Samppasport  Futurez

Volvon moottoreiden kesto - paljonko koneellasi on ajettu kilometrejä

  • 478 Vastauksia
  • 220018 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
354tkm olisi tuossa minun 760:n mittarissa vasta :) Moottorin virkaa toimittaa B280E ja laatikkona vissiinki AW71.. Jakopäästä tihkuttaa öljyä melko reippaasti ja kaikenlaista muuta pientä siinä on, mutta jos se ensi kesän vielä kestää niin talvella annan koneelle hieman hellyyttä ja lämpöä  ;)

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
850 2L 10v vm95 mittaris 321tkm mut todellisuudessa ajettu noin 341-350tkm kun saksan tuonti auto ja mittaria on ruuvattu
 
Mitäpä sillä on väliä jos toimii.
Millanen tuo 2.0 10v oikein on todellisuudessa, jaksaako se kulkea kun ei ole päässyt ikinä kokeilemaan. ?

alavääntöä on hyvin ettei tarvi kaasua painaa lähtiessään jos on tasainen maa/pieni nousu. ihan hyvin jaksaa menna vaikka enemmän sais olla voimaa moottoris  :)


Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
212 pyörähti omalla V70 2.5T:llä ruutuun, ja kun tuon lähestymisen kunniaks hain vikalistan konttorilta, ja vikalistan myöskin sain. Kyllä Volvo huoleshtii ettei oo tylsää.  :buck2:
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Wason

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
740 Gl B230K kaasari, aut. vm. -87,  292000km, uudesta asti lämpimässä tallissa ollut. Huollot tehty paremmin kuin ajallaan, tosin papan volvo ollut, koskaan edes poletettu, käy ja kukkuu. =)

rippe53

  • Vieras
volvo 740 GL vm-86  B230A   autom....nyt mittarissa noin 420.000 km.....ite ajanut vasta noin 3.000 km hyvin pelaa...

Poissa harryjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
-89 2.0 740 GL ja 182 000. Ei häiriö käytöstä havaittu...

Poissa ea8cuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
minulla on yksi  940 diesel suora kuutonen vm 1996 (kakkosautona)

nyt mittarissa 615000 eikä vie vielä öljyä litraa enempi 15000 km :llä

Lisätäänpäs ongelmat :
Hehkutulpat olen vaihtanut 2 kertaa , ja edellinen omistaja ainakin kerran .
Alipainepumpun ja tapin ostin uuden myös , kun vanhan autosähkö ja dieselasentajan korvani ei kestänyt kuunnella kolkutusta , ei se kyllä rikki ollut , mutta äänti.
Ruiskutuspumpun "kaasuvivun" akseli ja puslat vaihdettu 2 kertaa .
 Muuten ei kantta tai konetta ole avattu , ainoastaan jakoremmit vaihdettu 120 000 välein ja aina samalla originaali vesipumppu
Hieman olen huomannut että huonommin käynnistyy ,,, tarttis varmaan edes tsekata suuttimet,
kun jaksais laittaa testauspumpun kasaan .
Espanjaankin pitäs taas lähtee 18.05.11 joten pitää varmaan huoltaa ennen sitä .

ai niin tuo 940 on automaattiloodalla

terv.  MR
« Viimeksi muokattu: 06.05.2011, 23:13:19 kirjoittanut ea8cuu »

Poissa ea8cuu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
V70 dieselilläni on ajettu suurinpiirtein 500 000

ei öljyn kulutusta, ei mitään ongelmaa

terv. MR

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Mittarilukema 252tkm ja edellisen omistaja mukaan matkamittari oli rikki jo kun hän osti auton 5-6 vuotta sitten, eli ei mitään käsitystä todellisista kilometreistä mutta eiköhän ne sinne 4-500tkm välille asetu.

Autona siis 945 vm. 92 ja kone B230 sähköruiskulla, 130hp malli. (mikäs kirjain tuota nyt sitten tarkoittaa?) Laatikko ilmeisestikin M47 kun on kovalla vitosella. Vähän hukassa nämä koneiden ja laatikoiden tyypit vielä kun vasta muutaman kuukauden ollut omistuksessa... :)

Ei mitään ylimääräisiä ääniä, ei kuluta eikä vuoda öljyä, ei kuluta nestettä, laatikko toimii nätisti ilman ääntelyä. Ei taida näitä laitteita saada ajamalla rikki... 8)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Mittarilukema 252tkm ja edellisen omistaja mukaan matkamittari oli rikki jo kun hän osti auton 5-6 vuotta sitten, eli ei mitään käsitystä todellisista kilometreistä mutta eiköhän ne sinne 4-500tkm välille asetu.

Autona siis 945 vm. 92 ja kone B230 sähköruiskulla, 130hp malli. (mikäs kirjain tuota nyt sitten tarkoittaa?) Laatikko ilmeisestikin M47 kun on kovalla vitosella. Vähän hukassa nämä koneiden ja laatikoiden tyypit vielä kun vasta muutaman kuukauden ollut omistuksessa... :)

Ei mitään ylimääräisiä ääniä, ei kuluta eikä vuoda öljyä, ei kuluta nestettä, laatikko toimii nätisti ilman ääntelyä. Ei taida näitä laitteita saada ajamalla rikki... 8)
B230FB  :hello:

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
B200 ja 250tkm. Ei syö öljyä yhtään. Puolisen vuotta/7000km+ sitten vaihdoin öljyt, eikä mitään ole hävinnyt. Alkas oleen taas aika vaihtaa öljyt ainakin varmuuden vuoksi ::) Kyllä tällä koneella ajelee maailmanloppuun asti.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Jokos mää laitoin, B200K 614tkm ja ei ole syöny viimesten tarkistuksien välillä vaikka kylmäkäynnistyksiä ja rallia  8)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Turbopena

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
kakkoskantin mittarissa 530tkm ja seiskassa 370tkm, pelkillä öljynvaihdoilla menty huoltokirjojen mukaan ainakin.
Nykyiset: 240 projekti, 740 b230f käyttis
---------------------------------------------------
Exät: 244 b19a, 240 b230k, 740 b200et

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
445tkm. Todellisista ei tietoa. Vinokone kyseessä.
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
850 2L 10v vm95 mittaris 321tkm mut todellisuudessa ajettu noin 341-350tkm kun saksan tuonti auto ja mittaria on ruuvattu


Mistä epäilys todellisista kilometreistä, vai pelkästään tuonti-statuksen vuoksi?

 

Elekma  Autoracing