RallyBaron  Samppasport

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441509 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #705 : 22.10.2017, 22:34:58 »
Joko ehdotettiin kopan vaihtoa? Varsinkin jos koppa oikeasti on alkuperäisiä turboja, myy sen pussihousuille ja osta lh-ruiskullinen turbo tai vapari tilalle?

Tuurilla vois saada vaikka remppaamatta toimivan alakerran kaupan päälle!
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #706 : 22.10.2017, 22:49:37 »
LH:n hinnat (boxit, Johtosarjat, imusarja yms,) varmaan parin sadan luokkaa?  ???

Kutakuinkin. Itsellä taisi jääsä reilusti tuon alle

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #707 : 22.10.2017, 22:54:07 »
Kutakuinkin. Itsellä taisi jääsä reilusti tuon alle
Myin itse myös satasella koko sarjan, imusarja ja immu jäi kylläkin itselle

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #708 : 23.10.2017, 10:17:19 »
Jos se on sen B19ET:n alkuperäinen koojetti, niin mun mielestä puhutaan vähän isommasta rahasta kun parikymppiä. Toki jos joku turbomallisia kunkkujettejä myy tuohon hintaan, niin mä otan ilmomielin vaikka pari kolme.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #709 : 23.10.2017, 15:16:26 »
Joko ehdotettiin kopan vaihtoa? Varsinkin jos koppa oikeasti on alkuperäisiä turboja, myy sen pussihousuille ja osta lh-ruiskullinen turbo tai vapari tilalle?

Tuurilla vois saada vaikka remppaamatta toimivan alakerran kaupan päälle!
Tämä. JOS on orggis ehjä 240 Turbo, niin jättää sen rauhaan ja hommaa 89-> LH-Jetti 240:sen ja rakentaa sitä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Jani1997t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #710 : 24.10.2017, 07:16:55 »
Kyllä tuntuu olevan turbon kjet yllättävän haluttu vaikka kaikki sitä haukkuu :buck2: ja jos hinta 20e mihin perustuu uuden hinta reilusti yli 1000e? Tuntuu ainavaan mielenkiintosemmalta toi kjet, taidan tehä tosta koneesta ihan peruslaiskan n.200hv, säästetään holsetit jne sit toiseen kiukaaseen,
« Viimeksi muokattu: 24.10.2017, 07:21:38 kirjoittanut Jani1997t »

Poissa Jani1997t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #711 : 24.10.2017, 07:23:53 »
Mutta kiitoksia vinkeistä! Aika alkaa vetämään projektia johonki suuntaan eteenpäin, katotaan mitä tulee :) 230ft hommattu odottelemaan enskesää

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #712 : 24.10.2017, 22:35:16 »
Kyllä tuntuu olevan turbon kjet yllättävän haluttu vaikka kaikki sitä haukkuu :buck2: ja jos hinta 20e mihin perustuu uuden hinta reilusti yli 1000e? Tuntuu ainavaan mielenkiintosemmalta toi kjet, taidan tehä tosta koneesta ihan peruslaiskan n.200hv, säästetään holsetit jne sit toiseen kiukaaseen,
Vertaat nyt uutta ja 30v vanhaa keskenään? Itse olen tehnyt monet asiat kantapään kautta tarpeeks monta kertaa ja tunnistan jos joku on tekemässä samaa. Tässä nyt oli kyse siitä. Ei sillä, etteikö se olisi mahdollista vaan sillä, ettei siinä ole mitään järkeä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #713 : 24.10.2017, 23:57:52 »
Vertaat nyt uutta ja 30v vanhaa keskenään? Itse olen tehnyt monet asiat kantapään kautta tarpeeks monta kertaa ja tunnistan jos joku on tekemässä samaa. Tässä nyt oli kyse siitä. Ei sillä, etteikö se olisi mahdollista vaan sillä, ettei siinä ole mitään järkeä.

:tykkää:

Juurikin näin!

Jos keljua ei ole ropannut, ei kannata sillä aloittaa, vaan siihen voi lopettaa kun tietoa&taitoa on tarpeeksi.

Kuten sanottu, LH romut saa edullisesti ja helposti säädettyä ja ne taatusti riittävät siihen 300hv tehotavoitteeseen hienosti, omaten riittävät suojamekanismit moottoririkkojen välttämiseksi hölmöyttään.

Ps. LH:n 954-purkkia saa uutena €1995,- hintaan....      :uglystupid2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jani1997t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #714 : 25.10.2017, 20:58:57 »
Teen tosta koneen nyt talveksi pienemmällä ahtimella, jos enskesänä vielä kiinostaa haen toisen auton suoraan mallia sähkövermeillä, tarkotus saada pian kasaan kun on vesimarkkoja vaille osatkin odottamassa! Ja en tarkottanutkaan että sitä uuden hintaa saisi tietenkään, vaan se ääripää että hyvä jos 20e voi saada myymällä. Kaisiitä jotain maksetaan ja pyydetään kun sitä osa niin kovin tuntuu haluavankin? Mutta eisen väliä! Kjet jää tähän kiukaaseen. Uus projekti uudet kujeet

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #715 : 25.10.2017, 21:14:30 »
Juu! Ei kandee pelleillä 30 vuotta vanhan K-Jetin kanssa kuin voi päivittää vain 27 vuotiaaseen LH-Jettiin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Jani1997t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #716 : 25.10.2017, 22:42:11 »
Joo parempi se niin on tietenkin, suuresti muuttu suunitelmat mut onjo omatyönsä tossakin et saa talveks ajoon, ku harvoin erkeää tältä intiltä rakentelee! Joten en viitti enää alkaa tuon isommaks projektia paisuttaa sruiskun takia... jääköön seuraavaan prokkikseen!

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #717 : 27.10.2017, 20:33:00 »
Juu! Ei kandee pelleillä 30 vuotta vanhan K-Jetin kanssa kuin voi päivittää vain 27 vuotiaaseen LH-Jettiin.

Lankean trolliin, K-Jet 1973 vs 1989(?) LH 2.4.  ;)

Hölmöä verrata uutta K-jetin määräjakajaa (mikä kallis rakentaa/kunnostaa ja niiden menekki surkea = korkea hinta), uutta LH 2.4 ecua (mikä OLLUT kallis valmistaa ja menekki surkea = kallis).

Ehkä K-Jet hintaa voisi verrata vessapaperiin, uusi vessapaperi 3€ paketti, perseeseen pyyhittynä jätettä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikkor97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #718 : 26.12.2017, 22:05:57 »
Oma resepti ~300 heppaan.
- b230 16v wisecoilla ja h profiileilla
- 531 kansi isommilla pakovenoilla, r seeteillä
- a nokka
- pulssisarja
- 1200cc suuttimet
- borgwarner s200g
- atecu v3
296hv/424nm 0,8bar re85
Tavoitteena oli se +400hv mutta yks veto rajottimelle ja tuloksena rikkinäinen kampuran ratas :D

Enskesäksi pikku päivityksillä 500hv :)

Poissa Kaskari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #719 : 29.12.2017, 21:18:52 »
Tässäpä vihdoin oman b230fk projektin kokoonpano ja teholappuja.

Alakerta laakeroitu ja rengastettu + kiinan H-prof.

Vakio 530, K-nokka.

Bosch EV14 1000cc, RE85.

Imusarja ja kaasuläppä vakiot.

ProTurbo pakosarja erillisellä hukkaportilla, TD05 20G billet siivellä

Putkisto alusta loppuun 3” yhdellä vaimentimella (ulos kyljestä, apukuljettajan oven takaa).

Itsetehty cooleri n. 35X45x12 , eli kaksi kennoa peräkkäin yhteen liitettynä. Ahtoputket 3” + dumppi

Emu ecumaster, säädetty Keuruun tehonmittauksessa.

BMW ZF320D kytkinkoppamuutoksella, SRE 618+ sintteri.

Ai niin, ja korina Starletin vanha A-ryhmäläinen ;)

Penkitettiin Keuruun Tehonmittauksessa → 1,2bar 308,47HV ja 475,64Nm takapyöriltä..

ohessa videota ja teholappuja

https://www.facebook.com/tehonmittaus.fi/videos/540526109631983/


https://www.facebook.com/tehonmittaus.fi/photos/p.540528042965123/540528042965123/?type=3&theater


Kiitos kaikille neuvoista foorumilla, nyt toivotaan vaan että laitteet pysyy ensi kesän nipussa.

 

RallyBaron  Samppasport