Kulkukoira  Proturbo

Keskustelua sytytys osista. (puolat, puolan-ja tulpanjohdot ja sytytystulpat)

  • 214 Vastauksia
  • 125814 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6878
  • Kaikkee sitä...
Vieläköhän tähän ketjuun joku vastaisi? Eli kertokaas mitä eroa näillä tulpilla on en löytänyt ngk:n taulukosta etenkään tämän tulpan selityksiä NGK BKR7EIX ....   eli NGK BKR7EIX  vs. NGK sytytystulppa BPR6EIX

NGK:n sivuilta löytyy seuraavaa:

NGK 2667 BKR7EIX IX Iridium Plug

Plug Specifications

    Thread Size: 14mm
    Hex Size: 5/8" (16mm)
    Reach: 19mm (3/4")
    Seat Type: Gasket
    Gap: .032" (0.8mm)
    Heat Range: 7
    Terminal Type: Solid
    Resistor: Yes
    Overall Height: ISO
    Thread Pitch: 1.25mm
    Brand: NGK

Center Electrode

    Type: Fine Wire
    Material: Iridium
    Size: 0.6mm
    Projection: Projected

Ground Electrode

    Type: Taper Cut
    Material: Nickel
    Quantity: 1


NGK 6637 BPR6EIX IX Iridium Plug

Plug Specifications

    Thread Size: 14mm
    Hex Size: 13/16" (20.6mm)
    Reach: 19mm (3/4")
    Seat Type: Gasket
    Gap: .032" (0.8mm)
    Heat Range: 6
    Terminal Type: Removable Nut
    Resistor: Yes
    Overall Height: JIS
    Thread Pitch: 1.25mm
    Brand: NGK

Center Electrode

    Type: Fine Wire
    Material: Iridium
    Size: 0.6mm
    Projection: Projected

Ground Electrode

    Type: Taper Cut
    Material: Nickel
    Quantity: 1

E. Jaa tuli kolmanteen kertaan samat jutut! :D
« Viimeksi muokattu: 09.04.2015, 07:42:35 kirjoittanut VäLKKy »
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13570
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Heps, onko kukaan kokeillut noita bilteman iridium-tulppia?

näitä siis http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Sytytys-hehkutusjarjestelma/Sytytystulppa/BRISK-SYTYTYSTULPAT-P4-2000031965/ T4:n meinasin vaihtaa tulpat kun mitään tietoa koska on vaihdettu...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: b234
« Vastaus #152 : 10.11.2015, 01:20:08 »
Mulla on käytössä 960 B6304S koneen tulpat.

http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Volvo-Spark-Plug-Kit-for-S80-960-S90-V90-OE-OEM-8642661-/271463759709?hash=item3f34803f5d:g:k3wAAOxyeR9TF4Yx

Kandee vaan lämpöarvoja hetken miettiä... Ei ihan välttämättä viriviriturboon kannata laittaa vaparin lämpöarvoilla.  :)

Ngk sivuilta:
Lainaus
In short, select one heat range colder for every 75-100 hp you add, or when you significantly raise compression. - See more at: http://www.ngksparkplugs.com/about-ngk/tech-talk/heat-range-selection#sthash.uvf3zL4j.dpuf
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1520
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Vs: b234
« Vastaus #153 : 10.11.2015, 19:59:18 »
Kandee vaan lämpöarvoja hetken miettiä... Ei ihan välttämättä viriviriturboon kannata laittaa vaparin lämpöarvoilla.  :)

Ngk sivuilta:

Tuolla laskukaavalla mulla pitäisi olla 4-6 pykälää kylmemmät tulpat... jätän kokeilun väliin kun toimii moitteetta nykyisilläkin.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1403
  • www.vrcf.fi
Vs: Vs: b234
« Vastaus #154 : 10.11.2015, 22:43:32 »
Tuolla laskukaavalla mulla pitäisi olla 4-6 pykälää kylmemmät tulpat... jätän kokeilun väliin kun toimii moitteetta nykyisilläkin.

Joo mutta jos uuden motin tekee niin kannattaa uhrata ne eurot ja aloittaa kylmästä päästä lämpöarvoja, kokoonpanot kun ovat enempivähempi yksilöitä. Viimeksi kun tutkin niin männänvaihdon hinnalla saa aika kasan tulppia.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Tuolla laskukaavalla mulla pitäisi olla 4-6 pykälää kylmemmät tulpat... jätän kokeilun väliin kun toimii moitteetta nykyisilläkin.

Järki on katoava käsite täällä foorumilla. Valitettavaa.

6 vakio volvossa (200hp)
7 esim. evo mitsussa (300hp)
8 tulppa suosittu 400hp jälkeen

Kuten sanottu, suuntaa antavaa. Riippuu monesta asiasta. Silti vaparin tulppa ahdetussa tuplatehoilla lämpeää aika eritavalla.

NGK lämpöarvoilla seiska on hyvä yleistulppa. Liian kylmä tulppa ei välttämättä toimi osakaasuseoksella tai kylmänäkään reilusti rikkaalla seoksella vaan menee pimeäksi.

Seiska on hyvä yleistulppa. Komppaan sitä.

Juu liian kylmä ei toimi tietenkään, kasit toimii ihan nätisti vielä vinokoneessa. Mikään tulppa ei kestä reilusti rikasta seosta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Mä oon ajanu 8v ja 16v möhkökoneita aina NGK BPR7ES tulpilla. Toimii kuin junan vessa. Tai jos ei toimi, niin vika on jossain muualla kuin tulpissa. Noilla isotkin pojat vetää isoa kovaa. Eikä maksa paljoa.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Mä oon ajanu 8v ja 16v möhkökoneita aina NGK BPR7ES tulpilla. Toimii kuin junan vessa. Tai jos ei toimi, niin vika on jossain muualla kuin tulpissa. Noilla isotkin pojat vetää isoa kovaa. Eikä maksa paljoa.

Oon mäki ajanu BPR6ES tulpilla eikä hajonnut. Ehkä kaikkien kannattaisi siirtyä kutoseen, niitähän saa ihan Volvoltakin!
 
Varsinkin viinamäen miehet kannattaa alistua vähintään 7 tulppaan. (bensaa alempi hehkusytytys lämpötila)

Hehkusytytystä ja palotilan lämpöjä pyritään pienentämään. Virittäessä lämpö nousee, samoiten riski hehkusytytykseen.
Tuollainen BPR8ES tulppa toimii jokapäiväisessä käytössä vinokoneessa ihan mainiosti. Kuten 6 ja 7.
Jokainen ei varmaan 6 tulppaa ota mailille kuitenkaan...

Tällä ei väliä jos harvoin käydään puolet vaihdekaaviosta läpi, kovassa rasituksessa tarvitaan kylmempää tulppaa.
Jokainen tekee mitä haluaa, heitinpähän ilmoille.

Ilmeisesti huono juttu. Olen pahoillani tästä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Varsinkin viinamäen miehet kannattaa alistua vähintään 7 tulppaan. (bensaa alempi hehkusytytys lämpötila)

Hehkusytytystä ja palotilan lämpöjä pyritään pienentämään. Virittäessä lämpö nousee, samoiten riski hehkusytytykseen.

Lämpöarvo 7 (NGK) on toimiva yleistulppa wiinamäenmiehillä kevyesti viritetyissä. Raskaammin viritetyt vaativat 8 tai jopa 9 mailin vedossa!

Wiinan itsesyttymislämpötila on siinä +300C huitteilla, joten asiaa kannattaa miettiä hyvin tarkasti harkiten, ettei kanki tule katsomaan kuka käski, kuten minulle kävi!

Olen wiinaksilla ajanut katiskaani 8 tulpilla läpi talven ilman ongelmia, joten wiinalla ei päde ihan samat säännöt tulppien lämpöluokituksesta kuin bensalla!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Varmaan kasikin toimii - ei oo vaan tullu vielä tarvetta testata vaikka e85:lla ajetaan. Lupaan testata siinä vaiheessa kun viinamäen miehet ajaa ohi listalla.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7607
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Sen verran vähän voimaa itelläkin 245:ssä, ettei ole seiskaa kylmemmälle ollut tarvetta. Toisaalta ei mullakaan kovin rankassa käytössä ole ::) Kasia voinee harkita sitten jos nykytilanteesta reilummin nostaa tehoa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
NGK BR8ECS. Hyvin toimii molemmilla polttoainelaaduilla. Siis 98E ja RE85. Ja toimii varmasti seiskallakin ilmeisesti. Ei taida olla tulpista kiinni ihan heti.??
« Viimeksi muokattu: 14.11.2015, 17:22:10 kirjoittanut Eikka »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Tässä tarkotus kenenkään tulppa valintaa syyttää edelleenkään. En tiedä onko kirjotus asuni jotenkin sellainen, tarkoitus ei.  :-[

Kutosen tulppa on vain pelottavan kuuma (2x tehoilla) viritettävään moottoriin, seiska huomattavasti parempi ja sitä moni käyttääkin.
Sinänsä en nää mitään haittapuolia 8 tulpasta kun toimii jokapäiväisessä ajossa, mutta hehkusytytyksen vaara on pienempi pitkässä kovassa rasituksessa.

Ralliautot tietenkin erikseen, mutta 4K:ssa noustaan 5->8 mutta siellä ajetaankin yli 20km kaasupohjassa.
Jolloin kuumemmat sulaa kirjaimellisesti.

Olenko aivan väärässä, että jos harrastaa esim. mailin vetoja, kannattaa ottaa mielummin yksi kylmempi kun yksi kuumempi. Siellä lämpökuormaa kun ehtii kilometrissä jo tulla aivan eri tavalla kun esim. kadulla.

Ja ei. En edelleenkään kyseenalaista ketään, sama se ajaa vaikka 5 lämpöarvolla olevalla tulpalla 1000hp vinokonetta. Ei ehkäpä kannata hirveästi kiihdytellä pitkiä matkoja.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1403
  • www.vrcf.fi
Puhdasoppisen hehkusytytyksen pirullisuus on vielä siinä ettei kone nakuta silloin, mutta parissa sekunnissa se on entinen.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Omassa motissa (850hv)  on tulppina 6 lämpöarvolla oleva NGK:t.  Yhtään tulppaa ei ole pimentynyt ja motti ei ole sulanut.

Ensi kesälle laitan 7 arvolla kun kaikki siitä aina jaksaa nalkuttaa.
Olen tehnyt muutaman tinakoneen ja kaikki on ollu samoilla eikä ole ongelmia esiinytynyt????


 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

Kulkukoira  Proturbo