Kulkukoira  Proturbo

Ahistettu kartano D24>D24TIC

  • 194 Vastauksia
  • 69584 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Ahistettu kartano D24>D24TIC
« : 07.09.2011, 22:22:35 »
Laitetaas omakin projekti tänne kun rupesin herätteleen henkiin vanhaa käyttispakuani.  ELK
Eli autona 245 vapari dieseli, joka katsastettu pakuksi.
Syöttöpumpun hajottua auto jäi seisomaan.

Tämä kuva kesältä 17.6.-10



Tuli jo aikaisemmin ostettua D24TIC tekniikalla oleva varaosa auto josta oli tarkoitus siirtää tekniikka tähän.
Nyt kun prätkäkelit alkaa oleen lopussa, otin volvon työn alle.

Tässä Volvo on seissyt koko talven.



Karu totuus konehuoneesta ja vanha moottori



Tuleva woimanlähde irrotettuna luovuttaja autosta.






« Viimeksi muokattu: 16.02.2012, 11:15:32 kirjoittanut SanttuM »
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #1 : 15.09.2011, 10:52:19 »
Purkasin uuden moottorin osiin että saan tarkistaa mitä palikoita uusitaan.


Purettu ja pesty lohko



Aukaisussa selvis että lohko on hyvässä kunnossa kuten männätkin. Kampiakselin kaulat oli priimat myös.
Laakeriliuskat oli kuluneet joten tilasin kiertokangenlaakerit, runkolaakerit ja männänrenkaat.


Kansi irrotettuna ja taustalla näkyy siistitty pakosarja, joka odottaa black silkkiä pintaan.

Kannessa oli tyypilliset halkeamat venttiilien väleissä, mutta muuten kansi oli onneksi kunnossa.


Lohkokin on saanut uuden värin pintaansa
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #2 : 15.09.2011, 11:01:35 »
Hyvännäköinen lohko tuli :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #3 : 15.09.2011, 11:15:29 »
Tänks! Oma koktailini vihreää ja hopeaa vasaralakkaa  ;D
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #4 : 15.09.2011, 11:32:48 »
Ei huono koktail :o :hello:
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #5 : 15.09.2011, 11:33:08 »
Laitetaas lisää kuvia.
Lohko laakeroituna ja rengastettuna


Alakerta alkais olemaan kasassa. Melkein kaikki osat alkais olemaan haalittuna,
jopa 12mm nestepää tuli hommattua. Täytyy laitattaa se vasta muutoskatsastuksen jälkeen.
Oikeastaan puuttuu enää suutinkärjet ja kytkin.
Mitä suutinkärkiä muut on käyttäny?






Venttiilit puhdistin sorvissa ja ajoin kulmat kohdilleen. Koeläppäyksessä totesin ohjureiden olevan ihan loppu,
joten tilasin nekin. Onko kukaan vaihtanu deekuun ohjureita ite?




Uusi peltipahvikin saapui Tammerdieseliltä.


Kansi menee vielä oikaistavaksi. Kanavista siistein valupykälät pois.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2012, 07:07:56 kirjoittanut SanttuM »
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #6 : 15.09.2011, 11:37:55 »
Ohjureiden vaihtoa olen seurannut moottorikoneistamolla
Suoraan kuumasta pesusta 80 asteinen kansi pöydälle ja paineilmavasaran + sopivan lyöntikappaleen avulla vanha irti ja uusi crc:n + tavan vasaran kanssa paikalleen. Muistaa vaan katsoa etäisyyden työntömitalla että miten syvällä alkuperäinen on :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #7 : 15.09.2011, 11:42:42 »
Ok jotain tällaista ajattelinkin. Kiitos  :)
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #8 : 15.09.2011, 11:48:45 »
Ja tietysti helpottaa jos ohjurit on pakkasessa. Mutta siinä pitää olla aika jämpti kun ne lyö paikalleen. Viimeiset millit voi olla aika kovassa.
Niin ja ne poistetaan siten että lyödään pois sylinterin puolelta ja uudet tilalle nokka-akselin puolelta :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #9 : 15.09.2011, 11:51:06 »
Juup sen sentään tajusin, en ihan niin tollo oo.... ;D
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #10 : 15.09.2011, 16:32:17 »
Oikasuvarojahan noissa kaxneljän kansissa ei ole juuri ollenkaan, eli toivotaan, jotta suoraa kamaa on.... Uus kansi maksaa maltaita, ja työllistävä vaikutus on tarpeeks iso, jos venttiilejä joudutaan pudottamaan...
Kait varmuudeksi koeponnistutat kannen myös ??
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #11 : 15.09.2011, 17:47:19 »
Jos oikein muistan niin d24 kantta ei saa oikaista yhtään. tai ainakin tehdas on ilmoittanut sen niin. Ilmeisesti sen verran pehmeää kamaa kansi ja eihän se kyllä kestävimmän kannen maineessa ole  ::)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #12 : 15.09.2011, 18:06:56 »
Jos oikein muistan niin d24 kantta ei saa oikaista yhtään. tai ainakin tehdas on ilmoittanut sen niin. Ilmeisesti sen verran pehmeää kamaa kansi ja eihän se kyllä kestävimmän kannen maineessa ole  ::)

Eipä tuo yhtään sen heikompi ole, kuin mikään muukaan dieselin alumiinikansi, onpa noilla ajeltu liki sen millinkin ilman kansivikoja. Paistamisestahan ei mikään tykkää, ja sillähän noita on rikottu, samoin jos kylmäkäynnistyksen ennakonsäätö ei toimi.
Volkkarissahan tuo jälkimmäinen oli toteutettu mekaanisesti vaijerilla, Volvossa taas nestekierron kautta.
Työstövara on onneton juuri siksi, että venttiilit tulevat liian liki kannen pintaa, jos työstetään yli 0,2/0,05 millin yli. Silloinhan sitten tarvii upottaa venat syvemmälle, enkä ainakaan minä tuohon alkaisi.
Raakakannen hinta taitaa pyöriä siinä tonnin tietämissä nykyään.
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #13 : 15.09.2011, 18:10:04 »
690€ raakakansi mekaanisille nostajille, 1160€ täysi kansi
mekaniisille nostajille. Hydraulikannella hintaa noin +100€ ja +200€
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahistettu kartano 245 D24 -> D24TIC
« Vastaus #14 : 15.09.2011, 18:35:36 »
Mihin tuo perustuu että jos kylmäkäynnistys ei pelitä niin kansi ei kestä?

Transportteria saa kyllä kihnuttaa hyvän aikaa jos ei sitä vipua vedä ylös. Ajossa sitä ei huomaa mitenkään jos se unohtuu päälle ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

RallyBaron  Samppasport