Autodiagnoosi  Carcom Oy

855 vinkuja :)

  • 24 Vastauksia
  • 7274 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
855 vinkuja :)
« : 23.05.2013, 22:29:56 »
    Moi, elikkäs tuli tämmönen hommattua,



ja nyt ois tarkoitus alkaa tekee jotain hommaa tälle,

etu valot on lähtivät samana päivä, ei mun mielestä sovi tohon,.

Jonkiverran autosta, ja sen tekniikasta,
-Moottori 2.3L t5, 226hv.
-ajettu 320tkm et aika lailla jo,[/li][/list]
-alusta 3-4 vuoden weiteck sarja.[/li][/list]



heti ensimmäinen homma oli. takavalot.


vanhoilla valoilla,

ja ainoot valot mitkä saa tohon malliin, nää on mustalla, niitä saa kromikin..[/list]
« Viimeksi muokattu: 13.07.2013, 20:59:13 kirjoittanut kasipätkä92 »
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 t5
« Vastaus #1 : 23.05.2013, 22:35:24 »
Ehkä paras projektitopicin avaus ikinä  :2funny:


Edit: Noniin tulihan sieltä muutakin kun puoli riviä tekstiä  ;)
« Viimeksi muokattu: 23.05.2013, 22:41:30 kirjoittanut S4ce »

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1784
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 855 t5
« Vastaus #2 : 23.05.2013, 22:39:20 »
Ehkä paras projektitopicin avaus ikinä  :2funny:

No, älä muuta sano  :2funny: :2funny:
Ei vainkaan...eikö kuvien laitto onnistu vai miten tuo esittely jäi hiukan vajavaiseksi...?

Edit: siisti pelihän tuo näyttäisi olevan ;)
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 Paholainen!
« Vastaus #3 : 23.05.2013, 22:40:34 »
painoin vahingossa keskeneräsen julki.  ::)
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 Paholainen!
« Vastaus #4 : 10.06.2013, 17:48:32 »
moi, nyt on taukoo ollu tästä hommasta 2vk kun oltin mökillä viikon ja yks viikko mennyt asioitten hoitamiseen,

mökillä oltiin. pää rakennus takana.

sauna rakennus ja järvi,
vesi on lämmintä ja 3 haukee rannasta tuli.

mut aletaas puhuu tosta kulkueesta tarkemmin, jäi viime kertominen vähiks,

alustana on weitek vanha sarja mikä ikävä kyllä muuttuu vakioks takaa kun liian alhaalla perä, ei oo kivaa ajaa paremmilla vanteil mitkä ottaa kiinni koko ajan.

pientä puhistelua olen tehnyt ja vikoja alkanut korjailee, kun sammu kesken ajon yhtäkkiä ja ei käynnistynyt heti uudestaan,  vika kyllä löyty,

et ei mikää ihme et ei auto halunnut pysyy käynnissä,
ihme kyllä ei pätkinyt kun sai käyntii,

ja siitä taka iskarin hommasta pieniä huomautuksia mistä en tykännyt,
joku oli laittanut väli kappaleet sinne et ei menis nii alas, jo se menee silti,

ja ylös kun kattoo nii järkytyksiä tuli lisää. prkl,

ja tän takia haluan perää korkeemalle, ei muuten mahtunut pikkurilli kaaren ja renkaan välii.

mut pikku hiljaa hyvä tulee ja jatketaan näillä.
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 855 Paholainen!
« Vastaus #5 : 10.06.2013, 18:24:52 »
kappeemmat renkaat niin ei tartte korottaa, tuoha o muute iha sopivan korkunen takaa, eest' tars laskee
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: 855 Paholainen!
« Vastaus #6 : 10.06.2013, 18:52:11 »
Tuninki takavalot ennemmin vaikka orkkikseen, ei omasta mielestäni näihin farkkumalleihin saa tyylikkäitä takavaloja ja vakiot pesee 100-0 nämä nykyset tarjolla olevat tuninkit.
Vaihdat vielä nuo takavalot siten, että on ne V70 malliset valon yläosat.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 Paholainen!
« Vastaus #7 : 10.06.2013, 21:30:38 »
kappeemmat renkaat niin ei tartte korottaa, tuoha o muute iha sopivan korkunen takaa, eest' tars laskee
on tullu mieleen kaventaa renkaat 205/40/r17. kun toiset on 205 levyset, mut sit ne saakelin koroke palat pois, nii kuinkahan matala tulee, eestä sit vaihtaa sarjan,, mut kokeilen tota ilman korokepaloi takana nii katotaan minkä lainen tulee, :)
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 Paholainen!
« Vastaus #8 : 13.07.2013, 20:21:01 »
juu, on vähän ollu kaikkee täs en oo kerennyt tekee mitää,, no maanantaina tulee uudet jouset ja, nii ei tarvii pitää korokepaloja takana, ja pieniä päivityksiä samalla on tulossa kuvien kanssa. yritän ens viikol saada tulemaan tänne päin muutosta jo,

onko jollan tiedossa mistä vois ostaa 205/40/R17 4klp kumeja, käytettyjä

Palailllaan taas  :hello:
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 855 vinkuja :)
« Vastaus #9 : 14.07.2013, 15:11:12 »
Käytettyjä kumeja näyttää olevan markkinapaikalla vaikka millä mitalla, mutta kuten olettaa voi niin tietyn kokoisen renkaan löytäminen on aika sattumankauppaa ;) ei se uusi satsikaan kyllä kovin kallis ole jos merkistä "tinkii", itsellä alla ollut nyt 1.5 sarjaa GtRadialeja ja ei ole hullumpi merkki ollenkaan ;)
« Viimeksi muokattu: 14.07.2013, 15:20:39 kirjoittanut JoonasH »

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 vinkuja :)
« Vastaus #10 : 16.07.2013, 09:27:16 »
nii mä aatelinki, 240e sais halvimmat kiinan merkkiset sarjan,, mut kumminki tämmönen auto nii ite ainakin panostaisin laatuukin,, et ei oo taas ihan silee 3vk käyttö jälkeen. normaali ajossa ne menee yhe kesän, mut radalla ei varmaan kauaa tarvii pyörii kun on jo entiset, kun tarkotus ois saada ens kesälle auto valmiiks radalle pyöriä, jos kone kestää täs kesän ja talven,  ;D
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3196
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 855 vinkuja :)
« Vastaus #11 : 16.07.2013, 10:59:36 »
nii mä aatelinki, 240e sais halvimmat kiinan merkkiset sarjan,, mut kumminki tämmönen auto nii ite ainakin panostaisin laatuukin,, et ei oo taas ihan silee 3vk käyttö jälkeen. normaali ajossa ne menee yhe kesän, mut radalla ei varmaan kauaa tarvii pyörii kun on jo entiset, kun tarkotus ois saada ens kesälle auto valmiiks radalle pyöriä, jos kone kestää täs kesän ja talven,  ;D

Kyllä noi kiinakumit rääkkiä kestää eikä ihan helposti sileeksi mene. Tosin varjopuolena on se että ei ne kyllä pidäkkään mitään. Kumi on varmaan niin kovaa seosta että ei kulu, eikä pidä. Nimimerkillä parit ratapäivät Minervoilla kiertäneenä, renkaat ei ottaneet itteensä mutta kuskia rupesi ahdistamaan pidon puute.

Olihan ne "hauskat" renkaat sadekelillä kun kun 2-3 vaihteillakin rupesi sutimaan kaasusta. Eli jos rataa meinaat ajaa / opetella niin satsaa renkaisiin, se on kuitenkin halvin "viritys" saada kierrosaikoja paremmaksi.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 855 vinkuja :)
« Vastaus #12 : 16.07.2013, 13:23:24 »
Takapäästä vois saada hyvän korkusen esim Motonetin kuormajousilla joista pätkäsee kierroksen pois. Tai sitten ostat multa Lesjön -40mm käyttämättömät takajouset.  ;)
Perän korkeus suurinpiirtein tuollanen kun mulla.

Renkaista sen verran että älä laita 40 srj rengasta, mieluimmin 45 srj, elikkäs 205/45-17 mikä on alkuperäis koko.
Mutta kerroppas mikä on vanteiden et.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 855 vinkuja :)
« Vastaus #13 : 16.07.2013, 15:51:25 »
nii mä aatelinki, 240e sais halvimmat kiinan merkkiset sarjan,, mut kumminki tämmönen auto nii ite ainakin panostaisin laatuukin,, et ei oo taas ihan silee 3vk käyttö jälkeen. normaali ajossa ne menee yhe kesän, mut radalla ei varmaan kauaa tarvii pyörii kun on jo entiset, kun tarkotus ois saada ens kesälle auto valmiiks radalle pyöriä, jos kone kestää täs kesän ja talven,  ;D
No nuo gtradialit mitkä mulla on niin ekat eturenkaat kesti about 16tkm+botniaringiä ympäri x kierrosta jossa lähti yli milli pinnasta kun VT86 ei vitsaillutkaan että renkaat kuorii jos ei malta :) mulla ei ollut niinkään pidossa valittamista, jarrut ne oli mitkä enemmän huoletti :D
Nyt on edessä uudet ja takasilla ajettu 20tkm ja viitisen milliä on pintaa jäljellä, ensi kesänä sitten renkaat ristiin ;) eli kulutuskestävyys melko asiallinen  :pomo:
Ja ihan samalla tavalla tuntui renkaat katoavan myös samu railla vaikka kyseisen v70 mk3:n satsi maksoi lähes kaks kertaa enemmän kun mun ja ihan laatumerkkiset on ;)
« Viimeksi muokattu: 16.07.2013, 15:56:02 kirjoittanut JoonasH »

Poissa kasipätkä92

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 vinkuja :)
« Vastaus #14 : 16.07.2013, 23:58:28 »
niihän se taitaa olla, et kiinan renkaat on luisteluu eli nurkan pyörittämistä vaan.

juu hyvä tietää et kanattaa 205/45/R17, noitten vanteitten ET en tiiä viel, et nyt on alla volvon vakio vanteet.
mitkä on kuvassakin.

en tarvitse jousia tuli eilen ostettu fk sarja halvalla, ja kerran käytettyt, ja taka jouset sain kiinni jo.


tommonen muutos tuli peräpäähän, punaset uudet ja vihreet vanhat (tosi vanhat)
eli oikee kuva on vanha korkeus. ja kyllä tuli jäykkyyttä ajamiseen, uskaltaa kaarteeseekin ajaa pelkäämättä.

pieni mutka tuli tietenki vaihtaessa vastaan, oikeenpuolimmainen jousi ala kiinnike mutteri paskas kun unohin srs laittaa enenn kun alan vääntää. vasen meni sit ilman ongelmia,, jos joku haluu nähä mikä meni rikki nii voin laittaa kuvan siitäkin. jos ei tajunnut mikä hajos.

etupään jouset yritän vaihattaa lauantaina, viikol ei onnistu tai ei kerkee isompi urakka. (ilta vuoro)
nii ei ennen töitä kerkee millään ja töitten jälkeen ei koska pimee kerkee tulla jo ennen kun saan toista auki.

mut jotain hyviä kumeja saa ehotella jos on kokemusta niistä, kun ei oo mitää hyvii koskaa ollu, ja mitkä käy sit radalle myös.. et halvalla ei saa hyvää.
Nykyset: 850 2.3l t5 (uusi projetki)
Entiset: S40 1,8, 850 GLT 2,4l 20v

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo