Samppasport  Futurez

240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"

  • 147 Vastauksia
  • 59386 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #105 : 11.01.2015, 21:45:11 »
Saattaapa itse asiassa olla noin, lähteiden tutkiskelu tuotti tulokseksi että ne on tosiaan ollut lisävaruste '91 lähtien. Kaikissa minun näkemissä SE:issä ja Classiceissa ne taas on olleet, kai noiden versioiden ostajat on olleet liikkeellä "koska rahaa on" asenteella ja ruksanneet listalta vähän kaiken mahdollisen.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #106 : 28.02.2015, 16:56:21 »
Taas on se päivä kun koko Suomi liputtaa sen kunniaksi että minulla on ollut kortti ja auto tasavuosia. :pomo:

Seitsemän vuotta. Pakko sanoa etten tiennyt mihin ryhdyin kun tuon ostin, mutta myöskin etten ole päivääkään toivonut ostaneeni jotain muuta. Paljon on tuon ratissa nähty ja vähintäänkin käsittämättömään määrään ihmisiä sen vieressä seisoessa tutustuttu. Eikä matkan pää näytä ihan heti olevan tulossa vastaan, alunperinhän se piti myydä jo parin vuoden omistuksen jälkeen mutta tuossa se on edelleen ja kaikella todennäköisyydellä tulee pysymäänkin vielä jonkun aikaa.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #107 : 21.04.2015, 21:53:07 »


Nyt kävi näin, raapaisin lisäpitkät pois kun auto on siirtynyt siinä määrin harrastekäyttöön että sillä tuskin enää pitkää yötaivalta ajetaan. Ja jos tarve tulee niin saahan nuo takaisin mutta sitä ennen tehdään vähän sähköjä uusiksi. Nyt pois puretut oli siinä rajoilla että ihme kun ei ole tullut kirjaimellisesti hiuksianostattavia kokemuksia.

Maskikin kaipailee vähän parantelua. No, kesä tulee, lämpimässä on hyvä maalata.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #108 : 18.07.2015, 21:39:26 »
Tällä kertaa vuorossa kuskin oven mätälistan vaihto. Vanha lista lähti aikanaan pois ihan ilman suurempia murheita ja ovestakin teipit sekä liimat kohtalaisella vaivalla mutta voi hyvänen aika tuota "uutta" listaa. Kyllä minä tiesin että takavetovolvoja ei ole tehnyt ihminen vaan ne on lappalaisten haltijoiden yhdestä graniittipaadesta kaivertamia mutta sitä en tiennyt että niillä on ollut käytössä jotain aivan käsittämätöntä taikaräkää jolla loppukoristelu on suoritettu. Nuo liisterit ei taida lähteä tuosta kuin mekaanisin menetelmin, yritin jo lämmittämistä ja lopputuloksena oli että lista muuttui ihan muovailuvahaksi mutta se olikin sitten ainoa mitä tapahtui. Eli kynnet kiittää ja projekti jatkukoon. :buck2:

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #109 : 18.07.2015, 22:43:54 »
Kokeilepa ksyleeniä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #110 : 18.07.2015, 22:59:05 »
Eikös kakkosnelosen valoista saa ihan riittävät kunhan pitää huolen että lampun kannalle tulee se 14V?

Pinta-alaa umpioissa ainakin riittää. Kunnok releistys jäätävällä kaapelilla ja laturin piuhat kuntoon niin alkaa latu valkenemaan.

Heh, syssyllä minulla oli hetken autona "mopoauto" (Autobianchi/Lancia Y10) jossa oli lamput releytetty todella hyvin. Siinä oli paremmat valot kuin 940:ssä. :2funny:

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #111 : 26.07.2015, 00:07:22 »
Saa todellakin riittävät, tuossa yksilössä on itse asiassa releistys tehty jonkun aiemman omistajan toimesta. Pari kesää sitten kun tiskasin siitä lasit ja putsailin heijastimet niin suuntaamaan lähtiessä oikein hämmästyin kesäillassa että mikä on tuo outo valoilmiö parkkipaikan hiekassa, kovin monessa halogeenivalollisessa en muista valoisassa illassa nähneeni niin selvää kuviota maassa. Kyllä ne kelpaa tuollaisinaan oikein hyvin mutta ainahan sitä pimeälle isolle tielle enemmän sitä kaukovaloa haluaa ja siksi tuohon lisäpitkät tuli silloin laitettuakin kun se ainoana autona minulla oli.

Mutta tänään sain listat paikalleen ja lähdin tankkaamaan sekä katsomaan rengaspaineet kun toisella eturenkaalla on taipumus päästellä sisältöä pihalle jostain tuntemattomasta syystä. Eiköhän siitä sitten hirttänyt toisesta takajarrusta toinen mäntä kevyesti jumiin. Nuo kakkosnelosen jarrut on kyllä yksi oikein keksintö sinänsä, erinomaiset silloin kun toimii mutta sitä ihmettä ei kovin usein näe että ne olisi täysin kunnossa. :facepalm:

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #112 : 26.07.2015, 00:12:54 »
Saa todellakin riittävät, tuossa yksilössä on itse asiassa releistys tehty jonkun aiemman omistajan toimesta. Pari kesää sitten kun tiskasin siitä lasit ja putsailin heijastimet niin suuntaamaan lähtiessä oikein hämmästyin kesäillassa että mikä on tuo outo valoilmiö parkkipaikan hiekassa, kovin monessa halogeenivalollisessa en muista valoisassa illassa nähneeni niin selvää kuviota maassa. Kyllä ne kelpaa tuollaisinaan oikein hyvin mutta ainahan sitä pimeälle isolle tielle enemmän sitä kaukovaloa haluaa ja siksi tuohon lisäpitkät tuli silloin laitettuakin kun se ainoana autona minulla oli.

Mutta tänään sain listat paikalleen ja lähdin tankkaamaan sekä katsomaan rengaspaineet kun toisella eturenkaalla on taipumus päästellä sisältöä pihalle jostain tuntemattomasta syystä. Eiköhän siitä sitten hirttänyt toisesta takajarrusta toinen mäntä kevyesti jumiin. Nuo kakkosnelosen jarrut on kyllä yksi oikein keksintö sinänsä, erinomaiset silloin kun toimii mutta sitä ihmettä ei kovin usein näe että ne olisi täysin kunnossa. :facepalm:
Käyttiksessä puhalletut, maalatut ja rasvatut satulat joka kulmassa ebc:n greenstuffeilla ja hel performancen tp-letkuilla :hello: just muijan autosta katoin etujarrut, palat meni vaihtoon mutta kaikki männät oli vielä pelissä vaikka yls hieman takelteli. Se sai hieman rasvaa kuminsa sisään. Takajarrut on siinä kyllä hieman kyssäri kun etuset menee lukkoon mutta takajarrut ei.
No kun halvalla sai.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #113 : 18.08.2015, 21:27:04 »
No tähän vehkeeseen ei ainakaan kukaan ihan heti murtaudu ja yritä varastaa soitinta tai sitten on harvinaislaatuisen urpo varas. ;D


Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #114 : 18.08.2015, 21:43:59 »
Mulla olis tohon paikalle tuleva alkuperäinen ajotietokone jos haluat erään wiinasankarin kanssa askarrella?

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #115 : 18.08.2015, 23:35:46 »
Tuskinpa maksaa vaivaa tähän autoon, ajotietokone kuulostaa vähän ylilyönniltä kun ei ole edes toimivaa nopeusmittaria noin niin kuin alkajaisiksi...

Eiköhän siihen tuo 940:stä yli jäänyt soitin tilalle mene, vaihdoin siis päikseen koska tässä ollut vanha Sony on huomattavasti hillitympi valoiltaan ja helpompi käytöltään kuin se ysin mukana tullut Pioneer joka aiheutti jatkuvia huomion kiinnittymisiä väärään paikkaan kun näyttö vilkkui silmäkulmassa ja se hieno monitoimiohjauspyöräsysteemi on vähintäänkin epämääräinen. Onhan siinä ominaisuuksia Bluetoothista lähtien mutta kun ei ole käyttöä. Ainoa vaan että siinä Pioneerissa ei tosiaan ollut sitä metallista asennuskaulusta (ai mitenkö se on asennettu ilman sitä, no aika huterasti) niin sellaisen löytymiseen saakka ajellaan vinokoneen kaunista sepelimyllysinfoniaa kuunnellen.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #116 : 19.08.2015, 18:01:19 »
Tuo pioneerien "disco" kyllä raivostuttaa. Jumalauta että vilkkuvavälkkyvä mankka osaa olla perseestä, mitähän varten edes kehitetty moinen...

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #117 : 19.08.2015, 18:29:11 »
Tuo pioneerien "disco" kyllä raivostuttaa. Jumalauta että vilkkuvavälkkyvä mankka osaa olla perseestä, mitähän varten edes kehitetty moinen...
Mikä disco? Ei mun käytössä olleista Pioneereista oo ykskään vilkkunu... Nyt DVH-P4100UB, jonka ainoa vika on sininen valaistus.
Jäitä housuun!

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #118 : 19.08.2015, 18:44:03 »
Tuo pioneerien "disco" kyllä raivostuttaa. Jumalauta että vilkkuvavälkkyvä mankka osaa olla perseestä, mitähän varten edes kehitetty moinen...

Sen Demo välkynnän saa valikosta pois, ainakin kaikissa mun omistamissa pioneereissa. :hello: Ja, on kyllä todella ärsyttävä vilkunta, kun demo on päällä.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #119 : 19.08.2015, 19:07:29 »
Siis se demo justiinsa. Kyllä tiedän että sen saa pois, mutta on vain idiotismia parhaimmillaan.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy