Samppasport  Futurez

760 Turbo (T)6

  • 137 Vastauksia
  • 57771 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Väpsy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)5
« Vastaus #15 : 26.02.2014, 23:34:18 »
Ennen kun puristelet nylonista sorvattuja puslia paikalleen, niin pistä pultti puslan läpi, ja heitä vaikka vesiämpäriin vuorokaudeksi. Jos tämän jälkeen pultti pyörii, voi jatkaa harkintaa asentaako vaiko eikö. Nylonilla on ikävä ominaisuus imeä kosteutta ja turvota... Alkaa pian ahistaan kun auto on nipussa ja kosteella kelillä alkaa tukivarret tai niiden kiinnikkeet repeileen/murtuun.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 760 Turbo
« Vastaus #16 : 27.02.2014, 00:00:55 »
...myynnissä B5252S moottori...
Tarkoitus olisi nytten laittaa t5 moottorin pipo lohkon päälle ja t5 männät jotka tulevat (volvosami:lta) h-profiileja ajatellut myös sisuksiin laittaa.
T-5 männät ovat 2 mm pienemmät kuin 2.5  ::) Vai ovatko männät jostain uudemmasta 260 hv isolohkosta?
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo
« Vastaus #17 : 27.02.2014, 07:45:55 »
T-5 männät ovat 2 mm pienemmät kuin 2.5  ::) Vai ovatko männät jostain uudemmasta 260 hv isolohkosta?

Tästä olikin keskustelua että vapari on isommalla porauksella tuli mieleen vasta kun oli rahat siirretty ja pää oli tyynyssä eli männät taitaa jäädä yli määräiseksi. Pitää katsoa vakio männät missä kunnossa ja kuinka paljon eroaa t-5 männästä.

Nylon puslista on tieto että osa niistä ottaa kosteudesta itseensä. Pitää laittaa ämpäriin lämminvesi ja antaa olla yön yli ja mitata. Puslissa on pulteille metalli holkit joten en usko että pultteja alkaa ahdistaa vaan tukivartta puslan ulkoreunasta.

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)5
« Vastaus #18 : 27.02.2014, 15:02:07 »
No niin tänään purettu kansi pois moottorista ja kurkattu sisään hyvältä näyttää sylinterien hoonaus jäljet löytyy aika lailla joka raunalta eli riittäneen kun käyttää lohkon hoonauksessa. Kampuran mutteria ei ole vielä avattu ja kysymys kuuluu onko oikea vai vasen kätinen kierre?

Sylinteri putket on 83mm koossa ja mietin että jos kävisi sorvauttamassa männistä koko ympärykseltä tavaraa pois niin että ura tulisi olemaan koko matkalle sama kun nyt on venttiili kolo. Kai tuosta tajuaa mikä ajatus oli  :buck2:

-Tero
« Viimeksi muokattu: 08.10.2014, 17:01:00 kirjoittanut Ter_No »
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)5
« Vastaus #19 : 05.03.2014, 20:05:10 »
Tänään käyty ostamassa teräsharja sarja biltemasta ja kaiken näköistä muuta. Tallille kun pääsi niin piti rupee poistamaan massaa pohjasta eka ajattelin että kuumailma puhaltimella + lastalla mutta aika hanusrista tuo homma sitten teräsharja kiinni rälläkkään ja kone laulamaan no tällä alkoi vähän nopeammin massat lähtemään ongelma tuli siinä että massaa oli osittain "tarpeeksi" joten massa alkoi sulamaan ja leviämään tämän jälkeen kylmästi lastalla suurin osa pois ja sitten koneella perään niin siistimmin lähti. Pohjasta löytyi kaksi reikää toinen lämpösuojan alta toinen helman pokkauksesta nämä pitää siis hitsata. Tukivarret ja muut perän osat saan toivottavasti nyt lauantaina niin saa ne väriin ja taka-akselistoa paikalleen. Moottori pitäisi nyt saada levälleen kokonaan niin saisi osat pesukoneeseen lauantaina, tämä viikko oltu sairaslomalla niin en ole saanut  moottorille tehtyä mitään (moottori töissä).

-Tero
« Viimeksi muokattu: 08.10.2014, 17:01:08 kirjoittanut Ter_No »
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)5
« Vastaus #20 : 13.03.2014, 22:48:01 »
Iltaa tännekkin.
Viikolla on saatu jotain tehtyä tähän rojektiin männät kävi sorvissa, kampuran haen huomena kiillotuksesta ja vien kannen plaanaukseen samalla osia tuli pestyä viikonloppuna. Massaa on tullut poisteltua korista aika reilusti ja pikku hiljaa voisi alkaa olemaan tuo massan poisto loppu suoralla alkaa kypsyttää tuo massa puru mitä on sitte joka puolella kun rälläkällä antaa mennä. Pari mätä paikkaa löytynyt korista oletus oli että on hyvässä kunnossa mutta massan alla piilee kummajaisia kun kunnolla putsaa ei kovin pahoja. Kantta kun tänään tuli pyöriteltyä "pöydällä" niin jostain ilmestyi jokin tappi mutta mikä :idiot2:?



Osasia

Sunnuntaihin mennessä olisi tarkoitus saada tuo alusta siihen malliin että pääsee saumat liimailemaan ja maalaamaan. Koriliima vai pohjaväri ensin? Itse olen laittanut pohjan ja sitten liiman.

Jatketaan.....
-Tero
« Viimeksi muokattu: 08.10.2014, 17:01:42 kirjoittanut Ter_No »
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 760 Turbo (T)5
« Vastaus #21 : 13.03.2014, 22:52:31 »
näyttäis ihan keskitystapilta, samalainen kun siinä kuva oikeassa laidassakin on.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)5
« Vastaus #22 : 13.03.2014, 22:53:45 »
näyttäis ihan keskitystapilta, samalainen kun siinä kuva oikeassa laidassakin on.

Tätä ajattelin itsekkin mutta kun on pienempi ja paikkaa en löytänyt sille.
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)5
« Vastaus #23 : 14.03.2014, 18:50:44 »
Iltaa

Nyt on ropleema tuli käytyä kysymässä 960:stä volvoa varaosa autoksi lähinnä ö-pohjan ja kannakkeitten ym. osien takia MUTTA auto on moottoriltaan toimiva vaikka seissyt pari vuotta nyt siis mietinnässä että kannattaako tuollaista ehjää konetta "rikkoa" eli purkaa öljypohja ym pois ja muokkailla vitos koneeseen vai kannattaisiko tuo kutos kone laakeroida käydä läpi ja ahdistaa se keulalle kun on kokonainen. :idiot2: :idiot2: :idiot2: mielipiteitä kuunnellaan.

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 760 Turbo (T)5
« Vastaus #24 : 14.03.2014, 19:00:32 »
jos se on 2.5 ni miksipä ei multa saat vielä 5kpl t5 mäntiä siihen :) jos se on 3l niin jotkut on ainakin samalla porauksella olevista 5 koneista saanut sylinteriputket paskaksi.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)5
« Vastaus #25 : 14.03.2014, 19:04:14 »
jos se on 2.5 ni miksipä ei multa saat vielä 5kpl t5 mäntiä siihen :) jos se on 3l niin jotkut on ainakin samalla porauksella olevista 5 koneista saanut sylinteriputket paskaksi.

Juu piti laittaakkin että 3-litranen malli. Tässä yrittänyt lueskella virityksistä ja miettinyt leima hommia onko se niin että 7-sataa sarjan tehokkaimmasta mallista saa teho nousta 20% vai alkuperäisestä tehosta? En muista nyt jos on malli sarjan tehokkaimmasta niin silloinhan tuon saisi leimattua 218 hevosvoimalla lailliseksi.

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 760 Turbo (T)5
« Vastaus #26 : 14.03.2014, 19:16:04 »
Iltaa

Nyt on ropleema tuli käytyä kysymässä 960:stä volvoa varaosa autoksi lähinnä ö-pohjan ja kannakkeitten ym. osien takia MUTTA auto on moottoriltaan toimiva vaikka seissyt pari vuotta nyt siis mietinnässä että kannattaako tuollaista ehjää konetta "rikkoa" eli purkaa öljypohja ym pois ja muokkailla vitos koneeseen vai kannattaisiko tuo kutos kone laakeroida käydä läpi ja ahdistaa se keulalle kun on kokonainen. :idiot2: :idiot2: :idiot2: mielipiteitä kuunnellaan.

-Tero

Paljos sillä on ajettu?

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)5
« Vastaus #27 : 14.03.2014, 19:17:59 »
Olisko nyt ollut 311tkm
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 760 Turbo (T)5
« Vastaus #28 : 14.03.2014, 19:18:52 »
Olisko nyt ollut 311tkm

Käykö se nätisti?

Ei noita B6304 koneita suomenmaassa liikaa varaosakoneina liiku ja pyytävät ihan järkky hintoja jossain romiksilla niistä.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)5
« Vastaus #29 : 14.03.2014, 19:19:55 »
Tässähän olis ajatus se että menis varmaankin hyvin paljon pienemmillä muokkauksilla koppaan ja sitä kautta ajoon harmi sinäänsä se että hain tänään kampuran kiillotuksesta ja kansi meni plaanaukseen mutta saahan ne ehkä myytyä eteen päin tai sitten hyllyyn odottamaan 6-koneen sylinterin antautumista

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

 

Proturbo  Autodiagnoosi