Futurez  Kulkukoira

Volvo 244 Turbo -81 B21ET & M46

  • 158 Vastauksia
  • 88638 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kalamiehen Turbokerho: TUA & 245
« Vastaus #30 : 15.12.2013, 23:08:26 »
Kiitokset vinkeistä! Kokoajan reenataan, niin kai tämänkin pikkuhiljaa oppii. Happomaalia piti käydä jo viimeviikolla metsästämässä, mutta jos vaikka saisi huomenna tai ylihuomenna aikaiseksi. Massan pehmentämisestä taas ei ollut mitään tietoa.

B21ET:stä nappasin tänään kannen irti, niin pääsee vähän sumplimaan mitä sille alakerralle tekee. Hoonausjäljistä ei ollut tietoakaan ja hitec näppituntumalta tuntuis olevan vähän tynnyri. Tarttee jostain keksiä reikämikrometri lainaan ja toivotaan, että hoonaus riittää. Ei rahapussi kestä ylikokoon laittamista.

On tuolle mosalle joskus jotain tehty kun kansi oli vuosimallia 83 ja tiivisteenä Elring.
« Viimeksi muokattu: 22.03.2015, 23:31:29 kirjoittanut Kalamies »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Kalamiehen Turbokerho: TUA & 245
« Vastaus #31 : 16.12.2013, 00:06:33 »
TUA:sta meni kansipahvi kun Se oli mun kaverilla. Lämppärin vesiletku irtos tulipellistä ja vedet ulos. Kansi vaihtui silloin samalla. Ettei olis tullut mistalta silloin.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kalamiehen Turbokerho: TUA & 245
« Vastaus #32 : 23.12.2013, 23:12:47 »
Kartanosta nappasin sähköpeilit johtosarjoineen ja hiuman alottelin noitten kunnostusta. Millähän nuo pitäis maalata etteivät olisi samantein tuon näkösiä?




Nämä tulee kunnostettuina TUA:han ja samalla kai asentelen siihen ne sähkölasit vihdoin. Toki en vielä, koska ovet tarttee irroittaa hitsuutteluja varten.

Vanha "maali" lähti näppärästi kuvan välineillä.



Purkasin TUAsta sisustan veke ja rupesin tutkimaan paikkojen määrää.

Alotetaan ulkoisista:



Takaosasta ei kehdannut edes kuvaa ottaa. Koko peräpelti mätää...



Kontti:







Huomaa bensapumpun lisämaadoitus.

Sisätilat:






Tähän lisätään, vielä helmat ja palkit, niin alkaa olla selvä paljonko saa laittaa peltiä. Fiksumpi olis paalannu.  :D Kattelin että jos autosta poistaa mädät ja huolimattomat paikat, niin ei orkkispeltiä paljoa jäljelle jääkkään.

Hyvää joulua kaikille joilla on yhtä tervekorinen 240.  S*


Tuohon ei montaa senttiä alkup. lattiaa tai palkkia  pääse jättämään. Tuleepahan kerralla ruosteeton. Palataan asialle kun jotain tapahtuu.  :tonttu:
« Viimeksi muokattu: 22.03.2015, 23:31:57 kirjoittanut Kalamies »

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Kalamiehen Turbokerho: TUA & 245
« Vastaus #33 : 23.12.2013, 23:20:13 »
No jo on päässyt huonoon kuntoon  :( Kerran ku tosiaan teet kunnolla niin eiköhän se sitten taas mee seuraavat 30 vuotta!  ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Niko_S

  • Vieras
Vs: Kalamiehen Turbokerho: TUA & 245
« Vastaus #34 : 24.12.2013, 13:59:56 »
Ne peilit voisi maalata PlastiDipillä. Sehän kestää kiveniskemiä yms. mekaanista kulutusta aika hyvin.

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Kalamiehen Turbokerho: TUA & 245
« Vastaus #35 : 24.12.2013, 14:23:21 »

Kartanosta nappasin sähköpeilit johtosarjoineen ja hiuman alottelin noitten kunnostusta. Millähän nuo pitäis maalata etteivät olisi samantein tuon näkösiä?

Hyvää joulua kaikille joilla on yhtä tervekorinen 240.  S*

Maalaa noi peilit ihan perus automaaleilla, eli ensin hiotaan hyvin, sitten hiontapohjamaali pintaan, jonka hioo tasaiseksi, (koska tuo alumiini runkohan on hapettunut aika epätasaiseksi.) Sitten vaan, kun on tarpeeksi tasainen pohja, niin haluttu väri pintaan ja lakka päälle.  ;)

Hyvää joulua vaan!  :hello: Mulla tosin kyseiset ruostepaikat hitsattu jo viime kesänä.  :D
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Kalamiehen Turbokerho: TUA & 245
« Vastaus #36 : 24.12.2013, 14:25:59 »


Hyvää joulua kaikille joilla on yhtä tervekorinen 240.  S*

 Kiitoksia :) En sentää oo ainut jolla on yhtä pahasti lahonut lankku. Tsemppiä projektiin. Älä pilaa tätä yksilöä millään tarvike peltiosilla sitten. Onneksi sulla on sentää katto päänpäällä. Ite kosken seuraavan kerran omaan 242 kun saan kans katon päälle:)
Ja hyvät joulut!

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Kalamiehen Turbokerho: TUA & 245
« Vastaus #37 : 24.12.2013, 15:20:24 »
Ite oon kans pari huonoo 240 hitsannu, ja yhen iha kakkan vanin. Kyllä pelliä maailmasta löytyy, eikä peltityöt oo kalliita. Ja pienellä harjottelulla ne alkaa sujuunki jo iha hyvi.

Eikä tarvii peltitöitä tehdessä miettiä että miks tekee, onhan tuo sentään alkuperänen 240 turbo. Hyvä siitä tulee!  :)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kalamiehen Turbokerho: TUA & 245
« Vastaus #38 : 28.12.2013, 18:09:44 »
Kiitokset tsempeistä! Jos olis perus neliovinen DL tai GL, niin olisi jo paalissa.  :D Viikolla kolme olis ilmeisesti lankakone tulossa, eli siihen mennessä ei voi kuin poistaa mätää, kasata muuta ja haalia osia.

Kävin hakemassa myöhäisiä joululahjoja itelle ja autolle:


Kuvasta puuttuu autopukit ja pari pikkuosaa. Pääsee vaihtamaan kartanosta ehjän hammastangon TUA:han ja samalla saa vihdoin nuo laakerit vaihdeltua kun on vaseliiniakin siihen. Loppuu ujellus ja tehostimen temppuilu. Ainakin toivottavasti... Voi olla että halvat pyöränlaakerit kostautuu vielä, mutta toivotaan ettei tarvis niitten kanssa pelata.

Koneenosista olis pientä kyssäriä jos joku viittii auttaa. Eli nyt kun tuo rempataan niin on vähän epäselvyyttä mitä sinne uskaltaa laittaa? Ei viitti vaan tunkea jotain ja todeta paskaksi, jos joku muu on jo kantapään kautta opetellut.

Laakerit - Glyco
Stefat - Volvolta
Pako- ja öljynpaluun tiivisteet - Volvolta
Kannentiiviste - Elring tai Reinz
Jakoremmi ja kiristin - Motonet

Hakusessa seuraavien hankinta:

Perus paperitiivisteet - Mistä? Motonetin omat riittävän laadukaita?
Vesipumppu - Motonet vai sininen?
Kannenpultit - vanhat, motonet, muu?
Jäähdytin - ?

Ilmastoinnin kuivaimen ja kennon laitan Eestistä tulemaan. Loput palikat onkin sitten suht selvää kamaa kai.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Kalamiehen Turbokerho: TUA & 245
« Vastaus #39 : 28.12.2013, 20:20:45 »
Mulla oli motonetin alapään tiivisteitä eikä ollut mitään vuoto-ongelmaa. Pitkäikäiseen käyttöön en voi kommentoida kun en ajanut kun  ~10tkm  :-[ Vesipumppu mallia motonet eikä moitteen sanaa ajettu saman verran myös kannenpultit motonetista tais olla jotain 20e pintaan. En tiä mitä nuo venyvät pultit tykkää useemmasta kiristyskerrasta, vai oliko sulla ees sellaset?  :idiot2: ihan pätevää perusvaraosaa tuo motonetkinkin myy  ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Kalamiehen Turbokerho: TUA & 245
« Vastaus #40 : 28.12.2013, 20:27:26 »
Jyväskylän motonetistä kävin ostamassa tiivisteitä ja kannepultteja tällä viikolla. Pyysin näytille b200 ja b230 yläpään tiivistesarjat. Tuo b200 tarkoitettu oli elring ja b230 professional parts sweden tms. Ostin sitten tuon elringin kun oli vielä halvempi. Kannentiivisteen kun olen ostanut erikseen.
Että se on ihan tuurista kiinni minkä merkkistä osaa siellä on hyllyssä. Kannenpultit oli payenin venyvät mitkä tällä kertaa sain sieltä.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Niko_S

  • Vieras
Vs: Kalamiehen Turbokerho: TUA & 245
« Vastaus #41 : 28.12.2013, 20:33:04 »
Varmuuden vuoksi ostaa sen jakoremmin ja kiristimen joko ContiTech -merkkisen (Fixus myy, jotain 50e luokkaa), tai Volvolaisen.
Motonetistä kun ostaa kulutusosia, niin joko saa hyvää tai ei (tämän jo AnttiR kirjoittikin).
Saahan sieltä alustaan tosiaan Moogia ja Lemförderiä valmistajan paketissa, kun ostaa sen kalliimman, mutta muista en sano mitään.

Vesipumppu ainakin suoraan Volvolta, niin ei säästä väärässä paikassa.  ;)
En tiedä onko nykyään enää siinä kohotekstiä "Volvo", mutta minun noin 2 vuotta vanhassa uudessa vesipumpussa ainakin oli,
jonka vaihdoin viime kesäkuussa. 

Näin siis minun kokemuksella Volvon osista, joita olen Motonetista ostanut.

OT. Vaikka Fixus myy yleensä laadukkaampaa tavaraa, niin sieltä ostin Boschin ilmansuodattimen,
      ja myöhemmin huomasin, että olisin Volvolta saanut alkuperäisen vain 2,20e kalliimmalla,
      mutta tuo Bosch on se ns. original  suodatin kuitenkin.  :)

     

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Kalamiehen Turbokerho: TUA & 245
« Vastaus #42 : 28.12.2013, 21:23:11 »
En mä kauheesti huonoa oo kuullut motonetin gatesin jakopään sarjasta  ::)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Niko_S

  • Vieras
Vs: Kalamiehen Turbokerho: TUA & 245
« Vastaus #43 : 28.12.2013, 21:33:36 »
En mä kauheesti huonoa oo kuullut motonetin gatesin jakopään sarjasta  ::)

Gates on hyvä merkki kyllä, mutta itse pelaan varman päälle näissä.
Saahan sitä omaan autoon todellakin ostaa/laittaa mitä haluaa.  :)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kalamiehen Turbokerho: TUA & 245
« Vastaus #44 : 28.12.2013, 22:00:51 »
Autossa oli Gatesin remmi ja se kesti kierrättää rundarin loppuun ja kaiken sen muun mitä auto nyt on kokenut mun aikana.  :-[ Sanoisin että jos kiristin ei ole pilipali, niin kyllä sillä Gatesin remmillä pärjää. Toki ei volvon remmi paljoa maksa, mutta kuinka suuri ero on laadussa lopuksi?

Ehkä tuohon sitten kehtaa laittaa ihan mätänetin paperitiivisteet ja kannenpultit. Toivoo vaan että ei ihan pilipalit ole ja tietty kattoo mitkä sieltä saa.

Motonetissä on kymppisarjalaiseen perusmallin vesipumppu 29,90 ja joku valurautaisella siipipyörällä 44,90. Volvolla olis 92e ja tilaavat Classic Partsilta. Hitto kun ei ole mahdollista tutkia noista mitään ennen ostoa kun kaikki ovat tilauskamaa... Autossa oli joku Japanilainen vesipumppu ja se vaikutti oikein pätevältä. Mun tuurilla tilaan volvolta pumpun ja se on sama kuin motonetin kalliimpi.


Jäähdytin oli muistaakseeni motonetissä ihan arpapeliä? Joko tuli nissens tai joku sysipaska tjsp.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron