RallyBaron  Samppasport

amazon -66 Turbo, kevennetty.

  • 115 Vastauksia
  • 49355 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #105 : 16.05.2012, 12:39:18 »
Tässä on ainakin kovasti tekemisen meininki.

Itsekkin meinaan PV:n hitsata samoilla suunnitelmilla että hitsata niin linjaan pellit kuin saa ja mahollisimman pienillä vetämisillä.
On joo tosi hidasta edetä näin kun joutuu ilmalla jäähdyttään vähän väliä. 4runneriin vaihoin takakaaren tuossa päälle vuos sitten
tein nuin ja vetelyt tuli sauman läheisyyteen, että eivät kauas levinneet.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #106 : 16.05.2012, 19:04:45 »
Tässä on viimeisiä kuvia ennen tinausta, sisäpuolet on jo tehty lähes alkuperäiselle mallille.
Ihan samanlailla en saanut, mutta sen verran hyvin, ettei huomaa eroa ilman vertailukohtaa.

Siihen pyrin, että ovi mahtuu menemään kiinni. :2funny:

Niin juu, piste kerrallaan hitsaten, välillä jäähdyttää ilmalla, välillä hiasee fiiberillä, rauhallisesti ja pienellä virralla 0.6mm langalla ja suurinpirtein samanlainen railo. Ei vetele mihinkään. Itse saumakohta painuu tuumanleveydeltä vähän sisään, esim tuossa oveen ei jäänyt minkäänlaisia jännityksiä, mikä on hyvä.  :)



Uploaded with ImageShack.us

Tässäpäs tuo on tinauksen jäljiltä. Tuo on tuo tina siitä hyvä, että se imeytyy hitsauksen jäljiltä väkisinkin jääviin huokosiin, toisin kuin esim. lasikuitukitti, joka jää vain pintaan huokosten päälle.

Kun saumat ja paikat on tinattu, ei pakkelin ja maalien alle jää mahdollisuutta "kastumiseen" sisäpuolelta.
Lämpötilojen vaihdellessa huokosiin tulee väkisinkin kosteutta, joka sitten pikkuhiljaa lähtee ruostuttamaan pakkelin alta peltiä.

Vaikka tekisi kuinka hyvin muuten, niin ilman tinausta mielestäni nähdään turhan paljon vaivaa hitsauksessa, suhteessa hyötyyn, joka menetetään, kun huokosista alkaa tulla kosteutta.
En tarkoita sitä että pitäisi tehdä limisaumoja ja käyttää sikaflexia, vaan sitä, että jos aikoo tehdä hyvin, eli hitsaa pellit kunnolla päittäissaumalla, kannattaa jatkaa samalla linjalla loppuun asti.

Ei siinä, että limisaumalla laitettu kaari, johon on huolella laitettu kunnon tökötit ei kestäisi viittä vuotta ruostumatta. Tai vaikkapa kymmentäkin vuotta, vaan siinä että tinaamalla pellistä saadaan yhtä hyvä kuin uudesta. Tina nimittäin täyttää pienimmätkin huokoset heti, ilmiöllä oli joku hieno nimikin, mutta en muista sitä. Samallailla imaisee juotettaessa esim putkia yhteen, jossa toisessa on semmoinen paksunnos kuten pakoputkien liitoksissa, niin kun kuumaan metalliin näyttää tinaa, niin se oikein hurahtaa putkien väliin.

Mikä hitto se voiman nimi nyt taas olikaan.



Uploaded with ImageShack.us

Tuossa kuitenkin tuo kuva. Tuossa näyttäisi tinassa olevan puol senttiä syviä uria, mutta siinä ei ole.
Valaistus tekee tuon, on joitain millin kymmenyksiä tuossa kohtaa ehkä max korkeuserot.

Onneksi tuo on raspilla hyvän kevyt hioa ja kunnon raspiin saa muotoakin.

Kuumailmapuhaltimella itse tinasin, eli ei tarvi poltinvehkeitä.
Tarvi kun sen pohjustusaineen ja tinan, helppoa.

Mutta mikä sen voiman nimi on, kun sula tina työntyy sinne huokosiin???
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #107 : 16.05.2012, 19:13:02 »
Tarkotatko tätä
No kun halvalla sai.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #108 : 16.05.2012, 19:15:46 »
Tuossa vielä nurkasta lähikuva, tai siis tuosta tinasta.
Luulisi takakaarienkin kestävän kunnolla, kun hitsaa päittäissauman ja tinaa sen.
Sama pätee kyllä helmoihin ja muihinkin hitsauksiin.  :pomo:



Uploaded with ImageShack.us

Tuommoselta näyttää, vaikka sen puhdistaa niin huolella kun voi, eli esim. tinneri/asetonirätilla ja ilmalla ennen tinausta, niin silti nousee tinan päälle paskaa aivan selvästi.
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #109 : 16.05.2012, 19:17:51 »
Tarkotatko tätä

Kapillaari-ilmiö, sehän se olikii juu.
Kiitots...  :D
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #110 : 16.05.2012, 19:20:49 »
Kapillaari-ilmiö, sehän se olikii juu.
Kiitots...  :D
Eipä mitään, saipahan tänkin näkymään tuolla vastatuissa viesteissä. Oon kuitenkin seurannu alusta saakka kun on niin komeeta jälkee  O0
No kun halvalla sai.

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #111 : 16.05.2012, 19:33:10 »
Eipä mitään, saipahan tänkin näkymään tuolla vastatuissa viesteissä. Oon kuitenkin seurannu alusta saakka kun on niin komeeta jälkee  O0

Paljon kiitoksia hyvästä palautteesta. Pitää sitä vähän osatakin, kun noita juttuja rupesin muillekkin tekemään, kun eihän täällä ole "oikeita töitä", niin laittelen sitten toisten autojakin välillä.

Juu, mutta ei passaa mainostaa. muutenkin koko kesä on niin täynnä hommaa, ettei kerkeä olla edes koneella missään välissä.
Höh.  :hello:
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #112 : 22.05.2012, 19:14:31 »
on se kyllä hienoa että jotku viittii pelastaa noinkin pahan näkösiä vanhuksia :)

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #113 : 05.06.2012, 19:31:13 »
Joo, tosiaan muiden autoja hitsailen, en oo kerenny amaan juuri koskea.
Nyt kun samalla pitää tallia laajentaa, eli tehdä kylmä puoli varastoksi yms.

Tekaisen nopeasti toiselle puolelle semmosen "pressuhallin", jossa voi hiekkapuhallella ja levitellä tököttejä suuntaan jos toiseen.

Sitten ajattelin, että jos laittais hiukan viritetyn b20-koneen nyt syksyllä, niin voisi ens kesänä jo ajella amalla, rakentaen samalla sitä turbo vinokonetta.

Mikä ois hyvä konsti saada sopivasti hevosia tupla SU -kaasareilla varustetusta b20 sestä.
Tarkoitan jotain 120 hv:tä tai jotain.

Kevennykset ja vahvistukset tehdään ja alusta+jarrut tehdään kans semmoseksi, että ne kelpaa myös tehokkaampaan peliin.
Nyt on niin paljon hommia tiedossa, että tahkoan nyt rahaa kun on töitä, ens kesänä haluan kuitenkin Amalla ajaa, joten pitää tehdä kesäksi tommonen "pikaratkaisu".

Semmosta.
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa polar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #114 : 05.06.2012, 22:24:39 »
Joo, tosiaan muiden autoja hitsailen, en oo kerenny amaan juuri koskea.
Nyt kun samalla pitää tallia laajentaa, eli tehdä kylmä puoli varastoksi yms.

Tekaisen nopeasti toiselle puolelle semmosen "pressuhallin", jossa voi hiekkapuhallella ja levitellä tököttejä suuntaan jos toiseen.

Sitten ajattelin, että jos laittais hiukan viritetyn b20-koneen nyt syksyllä, niin voisi ens kesänä jo ajella amalla, rakentaen samalla sitä turbo vinokonetta.

Mikä ois hyvä konsti saada sopivasti hevosia tupla SU -kaasareilla varustetusta b20 sestä.
Tarkoitan jotain 120 hv:tä tai jotain.

Kevennykset ja vahvistukset tehdään ja alusta+jarrut tehdään kans semmoseksi, että ne kelpaa myös tehokkaampaan peliin.
Nyt on niin paljon hommia tiedossa, että tahkoan nyt rahaa kun on töitä, ens kesänä haluan kuitenkin Amalla ajaa, joten pitää tehdä kesäksi tommonen "pikaratkaisu".

Semmosta.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=133.msg405#msg405

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: amazon -66 Turbo, kevennetty.
« Vastaus #115 : 26.02.2014, 21:05:07 »
mitäs tälle helmelle kuuluu

 

Kulkukoira  Proturbo