Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 568216 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740td pientä kikkailua.(vaihteisto mietintää)
« Vastaus #45 : 03.05.2011, 19:05:03 »
Peräksi Truetrac 912A588, suoraan vaihtokelpoinen alkuperäisen tasauspyörästön paikalle ja kestää ainaki 500 heppaa eli varmaan aika kovan väännönkin. Saapi samalla niitä hevosia siirrettyä asvalttiin tasasesti molemmin puolin.
minkä hintanen tuo lukko on?


Mitenkäs tuommonen BMW M3/M5 ZF-manuaali?

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=101489&sid=161a0a21783dfcd046b7a5c95861fe7c

Ei ole irrottavalla kytkinkopalla, mutta sovitettavissa kuitennii. Noita saa suht edukkaasti saksasta. Tuo vipukin näyttää noita myyvän, mersun koneen perää sovitettuna. 1500eur...

Sitten jotku ovat laittaneet CDI mersujen 6-vaihteisia lootia. Käy kuulema suoraan kaaveliin, mutta kytkinakselin pituus on väärä.

Ei kai tähän ole mitään helppoa ratkaisua. Vaatii rahaa tai kikkailua  :-\

samaa kattelin mersufoorumilta. kova hinta ero on pemarin koppasella ja mersun kopalla olevalla.

ja tuo cdi mesen laatikko ei kestä kun kerran murjasta 7mm elementeillä nii on kolomonen siliänä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8963
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740td pientä kikkailua.(vaihteisto mietintää)
« Vastaus #46 : 03.05.2011, 20:00:48 »
minkä hintanen tuo lukko on?

Alle tonnin, nyt voi olla halpakin kun taala on alhaalla.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: 740td pientä kikkailua.(vaihteisto mietintää)
« Vastaus #47 : 03.05.2011, 20:16:01 »
Ihan kun muistasin jostain lukeneeni tuon toyotan laatikon kestävän jopa 1000Nm :o vääntöä mutta epäilen tuon paikkansa pitävyyttä vahvasti ;) vahvan laatikon maineessa ilmeisesti kuitenkin...
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740td pientä kikkailua.(vaihteisto mietintää)
« Vastaus #48 : 04.05.2011, 09:08:42 »
Ihan kun muistasin jostain lukeneeni tuon toyotan laatikon kestävän jopa 1000Nm :o vääntöä mutta epäilen tuon paikkansa pitävyyttä vahvasti ;) vahvan laatikon maineessa ilmeisesti kuitenkin...
ST koneista lähtee väännöt sen verran alhaalta että en malta uskoa 1000NM kestoa.

tietenki jos ohjaa morkoolia kolmivaiheisesti niin saa rajattua alavääntöjä laatikko ystävällisemmille kierroksille.
sitten riittäis halvemmissakin laatikoissa kesto.

moottorin osto reissuun taas vaihteeksi :hello:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa t.eskola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 740td pientä kikkailua.(vaihteisto mietintää)
« Vastaus #49 : 04.05.2011, 11:48:16 »
ja tuo cdi mesen laatikko ei kestä kun kerran murjasta 7mm elementeillä nii on kolomonen siliänä.

Tuoson jotain spekulaatiota ison koneen CDI laatikon kestosta:

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23854&postdays=0&postorder=asc&start=30

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740td pientä kikkailua.(vaihteisto mietintää)
« Vastaus #50 : 04.05.2011, 17:58:09 »
Tuoson jotain spekulaatiota ison koneen CDI laatikon kestosta:

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23854&postdays=0&postorder=asc&start=30

pitää rekisteröityä ennenku pääsee lukemaan tuon linkin.

nyt on kone ostettu ja tuotu kotia. *taavih->
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: 740td pientä kikkailua.(kone ostettu)
« Vastaus #51 : 04.05.2011, 18:36:57 »
Mikäs kone se nyt sitten tuli?
ja kuvia kuvia  :nälkä:
ja paljonko noin suunilleen kustanti ???

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740td pientä kikkailua.(kone ostettu)
« Vastaus #52 : 04.05.2011, 19:10:10 »
kone on 10cm pidempi kuin d24. imu ja pakosarja paikallaan 2kertaa leveämpikun d24 niin kaikki menee kohtuu lähelle. :o
ei muuten tarvi hirveästi muutella korvakoita että istuu oikeen konehuoneeseen.
mahd imusarja pitää lyhentää että ei ota jarrupääsylinteriin kiinni. mittausten perusteella menee lähelle.
orkkispakosarja ja turbo sopii sukkana paikalleen samaten laturi.
öljypohja pitää tehdä kokonaan uusi ja öljypumpun imuputki.
vauhtipyörä pitää alkaa ettimään ja katella sopiva kytkytin paketti.
taidan luottaa 6vaihteiseen laatikkoon.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8963
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740td pientä kikkailua.(kone ostettu)
« Vastaus #53 : 04.05.2011, 19:12:29 »
kone on 10cm pidempi kuin d24. imu ja pakosarja paikallaan 2kertaa leveämpikun d24 niin kaikki menee kohtuu lähelle. :o

Mikä hemmetin V12....  :o

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740td pientä kikkailua.(kone ostettu)
« Vastaus #54 : 07.05.2011, 14:45:33 »
Mikä hemmetin V12....  :o

no ei aivan. ???

pitäs lähtiä käymään kempeleen wetterillä (biltema) ostaa 240 diisselin moottorin kumityynyt.
pääsis sitte mallaileen konetta asemiin.

laatikko on vielä ostamatta. ei oikeen löydy sopivaa kun se sopiva on niin uudesta autosta että ei oo purettu vielä kovin montaa elin luovuttajaa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740td pientä kikkailua.(laatikon etsintää.)
« Vastaus #55 : 07.05.2011, 14:53:16 »
Mersun omnom?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 740td pientä kikkailua.(laatikon etsintää.)
« Vastaus #56 : 07.05.2011, 18:31:02 »
käykös tähän 639 viton laatikko? niitä ois työpaikalla purettuna useempi kappale. en vaan nyt muista että oliko niissä 5- vai 6 vaihdetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740td pientä kikkailua.(laatikon etsintää.)
« Vastaus #57 : 07.05.2011, 20:01:20 »
käykös tähän 639 viton laatikko? niitä ois työpaikalla purettuna useempi kappale. en vaan nyt muista että oliko niissä 5- vai 6 vaihdetta.
vito on etuveto niin ei oikeen passaa.

hakusessa ois 716.633 tai 716.66x mesen laatikko.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 740td pientä kikkailua.(laatikon etsintää.)
« Vastaus #58 : 07.05.2011, 20:12:46 »
639 vito on takavetoinen.. voin kyllä vilkaista jos niissä ois tuon tyypin laatikoita.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740td pientä kikkailua.(laatikon etsintää.)
« Vastaus #59 : 07.05.2011, 20:28:59 »
pitää käydä kyseleen mersu foorumilla onko kukaan laittanut vastaavaa laatikkoa ja että onko kestänyt vääntöä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

 

Elekma  Autoracing