Race.fi  Puotilan autokorjaamo

AWD Volvon hankinta

  • 340 Vastauksia
  • 192239 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa renek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #210 : 29.05.2014, 21:19:40 »
Noniin! Nyt tuli se sopiva autokin vihdoin kohdalle  :) V70 D5 aut. Classic AWD, eikä matkaakaan ole taitettu kuin 165tkm. Automaatikon öljyt on vaihdettu säännöllisesti ja muutenki kaikki huollot tehty biliassa, mutta haldex öljyjä ei ole koskaan vaihdeltu, Mitä mieltä raati on tarviskohan ne seuraavassa huollossa laitella ?   ???
Volvo S80 Momentum Aut. 2.4D -09 & Volvo V70 Classic AWD Aut. D5 -07 & Volvo S60 D5 -02

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #211 : 29.05.2014, 23:25:57 »
Kyllä ne kannattaa vaihtaa, itse vaihdoin 190tkm kohdalla ja olivat loppunsa edellä.

Alempana nelivetotopikissa on jonkinlainen ohje minun kirjoittamana haldexinkin öljynvaihtoon!
xc70 D5AWD -06

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #212 : 30.05.2014, 10:32:54 »
Samalla kun vaihtaa Haldexin öljyt niin suodatin ja lämpötila/paineanturi vaihtoon.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #213 : 30.05.2014, 17:46:07 »
Tämähän se on näissä vanhemmissa ja paljon ajetuissa ainoa tapa ottaa selvää. Paikan päälle, pitkä koeajo ajan kanssa niin että ostokiima ei ole päällimäisenä mielessä. Jos huoltokirja on tosiaan täydellinen niin siellä pitäisi olla erikseen kirjoitettuna maininnat autom.vaihteiston öljyjen vaihdoista mielellään 4-5 kertaa 300tkm rullatussa.
4-5 krt??  300thkm vaihelaaatikon öljyt??   Taitaapi mennä rahat hukkaan.  3 automaattia ollut ja vaihtanu 200thk välein ilman ongelmia  Volvossahan ei le mitään huolto-ohjelmaa edes laattikkoöljyihin ei anakaan 07 mallisessa (oma).
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #214 : 30.05.2014, 17:48:59 »
4-5 krt??  300thkm vaihelaaatikon öljyt??   Taitaapi mennä rahat hukkaan.  3 automaattia ollut ja vaihtanu 200thk välein ilman ongelmia  Volvossahan ei le mitään huolto-ohjelmaa edes laattikkoöljyihin ei anakaan 07 mallisessa (oma).

Tästä on keskustelut pari sivua aikaisemmin:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=47.msg847808#msg847808
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #215 : 10.08.2014, 12:28:18 »
4-5 krt??  300thkm vaihelaaatikon öljyt??   Taitaapi mennä rahat hukkaan.  3 automaattia ollut ja vaihtanu 200thk välein ilman ongelmia  Volvossahan ei le mitään huolto-ohjelmaa edes laattikkoöljyihin ei anakaan 07 mallisessa (oma).

Riippuu miten määrittelee "hukkaan". Itse teen autolle paljon huoltoja jotka eivät kuulu huolto-ohjelmaan. Esim ilmastoinnin huolto, jarrunesteen vaihto ja pidän voimalinjan huoltoa näissä tärkeänä vaikka ne rahat "hukkaan" menevätkin.
Tesla S75D '17

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #216 : 10.08.2014, 15:09:40 »
Riippuu miten määrittelee "hukkaan". Itse teen autolle paljon huoltoja jotka eivät kuulu huolto-ohjelmaan. Esim ilmastoinnin huolto, jarrunesteen vaihto ja pidän voimalinjan huoltoa näissä tärkeänä vaikka ne rahat "hukkaan" menevätkin.

Jarrunesteet pitäs vaihtaa kahden vuoden välein ja  ilmastointi samaten huoltaa vähintään kahden vuoden välein.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #217 : 10.08.2014, 22:44:18 »
Ilmastoinnin kanssa on toinenkin koulukunta... vai vielä 2 v välein  ;D

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #218 : 10.08.2014, 22:47:23 »
Ilmastoinnin kanssa on toinenkin koulukunta... vai vielä 2 v välein  ;D

Niin, kerro pois.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #219 : 11.08.2014, 00:43:28 »
Ilmastointi-topikissa enemmän: Ne kylmälaitteista vähän enemmän tietävät , jotka eivät tee liiketoimintaa autojen kylmälaitehuolloilla, suhtautuvat huoltoväliin paljon liberaalimmin...  Volvojenkin kylmävehkeet toimi pitkään ilman 2 v huoltoväliä, ennen kuin vehkeitä hankittiin joka nurkkaan ja siitä saatiin"todellinen" tarve.

Laite ilmoittaa liian vähästä aineesta niin, ettei kylmää tule. Eikä mitään mene rikki. Omista kärryistä  yksi n. 11 v vanha kävi "täyttöhuollossa" - mikään ei muuttunut, vaikka sinne meni kuulemma hurjasti öljyä/kylmäainetta - kylmää tuli edelleen ja toimintasyksli sama. Nykyisen kärryn toiminta on moitteetonta useammasta ikävuodesta ja kilometreistä huolimatta. No ei siitä ole haittaakaan, mutta ilmastoinnin huoltokuitin puuttumisen takia en hylkäisi autoa, varsinkin, jos eurot on laitettu vaikka esim. voimalinjan "ylimääräisiin" hoitoihin, joista on aitoa hyötyä.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #220 : 11.08.2014, 06:08:13 »
Ilmastointi-topikissa enemmän: Ne kylmälaitteista vähän enemmän tietävät , jotka eivät tee liiketoimintaa autojen kylmälaitehuolloilla, suhtautuvat huoltoväliin paljon liberaalimmin...  Volvojenkin kylmävehkeet toimi pitkään ilman 2 v huoltoväliä, ennen kuin vehkeitä hankittiin joka nurkkaan ja siitä saatiin"todellinen" tarve.

Laite ilmoittaa liian vähästä aineesta niin, ettei kylmää tule. Eikä mitään mene rikki. Omista kärryistä  yksi n. 11 v vanha kävi "täyttöhuollossa" - mikään ei muuttunut, vaikka sinne meni kuulemma hurjasti öljyä/kylmäainetta - kylmää tuli edelleen ja toimintasyksli sama. Nykyisen kärryn toiminta on moitteetonta useammasta ikävuodesta ja kilometreistä huolimatta. No ei siitä ole haittaakaan, mutta ilmastoinnin huoltokuitin puuttumisen takia en hylkäisi autoa, varsinkin, jos eurot on laitettu vaikka esim. voimalinjan "ylimääräisiin" hoitoihin, joista on aitoa hyötyä.

Minä taas en ymmärrä ihmisiä jotka eivät raski ilmastointia huoltaa. Maksaa 50-100 euroa. En toki itsekkään huoltaisi 2v välein, mutta 3-4 vuoden välein huollan. Sen enempää en rupea tässä topic:ssa tuohon jauhamaan, mutta kyllä siihen on syy miksi järjestelmää ei kannata pitää vajaana.

EDIT: Yleensäkkin hymyilyttää, kun autoa myydään että ilmastointi vaatii vain täyttön. Jos hinta on tuon 50-100 euroa, niin aina haisee, että järjestelmässä on jotain vikaa kuten kompura 500-1000 euroa  ;)
« Viimeksi muokattu: 11.08.2014, 06:11:11 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #221 : 11.08.2014, 07:49:45 »
Kuten aiemmin sanoin, asiassa on kaksi koulukuntaa, "raaskimisesta" ei useinkaan ole kyse. Koskas huollatit jääkaappisi ammattilaisella, niinpä, aika harvoin kun kokemus on osoittanut ettei tarvitse. (joo ja tiedän, että jääkappi on huono verrokki, rakenteen erilaisuudesta johtuen, mutta kuvastaa sitä kokemuksen tuomaa huoltovapautta.. Ja muistakaa, pari vuotta sitten kukaan ei mainostanut ilmastoinnin määräaikaishuoltoja, toki sillä varmistaa, ettei kylmä lopu yllättäen, mutta missä menee kohtuullinen raja - ei ainakaan 2 vuodessa muutoin ehjällä järjestelmällä)

Edit: Luit tahaltasi väärin, en minäkään ostaisi rikkonaisella ilmastoinnilla olevaa "joo vaatii vain täytön" - myyntipuhe haisee jo kilometrien päähän  ;D Jos esim. 5 v kärryssä ei ole mainintaa ilmastoinnin "täyttöhuollosta" niin en menettäisi yöunia. Toki teetän minäkin ylimääräisiä huoltoja ja niiden tekeminen perustuu tietämättömyydestä johtuvaan pelkoon - esim. en usko, että Haldex on huoltovapaa ja riittävää kokemusta ei ole ja on helpompi käyttää muutama euro varmuuden vuoksi ja järjestelmä on kohtuullisen välttämätön verrattuna...
« Viimeksi muokattu: 11.08.2014, 07:59:00 kirjoittanut D5GT »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #222 : 11.08.2014, 09:24:15 »
Ilmastointi-topikissa enemmän: Ne kylmälaitteista vähän enemmän tietävät , jotka eivät tee liiketoimintaa autojen kylmälaitehuolloilla, suhtautuvat huoltoväliin paljon liberaalimmin...  Volvojenkin kylmävehkeet toimi pitkään ilman 2 v huoltoväliä, ennen kuin vehkeitä hankittiin joka nurkkaan ja siitä saatiin"todellinen" tarve.

Laite ilmoittaa liian vähästä aineesta niin, ettei kylmää tule. Eikä mitään mene rikki. Omista kärryistä  yksi n. 11 v vanha kävi "täyttöhuollossa" - mikään ei muuttunut, vaikka sinne meni kuulemma hurjasti öljyä/kylmäainetta - kylmää tuli edelleen ja toimintasyksli sama. Nykyisen kärryn toiminta on moitteetonta useammasta ikävuodesta ja kilometreistä huolimatta. No ei siitä ole haittaakaan, mutta ilmastoinnin huoltokuitin puuttumisen takia en hylkäisi autoa, varsinkin, jos eurot on laitettu vaikka esim. voimalinjan "ylimääräisiin" hoitoihin, joista on aitoa hyötyä.
Samaa kanssa juteltiin, kun töissä kävi ilmastointihuoltaja korjaamassa viilennyslaitteen.
Kehui, ettei turhaan noita nesteitä kannata vaihdella, jos kone toimii moitteitta!
Osaamattomissa käsissä joku rengasliikkeen 49€ ilmastointi tarjous voi saada toimivaan ilmastointiin renkkaamaan :P
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #223 : 11.08.2014, 12:49:35 »
Eihän volvon automaattilootaa tarvitse huoltaa saati vaihtaa öljyjä ;-)

Mitä ilmastointilaitteeseen tulee, niin suurimmalla osalla meistä se on yli 6kk käyttämättä. Joten käyttämättömyys on varmaan se pahin tuolle ilmastoinnille.

Btw: Arvaappa miksi ilmalämpöpumppuja menee rikki useasti heti takuuajan jälkeen? Eihän niitä tarvitse huoltaa...

Kuten aiemmin sanoin, asiassa on kaksi koulukuntaa, "raaskimisesta" ei useinkaan ole kyse. Koskas huollatit jääkaappisi ammattilaisella, niinpä, aika harvoin kun kokemus on osoittanut ettei tarvitse. (joo ja tiedän, että jääkappi on huono verrokki, rakenteen erilaisuudesta johtuen, mutta kuvastaa sitä kokemuksen tuomaa huoltovapautta.. Ja muistakaa, pari vuotta sitten kukaan ei mainostanut ilmastoinnin määräaikaishuoltoja, toki sillä varmistaa, ettei kylmä lopu yllättäen, mutta missä menee kohtuullinen raja - ei ainakaan 2 vuodessa muutoin ehjällä järjestelmällä)

Edit: Luit tahaltasi väärin, en minäkään ostaisi rikkonaisella ilmastoinnilla olevaa "joo vaatii vain täytön" - myyntipuhe haisee jo kilometrien päähän  ;D Jos esim. 5 v kärryssä ei ole mainintaa ilmastoinnin "täyttöhuollosta" niin en menettäisi yöunia. Toki teetän minäkin ylimääräisiä huoltoja ja niiden tekeminen perustuu tietämättömyydestä johtuvaan pelkoon - esim. en usko, että Haldex on huoltovapaa ja riittävää kokemusta ei ole ja on helpompi käyttää muutama euro varmuuden vuoksi ja järjestelmä on kohtuullisen välttämätön verrattuna...
« Viimeksi muokattu: 11.08.2014, 12:51:12 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: AWD Volvon hankinta
« Vastaus #224 : 11.08.2014, 14:34:28 »
Eihän volvon automaattilootaa tarvitse huoltaa saati vaihtaa öljyjä ;-)

Mitä ilmastointilaitteeseen tulee, niin suurimmalla osalla meistä se on yli 6kk käyttämättä. Joten käyttämättömyys on varmaan se pahin tuolle ilmastoinnille.

Btw: Arvaappa miksi ilmalämpöpumppuja menee rikki useasti heti takuuajan jälkeen? Eihän niitä tarvitse huoltaa...
Minkä takia menee rikki takuuajan jälkeen??
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy