Vanhaan aiheeseen palaten:
Perheen xc90 d5 -06 aj.350tkm -autossa esiintyy seuraavanlaista vikaa: vedot hukassa erityisesti lämpimänä, yrittäessä kiihdyttää 80kmh jälkeen tehot puuttuu ja kierrokset ei nouse, käyntiääni "papattava". Merkkihuolto vaihtanut autoon tuloksetta jo EGR-venttiilin ja elektroniikkayksikön, MAPT-anturin, lambdan sekä paineentasaimen (3731100) ja pyörreläpät. Seuraavaksi he ehdottivat että autossa on todennäköisesti nostin vika ja korjausarvio työlle ja varaosille on 2900e. Tutkin asiaa itsekseni huomaten että tukikumit vuotaa, tyhjäkäynnillä tukkimalla magneettiventtiilin tukikumien puoleisen lähdön loppuu papatus, eli alipaine karkaa tukikumien kautta.
Tämä voisi siis aiheuttaa puutteet vedoissa kun ahtopaineenohjaus ei toimi halutulla tavalla?
Bilian kuiteista viimeisien käyntien vikakoodit ovat: ("moottori vaatii huollon")
ECM_135F -> viittaa ilmanmassamittariin
ECM_28E0 -> viittaa lambda-anturiin
Apua kaivattaisiin sillä merkkihuollon tapa vaihtaa uusia kalliita osia ilman sen suurempaa tutkimista ja siitä seuraavat tuhansien eurojen kuitit ovat asioita joita haluaisi välttää tämän ikäisen ja arvoisen auton kanssa.