biz/verkkokauppa/index.php?cPath=2065_1318

---
Nuo partcon termostaatit ei käy. Eivät datalehden mukaan kestä pakkasta.
« Viimeksi muokattu: 16.08.2011, 09:56:31 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #67 : 16.08.2011, 13:03:21 »
Kerronpa kokemuksia laatikkoöljystä ja lämmöstä.

Normaalissa ajossa öljyn lämpö on 90% ajasta alle 65 asteista. Moottoritietä, kaupunkiajoa mitä vaan, mutta heti kun tulee ruuhka ja auto seisoo ja rytkyttelee paikoillaan, lämpötila alkaa kohota ja jos saisi rauhassa pörrätä nousisi ties minne asti. Tällä kertaa lyhyessä ruuhkassa tavoiteltiin jo sataa astetta. Tuon lämpöinen öljy muutti laatikon kuminauhaksi ja käytös alkoi olla muutenkin aika epämääräistä.

Eli samat oireet kuin itsellä.    :'(

Vaihdan jäähyn isommaksi ja lisään siihen vielä lämpöohjatun tuulettimen. Nyt on enää auki miten tuon lämpöohjauksen toteutan. Laatikossa olisi parissa paikassa paineen mittaukseen nipat, muttei oikein houkuttaisi sinne alle vedellä enempää johtoja. Partcossa olisi vino pino lämmöstä sulkeutuvia termostaatteja, jonka voisi pultata/liimata esim. jäähdyttimen syöttöpuolen yläpintaan: http://www.partco.biz/verkkokauppa/index.php?cPath=2065_1318

---
Nuo partcon termostaatit ei käy. Eivät datalehden mukaan kestä pakkasta.
Laatikosta on turha yrittää mittailla sitä lämpötilaa, koska tärkeintä on se, minkä lämpöistä öljyä sinne lootaan palaa. Eli minä mittaisin öljyn paluu linjan lämpötilaa.

Mistä muuten löysit noiden partcon antureiden datalehdet?

Jos sieltä ei löydy sopivaa, niin voinhan raapustella kasaan kytkiksen, johon tarvitset vain jonkusen komponentin ja releen ohjaamaan puhallinta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #68 : 16.08.2011, 15:28:41 »
Mistä muuten löysit noiden partcon antureiden datalehdet?

Googlettelua ja ihmettelyä ja Elfalta lopulta löytyi "samoja" termostaatteja.

Jos sieltä ei löydy sopivaa, niin voinhan raapustella kasaan kytkiksen, johon tarvitset vain jonkusen komponentin ja releen ohjaamaan puhallinta.

Motonetissä oli oli 3/8":n kierteeseen sopiva avaava lämpökytkin, joten tuolla ja vaihtoreleellä tuon saa toimimaan enempiä ihmettelemättä. Idioottimainen kytkentä, mutta tuleepahan tehtyä :).

---
Täppäilin tuon kytkiksen kasaan ExpreeSCH:lla ja tällainen se suurinpiirtein on:


Tuo vaihtava rele vetää kokoajan kunnes lämpö nousee ja tuo termostaattikytkin aukeaa. Silloin tuo toinen rele alkaa vetää ja kytkee tuulettimen päälle. Tuossa on myös tuo pakotuskytkin kabiinissa.

Kokeilin virtalähteellä (vain 2A!) toimintaa ja hyvin pelaa. Vetävä rele vie 113-126mA ja pärähtäessään käyntiin moottori imaisee 3.031A ja pyöriessä 2.682A.

Jäähy on 25 -rivinen Mocal, johon Motonetin pienin 230mm tuuletin on vähän liian iso.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2011, 08:17:07 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #69 : 17.08.2011, 14:20:26 »
Motonetissä oli oli 3/8":n kierteeseen sopiva avaava lämpökytkin, joten tuolla ja vaihtoreleellä tuon saa toimimaan enempiä ihmettelemättä. Idioottimainen kytkentä, mutta tuleepahan tehtyä :).

Mihin kohtaan meinasit laittaa tuon lämpökytkimen (fyysinen sijoitus)?

Ja ei kytkiksesi mikään idioottimainen ole, päinvastoin!  P>

Symboolit ovat vain minulle hitusen outoja (ei EU-standardeja, kuten ei mikään autopuolella).  Ilmeisesti tuo käyttämäsi softa on jenkki alkuperää. Omat raapustukset olen tehnyt Kotkalla (eagle).


Veivasin hitusen enemmän KISS-kytkiksen.



Joka toimii samalla tavalla kuin piirroksesi, mutta on yksinkertaistettu versio.
Toiminta edellyttää, että kuvan +12V syöttö tulee jostakin virtalukon kytkemästä paikasta. Eli ei siis suoraan akulta.
V+ napa on mikä tahansa virtalukon ohjaama 12V piste.

Kun mopo lähti keulimaan, niin keulikoon sitten.   ;D


Tämä versio on akulta kytkettävä versio. Jossa +12V nasta voi tulla suoraan akulta ja ainoastaan V+ nasta virtalukon ohjaamana.

Kummassakin kytkiksessä on pakko-ohjaukselle kytkin, jollaiseksi käy mikä tahansa avautuva ON-ON tai ON-OFF lukittuva kytkin.
Tässä evoluutio versiossa II, on sitten myös pakko-ohjauksen merkkivalo muistuttamassa siitä, että pakko-ohjaus on päällä. Tuo merkkivalo sammuu tosin silloin kun lämpökytkimen avautumisraja lämpötila saavutetaan, joka ei pitäisi olla mahdollista pakko-ohjauksen päällä ollessa. Mutta jos näin tapahtuu, niin merkkivalo indikoi sen.
Ja merkkivalon on syytä olla LED, sillä muutoin hehkulampun lävitse kulkeva virta voi riittää pitämään releen vetäneenä ja pakko-ohjaus ei toimi.

Molemmissa kytkennöissä rele(et) ovat vetäneinä, sähköjen ollessa päällä ja lämpötilan ollessa alle säätörajan. Kun lämpökytkimen lämpöraja-arvo ylitetään, lakkaa vaihtorele vetämästä ja puhallin käynnistyy.
Myös vikatilassa (ohjauspiiri avoinna, poikki tms.) puhallin pyörii jatkuvasti.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #70 : 17.08.2011, 20:23:03 »
Mihin kohtaan meinasit laittaa tuon lämpökytkimen (fyysinen sijoitus)?

Lämpökytkin tulee T -haaralla jompaan kumpaan letkuun jäähdyttimessä. Asteet on 72-67. Kuvittelen noiden olevan oikein hyvät arvot ja pelivaraa on vaihtaa syötöstä paluuletkuun tai toisinpäin.

Molemmissa kytkennöissä rele(et) ovat vetäneinä, sähköjen ollessa päällä ja lämpötilan ollessa alle säätörajan. Kun lämpökytkimen lämpöraja-arvo ylitetään, lakkaa vaihtorele vetämästä ja puhallin käynnistyy.
Myös vikatilassa (ohjauspiiri avoinna, poikki tms.) puhallin pyörii jatkuvasti.

Nuo vaihtoreleet on tuollaisen "safety":n tekemiseen aika passeleita vekottimia. Olen jo oman kytkennän tehnyt ihan fyysillisestikin ja tuolla mennään, mutta kyllähän tuosta "not so kiss" -kytkiksestä sellaisen tekisi.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #71 : 17.08.2011, 21:08:44 »
Lämpökytkin tulee T -haaralla jompaan kumpaan letkuun jäähdyttimessä. Asteet on 72-67. Kuvittelen noiden olevan oikein hyvät arvot ja pelivaraa on vaihtaa syötöstä paluuletkuun tai toisinpäin.

Laitappas se mätänetin tuotenumero näkyviin, niin käväisen hakemassa moisen.

Laita suoraan lootan paluu putkeen, niin lootan lämpötila pysyy kaikkein stabiileimpana. Ja olen yhtä mieltä kanssasi, nuo lämpötilat ovat mitä parhaimmat omasta mielestänikin. Loota toimii jo tuossa lämpötilassa kuten pitääkin ja siitä ylöspäin nouseminen on hyvä aktivoida jäähdytys, koska silloin käytössä on kaupungissa tapahtuva ruuhka-ajo tai avosandaalitm, joka sekin kaipaa lisä jäähdytystä.

Mistä löysit muuten jäähdyttimesi?

Nuo vaihtoreleet on tuollaisen "safety":n tekemiseen aika passeleita vekottimia. Olen jo oman kytkennän tehnyt ihan fyysillisestikin ja tuolla mennään, mutta kyllähän tuosta "not so kiss" -kytkiksestä sellaisen tekisi.
Jep, auto-käytössä tuo "safety-mode" on enemmän kuin tarpeen, koska muutoin voi käydä kallis vahinko (ihan yleisestikkin ajatellen). 

Better safe than sorry!   :)

Kaiken lisäksi auto on mitä epäkiitollisin paikka mille tahansa sähköiselle tai mekaaniselle laitteelle ympäristöolosuhteidensa vuoksi.


Lisätään vielä...

Eilen iltaisella annoin avosandaaliatm 20km hiekkatien verran, keli märkä/sateinen ja ilman lämpötila noin +16C.   Eikä laatikon lämpöongelmista ollut havaintoakaan, vaikka paineilla mentiin ajasta suurin osa alipaineiden sijasta.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2011, 21:11:23 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #72 : 17.08.2011, 22:25:13 »
Laitappas se mätänetin tuotenumero näkyviin, niin käväisen hakemassa moisen.

13-3676, aika vaikeaa oli löytää tuota yhtä kappaletta Konalassa, mutta Vantaalla ainakin on yksi kappale (näin sen omin silmin ja koskinkin siihen :).

Motonetin kielessä näitä voi hakea varaosista "lämpötilakytkin" -nimellä. Siellä on monenmoista kikotinta. Joku parempi tarvikekauppa voisi omata kunnon kataloogin, josta saa juuri oikeanlaisen (kierre, lämmöt, NC/NO, liitin...).

Mistä löysit muuten jäähdyttimesi?

Edellinen 13 -rivinen tuli epaystä, mutta uusi 25 -rivinen Moposportista. Vein viimeisen kappaleen leveitä 1/2":n BSP jäähyjä. Tarkkana noiden mittojen kanssa! Kaikki ei esim ole saman levyisiä.
http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=960

Tuohon pieneen jäähyn ei oikein löytynyt mitään järkevää tuuletinta, kun nuo 12v laitetuulettimet ei taatusti kestä tuolla ja aika nihkeästi löytyi minkäänlaista IP -luokitusta. Jonkin MP/mönkijä tuulettimia voisi jostain löytyä, mutta maksaa sitten ihan mitä sattuu.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #73 : 18.08.2011, 13:23:47 »
Tuohon pieneen jäähyn ei oikein löytynyt mitään järkevää tuuletinta, kun nuo 12v laitetuulettimet ei taatusti kestä tuolla ja aika nihkeästi löytyi minkäänlaista IP -luokitusta. Jonkin MP/mönkijä tuulettimia voisi jostain löytyä, mutta maksaa sitten ihan mitä sattuu.

Laitetuulettimet voi unohtaa suoralta kädeltä, niissä ei riitä IP-luokitus, eikä käyttölämpötila-alue.
Mikään esim. Elfan luettelossa oleva 12V puhallin ei täytä speksejä lämpötila-alueelta tai IP-luokitukseltaan.

Sopivia puhaltimia löytyy autoista, veneistä, mp:stä yms. paikoista, joissa käyttötarkoitus on sama, jolloin voi odottaa, että speksit lämpötilan ja veden kestävyydestä täyttyvät.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: AW71L laatikon toiminta kuumissa keleissä
« Vastaus #74 : 16.10.2011, 22:46:33 »
Laatikkoöljy saaga jatkukoon...

Tänään vaihdoin syylärin, kun se oli alkanut tihkumaan ylävesiletkun luota (yllätys, yllätys!).
Muutama viikko sitten viitasin taasen ilmiöön:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10271.msg193752#msg193752

Edellinen öljysatsi oli taasen ottanut siipeensä tuolla reissulla.

No, vaihdoin eilen lootaöljyt mätänetin Mag1 ja samalla koneeseen lirautin Valvolinen VR1 racing (W10-60) ölpät suotimen keralla. Lootaöljyt huuhteluvaihtona, kuten tähänkin asti ja nyt käytin öljyä oikein runsaasti (11L).

Tänään testaillessa huomasin sen, että normaalilämpöisillä öljyillä vaihto kierrosluku on kasvanut avosandaalitm kiihdytyksellä joka vaihteella sieltä 5500rpm nurkilta tuonne 5700rpm lukemiin, eli em. öljy on kuumana ohkaisempaa.

Purin samalla syylärin päädyn ja tutkin lootaöljyn lauhdutinta. Sanalla sanoen säälittävä. Ystäväni, joka sattui tulemaa tallille repesi myös nähtyään lauduttimen, sanoen sitä säälittävän ja naurettavan rajamaastoon sijoittuvaksi.
Itse tyydyin saamaan vain itkupotkuraivarin moisestä lauduttimeksi kutsutusta tekeleestä!   :tickedoff:
(laitan kuvia myöhemmin).

Viime talvena syyläri on ollut jäässä alarivoistaan, jotka olivat pullistuneet. Kylmästöinnillä varustetun automaagin kenno on reilun 10cm korkeampi kuin muiden mallien. Pakkasnesteet ovat mittarin mukaan kestäneet sen - 34 C ja viime talvena tulin eräässä motarin notkossa yöllä panneeksi merkille sen, että mittarin lukema oli -39 astetta, nopeutta tuolloin oli "riittävästi", joten lienen silloin se on kilahtanut jäihin?  :o

Tänään paikalleen mennyt syyläri on se matalampi, ettei sen alareuna ole kokoajan vapaassa virtauksessa. Luultavasti se riittää talvella oikein hyvin, kesästä en tiedä. Ja jollei riitä, niin lisitään lahdutusta.

Alustavasti loota tuntuu toimivan normaalisti ja pitävän. Aika näyttää, onko syylärin lauduttimessa eroja ja johtuuko vaihtokierrosten nousu öljylaadusta (uskoisin näin), vai jostakin muusta.

Tähän liittyen, onko kukaan sorvannut 960:n lootaa B23X koneiden perään?
« Viimeksi muokattu: 16.10.2011, 22:49:12 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Proturbo  Autodiagnoosi