Samppasport  Futurez

B230F, joskus on vetoja, joskus ei, nykii pätkii loikkii - korjattu, IMM entinen

  • 42 Vastauksia
  • 19108 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei *jännitteiden mittailua*
« Vastaus #30 : 19.03.2011, 20:26:07 »
2-3-2 kertoisi tyhjäkäyntiseoksen virheellisyydestä, kokeilepas joskus ajaa kone lämpöseks ja käyttää akun kenka irti puoli minuuttia ja takasin ja kone tulille, käykö heti kunnolla? 2-3-2 saa nimittäin aikaseks jos ecu joutuu tekemään kovin ison korjauksen lambdan pohjalta, vaikka se onnistuisikin korjaamaan seoksen kohdilleen. Roisi imuvuoto IMM jälkeisessä putkessa voisi tehdä tuon, tai vaikka kuolemassa oleva IMM yhtä lailla. Suurta korjausta vaativat isonlaiset suuttimet aiheuttaa tuon ilmiön yhdessä kokeillussa autossa, pelaa hyvin ja menee savuista läpi, mutta sumut on sevverta alkuperästä isommat että vikakoodin se antaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei *jännitteiden mittailua*
« Vastaus #31 : 19.03.2011, 21:11:35 »
Suuttimet on varmasti vakiot mutta eri juttu on onko ne ehjät. En kyllä ymmärrä mikä ne olisi rikkonut kertaheitolla. Täytyy kokeilla tuo virrattomana käyttö jossain vaiheessa, oletan että jos jotain on vialla se kieltäytyy käymästä siististi ennen "oppimista"? Imuvuotoja en ole varsinaisesti tutkinut mutta teen sen jossain vaiheessa jahka ostan jotain millä testata. Alkaa vähän ihmetyttää koko värkin sielunelämä.

Poissa Madbull

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei *jännitteiden mittailua*
« Vastaus #32 : 30.03.2011, 10:41:58 »
Terve!

Mulla on samanlainen ongelma. Saan varmaan jokupäivä ehjän imm lainaan. Kerron sitten poistuiko vikakoodi. Itselläni B200F.

Tässä vielä oma topikkini.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3709.0

En oikein keksi muuta vaihtoehtoa kuin lopussa oleva imm. Välillä voi ajaa 100km ilman koodia ja välillä iskee sen heti.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2011, 10:44:45 kirjoittanut Madbull »
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei *jännitteiden mittailua*
« Vastaus #33 : 21.07.2011, 00:03:01 »
Nostellaanpa tätäkin, otsikko tosin on vähän pielessä kun nyt ei enää puutu vetoja vaan toisinaan puuttuu käynti kokonaan. :(

Auto sammui taannoin suoraan ajosta kesken risteyksen, oli siinä vähän tilannetta kun luonnollisestikin jarrutehostin ja ohjaustehostin meni sen sileän tien sekä sähköinen rattilukko napsahti päälle. Onneksi oli sopivasti tilaa ja vauhti vähissä. Ei startannut ekalla, ei vielä toisella eikä kai kolmannellakaan mutta lopulta kuitenkin. Vikakoodeja ei tullut mutta lambda-valo jäi palamaan eikä sammunut kuin vetämällä akusta kenkä irti.

No, eilen se sammui yksikseen parkkipaikalle ehkä minuutti käynnistyksen jälkeen kun kiersin itse autoa katsomassa pelaako valot. Pelasihan ne mutta moottori näköjään ei. Ekalla starttauksella ei kuulunut pumpun ääntä, ei toisellakaan, mutta kolmannella tuli takapenkin alta tuttu surina ja taas lähti. Ei vikakoodeja. Tämä alkaa kuulostaa hyvinkin vahvasti bensapumppuun liittyvältä pulmalta mutta nyt joutuu arpomaan onko vika siinä kuuluisassa pumppureleessä, itse pumpussa vai jossain kolmannessa vaihtoehdossa. Satunnaisesti on ollut ongelmia saada autoa käyntiin sitä ekaakaan kertaa kun pumppu ei vain herää heti pyydettäessä. Sitten kun pumppu toimii se kyllä toimii äänettömästi eli se on varmaan ehjä, hajoavanhan pitäisi kai metelöidä. Sähkövikaa taitaa siis taas olla.

Poissa Madbull

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei *jännitteiden mittailua*
« Vastaus #34 : 21.07.2011, 01:12:41 »
Itsellänikin vika uusii satunnaisesti. Käyttää akunkengän irti niin mennään satojakin kilometrejä ilman vikakoodia ja käynti on tasaista. En tiedä pitäisikö suuttimet viedä huoltoon tjs. Bensapumpun releen ja ruiskun releen tinailin. Tuosta oli ehkä apua jonkinverran. Pitää hakea uudet releet kuitenkin. Satunnainen sammuminen loppui kun putsasin vautipyörän asentoanturin tjs. Oli melkoisen likakerroksen alla. Olen myös tehnyt huomion että tuon aktiivihiilisäiliön luota kuuluu välillä sellaista säksätystä. En tiedä onko se normaalia vai onko siinä se venttiili rikki.

Pystyykö tuon aktiivihiilisäiliön heivaamaan mäelle jotenkin fiksusti?

Edit: Niin en ole hirvästi jaksanut enää välittää tuosta vikakoodista. Volvo toimii kuitenkin suht normaalisti. Kesälomalla oli kulutus matkassa 8.46l/100km, joten ei tämä 940 b200f ainakaan ihan liikoja viekkään.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2011, 01:14:36 kirjoittanut Madbull »
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei *jännitteiden mittailua*
« Vastaus #35 : 18.10.2011, 20:15:41 »
Temppuilu jatkuu. >:(

Auto ei ole sammunut noiden mainittujen kertojen jälkeen (muuten kuin avaimesta tietysti) ja on muutenkin kulkenut kiltisti mutta tänään tuli sellainen olo että kohta mennään taksilla. Käynnistin sen parkista, kävi tyhjäkäyntiä ensin vähän yli tuhannen kierroksen ja tasaantui sitten jonkun verran alle. Tuo on varmaan kylmälle koneelle ihan normaalia. Mutta sitten kun lähdin ajamaan se kiihtyi läpi ykkösvaihteen ja vielä kakkosen pari ekaa sekuntia normaalisti ja sen jälkeen katosi vedot melko täysin, vauhti pysyi muttei juuri kiihtynyt. Painoin vähän lisää kaasua että mikäs nyt ja sitten tärähti kerralla täydet tehot käyttöön ja sitten mentiinkin iloisesti - seuraavaan hyytymiseen asti. Jopa tasakaasulla suoralla se nykii ja pätkii, heti kun nostaa kaasun ongelmat loppuvat kuin seinään ja tosiaan tyhjäkäynti on täysin normaali, pientä ajoittaista hytkymistä havaittavissa.

Bensapuolen vialta kuulostaa, vaihdetaanko pumpun rele?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei, nykii pätkii loikkii
« Vastaus #36 : 18.10.2011, 20:31:44 »
Bensapumpun releelle ääni ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

s73

  • Vieras
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei, nykii pätkii loikkii
« Vastaus #37 : 18.10.2011, 20:48:02 »
rele vika sammuttaa koneen satunnaisesti, tämä vaikuttaa pumppu vialta tai suodatin loppu. Epäilen pumppua.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei, nykii pätkii loikkii
« Vastaus #38 : 19.10.2011, 19:59:59 »
Oltiin muuten kaikki kolme väärässä koska se ei taida olla pumpun rele, pumppu eikä suodatinkaan. Tänään sekosi tyhjäkäyntikin, suoraan startista 1500 rpm ja kehitys äärimmäisen nousujohteista mutta silti voimaa ei ollut juuri yhtään ja nykiminen ei ainakaan helpottanut. Tuskanhiki otsalla töihin, perille sentään pääsin.

IMM piuha irti, startti ja peruskalliota vakaampi 900 rpm, auto ajoon eikä nykimisen häivääkään. Eihän siinä tehoja juuri ole ja bensa haisee varmaan naapurikaupunkiin asti mutta eipä nyi. Se taisi olla se Boschilainen siinä. Asian varmistamiseksi piuha takaisin kiinni ja taas kiersi kaksi tonnia jalka pois kaasulta. :(

Seuraavaksi shoppaillaankin sitten kierrätyskeskuksesta uusi käytetty uusi käytetty uusi vastaava.

s73

  • Vieras
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei, nykii pätkii loikkii
« Vastaus #39 : 19.10.2011, 20:26:52 »
millainen on tuo imm eroaako se paljonkin termostaattianturista?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei, nykii pätkii loikkii
« Vastaus #40 : 19.10.2011, 22:02:48 »
millainen on tuo imm eroaako se paljonkin termostaattianturista?
eroaa suunnilleen saman verran kuin sika satelliitista. ilmamassamittarista kyse siis.
Jäitä housuun!

Poissa p131

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
    • Automatic Overdrive
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei, nykii pätkii loikkii
« Vastaus #41 : 30.10.2011, 08:47:45 »
Mä veikkaan ilmamassamittaria. Mulla käyttis -93 Mese oireili juuri noin tyhjäkäynnin kanssa. Ensin vaihdoin tulpat, tulpanjohdot ja lambdan. Tilanne parani hieman, mutta uusi IMM sai pelin soimaan taas uuden lailla. Ensin kokeilin myös CRC:n IMM:in puhdistukseen tarkoitettua spraytä, mutta ei auttanut kyllä lainkaan.
Tuo kertomasi käynnin paraneminen IMM:in johto irti puoltaa veikkaustani, eikä noi mittarit taida mitään ikuisia olla.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/tee-se-itse-ilmamassamittarin-puhdistus

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: B230F, joskus on vetoja, joskus ei, nykii pätkii loikkii
« Vastaus #42 : 30.10.2011, 13:54:19 »
Unohdin kertoa että vika ratkesi. :-\

Ja kyllä, se oli IMM ilmeisesti näiden kaikkien ongelmien takana. Korvausosa pellin alle ja voimaa on kuin pienessä kylässä (tosi pienessä, se on kuitenkin B230F) ilman pienintäkään oiretta. Entinen näyttää sekin ehjältä muttei ilmeisesti sitä kuitenkaan ole.

 

Samppasport  Futurez