Futurez  Kulkukoira

B234 vapari drifteri

  • 62 Vastauksia
  • 28163 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
B234 vapari drifteri
« : 19.08.2011, 16:58:53 »
Moi!
Ajattelin aloittaa kirjoittelee tänne omasta moottori projektista kun Volvon kori ei kerran oo pääsyvaatimuksena :)

Rakenteilla siis vapari B234. Moottorin ensimmäistä versiota on tehty halvalla ja teho tavoitteet on nyt 200hv takapyöristä, penkissä jossa F-ryhmän eskosta mitataan parhaimmillaan samoja tehoja.

Tähän mennessä on tehty, fb männät jyrsitty reunoja ja venttiilikolot. Lohkoa laskettu mäntä tulee 1.8mm yli lohkon, puristussuhde 11,4. Kansi vakio. Nokat täytehitsattu 11.5 nostoa asteet 304/296. Imupuolelle tulee Dellorto 45 vaakakaasuttimet. Pakosarja 4-1 , muokattu Balkin 8v volvon sarjasta.
 Lohkona on B234 oma lohko kun sellainen sattu olemaan kannen alapuolella... Siitä pitääkin kysyä että kuinka tuosta voisi nostaa vähän öljynpainetta siinähän on pumpun vieres pultti jonka alla ilmeisesti tuo rajoitinventtiili. Onko kellään kokemusta minkä paksusta prikkaa vai miten tuo onnistuisi?

 
« Viimeksi muokattu: 30.07.2013, 11:57:39 kirjoittanut Haxu.R »
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #1 : 19.08.2011, 17:33:11 »
Mielenkiintoinen projekti.

Oletko millaisia muutoksia suunnitellut venttiilikoneistolle?

Laita toki kuvia!

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #2 : 19.08.2011, 17:36:07 »
Mihin koppaann tää mahtaa tulla?  :P
V70 TDI

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #3 : 19.08.2011, 20:14:53 »

Mielenkiintoinen projekti.

Oletko millaisia muutoksia suunnitellut venttiilikoneistolle?

Laita toki kuvia!
Kansi on oikeesti vakio tässä ykkös versiossa. Hydrauli nostajat löytyy ja vakio venajouset. Ostin kaverin rata-autosta noi nokat ni sieltä on varma tieto et pyörii hyvin 7500rpm.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #4 : 19.08.2011, 20:41:42 »
Mihin koppaann tää mahtaa tulla?  :P
Jaa onks se koppa kuitenki pakko kertoo vaikka velvoitetta ei ole....:)
No vanhakoppa escort on tää moottoripukki.
Täst tulee vähän semmonen 70-80 lukuisen rallicross auton näköinen ja Martin Schanke on suuri innoittaja myös ajotyylin puolesta...
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #5 : 19.08.2011, 22:08:15 »
No vanhakoppa escort on tää moottoripukki.

Miksi? Perusteluja kaivataan
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #6 : 19.08.2011, 22:15:32 »
Tuleeko tää johki sarjaan vai vaan omaks iloks?
V70 TDI

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #7 : 19.08.2011, 23:24:44 »
Miksi? Perusteluja kaivataan
Pieni kori, paljon voimaa=lotta fun
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #8 : 19.08.2011, 23:32:38 »
Tuleeko tää johki sarjaan vai vaan omaks iloks?
Driftingiä tällä on ajettukin 1600cc kentillä ja ajetaan edelleenkin kun saadaan B234:n käyntiin. Tää on mun entinen F-ryhmän ralliauto. Auto tehdään kyllä sprint sääntöjen mukaan kun olis tarkoitus ajaa joskus myös asvalttisprinttiä, eli paloseinää ei ole siirretty.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #9 : 23.08.2011, 13:31:09 »
No niin kerrotaan vähän voimansiirto puolestakin. Laatikkona on M47 samaisesta pelinappula vajeesta johtuen. Perävälitys tulee 5.3 niin M47:lla saan ajovaihteiksi kolmos, nelos ja viitos vaihteen niin ei tule ongelmaa huonosta kakkosvaihteesta. Kardaaniin tulee kumikiekko kun eskon perää pitää vähän varjella... Kytkimenä jousittamaton sintteri turbon asetelmalla. Perä vaihtuu kyllä myöhemmin volvon perään. Samalla kun pitäisi hankkia välitetty M45 loota niin silloin pärjää jollain 4.4 perävälityksellä.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #10 : 23.08.2011, 14:36:56 »
Perä vaihtuu kyllä myöhemmin volvon perään.

Mietitytti jo kun luin tuosta perän varjelusta, mutta tulihan se vastaus sieltä. :D Joutuuko paljonkin muotoilutöitä tekemään että volvon laatikko sopii eskon koppaan vai meneekö pienellä vaivalla?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #11 : 23.08.2011, 14:49:44 »
Kansa vaatii kuvia projektista!
Ota sit kunnon kasa noita m47 varastoon, voi meinaan olla aika kulutuskamaa driftingissä.

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #12 : 23.08.2011, 16:09:34 »
Kansa vaatii kuvia projektista!

Mä oon aika huono näitte tietokoneitten kans :-[ Kuinkas tuohon img juttujen väliin lisätään kuva. Omalla koneella on kyllä kuvia mut pitäiskö mun "liittyä" johonki votonuggettiin et ne kuvat olis verkossa??
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #13 : 23.08.2011, 16:17:12 »
Mietitytti jo kun luin tuosta perän varjelusta, mutta tulihan se vastaus sieltä. :D Joutuuko paljonkin muotoilutöitä tekemään että volvon laatikko sopii eskon koppaan vai meneekö pienellä vaivalla?

Juurikin laatikon osalle tuli korkeutta tunneliin paljon, tunnelin kyljet käänsin vaan pystyyn. Kytkinkopan kohdalla riitti pieni taputtelu lekalla ::) Tunnelia en leventänyt juurikaan kun haluan ajaa jalat suorassa enkä eturenkaaseen päin. Loota ympärillä tilaa 5mm:stä 10mm:iin.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #14 : 23.08.2011, 16:47:13 »
Mä oon aika huono näitte tietokoneitten kans :-[ Kuinkas tuohon img juttujen väliin lisätään kuva. Omalla koneella on kyllä kuvia mut pitäiskö mun "liittyä" johonki votonuggettiin et ne kuvat olis verkossa??
Jep.
Mulla on ImageShack. En tiedä onko se hyvä vai huono, koska en ole muita kokeillu.

 

Ateho  Elekma