V70, mutta millä koneella?
Pakkasaamuista huolimatta laitoin tänään S60 (2.4 103kW) tankkiin E76 seosta, ajossa ei mitään eroa bensaan, eikä nyt syty häiriövalokaan. Aiempi valoilmiö saattoi johtua viallisesta nyt jo vaihdetusta puolasta.
Starttiapuna minulla on edelleen alkuperäisen kanssa sarjassa 1kohm NTC (
http://www.spelektroniikka.fi/kuvat/5%20NTC,LDR,varistorit,kojeliittimet.pdf), joka toimii kuin unelma, käynnistyy ilman mitään nikottelua, ja veto on heti hyvä. Tosin niin on hetkellinen kulutuskin. NTC ohitetaan yläletkuun kiinnitetyllä 40 ast sulkeutuvalla bimetallitermostaatilla
http://www.vekoy.com/index.php?cPath=961_1145_1147 mutta ois pitänyt suosiolla ottaa 30 asteinen, tai rakentaa päästöviivereleella tuo NTC:n kytkentä.
E76 on jo niin lähellä puhdasta ainetta, että tällä menolla ajan kohta sillä, jos ei ala oireilemaan.
En tiedä, voiko olla vaikutusta sillä, että olen nyt muuttanut seosta pikku hiljaa väkevämpään, voisiko olla että ECU mukautuu kun muutos ei ole liian nopea?
Vertailukelpoista kulutusta en ole päässyt nyt kokeilemaan, tuntuu pikkupyörittelyssä vievän paljon.
Kokeilu jatkuu...itse asiassa jo hyvä matkaa toista vuotta.