Autodiagnoosi  Carcom Oy

Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic

  • 1333 Vastauksia
  • 671226 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #975 : 16.10.2016, 17:19:33 »
Ei sillä ole ollut vuosiin merkitystä tuolla latauksella. Se on sitten eri asia jos softalla on tehty jotain lataukseen vaikuttavia kikkailuja, mutta itse akkua ei ole voinut yli ladata enää vuosiin.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #976 : 16.10.2016, 18:49:58 »
Xperia Z5:een tullut nyt "ultrastamina". 31% akkua jäljellä, niin arvioitu kestoaika 52h33min. :D

Ainoa vaan, että tuolloin puhelin on lentotilassa, mobiilidata ja wifi pois päältä eikä selaintakaan voi käyttää...

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #977 : 16.10.2016, 19:18:17 »
Mulla tuo johti siihen, että akku näennäisesti täynä, mutta hupeni melkoista kyytiä.

Otin pois päältä ko asetuksen.
Mistä tuon asetuksen löytää? Tähän tuli päivitys, enkä löydä sitä enää.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2904
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #978 : 16.10.2016, 20:02:33 »
Mistä tuon asetuksen löytää? Tähän tuli päivitys, enkä löydä sitä enää.
Asetukset-->Akku/Virranhallita-->Akun hoitotoiminto tms

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #979 : 16.10.2016, 20:05:05 »
Asetukset-->Akku/Virranhallita-->Akun hoitotoiminto tms
Njet, minulla löytyi
Asetukset
- Tietoja puhelimesta
      - Tila
            -latauksen optimointi.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #980 : 16.10.2016, 20:40:28 »
Xperia Z5:een tullut nyt "ultrastamina". 31% akkua jäljellä, niin arvioitu kestoaika 52h33min. :D

Z5 Compact, 37% ja 77 h 20 min. ^-^

Olihan tuo ainakin tässä Compactissa jo ihan uudesta alkaen tuo Ultra Stamina joskaan ikinä en ole sitä käyttänyt kun se tosiaan "vähän" karsii toiminnallisuuksia.

Jossain vaiheessa varmaan nyt ihan tosissaan otettava tuo nurkissa pyörivä Xperia X koekäyttöön, sen pikatestin perusteella mitä sitä käytin elokuun lopulla totesin jo että päätös ostaa Z5C oli minulle oikea mutta kun se nyt tuossa on niin voisihan sitä jokusen hetken koeajaa. Pitkiä housuja vaativat kelit kun tuli niin se mahtuu kulkemaan mukanakin, shortsien kanssa ei ollut mitään toivoa saada menemään reisitaskuun ja muissa taskuissa en puhelinta suostu pitämään.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #981 : 16.10.2016, 20:46:59 »
Njet, minulla löytyi
Asetukset
- Tietoja puhelimesta
      - Tila
            -latauksen optimointi.
Löytyi, kiitos tästä.

Olenkin ihmetellyt, että miksi akku ei kestä kuin yhden työpäivän. Taukoja tosin tulee ihan älyttömästi ja aina tauoilla luuri onkin jatkuvasti kädessä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #982 : 17.10.2016, 08:15:16 »
Löytyi, kiitos tästä.

Olenkin ihmetellyt, että miksi akku ei kestä kuin yhden työpäivän. Taukoja tosin tulee ihan älyttömästi ja aina tauoilla luuri onkin jatkuvasti kädessä.
Oho!  Ilman tuota "optimointia" minulla kestää noin 2-4 työpäivää riippuen ihan kuinka paljon räplään puhelinta.

8h puhelu syö akkua vain noin 30%. S*

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #983 : 17.10.2016, 08:22:34 »
Oho!  Ilman tuota "optimointia" minulla kestää noin 2-4 työpäivää riippuen ihan kuinka paljon räplään puhelinta.

8h puhelu syö akkua vain noin 30%. S*
Illalla latasin akun täyteen ja yöllä varaus oli tippunut 2%. Ajelin puolisen toista tuntia töihin ja kuuntelin auxin kautta musiikkia. Nyt hieman pelaillut, selannut facea, instagramia ja foorumia. Tällä hetkellä varaus 74%.

Seurataan tilannetta, muuttuuko paremmaksi. :)

E: Mitenkäs tuo näytön kirkkaus? Millä tasolla olet pitänyt sitä? Senhän saa ilmeisesti itse säädettyä tietylle kirkkaudelle ja puhelin sitten itse vielä valoisuuden mukaan säätelee sitä?
« Viimeksi muokattu: 17.10.2016, 08:29:17 kirjoittanut Merlin »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #984 : 17.10.2016, 08:50:32 »
E: Mitenkäs tuo näytön kirkkaus? Millä tasolla olet pitänyt sitä? Senhän saa ilmeisesti itse säädettyä tietylle kirkkaudelle ja puhelin sitten itse vielä valoisuuden mukaan säätelee sitä?
Yleensä se on minulla noin keskellä ja kirkkaudensäätö automaatilla. Tosin, nyt syksyisin (ja varmaan myös keväisin) saa joissain tilainteissa laittaa kirkkauden täysille.
Tai yöllä ajaessa, kun puhelin on telineessä ja ottaa gps-logia ja näyttää nopeutta, joutuu laittamaan näytön kirkkauden aivan minimiin.

Mutta muutoin, aina keskellä ja automaattinen kirkkaudensäätö päällä.

Olen sulkenut sovelluksista varmaankin 20-30sovellusta, joita en koskaan tule käyttämään. Se vaikuttaa akunkestoon dramaattisesti. Isäukon Huawein 70€ peruslelussa kesti akku "tekemättä mitään" noin 7h. Suljin sieltä arviolta 40-50 sovellusta ja kaikki poistettavissa olevat poistin, akku alkoi kestämään "tekemättä mitään" kolme päivää ja 30% jäljellä...

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #985 : 17.10.2016, 09:29:21 »
Yleensä se on minulla noin keskellä ja kirkkaudensäätö automaatilla. Tosin, nyt syksyisin (ja varmaan myös keväisin) saa joissain tilainteissa laittaa kirkkauden täysille.
Tai yöllä ajaessa, kun puhelin on telineessä ja ottaa gps-logia ja näyttää nopeutta, joutuu laittamaan näytön kirkkauden aivan minimiin.

Mutta muutoin, aina keskellä ja automaattinen kirkkaudensäätö päällä.

Olen sulkenut sovelluksista varmaankin 20-30sovellusta, joita en koskaan tule käyttämään. Se vaikuttaa akunkestoon dramaattisesti. Isäukon Huawein 70€ peruslelussa kesti akku "tekemättä mitään" noin 7h. Suljin sieltä arviolta 40-50 sovellusta ja kaikki poistettavissa olevat poistin, akku alkoi kestämään "tekemättä mitään" kolme päivää ja 30% jäljellä...
Keskellä minäkin olen kirkkautta pitänyt ja automaattinen säätö päällä.

Sovelluksia poistin kymmenisen kappaletta, joita en ole ikinä käyttänyt.

Tunnissa tippunut varaus 11%.

Vaikuttaako ensimmäinen lataus jotenkin ratkaisevasti akun kestoon ja ikään?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #986 : 17.10.2016, 09:52:30 »
Keskellä minäkin olen kirkkautta pitänyt ja automaattinen säätö päällä.

Sovelluksia poistin kymmenisen kappaletta, joita en ole ikinä käyttänyt.

Tunnissa tippunut varaus 11%.

Vaikuttaako ensimmäinen lataus jotenkin ratkaisevasti akun kestoon ja ikään?
No minä sain ohjeen, että ensimmäisenä kannattaa antaa puhelimen ladata täyteen, ennenkuin sitä alkaa käyttämään (jos on varastoidessa päässyt jo varaus laskemaan).
Otin heti käyttöön, eikä ongelmia. :D

Vaikuttaisi nyt, että sinulla on joku sovellus taustalla kokoajan päällä ja syö akkua. Onko stamina-tila päällä? Minulla se on aina päällä. Lisäksi aina on päällä mobiilidata, paikannus ja synkronointi.

Semmoinen on kans tullut huomattua, että jos verkko on 2G tai 4G, niin akunkulutus on nopeampaa (etenkin "vapaa valinta", jolloin luuri hakee kokoajan verkkoja). Minulla on pakotettu "vain 3G", jolloin tuolla on pisin akunkestokin ilmoitettu, eikä ongelmia.

Eilen aamulla otin pois laturista. Ehkä kaksi tuntia selannut nettiä, puhunut noin tunnin puhelimeen, ottanut pari valokuvaa ja kirjoittanut pari viestiä. Tällähetkellä 87% akkua jäljellä.


Millä laturilla lataat? Minulla esim. autolaturi jaksaa nipinnapin pitää varauksen samassa kokoajan, mutta navi ja nopeusnäyttö päällä, lähtee hiljaksiin varaus tippumaan. Samaten ei koskaan lataa 100% asti.
Kotona on sitten Sonyn mukana tullut laturi, joka jaksaa yön aikana työntää 30%:sta 100%:iin asti. Tosin, tullut huomattua että jos käyttää halpaa tarvikejohtoa (Biltema), niin latauksessa on ajoittain ongelmia. Puhelimen omalla johdolla lataa ja toimii aina hienosti.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #987 : 17.10.2016, 10:52:41 »
No minä sain ohjeen, että ensimmäisenä kannattaa antaa puhelimen ladata täyteen, ennenkuin sitä alkaa käyttämään (jos on varastoidessa päässyt jo varaus laskemaan).
Otin heti käyttöön, eikä ongelmia. :D

Vaikuttaisi nyt, että sinulla on joku sovellus taustalla kokoajan päällä ja syö akkua. Onko stamina-tila päällä? Minulla se on aina päällä. Lisäksi aina on päällä mobiilidata, paikannus ja synkronointi.

Semmoinen on kans tullut huomattua, että jos verkko on 2G tai 4G, niin akunkulutus on nopeampaa (etenkin "vapaa valinta", jolloin luuri hakee kokoajan verkkoja). Minulla on pakotettu "vain 3G", jolloin tuolla on pisin akunkestokin ilmoitettu, eikä ongelmia.

Eilen aamulla otin pois laturista. Ehkä kaksi tuntia selannut nettiä, puhunut noin tunnin puhelimeen, ottanut pari valokuvaa ja kirjoittanut pari viestiä. Tällähetkellä 87% akkua jäljellä.


Millä laturilla lataat? Minulla esim. autolaturi jaksaa nipinnapin pitää varauksen samassa kokoajan, mutta navi ja nopeusnäyttö päällä, lähtee hiljaksiin varaus tippumaan. Samaten ei koskaan lataa 100% asti.
Kotona on sitten Sonyn mukana tullut laturi, joka jaksaa yön aikana työntää 30%:sta 100%:iin asti. Tosin, tullut huomattua että jos käyttää halpaa tarvikejohtoa (Biltema), niin latauksessa on ajoittain ongelmia. Puhelimen omalla johdolla lataa ja toimii aina hienosti.
Minäkin otin heti käyttöön ja latasin vasta sitten kun oli melkein tyhjä. Annoin kyllä sitten ladatakin kunnolla täyteen.

Suurimmaksi virran kuluttajaksi ilmoittaa näytön. Tuolta mitä noita sovelluksia katsoin, (joita en siis koskaan käytä) puhelin ilmoittaa, ettei ole käytetty edellisen latauksen jälkeen. Samoin kertoo, ettei muistia ole käytetty edellisen kolmen tunnin aikana.

Laitoin nyt myös tuon verkon "vain 3G". Katsotaan vaikuttaako yhtään. Stamina-tilaa en ole käyttänyt.

Puhelimen omalla laturilla lataan. Tyhjästä täyteen menee ehkä vähän reilu tunti. Pari kertaa olen emännän Samsungin pikalaturilla ladannut ja se on kyllä työntänyt akun täyteen tunnissa, ehkä jopa alle. Tiedä sitten onko tuo tykännyt tuosta kyttyrää.

Nyt on varaus 54%. :idiot2:

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #988 : 17.10.2016, 11:43:22 »
Laitappas se stamina päälle. Minen ainakaan ole huomannut mitään eroa minkään sovelluksen käytettävyydessä.

Minulla ei ole automaattinen stamina, vaan "aina päällä"

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #989 : 17.10.2016, 11:54:26 »
Laitappas se stamina päälle. Minen ainakaan ole huomannut mitään eroa minkään sovelluksen käytettävyydessä.

Minulla ei ole automaattinen stamina, vaan "aina päällä"
Täytyy laittaa ja kokeilla. Nyt on varaus 47%. :-\

Kiitos avusta!  :)

 

Proturbo  Autodiagnoosi