Futurez  Kulkukoira

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 321977 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Kyllä.

Näin muistelin. Pakko saada tuota keulaa alemmas. Prkl ku keulii niin lahjakkaasti :-\
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Näin muistelin. Pakko saada tuota keulaa alemmas. Prkl ku keulii niin lahjakkaasti :-\
Hommaa sit sellaset missä TUV laput saatuvilla. On vaan niin paljon helpompaa.
Mutta omissa dieseleissä on ollu nyt kahta jousta. Lesjöt ok papruineen(saat multa) ja noi PI spring(ei hajuakaan TUV papruista) mutta on hyvät. Mut jos massissa varaa niin osta hyvät.  ;)
Jos kaipaat madallus iskareita niin noi Kimmolta aikoinaan ostamani on taas myynnissä ÄRRRÄ nicillä.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Hommaa sit sellaset missä TUV laput saatuvilla. On vaan niin paljon helpompaa.
Mutta omissa dieseleissä on ollu nyt kahta jousta. Lesjöt ok papruineen(saat multa) ja noi PI spring(ei hajuakaan TUV papruista) mutta on hyvät. Mut jos massissa varaa niin osta hyvät.  ;)
Jos kaipaat madallus iskareita niin noi Kimmolta aikoinaan ostamani on taas myynnissä ÄRRRÄ nicillä.

Juu tuv hyväksytyt oli mielessä. Katotaan mitä sattuu nokan eteen :)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Nelikkoon hyväksytyt "aftermarket" madallusvieterit on harvinaisuus, käytännössä niitä ei ole tullut vielä vastaan.
Myös etujouset pitää olla nelikkoon hyväksytyt, vaikka etuvedon kanssa samanlaiset ovatkin.

Mieto madallus ja jouset jotka ei herätä huomiota punaisella värillä  :P
« Viimeksi muokattu: 01.03.2015, 03:06:16 kirjoittanut X70R »

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Tosta ta-technixin jousien pohjaamisesta, ei nuo ainakaan mulla ole pohjanneet, kovahan tuo on silti...
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Jppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Pitääpä kysellä että tietääkö kukaan kertoa paljonko on vm.1998 C70 alustan vakiokorkeus edessä ja takana lokasuojan kaaresta keskinapaan mitattuna. Entinen omistaja on laittanu jotku madallusjouset ja muutoskatsastanu sen nii siinä on sit merkattuna molempiin 350 mm mut nykyään auto kulkee vähä nokka pystyssä eli perä tipahtaneena. Ois tarvetta laittaa uudet jouset ja iskarit alle nii muuttus ajoki paljo vakaammaksi.
S60 2,3 T5 vm.2000
ex: C70 2,3 t5 vm.1998
ex: S60 2,4 vm. 2001

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Onkos noissa madallusjousissa tai säädettävissä sarjoissa paljon eroa sopivuuden kannalta?
Meinasin että meneekö esim. S/V70 säädettävät tai madaltavat jousisarjat C70 malliin.

Kellään enempää tietoa sopivuuksista?

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Faltsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
Muistaakseni noissa ykköskorin FWD mallin S/V/C70 on samankaltanen alusta kori vain erilainen päällä. Itellä on ainakin tuossa coupe volvossa sellanen setti mikä käy S/V70 myös.
C70 T5 -98 saffron / V70XC flexfuel -98 / 240 T6 -89

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Mites tuosta awd:sta lähtee takajouset helpoiten pois?
Tarttis käyttää pöydällä ja tutkia ::)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Spaprika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Muistaakseni noissa ykköskorin FWD mallin S/V/C70 on samankaltanen alusta kori vain erilainen päällä. Itellä on ainakin tuossa coupe volvossa sellanen setti mikä käy S/V70 myös.

Elikkä siis tämän pitäisi sopia ongelmitta MK1 C70? http://www.tuningkauppa.com/Volvo-850-V70-JOM-Blueline-Coilover-alustasarja-741106
Tuskin muutoskatsastuksessa tutkii niin tarkkaan että mihin malliin tarkoitettu?

Showroom
Nykyiset: C70 T5 Italia '99 & V70 TDI '98 | Ex: S60 '01 & 240 GLE '90 & 850 T5 '94
"Hyvin suunniteltu on puoliksi teht..." paskat, se on kokonaan tekemättä.

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Kyllä luultavasti sopii vaan ennemmin kunnon madallusjouset ku tuommonen halpa linttasetti. Noista ei oikeasti tuu ku paha mieli :/

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Kyllä luultavasti sopii vaan ennemmin kunnon madallusjouset ku tuommonen halpa linttasetti. Noista ei oikeasti tuu ku paha mieli :/
Riippuu haluaako matalan vai ajettavan. Itsellä H&R jouset enkä vaihtaisi mistään hinnasta halpis coilovereihin. Hintaluokka sama.

Ja itse kysymykseen, sopii. Ei noita luultavasti ole edes tehty erikseen vaan 850/x70 mk1 on samoja sarjoja. Farkkujen ja sedanien välillä voi olla takajousissa eroja mutta muuten samoja sarjoja.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa jörgen91

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Kertokaahan joku viisaampi mulle saako 850 nelivetoon jostain jäykempiä jousia taakse ku entinen omistaja laittanu tavalliset iskarit vissiin nivojen tilalle nii pohjaa iskarit pienessäki hypyssä ja lyyhöttää koko ajan. Sen verran tiiän että ainaki teetättämällä sais jäykät jouset vaan on aika arvokkaat

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Kertokaahan joku viisaampi mulle saako 850 nelivetoon jostain jäykempiä jousia taakse ku entinen omistaja laittanu tavalliset iskarit vissiin nivojen tilalle nii pohjaa iskarit pienessäki hypyssä ja lyyhöttää koko ajan. Sen verran tiiän että ainaki teetättämällä sais jäykät jouset vaan on aika arvokkaat

Nelivedosta en tiedä, mutta vaihdoin omaan normi iskarit JA normijouset Nivojen tilalle. Ei onkelmia
S80 Executive D5 AWD

Poissa Tulokas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Itse vaihdoin omaan nelikkoon mersun (w124) takamadallusjouset, joilla perä on aika lailla normikorkeudella. Tosin nuokin voi olla vähän turhan löysät kun normi iskareilla jäi perä keinumaan, esim. hidasteista ajaessa, mutta asian sai korjattua konin säädettävillä...  ;)
Ja nuo jouset on sisähalkaisijalta sen verran pienemmät että eivät mahdu alkuperäisen jousenylätuen ympärille.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2015, 09:15:10 kirjoittanut Tulokas »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron