Proturbo  Autodiagnoosi

LH 2.4:n epromin emulointi ostrich 2.0 -purkilla ja vaparin virittely

  • 78 Vastauksia
  • 41245 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Yritin nopeasti katsoa minkälaista moottoria teet, mutta teitkö minkälaisia muutoksia? Vapari, mutta millä staattisella ja dynaamisella puristussuhteella? Mikä nokka?
Tällä hetkellä tarkoitus saada pelittämään kutakuinkin vakiona. Timmimpään koneeseen on kaikki osat jo hommattu, mutta inspis on tällä hetkellä lähellä nollaa, koska vanhassa omakotitalossa on kesällä sen seitsemän sataa muutakin projektia. :)

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Sori kirjoitin paskaa. Kun soppa tasakaasulla ensin 13 paikkeilla ja siirtyy heti kiihdyttäessä 12-11 alueelle on kulku kohdallaan.

En ole ehtinyt rakennella eikä prommeri ole saapunut että saisi kopioitua pohjaksi orkkis kartat. Kuinka ne muuten saa tehtyä ilman lambdaa kun purkki menee heti safe modeen jos lambdan irrottaa...? Mitäs karttoja se siinä tilassa tottelee?

Ota lambda -korjaus pois päältä. Yksi "FF" muutetaan "00" ja se on siinä (no joo se check sum pitää vielä korjata). Omassa 561 -boksissa osoite on 36BD, mutta 984 on ihan erilainen ja beepeen xdf:sä osoite on 60CC.

Joku 984 -bini mikä sattui olemaan koneella näyttää tuon flagin ympärillä tältä. Lambdan osoite 60CC on maalattu.:


Näyttääkö oma binisi samalta?

Ensimmäisen viestin keskellä on linkki beepeen 984 xdf:ään, jossa flageissa on tuo lambda -korjaus päälle/pois:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=227153

« Viimeksi muokattu: 18.05.2011, 07:40:37 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1120
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
nakujako
« Vastaus #62 : 25.05.2011, 22:31:12 »
Nyt menee mielestäni tämä keskustelu kyllä jo aika lailla ohi aiheesta.. Voisi adminit siirtää nakuhommelit omaan topikkiin.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: nakujako
« Vastaus #63 : 25.05.2011, 22:50:28 »
Nyt menee mielestäni tämä keskustelu kyllä jo aika lailla ohi aiheesta.. Voisi adminit siirtää nakuhommelit omaan topikkiin.

Näin tehty

Tässä uusi aihe nakusta :juhau:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=5882.0

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
mikähän moottorinohjaus on tuollasesta vanhassa vm87 ahdetussa seiskaneliskantissa? mahdollista "säätää" sopivalle puhaltimelle jne?
740 M50B25

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
mikähän moottorinohjaus on tuollasesta vanhassa vm87 ahdetussa seiskaneliskantissa? mahdollista "säätää" sopivalle puhaltimelle jne?
Taitaapi motronic sieltä löytyä...eikä ole kovinkaan säädettävissä.

Poissa Pepper

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Hmm...
Miten tuo LH:n lambda säätö toimii? Kytkeekö se sitä pois käytöstä kierrosten tai kuormituksen mukaan?
Onko noissa FT:n ja F:n purkeissa mitään fyysisiä eroja,eli voiko tuohon F:n boxiin laittaa FT:n lastun?

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Hmm...
Miten tuo LH:n lambda säätö toimii? Kytkeekö se sitä pois käytöstä kierrosten tai kuormituksen mukaan?

Kone kylmänä ei korjata, mutta muulloin en ole huomannut, että tuo putoaisi pois lainkaan (B230F, -561).

ECU ei tiedä lambda-arvosta yhtikäs mitään. Siellä piirilevyllä on joku lutikka (komparaattori tai whåt ever), joka tulkitsee lambdaa ja ulos tulee vain tieto onko laihalla tai rikkaalla. Eli joko ajetaan +-14.7:1 seoksella tai sitten lambda on kokonaan poissa pelistä.

Onko noissa FT:n ja F:n purkeissa mitään fyysisiä eroja,eli voiko tuohon F:n boxiin laittaa FT:n lastun?

Näissä on kaikenlaista toimintoa ympätty mukaan vuosien saatossa. Lastu ja fyysillinen boksi ei välttämättä toimi yhteen, mutta jos on samaa sarjaa, niin voisi toimiakin. Riittääkö boksin numero sukulaisuuden toteamiseen esim. 560 ja 563 vs. 561?
« Viimeksi muokattu: 26.08.2011, 18:52:50 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa mmk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi

Jos on tarve muuttaa "injector constant":ja, niin siihenkin löytyy tuolta samalta tekijältä kätevä ohjelma, joka myös korjaa sen tarkistussumman automaattisesti.
http://linuxfan.org/~ipdown/mybrick/?cat=7

Tuo tarkistusluku pitää olla käynnistettäessä oikein tai muuten syttyy se vikavalo. Siellä Turbobricksissä jollain oli syttynyt myös ajon aikana?

Mikähän nuista viidestä injector constantista on ns. main constant? Vai pitääkö kaikkiin kajota jos vaihtaa eri kokoiset suuttimet?

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Mikähän nuista viidestä injector constantista on ns. main constant? Vai pitääkö kaikkiin kajota jos vaihtaa eri kokoiset suuttimet?

Ei löydy mitään muistijälkiä kuinka omat suuttimet sain sovitettua. Ostrichilla noiden arvojen vaihtelu oli sen verran kätevää, ettei paljoa tarvinnut aivoja rasittaa ;D.

Oman boksin arvot olivat ehkä alun perin olla tällaiset:
128, 128, 0, 15, 49

Nyt 214cc-> n. 300cc:
136, 128, 0, 9, 139

Tuo neljäs arvo 15->9 olisi sopiva muutos omille suuttimille?

Tähän vielä sellainen lisäys, että oman boksin kartat on rukattu täysin uusiksi.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2012, 10:16:18 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa mmk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Löysin jo tuolta turbobricksin foorumilta ohjeen, jonka mukaan tarvisi vain ensimmäistä arvoa muuttamalla säätää kohdalleen.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Löysin jo tuolta turbobricksin foorumilta ohjeen, jonka mukaan tarvisi vain ensimmäistä arvoa muuttamalla säätää kohdalleen.

Ilmeisesti tämä: http://www.jetronic.info/wiki/tiki-index.php?page=LH%202.4%20Fueling

Poissa mmk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Joo, tuo sama ohje se oli.

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Kertokaas LH tietäjät vastaus tuohon E85 topikissakin esiintyneeseen kysymykseen. Eli miten lämpötila-anturilta EZK:lle lähtevä signaali vaikuttaa sytkään? Karkeasti kylmemmällä koneella enemmän ennakkoa ja (liian) kuuma vähentää ennakkoa?  ??? Aihe kiinnostaa lähinnä sen takia, että kannattaako e85 käytössä myös huijata EZK:lle lähtevää signaalia vai vain ECUn signaalia? Hakusessahan on tietysti suuremmat ennakot.

Tää olis oikeastaan kuulunut varmaan tuohon LH potikkahuijaus topikkiin, mutta siinä ei ole kyse suorasta lämpösignaalin peukaloinnista.

 :hello:
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa kiroileva_fossiili

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • 242 '84, 744 '86
Pitäis lh2.4 suuttimille etuvastukset laittaa. Kumpaan suuttimen johtoon ne tulevat? On tässä eka suuttimienvaihto tekeillä, nii kaipaisin pikaisia vastauksia :) Koitin yleismittarilla kattoa, mutta kumpikaan johto ei tunnu olevan kunnolla maissa.. Punamusta ja valkovihreä johto siis. Luulen että valkovihreään, koska punamustalle mittari näyttää jotain muuta kun ykköstä sentään kun maihin koittaa.

E: Sain selvitettyä mittaamalla LH:n 18 pinnistä, että se on toi valkovihreä johto, johon vastus tulee väliin.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2012, 00:03:39 kirjoittanut kiroileva_fossiili »

 

Ateho  Elekma