Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Vinokoneen huohotusjärjestelmä

  • 3 Vastauksia
  • 2746 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vinokoneen huohotusjärjestelmä
« : 21.04.2013, 10:34:18 »
Tuli tuossa tehtyä imupuolen remontti B200F:äläiseen. Samassa päätin muuttaa huohotuksen perinteiseksi, eli hönkii pihalle eikä karstota kaasuläppää/imusarjaa.

Öljyä on alkanut tulla kampuran etustefasta ja venttiilikopasta. Kampuran etustefan luulen kuitenkin menneen vanhuuttaan kun alkoi vuotaa hiukan ennemmin
tätä huohotusmuutosta. Mutta ainakin venttiilikoppa alko vuotaa ja näkys ihan huolella vuotavan pakosarjan puolelta, ilmesesti koko matkalta vieläpä.

Että onkohan tässä sittenkin tullut tehtyä virhe? Onko tuolla myös käytännönmerkitystä kun kone imee huohotinta avuksi ettei sitten vissiin ala puskeen mistään
tiivisteen välistä?

Olen kuullut että vanhoissa traktoreissa on muuteltu huohotin imusarjaan, kuulemma öljyhikoilut loppu siihen.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Vinokoneen huohotusjärjestelmä
« Vastaus #1 : 21.04.2013, 12:55:53 »
Vastasit kyllä itse itsellesi, elikkä vinokone kyllä tykkää että sitä huohotusta hieman avustaa se moottorin imu :)
Mutta kannattaahan niitä stefoja vaihtaakkin, ei ehkä enää parhaimmassa hapessa ja venttiiikikopan tiivisteen vaihtaa hetkessä muutenkin, että sen vaihtaa jo vaikka huvikseen. :)

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Vinokoneen huohotusjärjestelmä
« Vastaus #2 : 22.04.2013, 06:53:48 »
Lainaan vähä tätä.. Mitenkä porukka on toteuttanu huohotuksen tuplakaasareitten kanssa? Kun imukaulassa ei oo eikä tuu paikkaa huohottimen letkulle, pitääkö laittaa joku uuber tuning sinipunaeloksoitu filtteri?  :D
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Vinokoneen huohotusjärjestelmä
« Vastaus #3 : 23.04.2013, 22:37:01 »
Voisko siihen imukaulaan tehdä reijän ja kierteet mihin sais lähdön? Mietein itsekkin että pitäskö kuplaan tehdä tämmönen järjestelmä, nimittäin:

Vaihdoin tänään vakiohuohotuksen takaisin ja kappas, kaikki öljyvuodot katosi, jopa kampuranstefa alko pitämään :o :hello:

 

Carcom Oy  Ateho