Autoracing  KL-varaosat

V70 MK1 20V sopiva kansi

  • 7 Vastauksia
  • 1585 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa An55i

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • www.vrcf.fi
V70 MK1 20V sopiva kansi
« : 19.07.2017, 08:24:15 »
Oon vaihtamassa -99 v70 kantta, koneena B5254S, 2.4 170hv 20v. Uusi kansi vielä ostamatta, mutta kiikarissa muutama. Mistä tunnistan, että sopii varmasti? Tullut vastaan ristiriitaista tietoa, esim. että tähän sopisi vain 99-00 ikäisistä kansi, kun taas jossakin todettu 850 vastaavan koneen kannen olevan samanlainen? :idiot2:
242 DL -80 B19A - 244 DL -79 B19A
740 GL -89 | 965 -95 "BiFuel" | 242 DL - 80
244 Turbo - 81 | 245 Turbo - 84 | 244 Turbo - 84
245 Turbo - 84 | 245 Turbo - 83 | 240 DL - 88

Poissa AnteroV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 20V sopiva kansi
« Vastaus #1 : 19.07.2017, 10:01:01 »
Kaikki 20v kannet ilman muuttuvaa ajoitusta käy suoraan.
Turbossa erilaiset nokat, pienempi nosto.
Nykyiset: Volvo V90 D3 AWD -17/18

Menneet: Skoda Octavia RS TDI -15, MB E 250CDI AMG -13, MB E 350CDI AMG -12,Volvo V70 D3 aut. 2013, Volvo V70 2.4D A -05, Volvo V70 2.5T AWD man -97,  Volvo 850 2.5 10v stw -96, Volvo S40 2.0 -96, Renault Megane II Break 2.0 16v -04

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 MK1 20V sopiva kansi
« Vastaus #2 : 19.07.2017, 11:09:18 »
Vm.-99 ja uudemmassa vaparissa on VVT imupuolella ja siihen käy vain kannet, joissa sellainen on. Helpoin tapa erottaa uudempi ja vanhempi on kaasuläppä jos vuosimallissa on epäselvyyttä. Uudemmassa se on sähköinen.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2017, 11:11:03 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa An55i

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 20V sopiva kansi
« Vastaus #3 : 19.07.2017, 11:53:51 »
Kiitos selvennyksestä!

Tuo taitaa olla sitten vielä -98
valmistettu, kun ei ole VVT:tä. Kaasuläppä kyllä muistaakseni oli sähköinen :idiot2:

242 DL -80 B19A - 244 DL -79 B19A
740 GL -89 | 965 -95 "BiFuel" | 242 DL - 80
244 Turbo - 81 | 245 Turbo - 84 | 244 Turbo - 84
245 Turbo - 84 | 245 Turbo - 83 | 240 DL - 88

Poissa An55i

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 20V sopiva kansi
« Vastaus #4 : 20.07.2017, 19:23:36 »
Eipä ole ihan selväksi tullut vieläkään, että mikä kansi tuohon nyt pitäisi metsästää :D Kannen muovit on samanlaiset kuin RN koneissa, mutta ei kuitenkaan ole VVT:tä. Jakajaakaan tässä ei ole, siinä missä 850 on jakaja, on tässä nokka-akselin asentoanturi. Puolat tulppien päällä. Ja se kaasuläppä on tosiaan sähköinen. Kannessa näytti olevan mekaaniset nostajat, eli ilmeisesti on jo RN kone?
Eli uudemmat kannet sopivat tähän, täytyy vain toivoa että tuo nokka kiinteällä pyörällä sopii sellaiseen :-[
« Viimeksi muokattu: 20.07.2017, 21:38:54 kirjoittanut An55i »
242 DL -80 B19A - 244 DL -79 B19A
740 GL -89 | 965 -95 "BiFuel" | 242 DL - 80
244 Turbo - 81 | 245 Turbo - 84 | 244 Turbo - 84
245 Turbo - 84 | 245 Turbo - 83 | 240 DL - 88

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 MK1 20V sopiva kansi
« Vastaus #5 : 21.07.2017, 11:11:01 »
Tuollaista sekasikiötä ei olekaan vielä tullut vastaan. Molemmat nokkapyörät ovat siis avoimet pyöreillä läpirei'illä? Onko kannessa esivalmius VVT:lle eli koneen päällä jakopään puolella paikat säätösolenoideille?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa An55i

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 MK1 20V sopiva kansi
« Vastaus #6 : 21.07.2017, 13:06:28 »
Molemmat nokkapyörät joo läpirei'illä ja kolmella pultilla kiinni nokassa. Välikannen päällä on kyllä molempien nokkien kohdalla kiinnitypaikat, mutta kumpikaan ei näytä siltä, että olisi mitään ollut kiinni. Voin lisätä myöhemmin kuvia.

Autokaan ei ole mikään sekalaisista osista kasattu peltoauto, vaan todella hyväkuntoinen, melkeinpä uudesta asti edellisellä omistajalla ja kaikki huollot tehty liikkeessä, kuitit tallessa.  Huoltokirjassa ei ollut mitään mikä viittaisi että tuo olisi jälkikäteen toteutettu :idiot2:
242 DL -80 B19A - 244 DL -79 B19A
740 GL -89 | 965 -95 "BiFuel" | 242 DL - 80
244 Turbo - 81 | 245 Turbo - 84 | 244 Turbo - 84
245 Turbo - 84 | 245 Turbo - 83 | 240 DL - 88

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 MK1 20V sopiva kansi
« Vastaus #7 : 21.07.2017, 15:38:53 »
Sitten siinä voi käyttää uudempaa VVT-pyörällistä kantta nykyisillä nokilla, kunhan tulppaa uudesta kannesta solenoidin ja nokkapyörän öljynkierron. Tai jos laittaa solenoidin vain olemaan, voi yhtälailla käyttää VVT-pyörällistä nokkaa, koska VVT ei ole toiminnassa kun solenoidin johto on irti. Mikäli niitä kannen mukana tulee.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

KL-varaosat  Race.fi