KL-varaosat  Race.fi

B230FT pitävämpi kytkin

  • 9 Vastauksia
  • 7335 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
B230FT pitävämpi kytkin
« : 28.01.2014, 02:17:04 »
Oon lukenut nuita eri ketjuja aiheesta, mutta nyt en millään jaksais alkaa ettimään uuestaan ketjusta ketjuun...

Eli siis mikä ois hyvä kytkimen budjettiratkaisu B230FT+kaksoismassa+M90 yhistelmään? Tällä hetkellä ilmeisesti vakio 280tkm kytkin, luistanut pari kertaa ~1 Bar ahdoilla. Tulossa 531 kansi isommilla pakovenoilla ja seetitöillä, sekä mitsun 15g. Ostoilmoituksen olen tehnyt paremmille kamppeille, mutta aika hiljaista on.

Mikä olisi paras kytkinlevy kaksoismassan ja turbon vakioasetelman väliin, ja mihin asti se riittäisi? Saa esittää omia mielipiteitä parhaasta mahdollisesta tavasta! Blingfactory vauhtis, -618 asetelma ja diiselin levy tietenkin, mutta jos ei kuitenkaan sitä reilua 700e laittais nyt...

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: B230FT pitävämpi kytkin
« Vastaus #1 : 28.01.2014, 02:59:17 »
Moi! Noita keskusteluita on jo paljon, mutta kaivoin muutaman esille.

takavetoisten FAQ ohje jolla ainakin tulee parempi kytkin : http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24435.0

Muita hyviä foorumilta kaivettuja keskusteluita aiheesta.

1. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20336.0

2. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=879.0

3. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=14995.0

volvoja - onhan noita.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: B230FT pitävämpi kytkin
« Vastaus #2 : 28.01.2014, 17:46:53 »
Blingfactory vauhtis, -618 asetelma ja diiselin levy tietenkin, mutta jos ei kuitenkaan sitä reilua 700e laittais nyt...
Ite en viittinyt montaa asetelmaa ja kytkintä ruveta testailemaan, niin hommasin suoraan edellä mainitun setin. Toi 700e ei oo paha, kun sillä saa kerralla hemmetin hyvän, eikä tarvi useaan otteeseen tehä kytkin remontteja niin säästyy aikaa ja hermot.

Eikös ne sano, että köyhällä ei oo varaa ostaa p*skaa.

Toisena vaihtoehtona pitäisin sitä pottapyörään suoraan sopivaa asetelmaa joka on kai aika lähellä tota -618 pitävyydeltään ja käytökseltään. En muista numeroa, mutta KL racingiltä niitä vissiin sai? Käyttäjällä Miuzo on turboräpellyksessään sellanen. Hinta oli vissiin jokusen euron enemmän, kun -618, mutta ei tarvi tota vauhtista ostaa.

E: Nopeella selaamisella tän löysin KL-racingin sivuilta: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/forstarkt-tryckplatta-bmw-m5-e34-nr-765-mfl.html
En nyt ihan varmaksi sano, että oliko juuri toi kyseessä, mutta eikös tuossakin luvata vakio kytkinlevyllä 420nm ja sintterillä jopa 25% enemmän. Joku kielitaitoisempi tai asiasta enemmän tietävä varmaan kertoo lisää.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2014, 17:52:03 kirjoittanut t0mpp4 »
BMW M5
Volvo 740

Poissa Pate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Volvo Racing Club Finland
Vs: B230FT pitävämpi kytkin
« Vastaus #3 : 28.01.2014, 18:02:06 »
Kaksoismassasta en tiedä, mutta ainakin pottapyörään sopii -763 SRE jota saa ainakin us partsilta johonkin reiluun 300e hintaan.
Tuo pitää normaalilevyllä yli 400 nyytonia.
Volvo 945 -98 b230fk+aw71l
Varaosa 745 -90

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4403
Vs: B230FT pitävämpi kytkin
« Vastaus #4 : 28.01.2014, 18:18:08 »
-712 SRE käy suoraan ja maksaa ~500€ orgaanisen levyn ja painelaakerin kanssa. Isolla vaihteella ja jo 13c:llä voi kuulua jurinaa massapyörästä eli kannattaa harkita sen poisvaihtamista...

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT pitävämpi kytkin
« Vastaus #5 : 29.01.2014, 09:24:15 »
Jep, pitää kysyä serkulta josko sillä ois anturikehällistä pottaa, siihen sitten tuo sre -763.

Nykyinen kaksoismassa naputtaa tyhjäkäynnillä ja jurraa vedossa, se ainakin on pakko hävittää.

Monesti miettinyt juurikin tuota, että saisi kyllä varmasti hyvän kun ostaisi tuon teräsvauhtiksen ja 618:n, mutta kun köyhä.... Noh pitänee tutkia ja paiskia ylitöitä, keväämmällä vasta oikeasti ajankohtainen asia tietysti.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: B230FT pitävämpi kytkin
« Vastaus #6 : 29.01.2014, 09:31:55 »
Jos halvalla haluaa päästä niin klracing myy myös 228mm eli pottapyörään sopivia sinttereitä. Omaan tulossa 6-lapainen jousitettu, ainakin mitä olen kaverin suprassa ajanut sellaisella niin on ihan ajettava kun hieman totuttelee.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT pitävämpi kytkin
« Vastaus #7 : 18.03.2014, 02:02:13 »
Tulee nyt näillänäkymin pottapyörä ja SRE -763 asetelma, mutta mikä levy? KL-Racingin kimppatilaus näyttäs olevan tuloillaan, sieltä sais 228mm m90 poorilla olevaa sintteriä, mutta en ainakaan äkkiseltään löytänyt jousitettua, sellainenhan sen "pitäisi" olla? Eli siis pitäiskö suosiolla ottaa m90 diiselin levy?

e. löytyi, 6 lapainen jousitettu sintteri, katsoin väärästä kategoriasta... siihen kaveriksi tarvii ilm. 228mm 1mm paksuiset shimmit asetelmalle?

eli siis nämä:

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-240_740_940-med-m90-lada-fjadrad-228mm-6-puck.html

ja

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-940-228mm.html


Mutta hinta/laatusuhteessa, nuo vai diisselin massa?
« Viimeksi muokattu: 18.03.2014, 02:08:11 kirjoittanut Juike »

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT pitävämpi kytkin
« Vastaus #8 : 18.03.2014, 18:10:13 »
Omassa kaksoismassa mikä hitsattu kiinteäksi,kevennetty ja tasapainotettu 712 sre asetelmalle.

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FT pitävämpi kytkin
« Vastaus #9 : 21.03.2014, 19:10:46 »
Tuleeko mitään ongelmia tilan kanssa jos yhdistelmä on seuraavanlainen:

B230ft-SRE 765/BlingFactoryn vauhtipyörä-Getrag 260/6+sovituslaippa!

Elikkä mahtuuko tämmöinen isompi kytkin/vauhtipyörä yhdistelmä pyörimään tuolla Getragin kytkinkopassa?

 

KL-varaosat  Race.fi