Ohessa muutama tarpeellinen tieto vianhakuun. Mittailu omalla vastuulla, vastusarvot mitataan liittimet irti anturista suoraan. Avot vihreäkantisesta.
Motronic 1.8
Bensanpaine +300 kPa (3,0 kp/cm2) imusarjan paineeseen verrattuna
TPS
- Vastus napojen 1 & 3 väliltä
- Kaasu kiinni 1,0 kΩ
- Kaasu auki 2,5 kΩ
IMM
- Napa 1 -0V (maadoitus)
- Vastus napojen 2 & 3 väliltä 2-4 Ω
- Napa 5 +12V virrat päällä (tulee samalta releeltä 2/12 kuin suuttimien, TK-venttiilin sähkö, ohjainlaite antaa releelle maa-signaalin)
Suihkutusventtiili
- Vastus n. 16 Ω
- Suihkutusmäärä paineelle 300 kPa 185 cm3/min
- Kytketty kahteen ryhmään, toisessa nro.t 1, 2 & 4
TK-venttiili
- Vastus napojen 1 & 2 väliltä 25 Ω
- Vastus napojen 2 & 3 väliltä 25 Ω
- Napa 2 +12V virrat päällä
Impulssianturi
- Vastus napojen 1 & 2 väliltä 240-400 Ω
Lambda-anturi (vihreä johdin signaali)
- Lämmitysvastuksen vastus kylmänä (+20°C) 3 Ω
- Lämmitysvastuksen vastus kuumana (>350°C) 13 Ω
- Kiristystiukkuus 55 Nm
- Lähtöjännite λ>1 "laiha" lähellä nollaa (tämä muuttu kokoajan, eli volttimittari ei näytä koko totuutta)
- Lähtöjännite λ<1 "rikas" n. 0,9 V
Lämpöanturi (taulukosta noin arvot)
-Lämpötila / Vastus
-20° / 20,0 kΩ
0° / 8,0 kΩ
+20°/ 3,1 kΩ
+40°/ 1,4 kΩ
+60°/ 0,6 kΩ
+80°/ 320 Ω
+100°/ 160 Ω
Sytytyspuola
- Vastus napojen 1 & 15 väliltä 0,5 Ω
Sytytysennakko
- B6xx4F/G 5° +-2 nopeudella 750rpm +-50
CO-pitoisuus
- B6xx4F 0,4-0,8 %
- B6xx4G 0,5-2,0 %
Puristuspaineet 1,3-1,5 MPa (13-15 kp/cm2)
EGR-muunnin
- Vastus 75-95 Ω
Motronic 4.4
Bensanpaine +300 kPa (3,0 kp/cm2) imusarjan paineeseen verrattuna
TPS
- Vastus napojen 1 & 3 väliltä
- Kaasu kiinni 0,7-1,4 kΩ
- Kaasu auki 1,6-2,4 kΩ
IMM
- Vastus napojen x & x väliltä EI ANNETTU
Suihkutusventtiili
- Vastus 15,55-16,35 Ω
- Suihkutusmäärä paineelle 300 kPa 144-156 g/min
- Suuttimia ohjataan kutakin erikseen
TK-venttiili
- Vastus napojen 1 & 2 väliltä 10-14 Ω
- Vastus napojen 2 & 3 väliltä 10-14 Ω
- Napa 2 +12V virrat päällä
Impulssianturi
- Vastus napojen x & x väliltä EI ANNETTU
Lambda-anturi (vihreä johdin signaali) (etuanturi sininen pistoke, taaimmainen musta)
- Lämmitysvastuksen vastus kylmänä (+20°C) 1,5-2,5 Ω
- Lämmitysvastuksen vastus kuumana (>350°C) 6-10 Ω
- Kiristystiukkuus 45 Nm
Lämpöanturi (taulukosta noin arvot)
-Lämpötila / Vastus
-20° / 22,0 kΩ
0° / 8,0 kΩ
+20°/ 3,1 kΩ
+40°/ 1,4 kΩ
+60°/ 0,6 kΩ
+80°/ 320 Ω
+100°/ 160 Ω
Sytytyspuola
- Vastus napojen 1 & 15 väliltä 0,5-15 Ω
- Vastus navan 15 & suurjänniteliitännän väliltä 8-9 Ω
Sytytysennakko
- B6244S 7-11° nopeudella 750rpm +-50
- B6254S/G 7-11° nopeudella 750rpm +-50
- B6304S/G 7-11° nopeudella 750rpm +-50
CO-pitoisuus
- B6xx4S 0,2-1,0 %
- B6xx4G 0,5-2,0 %
Puristuspaineet 1,2-1,4 MPa (12-14 kp/cm2) (Moottori lämmin, kaasu täysin auki, nopeus 150-250 rpm)
EVAP-venttiili
- Vastus 26 Ω