Samppasport  Futurez

Tehot hukassa

  • 49 Vastauksia
  • 13948 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #15 : 08.10.2016, 19:16:02 »
Ok. Kuulostaa aika matalalta toi pakopaine.

Cooleri on vakio, filtteri on biltsun mutta persdyno ei huomannut muutosta ilman filtteriä.

Joo, datat on tallessa. Täytyy kuikuilla tarkemmin jos ehtisi töissä. Kaikki on kyllä tallessa, mutta ihan tappiin tuota meidän moottoria ei ole vedetty ja tuntuisi että potentiaalia olisi vielä jäljellä. Ahtopaineen ohjaus solenoidilla on seuraava rasti niin päästään kiinni siihen missä menee tuollaisen pikkumitsun toiminta-alue.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #16 : 08.10.2016, 21:22:52 »
Surkea välijäähy ja varmaan vuotaakin jo saumasta, ahdistava 6 pakopesä, ei sitä varmaan paljoa muuta tarvitse

Totta, mutta kuten kirjoitin niin on koeponnistettu ja pakopesä hiukan avarampi kuin vakio 6.

Itse rupesin epäilemään kansipahvia. Dynon jälkeen ei ollut letkut kovia mutta parisataa kilsaa sen jälkeen en saanut kädellä letkua puristettua lyttyyn enää. Muita merkkejä kansipahvivuodosta ei ole mutta jos vuotaakin vasta ahdoilla, voisko olla? Jako tarkistettu taas kerran ja venttiilivälystä on tarpeeksi.
142

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #17 : 10.10.2016, 02:06:58 »
Osta semmoinen hc-testeriliuska, vaihtaa väriä jos jäähdytinnesteessä on hiilivetyä. Jotkut ovat jopa mitanneet pakokaasutesterillä, saattaa ilmaista sekin.

Ja eikös niiden vesiletkujen kuulukkin suht. paineistetut olla kuumalla moottorilla..

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #18 : 10.10.2016, 09:08:29 »
Voisiko tuo silti vuotaa jostain?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #19 : 10.10.2016, 17:37:13 »
Millainen sytkä kartta sinulla on vakioon nähden?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #20 : 10.10.2016, 17:51:16 »
Osta semmoinen hc-testeriliuska, vaihtaa väriä jos jäähdytinnesteessä on hiilivetyä. Jotkut ovat jopa mitanneet pakokaasutesterillä, saattaa ilmaista sekin.

Ja eikös niiden vesiletkujen kuulukkin suht. paineistetut olla kuumalla moottorilla..

Pistetään korvan taakse. Kyllä siinä painetta kuuluu olla jonkinverran.

Voisiko tuo silti vuotaa jostain?

Ainoat mitä olen löytänyt niin pakosarjassa sekä pakopesässä pienet halkeemat niinkuin yleensä mutta mahtaako tähän vaikuttaa?

Millainen sytkä kartta sinulla on vakioon nähden?

Ei hajuakaan.

142

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5108
  • Ei tätä taas ymmärrä, mikä P3?
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #21 : 10.10.2016, 17:53:27 »
Johan nyt bleedillä saa enempi. Lienee joku vialla.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #22 : 10.10.2016, 22:19:27 »
Ei nyt nappaa lainailut mutta ei pakopuolen vuodot yleensä ole kovin pahoja, niin että löyly katoaisi. Jos hukkaportti falskaa niin sitten ei oikein jaksa nostaa paineita.

Miten sytkään on rakennettu triggaus? 60-2?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #23 : 10.10.2016, 23:01:17 »
Ei nyt nappaa lainailut mutta ei pakopuolen vuodot yleensä ole kovin pahoja, niin että löyly katoaisi. Jos hukkaportti falskaa niin sitten ei oikein jaksa nostaa paineita.

Miten sytkään on rakennettu triggaus? 60-2?

Jep, paineethan karkaa tässä tapauksessa niin tuskin vuoto-ongelmaa pakopuolella.

Ja jep, 60-2 protopartsin anturilla, msextran decoderpiirillä ja MS1v2.2.

EDIT: En kuitenkaan usko ongelman piileskelevän siinä koska pieni parannus tuli vähenemällä pari astetta.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2016, 23:03:13 kirjoittanut mauser240 »
142

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #24 : 11.10.2016, 01:39:46 »
Ei hajuakaan.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Noista kuorma-asteikoistasi ei ole hajuakaan, mutta väitän olemattoman heikon kääntötuloksiesi johtuvan wituillaan olevasta sytty-kartasta! Tässä kartta bensalle (98), jolla on puristettu +400Nm.



Tuolla kartalla on tehty VX3 nokalla ja bensalla +400Nm

Wiinalla on tehty (400Nm) lik samat tulokset 13c:llä T-nokalla 0,9 baarin ahdoilla ja kelattu tehoa 239hv.

Vastaavan tyyppisellä kartalla on Hx40 ahtimella tehty +300Nm ja +300hv 1,0 baarin ahdoilla wiinaksilla.

Aste-lukuja on turha kopioida suoraan, sillä kuomatiedossa on kikkailtu aika rajusti (epälineaarinen), vaikka se lineaariselle näyttääkin, mitä se ei oikeassa maailmassa ole, mutta antaa vihjeen penkitettyihin tuloksiin myös mega-ruutta miehille.
Tulokset on tehty LH/EZK kombolla vinokoneessa! :juhau:

CTRL+C, CTRL+V tyypeille noissa kartoissa on ISO miina, joilla kansipahveja pääsee vinokoneessa vaihtelemaan ahkerasti!  :D   :2funny:

Kierroslukutieto on oikein, mutta kuormatieto on neperin-luvun mukainen kääntäen, kuten moni muukin asia LH:ssa....  :buck2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #25 : 11.10.2016, 08:47:57 »
Lisäksi sytkäkartta varsinkin omatekoisissa ruiskuissa on hieman viitteellinen, koska trigger-angle on vähän häilyvä käsite. Tulee helposti +- 5 astetta heittoa sytkäkarttaan.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #26 : 11.10.2016, 09:34:50 »
Noista kuorma-asteikoistasi ei ole hajuakaan, mutta väitän olemattoman heikon kääntötuloksiesi johtuvan wituillaan olevasta sytty-kartasta! Tässä kartta bensalle (98), jolla on puristettu +400Nm.

Ne kertoo lähinnä imusarjassa vallitsevasta absoluuttisesta paineesta.

Kerrotko vähän tarkemmin missä olisi ongelma. Ei ole mitenkään optimaalinen syttykartta, mutta huipputehon kohdalla on siis etsitty sopivat ennakot penkissä. Näin ainakin penkittäjän mukaan. Minä näistä mitään ymmärrä...
142

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #27 : 11.10.2016, 09:38:05 »
Lisäksi sytkäkartta varsinkin omatekoisissa ruiskuissa on hieman viitteellinen, koska trigger-angle on vähän häilyvä käsite. Tulee helposti +- 5 astetta heittoa sytkäkarttaan.

Juu, olisi pitänyt penkissä katso strobon kanssa koko alue läpi.

Paljonko MS1:ssä mahtaa olla heittoa. Kiinteällä ennakolla tyhjäkäynnillä pysyi +-0,5 astetta, sanoisin.
142

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • www.vrcf.fi
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #28 : 11.10.2016, 14:28:12 »
ei siinä tartte olla muuta varmaa kuin 0-kohta on varmasti 0, jos sitä ei tiedä niin varmasti menee hankalaksi. itse purkista ei heittoa tule.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Tehot hukassa
« Vastaus #29 : 11.10.2016, 14:50:02 »
Ne kertoo lähinnä imusarjassa vallitsevasta absoluuttisesta paineesta.

Kerrotko vähän tarkemmin missä olisi ongelma. Ei ole mitenkään optimaalinen syttykartta, mutta huipputehon kohdalla on siis etsitty sopivat ennakot penkissä. Näin ainakin penkittäjän mukaan. Minä näistä mitään ymmärrä...

Ennakot ovat pieniä kilon paineille bensallakin (7 astetta). Vaikka siihen lisäisikin sen +5 astetta.
Lisäksi ei taatusti ole säädetty kunnolla jos ennakko on sama 3000-6500rpm välillä isommilla kuormilla.
Kts. ennakkokarttani, jolla on oikeasti ajettu hieman varioituna kymmenillä vinokoneilla ja matkaa taitettu satoja tuhansia kilometrejä.

Kartastani saat suuruusluokkia eri kuormille. Ryppyjä karttaan tulee tietysti erilailla jos nokka on jokin muu kuin T. Kartan profiili on sen pointti jota tarkoitan, kun vertaat sitä omaasi.

Kartassani vasemmassa yläkulmassa on startti-ennakot, koska koneen käydessä normaalisti sinne ei mennä koskaan, eikä ikinä. Wiinalla ne startti-ennakot ovat parisen astetta vähemmän.
Wiinalla kartta on hitusen eri näköinen....

Ps. minun penkitetyissä kartoissa on 3500-6500rpm välillä yhtä paljon eroa kuin sinulla on ennakkoa ylipäätään, joten voit miettiä mikä on pielessä missäkin....   :-\
« Viimeksi muokattu: 11.10.2016, 14:52:23 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Autoracing  KL-varaosat