Race.fi  Puotilan autokorjaamo

240 B200f tukehtuu?

  • 72 Vastauksia
  • 21561 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #15 : 30.07.2011, 23:32:45 »
Huomenna olis tarkotus hakea paikallisesta jos on. Toivotaan että on. Samalla vaihtuu tulpan johdot.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #16 : 31.07.2011, 09:54:22 »
Perusrempat tuleekin tehtyä sit yhellä kertaa, toivottavasti löytyy vika.  :-\

Omassa tykkäsin että pääpumppu piti kummaa roplotusta ja vaihdoin tilalle uuden Bilteman "turbo"-pumpun. Tuloksena parempi käyntiinlähteminen, mutta samanlainen ääni edelleen.

Kuinkas kovaa ääntä tuo f-koneen pääpumppu kuuluu pitää 240:ssä, sehän on aika paljaana siellä pohjassa... tankin siirtopumppu suodattimineen sekä iso pa-suodatin vaihdettu kaikki 2v sisään.

Lämpösellä koneella meinaa vähä tyhjäkäynti ropeltaa (syynä voi kyllä olla d-nokkakin).
Heiluva bensanpaine/viallinen säädin kävi mielessä, pitäs hommata mittari jostain ja tarkistaa.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2011, 09:56:46 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #17 : 31.07.2011, 11:44:48 »
Sitä tässä itekki oon nauranu että kohta on uus auto pensapuolen osalta  :D Jospa se sillä puolalla rupeis, painekelloakin epäiltiin vähän tuossa... Pittää koittaa se painemittarikin hommata, mutta siihen hommaan tarviinki jo apua.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #18 : 31.07.2011, 12:51:20 »
Onkos tässä joku lämpöanturi boksille? Lohkon kylessä imusarjan alla on johto, mikä menee lämpömittarille mutta sen alla on samanlainen liitin, kun mikä lambdassa on. Motonetin kataloogi ei tunne ainakaan mitään ruiskun tms. anturia. Voisko se luulla että moottori on kylmä ja laittaa lisärikastusta tai jotakin päälle.

Puolakin meni tilaukseen.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Bymark

  • Vieras
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #19 : 31.07.2011, 14:21:52 »
On siellä lämpöanturi imusarjan alla, oma veikkaus imm rikki.
Otat vuoroltellen pois kaikki liittimet koneesta paitsi ykk ja sytkäkivi.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #20 : 31.07.2011, 18:23:13 »
Imm ja lambda on nii perus juttuja että ne testasin jo heti. Turbobricksin kautta sain testaus ohjeet sille lämpöanturille. Nyt oon taas 250km päässä autosta, ja lähimpään varaosapuljuun 25km jotenka tämä vähän taas siirtyy. Tilaan uuden lämpöanturin, jännää ettei motonetistä löytyny ainakaan nopeella silmäyksellä  :o
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #21 : 01.08.2011, 15:51:46 »
http://www.vlvworld.com/indexframe.html?200/toc.htm

''The function of the engine temperature sensor is to notify the ecu of the engine temperature, so it can manage the air/fuel ratio. The sensor is submerged in the coolant and changes resistance depending on the temperature (more resistance at lower temperatures). If there is a wiring fault the resistance may seem extremely high and the ecu would assume that the engine is extremely cold.
A cold engine requires a more fuel heavy air/fuel ratio than a hot engine. A faulty sensor registering an extremely cold engine would result in too much fuel being sent into the cylinders and the engine would run rich.''
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Veden lämpö anturi ruiskuboksille?
« Vastaus #22 : 01.08.2011, 18:43:03 »
Mistähän minä saisin tuollasen anturin? Motonetistä, eikä ADlta saa, sinisen puhelin huutaa varattua ja auto pitäs kumminki ens viikolle saada ajoon. Oisko kellään Kuopiossa myydä? Käykö tuohon 16venasen anturi?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8973
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #23 : 01.08.2011, 18:59:40 »
Anturin tilalle johtoihin voi hätätilassa kytkeä sopivan kokoisen vastuksen, pitäisi vain kaivella jostain mikä arvo vastaa lämmintä konetta. Kovin kylmästä tuskin tarvii vähään aikaan vielä käynnistää, etsii uuden anturin paremmalla ajalla ennen talvea.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #24 : 01.08.2011, 19:59:59 »
Sehän löytyy  :D ''The resistance values between ECU pins 13 and 5, or between each of the pins on the sensor and ground, are (by eye from the chart):
                          32F (0C)-- about 6000 ohms within a range of +/- 10%
                          68F(20C) -- about 2300 ohms "
                          104F(40C) -- about 1300 ohms "
                          140F(60C) -- about 600 ohms "
                          176F(80C) -- about 300 ohms "
                          212F -- about 190 ohms "

http://www.nuceng.ca/workspace/Volvo%20FAQ%20Site/EngineSensors.html#DiagnosingECTFailures
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #25 : 01.08.2011, 20:41:49 »
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=37-3309
motonetistä saa ;)    tuossa bosch 2 napainen liitin ja anturi sijaistsee 2 tai 3 sylinterin imukanavan alla.  kun johdon nyppäsee irti luulee ecu lämpötilan olevan 20 c eli pitäs lähtee ja käydä näin kesällä hyvin silloin.  talvella meni omasta ja sai kyllä sahata käyntiin huolella -15 asteessa :D

niin ja 2 satkussa kuulee kyllä bensapumpun surinan jos ovi auki :)
« Viimeksi muokattu: 01.08.2011, 20:44:13 kirjoittanut Ari E »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #26 : 01.08.2011, 20:57:16 »
Tuohan on joku 1.8 turbo  :o En vaan osannu oikein ehtiä. Ja nyt muuten pumppujen äänet kuuluu  :D takakonttiin kun työntää pään nii kuuluu siirtopumppu, ja kun seisoo käynnissä olevan auton vieressä, pumpun surina kuuluu ihan selvästi.

Pittää tollanen anturj käyvä hakemassa ja koittoo jos sillä jerkkasis!  :hello:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #27 : 01.08.2011, 21:01:51 »
Tuohan on joku 1.8 turbo  :o En vaan osannu oikein ehtiä. Ja nyt muuten pumppujen äänet kuuluu  :D takakonttiin kun työntää pään nii kuuluu siirtopumppu, ja kun seisoo käynnissä olevan auton vieressä, pumpun surina kuuluu ihan selvästi.

Pittää tollanen anturj käyvä hakemassa ja koittoo jos sillä jerkkasis!  :hello:
kannattaa koittaa myös tuota anturin johdon irroitusta jos vaan kädet taipuu sinne anturille  ;D  tästä tulikin mieleen että imusarjan irroittamisella pääset huomatavasti helpommalla tuossa remontissa eli imusarjan tiiviste kannattaa hommata samalla kertaa ;)

mulle muuten tuolla motonetissä tyrkyttivät ensin sinisellä liittimellä olevan anturin, joka ei todellakaan toiminu tuossa koneessa ;)  kivenkovaan väittivät että oikea on ja minä uskoin :buck2:  no odottelin viikonlopun yli ja kävin hakemassa uudestaan oikea nanturin mustalla liittimellä :2funny:  onneksi oli hyvä akku  8)
« Viimeksi muokattu: 01.08.2011, 21:03:57 kirjoittanut Ari E »

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #28 : 01.08.2011, 21:38:03 »
kannattaa koittaa myös tuota anturin johdon irroitusta jos vaan kädet taipuu sinne anturille  ;D  tästä tulikin mieleen että imusarjan irroittamisella pääset huomatavasti helpommalla tuossa remontissa eli imusarjan tiiviste kannattaa hommata samalla kertaa ;)

mulle muuten tuolla motonetissä tyrkyttivät ensin sinisellä liittimellä olevan anturin, joka ei todellakaan toiminu tuossa koneessa ;)  kivenkovaan väittivät että oikea on ja minä uskoin :buck2:  no odottelin viikonlopun yli ja kävin hakemassa uudestaan oikea nanturin mustalla liittimellä :2funny:  onneksi oli hyvä akku  8)

Se imusarja ois melkein revittävä muutenki irti, oli nimittäin se haitariputkiki kulunu jotenki puhki, mutta sen korjuulla ei ollu vaikutusta auton toimintaan. Mm. kaasuläppä oli ihan musta.

Pitääkin mennä vaan pelkän varaosanumeron kanssa sinne niin saan mitä haluan  :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 B200f tukehtuu?
« Vastaus #29 : 02.08.2011, 17:02:23 »
Se imusarja ois melkein revittävä muutenki irti, oli nimittäin se haitariputkiki kulunu jotenki puhki, mutta sen korjuulla ei ollu vaikutusta auton toimintaan. Mm. kaasuläppä oli ihan musta.

Pitääkin mennä vaan pelkän varaosanumeron kanssa sinne niin saan mitä haluan  :D
villi veikkaus, sulla imuvuodosta menny seokset perseelleen, tästä ottanu lambra nokkiinsa ja kun vaihdat ehjän haitariputken ja potskin original lambdan niin rupee lankku rokkaa 8)
kaasuläppä tummuu huhohotus höyryistä
« Viimeksi muokattu: 02.08.2011, 17:03:59 kirjoittanut Ari E »

 

Autoracing  KL-varaosat