KL-varaosat  Race.fi

200-sarjan hankinta

  • 184 Vastauksia
  • 159507 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #90 : 25.11.2012, 22:02:14 »
Eikös voimakeulassa kuulu olla myös "voimakonepelti"?
Kuuluu. Mahtaa olla veikeän näkönen tuo flathood ja voimamaski :P
Jäitä housuun!

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #91 : 25.11.2012, 22:29:20 »
Kuvan voin napata huomenissa, kunhan olen pessyt 15 vuoden liat pois päältä.  :)

Poissa -Monni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #92 : 28.11.2012, 19:47:16 »
http://www.nettiauto.com/volvo/240/5211463
En nyt tiiä tuliko tää oikeaan topikkiin, mutta mitä ihmiset on mieltä tuosta?
Mitä kannattas tarkistaa jos kävisin kattoon ja onko jotain muuta tärkeää?

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #93 : 01.12.2012, 01:30:58 »
http://www.nettiauto.com/volvo/240/5211463
En nyt tiiä tuliko tää oikeaan topikkiin, mutta mitä ihmiset on mieltä tuosta?
Mitä kannattas tarkistaa jos kävisin kattoon ja onko jotain muuta tärkeää?

Ei tuo tuohon hintaan pahimmasta päästä liene...
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #94 : 01.12.2012, 08:00:14 »
http://www.nettiauto.com/volvo/240/5211463
En nyt tiiä tuliko tää oikeaan topikkiin, mutta mitä ihmiset on mieltä tuosta?
Mitä kannattas tarkistaa jos kävisin kattoon ja onko jotain muuta tärkeää?
Nosturillehan tuo pitäs saada. En usko hetkeäkään että pohja on ruosteeton.
Muista että tuohon tulee verot, saattaa tulla kalliimmaksi kuin vastaava Suomesta.
Mutta toisaalta, eipä oikein löydy Suomesta '88 240:ä B230F:llä.
Jäitä housuun!

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #95 : 23.12.2012, 12:24:25 »
Juuri menossa ostamaan 240 -92 volvoa, missä perus ruostekohdat jotka voisin tarkastaa ? ?
volvoja - onhan noita.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #96 : 23.12.2012, 13:21:36 »
Varapyöräkotelot, helmat, pohja, etuovien saranat, tuulilasin karmi, takapyöräkotelon ja lattian sauma. Aika lailla jokapuolelta pitää tutkia.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #97 : 23.12.2012, 15:27:12 »
Varapyöräkotelot, helmat, pohja, etuovien saranat, tuulilasin karmi, takapyöräkotelon ja lattian sauma. Aika lailla jokapuolelta pitää tutkia.
Yllättävän hyvä kori oli, ei läpi asti ruostetta, pinta ruostetta listojen alla.. eipä oikein muuta. http://www.nettiauto.com/volvo/240/5243651 tuosta autosta siis oli kyse. hetken aikaa väliaikaisena käyttiksenä ja sen jälkeen sen voin jollekkin täällä myydä sopivaan hintaan. mummon silmäteränä ollut.
volvoja - onhan noita.

Poissa tukse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #98 : 20.01.2013, 22:20:52 »
Tuli tämmönen 242 GT bongattu eBaystä  :) Kyllä tuommonen GT olisi makea! Harvemmin kotimaassa myynnissä :(

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/242-240-140-164-/130818468393?forcev4exp=true#v4-42
Volvo 760 Turbo -90
ex Volvot: 242 DL -79, 240 SE -92, 940 Classic-97, 9450 Turbo -96

Poissa -Monni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #99 : 21.01.2013, 20:03:51 »
Edelleen volvoa ostamassa, niin onko 800e 24kakkosesta liikaa? Vm -80, ajettu 280 tuhatta. Hitsaamista siinä ois vielä varapyöränkotelot, helmat on tehty jo. Itselläkään ei vielä ole enempää tietoa tuosta, mutta aattelin kysästä kannattaako nuin paljoa maksaa?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #100 : 21.01.2013, 20:41:56 »
Edelleen volvoa ostamassa, niin onko 800e 24kakkosesta liikaa? Vm -80, ajettu 280 tuhatta. Hitsaamista siinä ois vielä varapyöränkotelot, helmat on tehty jo. Itselläkään ei vielä ole enempää tietoa tuosta, mutta aattelin kysästä kannattaako nuin paljoa maksaa?
Ei paha, täälläkin taitaa olla myynti-ilmo vastaavasta missä ei enää ole edes helmoja, jalkatiloista puhumattakaan
No kun halvalla sai.

Poissa -Monni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #101 : 25.01.2013, 16:11:17 »
Noniin kyseistä autoa menossa tänään katsomaan, mutta mistä kannattaisi auton kuntoa lähteä arvioimaan/tarkistamaan? B19 kaasarikone onko joitain tyyppivikoja mitä kannattaisi katsoa tai kuunnella? Perus öljy- ja jäähytysnestevuodot tarkistaa, muuta?

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #102 : 25.01.2013, 18:59:47 »
samat mitä muistakin 200-sarjalaisista
No kun halvalla sai.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #103 : 27.03.2013, 13:55:57 »
Mun mielestä M45 vs M47 ei ole kulutukseen mitään käytännön eroa, m45 on vaan mukavampi ajella kun ykkönen ei ole niin lyhyt. Siis jos verrataan tehdasasennettuna. Noissa on kuitenkin suurimman vaihteen kokonaisvälitys ihan sama, ainoa ero on jossain 50 nopeudessa jossa m45 täytyy ajaa vielä kolmosella. Vaunua tms raskasta kiskoeassa 5 vaihteisesta on tietysti iloa, juurikin tiheämmän ykkösen ja tihemmän 4 vaihteen ansiosta.

Mä uskon myös vakaasti siihen että kaikkein pieniruokaisin kone lankkuun on b200k, mutta käytännössä sen solexin kanssa eläminen ei ole niin kivaa että sitä kannattaisi missään tilanteessa suosia.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 200-sarjan hankinta
« Vastaus #104 : 27.03.2013, 20:41:39 »
Mun mielestä M45 vs M47 ei ole kulutukseen mitään käytännön eroa, m45 on vaan mukavampi ajella kun ykkönen ei ole niin lyhyt. Siis jos verrataan tehdasasennettuna. Noissa on kuitenkin suurimman vaihteen kokonaisvälitys ihan sama, ainoa ero on jossain 50 nopeudessa jossa m45 täytyy ajaa vielä kolmosella. Vaunua tms raskasta kiskoeassa 5 vaihteisesta on tietysti iloa, juurikin tiheämmän ykkösen ja tihemmän 4 vaihteen ansiosta.

Pieleen, ja ihan kunnolla. Se on totta että M45 ykkösvaihde on pidempi kuin M47 vastaava mutta siihen se sitten päättyikin... M45 on nelivaihteinen jossa nelonen suora eli 1:1 siinä missä M47 on viisivaihteinen jossa nelonen myöskin suora mutta vitonen 0,81:1 eli reilusti ylivaihde. Oma juttunsa on sitten se mitä perävälityksiä noihin on laitettu mutta sellaisia tuskin löytyykään joilla kokonaisvälitys menisi yleisesti tasoihin, minulla on omassa 240:ssä M47:n jatkona 3,54 perävälitys ja vastaavaan kokonaisvälitykseen tarvittaisiin M45:n kanssa noin 2,85 jollaista ei ole olemassa, hyvin yleinen välitys on myöskin 3,73 jota vastaisi 3,02 (ei myöskään ole olemassa) ja varsin tiheää 3,91 perää vastaisi 3,15 jotka on todella kiven alla. Niitä nyt sentään on yleensä tehty.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron