Race.fi  Puotilan autokorjaamo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15782 Vastauksia
  • 3280738 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12015 : 16.12.2017, 14:42:36 »
Paras öljy oven lukkomekanismien, tai paremminkin ovenpielen salvan voiteluun?

Mistähän kannattas katella uusia 700/900 srj ovenkahvoja?

Aseöljy todettu parhaaksi pohjoisen leveyksillä :)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4400
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12016 : 16.12.2017, 14:49:55 »
Paras öljy oven lukkomekanismien, tai paremminkin ovenpielen salvan voiteluun?
Mistähän kannattas katella uusia 700/900 srj ovenkahvoja?
Toinen ääni aseöljylle. Kahvojahan saa vaikka motonetistä (jos perus musta).

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12017 : 16.12.2017, 14:55:40 »
Ja kolmas, parasta mitä auton lukkoihin voi laittaa, pysyy notkeena ja voitelevana Suomen talvissa.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1618
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12018 : 16.12.2017, 15:14:41 »
Pitääpä lähtee kahtomaan oisko kaverilla hyllyssä.

Onkos tuolle ovisalvalle muuta tekohengitystä tai säätöä tehtävissä? Alkaa olla vipuineen päivineen niin sohlo koko kuskin ovi ettei talvioloissa tahdo enää auki saada, ja jos saakin niin sitten ei halua mennä/pysyä kiinni... :(
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5110
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12019 : 16.12.2017, 22:45:11 »
Pitää huoltaa 240:stä ja muutama kysymys:
-Mikäs sytytystulppa passaa tuohon B230F-koneeseen parhaiten ??
-Venttilikopan tiiviste vaihdettava, laittaako uuden liimalla vai ei ??

Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12020 : 16.12.2017, 23:27:38 »
Pitää huoltaa 240:stä ja muutama kysymys:
-Mikäs sytytystulppa passaa tuohon B230F-koneeseen parhaiten ??
-Venttilikopan tiiviste vaihdettava, laittaako uuden liimalla vai ei ??

Itellä volvo orkkis tulpat 60tonnin vaihtovälillä pelanneet hyvin. Ja mikä tahansa tiiviste paperinen moottorisilikonit vaan kulmiin jossa jyrkkä mutka lisätiivisteenä toiminu kunhan ei nokkapukit vuoda ni valuminen loppuu.

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1618
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12021 : 16.12.2017, 23:28:26 »
-Venttilikopan tiiviste vaihdettava, laittaako uuden liimalla vai ei ??

Liimaa laakeripukkien kulmiin, ei se muualle tarvii.

The Moose ehti ensin.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4400
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12022 : 16.12.2017, 23:35:14 »
Pitää huoltaa 240:stä ja muutama kysymys:
-Mikäs sytytystulppa passaa tuohon B230F-koneeseen parhaiten ??
-Venttilikopan tiiviste vaihdettava, laittaako uuden liimalla vai ei ??
Käytössä ollut orkkis, bosch ja NGK, kaikki toimii. Perus boscheja varmaan eniten ollut, 4-kärkisestä en oikein tykännyt.
Tiivisteen kanssa kannattaa panostaa laatuun, niin ei tarvitse liimata. Huonompi voi tarvita liimatipat nokkapukkien nurkkiin.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12023 : 17.12.2017, 00:56:17 »
Pitää huoltaa 240:stä ja muutama kysymys:
-Mikäs sytytystulppa passaa tuohon B230F-koneeseen parhaiten ??
-Venttilikopan tiiviste vaihdettava, laittaako uuden liimalla vai ei ??

Ohuen kerroksen olen itse laittanut silikonia ympäriinsä, ja laakeripukin kohdalle kulmiin vähän enemmän.

Nuo Acken mainitsemat Bosch 4 kärkiset on surkeat ainakin ahdetussa, meni 2 sarjaa alle 10tkm :/ Densoilla nyt menty jonkin aikaa ilman ongelmia.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2002
  • Näpräilijä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12024 : 17.12.2017, 08:43:35 »
Ohuen kerroksen olen itse laittanut silikonia ympäriinsä, ja laakeripukin kohdalle kulmiin vähän enemmän.

Nuo Acken mainitsemat Bosch 4 kärkiset on surkeat ainakin ahdetussa, meni 2 sarjaa alle 10tkm :/ Densoilla nyt menty jonkin aikaa ilman ongelmia.

Densot pelas mullakin vaparissa 60tkm helposti. Victor Reinz ja Volvon orkkis tiiviste on ollu parhaat tiivisteet omalla kokemuksella, muistaakseni Volvon tiivisteeseen en laittanu ees liimaa ja on kuiva  :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5110
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12025 : 17.12.2017, 09:13:09 »
Itellä volvo orkkis tulpat 60tonnin vaihtovälillä pelanneet hyvin. Ja mikä tahansa tiiviste paperinen moottorisilikonit vaan kulmiin jossa jyrkkä mutka lisätiivisteenä toiminu kunhan ei nokkapukit vuoda ni valuminen loppuu.
Liimaa laakeripukkien kulmiin, ei se muualle tarvii.

The Moose ehti ensin.
Käytössä ollut orkkis, bosch ja NGK, kaikki toimii. Perus boscheja varmaan eniten ollut, 4-kärkisestä en oikein tykännyt.
Tiivisteen kanssa kannattaa panostaa laatuun, niin ei tarvitse liimata. Huonompi voi tarvita liimatipat nokkapukkien nurkkiin.
Ohuen kerroksen olen itse laittanut silikonia ympäriinsä, ja laakeripukin kohdalle kulmiin vähän enemmän.

Nuo Acken mainitsemat Bosch 4 kärkiset on surkeat ainakin ahdetussa, meni 2 sarjaa alle 10tkm :/ Densoilla nyt menty jonkin aikaa ilman ongelmia.
Densot pelas mullakin vaparissa 60tkm helposti. Victor Reinz ja Volvon orkkis tiiviste on ollu parhaat tiivisteet omalla kokemuksella, muistaakseni Volvon tiivisteeseen en laittanu ees liimaa ja on kuiva  :)
Kiitokset vastaajille ja seuraavanlaista listaa olisi:
-Sytytysjohdot Bosch tai Boucigord
-Virranjakajan kansi Bosch
-Virranjakajan pyörijä Bosch
-Tulpat NGK
-Öljyn ja ilmansuodatin Valmistaja ??
-Venttiliikopan tiiviste Victor Reinz tms..

Noilla varmaan pärjää ensi alkuun..
« Viimeksi muokattu: 17.12.2017, 09:21:33 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12026 : 17.12.2017, 10:27:40 »
Kiitokset vastaajille ja seuraavanlaista listaa olisi:
-Sytytysjohdot Bosch tai Boucigord
-Virranjakajan kansi Bosch
-Virranjakajan pyörijä Bosch
-Tulpat NGK
-Öljyn ja ilmansuodatin Valmistaja ??
-Venttiliikopan tiiviste Victor Reinz tms..

Noilla varmaan pärjää ensi alkuun..
Pärjää. Öljynä luokituksen mukaista ja suodatin volvo-orig. joka löytyy esim. motonetista (antavat ensin tarvikkeen käteen, tämän jälkeen joutuu vaatimaan originaalia).

Öljyistä voi olla sataakolmeakymmentätuhattamieltä, mutta minä olen suosinut valtamerkkejä Mobil, Valvoline, Gulf, Total, Teboil ja mitä näitä nyt on...

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12027 : 17.12.2017, 11:06:49 »
Öljyt on arka aihe kun mielipiteitä on paljon mutta mobil super 10W-40 semisynteettinen on ollut itsellä luottoöljynä vapari vinokoneissa. Turbossa ja tinakoneissa 5w-40 synteettinen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8924
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12028 : 17.12.2017, 11:06:59 »
Pärjää. Öljynä luokituksen mukaista ja suodatin volvo-orig. joka löytyy esim. motonetista (antavat ensin tarvikkeen käteen, tämän jälkeen joutuu vaatimaan originaalia).

Öljyistä voi olla sataakolmeakymmentätuhattamieltä, mutta minä olen suosinut valtamerkkejä Mobil, Valvoline, Gulf, Total, Teboil ja mitä näitä nyt on...

Mulla on kanssa aina ollut öljynsuodattimena originaali.

Minä olen ajellut perinteisellä Mobilin Rally Formula 5W50. Hyvin pysyy sisällä. Vaihtovälinä 10tkm.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #12029 : 17.12.2017, 11:21:47 »
Mulla on kanssa aina ollut öljynsuodattimena originaali.

Minä olen ajellut perinteisellä Mobilin Rally Formula 5W50. Hyvin pysyy sisällä. Vaihtovälinä 10tkm.

Sama öljy käytössä, 5W40 ei tahtonut pysyä koneessa.
Ilmansuotimeksi Mann, Mahle.
Tietääkö joku motonetin oe-laadun merkkiä?

 

RallyBaron  Samppasport