KL-varaosat  Race.fi

V70 2.4D vm.-09 viriprojekti(ferrita kuvia lisätty) Auto myyty!!

  • 112 Vastauksia
  • 45348 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Tervehdys,

ajattelin tänne kertoilla miten tällaisen kiisseli volvon vähän pidempi virittely tulee onnistumaan. Projekti etenee omalla painollaan, ja yritän tänne päivitellä mielialan mukaan mitä milloinkin tehty.

Vakio-ahdin sanoi itsensä irti, ja siitä kokojuttu saikin sitten alkunsa. Ostin vähän ajetun turbon, ja lähetin sen Fin-Turboon Nikon käsittelyyn. Nyt uusi ahdin onkin jo valmis. Odottelee vaan kotiintuloa, ja kiinni pulttausta. Nykyinen turbo on sitten mallia GTB 2356V. Turbiinipuolella viuhtoo nyt siipi kooltaan 44.9 ja otto 50. Kompurapuolella vastaavasti 43.3 ja jättö 56.
Eli vaikka tehot jätettäisiikin esim.250, niin pakopaine tällä ahtimella on vain puolet siitä mitä vakioahtimella.

Turbo saa jatkeeksi myös Fin-Turbon mittacoolerin keulalle. Volvon oma kun ei virtaa juuri mihinkään. Säästääpähän sekin uutta turboa aika olennaisesti ja lämpöjä. Vaste paranee ainakin 50% ihan näin mutuna. Pakoputkisto vielä päättämättä. Ainakin tyhjällä partikkelilla mennään. Ferritan cat-packia varmaan pukkaa vakion tilalle.
Kunhan nämä muutokset ja ohjelmoinnit tehty, niin sitten katsotaan minkälainen vastapaine ennen cattia on. Jos on häiritsevästi, tehdään tarvittavia muutoksia.

Mutta näillä nyt lähdetään kattelemaan mitä tuollaisesta volvosta saisi kivasti irti. Kaikki tehdään viimeisen päälle, mutta lähtökohtana on tehdä sivistyneesti toimiva käyttöauto. Ei tule katu/rataralliin. Vääntöjä tullaan rajaamaan, mutta n.500nm tulee koko kierrosalueelle, syystä että tehoja otetaan kuitenkin sitten kierroksilla irti tietty määrä.

Toivon turhien viestien: mitä järkeä...laatikko hajoo heti...voisihan ne rahat viisaamminkin sijoittaa yms. jättää kirjoittamatta.
Jos tällaiseksi menee, niin topicci loppuu siihen paikkaan, ja harrastusta jatketaan ymmärtäväisten ihmisten kanssa 8)

   
« Viimeksi muokattu: 28.10.2012, 18:54:04 kirjoittanut mkau »
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #1 : 19.01.2012, 09:57:01 »
No niin, turbo kotona, hieno on 8) Seuraavaksi coolerin irroitus, ja lähetys fin-turboon. Lähinnä että uuteen cooleriin saadaan alkp. kiinnikepaikat. Techline pinoituksen vedän samalla pintaan.
Ahtoputkisto menee uusiksi kans. Sen rakennan sitten kun ahdin keulilla kiinni.
Aht.putkisto tulee olemaan kovan virtauksen omaava. Eli putkisto tulee oleman läpimitaltaan todella pientä tavaraa.

Ai niin, löysin myös pajan jossa custom ohjelmointi tullaan tekemään. Volvot tuttuja kapistuksia myös heille.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13529
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #2 : 19.01.2012, 11:09:00 »
Pitäsköhän tää siirtää ihan tonne projekteihin, kyse kuitenkin projektista, mielenkiintoisestakin vielä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #3 : 19.01.2012, 20:25:02 »
Joo, mietin sitä itsekkin aluksi että mihin osioon tämän laittaisi. Voisihan sen sinnekkin siirtää kyllä.
Sultahan se käy näppärästi. Siirrä vaan sinne :pomo:
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #4 : 19.01.2012, 20:32:28 »
No niin, kerrankin joku tekee tällaiselle muutakin kuin vaihtaa vannetta ja alustaa  :) Mites kytkinosasto, vai kestääkö alkuperäinen luistamatta 500nm? Eikun niin, manuaali vai tomaatti?
« Viimeksi muokattu: 19.01.2012, 20:45:13 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #5 : 19.01.2012, 20:53:51 »
Automaatilla mennään. Ex40:sä liki kaikki sanoivat että ei tule kestämään. Kesti n.1vuoden 340hv/450nw tehoilla. Tosin sai mankelia aika rajusti se auto.
Silloinkaan ei pakat pettäneet, vaan turbiinipyörä meni.
Olen nykyiselläkin ajanut softattuna jo 2 vuotta. Josta 1 vuosi ilman partikkelia. Malinin penkissä näytti 247/538. Muiden reaktiot oli että, ei tule laatikko kestämään. No siellä se samainen laatikko kuitenkin kokoajan ollut 8)
Ja sillä mennään. Ruottista saa sitten vähän käytettyjä edullisesti jos hajoaa. Ja ehkä tuleekin hajoamaan. Mutta olkoon se sen ajan murhe sitten. Jospa se audin uusi a6 bi-turbo kiisseli ois jo rantautunut silloin suomeen 8)




« Viimeksi muokattu: 19.01.2012, 20:55:46 kirjoittanut mkau »
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #6 : 19.01.2012, 21:11:18 »
Hienoa että uudempiakin Volvoja ruuvaillaan ;)

Päivitähän säiettä tiheään, ja kuvia kiitos.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #7 : 20.01.2012, 00:07:40 »
tätähän pitää alkaa seuraamaan. alko kiinnostaan  :)
paljon muuten oli kilometrejä ku turbo sippasi?
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #8 : 20.01.2012, 15:41:26 »
Turbon hajoamis ajankohtaa en oikein osaa sanoa? 
Mutta väännöt oli jo jotenkin kateissa ihan ensimmäisen softauksen jälkeen jo.
Pakkokolmosen jälkeen rupesi väännöt pykälä pykälältä pienenemään jo silloin.
Tai voihan siellä olla jotain muutakin teknistä vikaa, joka on vielä piilossa.
Mutta turbo ainakin on rikki. Siivet ottavat jonkin verran kiinni kompurakoteloon. Sen verran että siivet ovat ihan hienossa alumiinipölyssä. Ja välystä löytyy. Niin pitkittäistä kuin poikittaistakin.

Mitä projektin seuraamiseen tulee, niin sanoisin että suht hissukseen etenee. Ehkä?
Raha kun ei kasva puissa.

Ja vielä lopuksi. Kaikkia ehdotuksia tullaan kuuntelemaan. Varsinkin polttoainepuolelta. Ja muutenkin moottoriin liittyvää, mitä kannattaisi huomioida.

Olen vasta yhden kiisseli auton virittänyt onnistuneesti.
Sen verran siitä, että karala sanoi kun rullille ajoi, ja säätöjä aloittaessaan, tokaisi, noilla pitäisi päästä 170hv.
No sääteli sitä sitten aikansa, ja nousi autosta ja käveli konehuoneen eteen kattelemaan. Kysyi sitten mitäs tähän on oikein muuta tehty? Lappu näytti 221hv. Ja kytkin luisti.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #9 : 20.01.2012, 17:46:56 »
hitaasti mutta varmasti. vähän niinku itelläki   ;)

taitaa olla vähän ot mutta parin viikon päästä olis penkitys aika. pääsee kattomaan paljon ohjelmalla tuli loppujen lopuksi lisää löylyä   :)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #10 : 20.01.2012, 17:54:55 »
Kyllä tuo laatikon kesto riippuu paljon kuskista ja öljynvaihto huolloista.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #11 : 20.01.2012, 19:43:48 »
Kyllä tuo laatikon kesto riippuu paljon kuskista ja öljynvaihto huolloista.
osu ja uppos
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #12 : 21.01.2012, 15:52:54 »
No niin, tänne sitten laittelen aina kuvia kun jotain uutta tulee. Eli tässä nyt se uusi hybridi.

http://kuvablogi.com/blog/36999/
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #13 : 21.01.2012, 17:31:54 »
Onko tehotavoite tuo ekassa viestissä oleva 250hv vai uudella turbolla tavoite korkeammalla?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mkau

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4D vm.-09 viritysprojekti
« Vastaus #14 : 21.01.2012, 21:08:53 »
Kyllähän se varmaan loppupelissä menee siihen, että katotaan mitä tulee. Mutta tuo 250hv on nyt ainakin se, mihin polttoainepuoli riittää. On sellainen lukema mikä voidaan ottaa nyt tuolla uudella turbolla todella pienillä pakopaineilla. Kun taas vakioahtimella pakopaineet huitelee taivaissa tuolla250hv:la, ja taas saa sit odotella seuraavaa turbon rikkoutumista.

Tuo hybridi tuli nyt maksamaan kuitenkin juuri samanverran kuin uusi volvon vaihtoahdin, niin katsoin järkevämmäksi teettää samalla rahalla se käytetty isommaksi. Kuitenkin turbo on nyt aivan uusi. Kaikki muu on uutta paitsi kuoret. Tuo on fin-turbon mukaan 280hv ahdin, ilman että vieläkään mennään turbon aivan äärirajoille. Eli jos tuo turbo viedään aivan tappiin niinkuin vakioahdin, niin luulisin piisaavan 300-320.
Mutta luulen että jätän 280hv. Jos viedään sinne 300:an nousee väännöt väkisinkin jo aika korkeiksi.
Exät: V50 2.0D 2005 185hv-V40 2003 2.0T 200hv-
        V40 2.0T 2003 340hv
 V70 2.4D 2009 ---hv Garret 2356v hybridi+muuta kivaa-Nyt V60 D5 R-Desing Polestar

 

RallyBaron  Samppasport