Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi

  • 365 Vastauksia
  • 154926 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3324
  • Nonnih!
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #60 : 05.04.2011, 14:18:08 »
Turtlewaxin 5 sateesta, jos ei tykkää käyttää matka-ajossa pyyhkimiä. Molempien autojen tuulilasit ja etusivuikkunat hölvään sillä kesäaikaan kuukauden välein on perhanan hyvä. 60 km/h jälkeen ei sellaista vesimyräkkää taivaalta tule että vemputtaisin pyyhkimiä. Tienpinnasta toisen perässä ajettaessa nouseva pienipisarainen sumu on ainoa että joutuu sillointällöin pyyhkäisemään.

Tuo aine on sit tosi inhottava jos joutuu korjaamaan tuulilasiin tulleita iskuja. Ei meinaa millään tuon aineen takia jämähtää hartsi tuulilasiin. Eli todella hankala korjata jos on käyttäny tuota. Yleensäki kaikki tuollaset litkut ja muut mitä jätetään tuulilasiin niin tahtovat olla haitaksi korjatessa.
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa J-VP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #61 : 05.04.2011, 16:04:58 »
Tuo aine on sit tosi inhottava jos joutuu korjaamaan tuulilasiin tulleita iskuja. Ei meinaa millään tuon aineen takia jämähtää hartsi tuulilasiin. Eli todella hankala korjata jos on käyttäny tuota. Yleensäki kaikki tuollaset litkut ja muut mitä jätetään tuulilasiin niin tahtovat olla haitaksi korjatessa.

Tuossa voi olla villi perä, koska jättää aavistuksen öljymäisen mutta heijastamattoman kalvon pintaan. Ehkä samantyylisen kuin irrotinaine lasikuidun kanssa. Eli pidetään lasirikkovakuutus voimassa  ;)
S70 2,4 20V man 2000
Ex 960 II 2,5 man 1995

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #62 : 05.04.2011, 16:34:03 »
Turtlewaxin 5 sateesta, jos ei tykkää käyttää matka-ajossa pyyhkimiä. Molempien autojen tuulilasit ja etusivuikkunat hölvään sillä kesäaikaan kuukauden välein on perhanan hyvä. 60 km/h jälkeen ei sellaista vesimyräkkää taivaalta tule että vemputtaisin pyyhkimiä. Tienpinnasta toisen perässä ajettaessa nouseva pienipisarainen sumu on ainoa että joutuu sillointällöin pyyhkäisemään.
tota putelia oon kans kattellu monesti kaupas mutta en oo viittiny ostaa kun ei tiädä mitä sontaa se on :D

Poissa J-VP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #63 : 05.04.2011, 17:11:55 »
tota putelia oon kans kattellu monesti kaupas mutta en oo viittiny ostaa kun ei tiädä mitä sontaa se on :D

Se vähän kuin mämmi. Toiset tykkää ja toiset väittää sonnaksi  ;D
S70 2,4 20V man 2000
Ex 960 II 2,5 man 1995

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4440
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #64 : 05.04.2011, 17:25:37 »
Turtlewaxin 5 sateesta, jos ei tykkää käyttää matka-ajossa pyyhkimiä. Molempien autojen tuulilasit ja etusivuikkunat hölvään sillä kesäaikaan kuukauden välein on perhanan hyvä. 60 km/h jälkeen ei sellaista vesimyräkkää taivaalta tule että vemputtaisin pyyhkimiä. Tienpinnasta toisen perässä ajettaessa nouseva pienipisarainen sumu on ainoa että joutuu sillointällöin pyyhkäisemään.

Annan ääneni myös tuolle kilpikonnavahan Witut sateesta mönjälle.   :)

On muuten erinomainen aine paskakeleillä ja etenkin talvella ajovaloumpioiden laseissa. Kesällä itikat irtoava huomattavasti paremmin kuin paljaasta lasista.

Pysyy sivuikkunat puhtaampina ja pyyhkimen sulat eivät jäädy ajovaloihin (juu, ne toimivat merikontissani).
Samaten sivulasit eivät jäädy tiivisteisiin kiinni jos mönjää on muistettu laittaa ennen talvea. Tuulilasiin en talveksi laita, koska se voi tietyillä keleillä tehdä ikävän yllärin pyykimillä pyyhkäisyn jälkeen.

Kyseinen aine on myös oivaa suihkun lasipinnoissa. Ei jää kalkkitahroja tms. tai ainakin ne on helppo pyyhkäistä pois liinalla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #65 : 09.04.2011, 17:53:53 »
Kokeilin huvikseni Turtle Waxin cockpit shinea. On ihan nimensä veroinen, tyynyllä vain pyyhkii kojelautaa, niin kyllä kiiltää. Sisältää silikonia vissiin, jättää liukkaan pinnan, valmistajan mukaan myös antistaattisen, ettei ees pöly tartu.

Miinuspuoli on se, että kiiltää vähän liikaakin. Näyttää silleen luonnottomalta, ainakin 240 kojelaudassa. Ja vieläpä käytännönhaitta on olemassa, nimittäin kun auringonpaiste osuu kiiltävään kojelautaan, se heijastuu siitä tuulilasiin, ja heijastuma on ärsyttävästi näkökentässä. Eli en nyt varauksetta osaa suositella, jos joskus innostun vastaavia aineita kokeilemaan, niin taisi jollain toisella merkillä olla joku mattavastaava.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4440
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #66 : 09.04.2011, 19:52:41 »
Miinuspuoli on se, että kiiltää vähän liikaakin. Näyttää silleen luonnottomalta, ainakin 240 kojelaudassa. Ja vieläpä käytännönhaitta on olemassa, nimittäin kun auringonpaiste osuu kiiltävään kojelautaan, se heijastuu siitä tuulilasiin, ja heijastuma on ärsyttävästi näkökentässä. Eli en nyt varauksetta osaa suositella, jos joskus innostun vastaavia aineita kokeilemaan, niin taisi jollain toisella merkillä olla joku mattavastaava.

Tästä syystä en käytä mitään mömmöjä kojelautaan, sillä kiiltävä kojelauta on kiva näyttelyssä mutta kauhistus maantiellä.

Laiton tänään uusinta käsittelyn Witut Sateesta mönjää kaikkiin laseihin. Takalasissakin se on siitä kivaa, että farkussa vesi valuu itsekseen alas ja näkee taaksekkin päin ilman pyyhkijöitä. Lisäksi kura ei tartu takalasiin kuin betoni....


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13522
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #67 : 09.04.2011, 19:56:02 »
Lidl möi tämmöstä W5 dashboard wipe "matta" liinaa ja pitää sanoa että hyvä tuote, ei kiillä ja on puhdas, vähän kun jaksaa hangata niin lähtee paskaset sormenjäljet pilareistakin...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #68 : 09.04.2011, 20:22:23 »
Tästä syystä en käytä mitään mömmöjä kojelautaan, sillä kiiltävä kojelauta on kiva näyttelyssä mutta kauhistus maantiellä.

Laiton tänään uusinta käsittelyn Witut Sateesta mönjää kaikkiin laseihin. Takalasissakin se on siitä kivaa, että farkussa vesi valuu itsekseen alas ja näkee taaksekkin päin ilman pyyhkijöitä. Lisäksi kura ei tartu takalasiin kuin betoni....
Juu määkään en ois laittanu, jos oisin tienny, että on noin shine. Oletin, että se lähinnä puhdistais hyvin.
Pitääkin laittaa tota Witut Sateesta-ainetta. Vaikka sit oiskin tuulilasin korjauksessa ongelmia. En nimittäin oo koskaan semmosia laittanut, mutta ku korjautin kiveniskemän, niin kuitenkaan hartsi ei imeytynyt säröihin niin hyvin, kuin olisi pitänyt. Jos joku isompi tulee, niin se pitäs kai kuitenkin vaihtaa.
Muoks: Pitääkin käydä Lidlissä ostamassa tota mattaroinaa.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #69 : 09.04.2011, 21:30:37 »
pitää kans hakia tota vitut sateesta mönjää kun on kuoppanen tuulilasi ja pyyhkiät ei saa kaikkia vettä pois :D

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4440
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #70 : 09.04.2011, 22:29:40 »
kojelaudan olen vuosia pyyhkinyt ikkunanpesuaineella. Joko spray tai sitten ihan kiillon kotiin tarkoitettua sumupullosta. Molemmat toimivat kojelaudalla ja laseilla. Ei kiillä ja puhdistuu.

Ja meikäläisen tuulilasi on vaihtokunnossa (viidentoista vuoden kiveniskemät) ja alkaa olla beyond restoration, joten kiveniskemän korjauksilla ei ole väliä ja männä talvena tuli pari nastaa niin lahjakkaasti lasiin, että se on halki molemmista reunoista. Joten witut sateesta pintaan ja seuraavaksi Urho Matti lasin osalta.  :D

Ainoa negatiivinen seikka tuossa witut sateessa mönjässä on se, että syksyllä sopivalla kelillä (myös keväällä) kun ollaan nollan pinnoissa voi pyyhkimien pyyhkäisy aiheuttaa sen, että se tajuttoman ohut vesikalvo muuttuu jääksi ja näkyvyys on nollassa kunnes lasi sulaa. Tästä syystä en käytä sitä talvella tuulilasilla.

Aluksi minäkin pidin tuota ainetta täysin TV-shop humpuukkina, kunnes kaveri kokeili sitä vuoden pari ja minä sen jälkeen asiasta rohkaistuneena. Ja olin tyytyväinen aineeseen.

Jos jotain negatiivistä pitää etsiä tikulla, niin käsittelyiden tiheyden tarve on ainoa miinus (kuukaudesta pariin kolmeen).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #71 : 09.04.2011, 22:43:55 »
mitä pitäs tuulilasii hinkata että sais pienet kiveniskemät piiloo kun auringon paistees ketuttaa kun heijastaa valoa eri suuntii ne pienet naarmut

Poissa J-VP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #72 : 10.04.2011, 00:16:08 »
mitä pitäs tuulilasii hinkata että sais pienet kiveniskemät piiloo kun auringon paistees ketuttaa kun heijastaa valoa eri suuntii ne pienet naarmut

Fuck the rain jos ei muuta. Sillä saa kuluneen lasin muutamaksi viikoksi hyväksi. Putsaa lasi erittäin hyvin ennen hölväämistä ja noudata pullon ohjetta.
S70 2,4 20V man 2000
Ex 960 II 2,5 man 1995

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #73 : 10.04.2011, 00:41:35 »
Autoglymin interior shampoo jättää nätin mattapinnan sisustan osiin. Ja puhdastakin tulee.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #74 : 10.04.2011, 12:14:37 »
mitä pitäs tuulilasii hinkata että sais pienet kiveniskemät piiloo kun auringon paistees ketuttaa kun heijastaa valoa eri suuntii ne pienet naarmut
Fareclan hienolla tahnalla on hiottu tuulilaseja.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

 

KL-varaosat  Race.fi