Olen siinä käsityksessä, että nakutusta kuullessaan LH2.4:n sytkäpurkki myöhästää sytytystä heti vähintään 2.8-asteen askelmin (askel+kuuntelu, tarvittaessa askel lisää +kuuntelu jne.), kunnes nakutus loppuu ja aikaistaa pikku hiljaa kevyellä kuormalla 0.37-asteen askelmin eli pyrkii iteroimaan sytkäennakkoa turvallisesti eikä toisaalla mainitun 0.375-asteen askelmin molempiin suuntiin, joka olisi moottorin kestolle huomattavasti vaarallisempaa. Onko näin vai eikö ole näin?
EZ-116K:
Max. knock-controlled retardation : 14"
Knock retardation step: 2.6" at n < 4895 r/min and 2.3" at n > 4895 rfmin
Re-advance step: 0.375
Re-advance interval: Specified number of engine revolutions depending on speed
Ensimmäisenä 2.6/2,3 asteen myöhäkkö nakuttavalle sylinterille. Jos kaikki neljä ropisevat myöhäkön lisäksi, nakurikastus ja jos ropina jatkuu niin lisää myöhäkköä rikastuksen keralla tai nakurikastus kytketään päälle, jos jokin sylinteri on nakuttanut vielä ensimmäisen myöhäkön jälkeen uudelleen. Maksimi myöhäkkö 14 astetta ja siinä vaiheessa jos ropinat eivät lopu, niin eiköhän sieltä koneesta tule jotakin romuja nopeasti pihalle. Mutta tuo onnistuu vain silloin kun suuttimet ovat tapissaan, sillä rikastus on melkoinen jo vakiona.
Syttyennakkoa palautetaan kierrosluvusta riippuvalla tavalla 0,375 asteen askelissa.
Eli sillekkin on oma karttansa ja minulla on kevyt käry sen sijainnista mutten meinaa ruuvata sitä autossa, vaan korkeintaan emulaattorissa.
Kirjoitin tänne, koska siellä projektitopikissa on samanlainen tunnelma kuin jekkutalossa Särkänniemessä.
Tämä asia kuuluu enemmän tänne kuin projektiini vaikka tämäkin on siellä jo käsitelty.