Kulkukoira  Proturbo

-97 940 b230ft vikakoodi 1-1-3 apuja?

  • 20 Vastauksia
  • 5134 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: -97 940 b230ft vikakoodi 1-1-3 apuja?
« Vastaus #15 : 27.10.2016, 23:23:06 »
Ai nyt ne boksit saa nollata katkaisemalla virrat? Viimeksi se oli kiellettyä.

Vikakoodien osalta noin kyllä, mutta jos vika vetää sopeutumat pieleen ja vika on jo korjattu, purkit voi nollata irroittamalla sulakkeen. Tosin ajamalla kotvasen sopeutumat palaavat entiselleen.

Vikakoodeja ei nollata sulakkeen irroituksella, mutta vian korjaamisen jälkeen tarpeeksi pielessä (+/-25% pikkuisen binistä riippuen) LTFT korjaukset on syytä nollata purkin resetoinnilla.

Toki tämän voisi tehdä K-linjan kautta, mutta välineet siihen ovat harvalla säätäjällä ja vielä harvemmalla tavis-kuskilla. :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa volvo_5.7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: -97 940 b230ft vikakoodi 1-1-3 apuja?
« Vastaus #16 : 28.10.2016, 20:17:23 »
Nollasin taas koodit ja irroitin sulakkeen ja boksin LTFT trimmit korjaantui. Kävi ihan eri kuulosesti aikansa tyhjää, sit koeajolle ja pelaa hienosti ja lopuks valo taas syttyy ja koodi on sama, 1-1-3. Ajossa se pelaa kyllä jo senverran nätisti ettei ilman vikavaloa osais varman epäillä mitään.

Jos toi koodi tarkottaa liian rikasta seosta, niin mikä voisi aiheuttaa liian rikasta seosta. Imuvuodot luulis laihentavan, pakovuoto myöskin antais happea putkee, eli laiha seos jonka jälkeen ruisku tietysti yrittäis rikastaa seosta ja jos ei se ois tyytyväinen vieläkään, niin eiks sen pitäis herjata että seos liian laiha. Eli mikä voi aiheuttaa liian rikasta seosta?

Tuolla aiemmin kehoitettiin tsekkaamaan että on varmasti oikean tyyppinen lamda. Kolmejohtoinen siihen oli tällätty, eli lämmitys ja signaali. Signaalipiuhasta mittailemalla tuli tosiaan 0,6-1 voltin jännitteitä. Vai voisko toi lambda olla vaan viallinen ja näyttäis normi seoksillakin liian rikasta ja poksi koittaa laihentaa kunnes ei säätövara piisais ja tulis sitten herja rikkaasta seoksesta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: -97 940 b230ft vikakoodi 1-1-3 apuja?
« Vastaus #17 : 28.10.2016, 20:29:12 »
Lh saattaa vuodosta vetää paksulle, ikään kuin ylireagointina. Onko kuinka paljon ajettu?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa volvo_5.7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: -97 940 b230ft vikakoodi 1-1-3 apuja?
« Vastaus #18 : 28.10.2016, 23:40:06 »
Vähä reilu pari satkuu muistaakseni.

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
  • www.vrcf.fi
Vs: -97 940 b230ft vikakoodi 1-1-3 apuja?
« Vastaus #19 : 29.10.2016, 09:04:32 »
Jos huvittaa kokeilla mitä tapahtuu kun jätät coolerilta tulevan letkun vähän raolleen niin tuo imuvuodon aiheuttama seoksen rikastuminen näkyy selvästi. Käy kyllä jotenkin tyhjäkäyntiä mutta ajaa sillä ei voi(ainakin jos on autom). Savupilvikin takana kertoo tilanteen.

Poissa volvo_5.7

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: -97 940 b230ft vikakoodi 1-1-3 apuja?
« Vastaus #20 : 02.11.2016, 09:32:41 »
No niin, nyt pelaa!

vika oli lambda anturissa, vääräntyyppisen anturin oli omistaja tai aikasempi mekaanikko vaihtanu. Joku titaanihappianturi, en ees tienny että semmosiakin on, mutta bilteman luettelossa semmonen löytyy. Kolmejohtoinen, mutta yks piuha on punainen.

Eli normi anturi tilalle ja pelaa niin saaketin hienosti!  ELK tulipahan puuhailtua ja tutkittua sitten vähän ekstraakin, mutta oppia ikä kaikki. Ei pitäis ikinä olettaa mitään, vaan varmistaa kaikki. Varsinkin aikasemmat korjaukset..!

Kiitos kaikille vianhakuun osallistuneille ja vinkkejä antaneille!

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron