Tervehdys,
ajattelin tänne kertoilla miten tällaisen kiisseli volvon vähän pidempi virittely tulee onnistumaan. Projekti etenee omalla painollaan, ja yritän tänne päivitellä mielialan mukaan mitä milloinkin tehty.
Vakio-ahdin sanoi itsensä irti, ja siitä kokojuttu saikin sitten alkunsa. Ostin vähän ajetun turbon, ja lähetin sen Fin-Turboon Nikon käsittelyyn. Nyt uusi ahdin onkin jo valmis. Odottelee vaan kotiintuloa, ja kiinni pulttausta. Nykyinen turbo on sitten mallia GTB 2356V. Turbiinipuolella viuhtoo nyt siipi kooltaan 44.9 ja otto 50. Kompurapuolella vastaavasti 43.3 ja jättö 56.
Eli vaikka tehot jätettäisiikin esim.250, niin pakopaine tällä ahtimella on vain puolet siitä mitä vakioahtimella.
Turbo saa jatkeeksi myös Fin-Turbon mittacoolerin keulalle. Volvon oma kun ei virtaa juuri mihinkään. Säästääpähän sekin uutta turboa aika olennaisesti ja lämpöjä. Vaste paranee ainakin 50% ihan näin mutuna. Pakoputkisto vielä päättämättä. Ainakin tyhjällä partikkelilla mennään. Ferritan cat-packia varmaan pukkaa vakion tilalle.
Kunhan nämä muutokset ja ohjelmoinnit tehty, niin sitten katsotaan minkälainen vastapaine ennen cattia on. Jos on häiritsevästi, tehdään tarvittavia muutoksia.
Mutta näillä nyt lähdetään kattelemaan mitä tuollaisesta volvosta saisi kivasti irti. Kaikki tehdään viimeisen päälle, mutta lähtökohtana on tehdä sivistyneesti toimiva käyttöauto. Ei tule katu/rataralliin. Vääntöjä tullaan rajaamaan, mutta n.500nm tulee koko kierrosalueelle, syystä että tehoja otetaan kuitenkin sitten kierroksilla irti tietty määrä.
Toivon turhien viestien: mitä järkeä...laatikko hajoo heti...voisihan ne rahat viisaamminkin sijoittaa yms. jättää kirjoittamatta.
Jos tällaiseksi menee, niin topicci loppuu siihen paikkaan, ja harrastusta jatketaan ymmärtäväisten ihmisten kanssa