Carcom Oy  Elekma

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Moottorilla aukaistaan venttiili ja jousikuorma painaa kiinni eli kun liittimen nyppää auki niin EGR on kiinni ellei jumita.
22
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / V70 2,5T automat -06 käy kuumana
« Uusin viesti kirjoittanut danbomp 26.05.2024, 20:27:49 »
Tänään tuli taas uusi ongelma vastaan mun V70:sessä kun moottorin lämmöt nousi tappiin. Olin ajanut noin 30 kilsaa kun huomasin että lämpömittari on punaisella ja viestiruudussa teksti "M.LÄMPÖ KORKEA -PYSÄHDY VAROEN". No pysäytin auton ja annoin flektin huutaa täysillä kun auto oli sammuksissa. Jonkun ajan päästä pääsin jatkamaan matkaa kun olin ensin tarkastunut että onhan jäähdytysnestettä ja olihan se maksimissaan paisarissa. Pääsin sitten ajamaan parikymmentä kilsaa kun taas alkoi oireilemaan enemmän. Huomasin että jos tulee kuormitusta kuten ylämäki niin lämpö moottorissa nousee pykälän tai kaksi keskiasennosta joka on ollut sen vakio koko tän viisi kuukatta kun se on mulla ollut. Heti kun kuormitus helpottaa ja pääse pintakaasulle tai jopa antaa mennä omalla vauhdillaan alamäkeen niin putoo sen siihen skaalan keskiasentoon. Perille kun pääsin niin auton jäähdyttyä tarkistin että öljytikussa oleva öljy on normaalin väristä ja öljykorkissa ei näy mitään erikoista: paisari on tosiaan maksimissa ja jäähäri on normaalin väristä. Onko näissä mennyt kansipahveja tai mikä muu voisi aiheuttaa tällaisen ongelma, pakoputkesta ei tule höyryä eikä valkoista savua ja auto käy muuten aivan normaalisti ilman mitään sivuääniä. Auton mittarissa nyt 320tkm.
Auto oli seissyt tätä päivää ennen pari viikkoa ja sitä ennen vaihdoin MAP-anturin kun herjas moottorin imuilman lämpötunnistinta. Nyt lisäksi tänään huomasin että ilmastointi ei puhalla lainkaan viileetä.
Tässä kaikki mitä nyt on tiedossa joka vois jotenkin vaikuttaa asiaan. Mistä lähden tutkimaan ?

Pena ja Ocean Race
23
Yhteydenotot  M I E L E L L Ä Ä N   soitto / sähköposti / yksityisviesti


autoharri@hotmail.com


0405544358


MOLEMMAT allaolevat on irroitettu KAUAN sitten.

https://flic.kr/p/2pxfxzA


ERITTÄIN hienokuntoinen vilkun viiksi.

Ollut Volvo 242:ssa vuosimallissa 1976

Hinta***40e postikuineen.



ERITTÄIN hienokuntoinen vilkun viiksi.

Ollut Volvo 245:ssa vuosimallissa 1976.

Hinta***40e postikuineen.



Pari hienokuntoisia S90 / 960 USA etukulmavilkkuja.

https://flic.kr/p/2pxfFLv

https://flic.kr/p/2pxggoB

Hinta***50e / kpl + 8e POSTILLE.



KAUAN sitten irroitettu 016-loppuinen ilmamäärämittari.
Löytyy metalliosan kanssa tai ilman.

Hinta 88e postikuluineen.



MUITAKIN ilmamäärämittareita löytyy.



VOLVO shortsit.

Otan parempia kuvia.

Kysyäkin voit.



Edessä vetoketju ja nappi , jossa VOLVO - teksti

Edessä etusivutaskut.

Oikealla sivussa läpällinen sivutasku.

Takana oikealla takatasku , jossa nappi VOLVO - tekstillä








Taskussa brodeerattu sinisellä VOLVO

KOKO L ja M

Hinta***40e.



UUSI Volvon OIKEA työpaita.

Koko XS










Hinta***40e.



UUDET käyttämättömät VOLVO - työhaalarit.


OIKEAT työhaalarit,ei koristekäyttöön tarkoitetut.


Muutama eri koko.








Nämä väriraidat ei näy isossa kuvassa.

HAALARIT ON TÄMÄN VÄRISET.











Alla olevat koot löytyy.

 46 , 48 , 62 , 62 LEGS + 20 cm. ,62 LONGER + 20 cm

D 96 , D 100 , D 104, D 112 , 116 , 118 , 150 , 152 , 156 , 158 , 160.


D 104 on NOIN 183 cm ja NOIN 83 kg.


D 96 on NOIN 170 cm - 175 cm ja NOIN 70 kg - 77 kg.

62 LONGER + 20 cm = Sopii noin 194 cm - 200cm ja noin 120kg - 125 kg.



65 % Polyester

35% Puuvilla.

Hinta***40e


Loimaa


autoharri@hotmail.com


0405544358
24
Showroom / Vs: Volvo 144 -67
« Uusin viesti kirjoittanut Juhizz 26.05.2024, 20:09:22 »
Muutama kymmenen kilometriä tälle kaudelle jo tullut ajeltua. Talven aikan ei tullut tehtyä siis muuta kuin satunnaisia lämpimäksi käyttelyjä.

Katsotaan mitä kesän aikana ehtii tekemään.

Joku nappasi kivan kuvan taannoin Järvenpään Cruisingissa.



25
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: Mitä öljyä Volvoon FAQ
« Uusin viesti kirjoittanut Jumu 26.05.2024, 20:01:49 »
Mites vanhemmassa 02-05 D5, kun suositus on A3/B4 0W-30 ja nähtävästi voi käyttää 0w-40 sekä 5w-30 ja 5w-40, niin voiko käyttää 0w-30 tai 5w-30 A5/B5 öljyä?

Yleensä voi aina käyttää laadukkaampaa öljyä, kuin on vaadittu, eli a5/b5-öljyt käy paremmin, kuin hyvin. Näin lukee myös Volvon ohjekirjassa. Pohjolassa kannattaa käyttää 0W - alkuista öljyä, juoksevampaa pakkasella.
26
Veteraanit / Vs: classicvolvorestoration Kokemuksia
« Uusin viesti kirjoittanut Juhizz 26.05.2024, 19:37:00 »
Hyvin on toiminut monta kertaa.
27
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 bensa turbo -02 takanokan stefa
« Uusin viesti kirjoittanut Hyrsteeni 26.05.2024, 19:31:34 »
Ei tarvi jakopäälle tehä mittää eikä nokkaa väännellä.
Vanha pois ja uus tilalle.
https://youtu.be/4vyrW6cOWwM?si=LZVPZ-dz8Ed-gH4r

Kiitos!
28
Renkaat ja Vanteet / Vs: volvo v50 awd 2010
« Uusin viesti kirjoittanut Ristus 26.05.2024, 19:26:18 »
Osasko joku sanoa. onko vanteen keskireikä pienempi awd:ssä mitä on etuvetosessa volvossa?
Kyllä ne samankokoset on kaikissa V50:ssä.
29
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: D3. Kansivikako
« Uusin viesti kirjoittanut Hemmo 26.05.2024, 19:18:15 »
Onko edennyt?
30
Muut menopelit / Vs: Jeep Grand Cherokee
« Uusin viesti kirjoittanut J2K 26.05.2024, 19:02:46 »
Uudet kesäkumit alla maalatuissa vanteissa.
Vanteet käsittelin Gtechniq C5:lla kahteen kertaan.
Kumit pesin Gyeon Q2M pesuaineella ja käsittelin sitten IGL EcoShine Tyrellä.
Omaan silmään Cooperit näyttää sopivan paremmin auton habitukseen.
Huomenna pääsen tekemään vertailua kulutuksessa Coopereihin nähden kun ajelen 450km takaisin töihin.






Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Futurez  Kulkukoira