Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15782 Vastauksia
  • 3285881 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa lipsanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13110 : 02.11.2018, 14:58:37 »
Onkos häntä huollettu, ilmanpuhdistin ym.

Vuosittain, 10-15tkm välein. 130tkm nyt mittarissa. Tämän vuoden osalta öljyt, suodattimet jne. vasta edessä.
S80 2007 2.5T

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13111 : 02.11.2018, 19:20:13 »
Tähän vielä varmistelua kaipaisin, onko jotain huomioitavaa? Tänään tarkoitus tilata osat.

Rekisterinumeron kanssa tilatessa on yleensä mennyt oikein.

Omaan 854:een ostin jakopääosat hieman kalliimmalla Suomesta sen takia, kun en jaksaisi riidellä viikkoa saksalaisen kanssa, jos olisivat väärät osat.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13112 : 03.11.2018, 12:47:10 »
Rekisterinumeron kanssa tilatessa on yleensä mennyt oikein.

Omaan 854:een ostin jakopääosat hieman kalliimmalla Suomesta sen takia, kun en jaksaisi riidellä viikkoa saksalaisen kanssa, jos olisivat väärät osat.
Eihän noihin montaa eri vaihtoehtoa oo jakopäähän.
Alkupään mallit oli kapeammalla hihnalla, oisko ollu 21mm kun myöhäisemmät on 23mm.
Kiristin taisi muuttua uudentyyliseen vasta X70-sarjan aikana? Koko 850-sarjan ajan taisi kiristin olla hydraulinen, jousimallinen tuli muistaakseni joskus -99...?

Ja tietenkin 10v ja 20v on eri hihnat.

Koppa on helppo avata ja kurkata sinne, yleensä vanhan hihnan selkäpuolelta on luettavissa hihnan tiedot.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13113 : 03.11.2018, 13:56:29 »
En tajunnut niitä hihnan tietoja kahtoa, kopan olen kahdesti avannut.

Onneksi se on helppo avata ja vielä tarkistaa. En ehtinyt osia vielä tilaamaan.

Poissa JM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13114 : 04.11.2018, 14:08:55 »
Kuuluisiko D24 hehkutulpille tulla 12V, kun hehkuttaa?

Nyt tulee vain 1,5-1,8V...
Volvo V90 D6 Laser Blue
Volvo V50 D3 -11 käyttis
Volvo S40 T4 -03 projekti
Volvo V70 mk2 -01 osina, V70 mk2 osia

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13115 : 04.11.2018, 14:14:54 »
Kyllä.
Mittaa releen tuleva ja lähtevä jännite. Häviäisikö voltit releen sisällä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa lipsanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13116 : 05.11.2018, 14:25:09 »
Onnistuuko automaattilaatikon nollaus pajoilla vai vaatiiko Volvon omat vehkeet?
S80 2007 2.5T

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13117 : 05.11.2018, 20:26:54 »
Onnistuuko automaattilaatikon nollaus pajoilla vai vaatiiko Volvon omat vehkeet?
Mikä laatikko? Mika auto? Mitä siitä pitäisi nollata, sopeutus vai öljynvaihtolaskuri?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa lipsanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13118 : 06.11.2018, 14:58:14 »
Mikä laatikko? Mika auto? Mitä siitä pitäisi nollata, sopeutus vai öljynvaihtolaskuri?

AWTF-80 SC, S80 '07, sopeutus.
S80 2007 2.5T

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13119 : 06.11.2018, 22:49:53 »
AWTF-80 SC, S80 '07, sopeutus.
Ainakin AutoComilla tuon pitäisi onnistua, eli ei välttämättä vaadi volvon vehkeitä.

Tuossa pitää toki vähän tietää, että mitä on tekemässä.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa lipsanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13120 : 08.11.2018, 16:41:15 »
Volvo S80 2007 lähti motarilla oikean sivupeilin lasi lentoon. En ole ehtinyt perehtymään asiaan – miten uusi kiinnitetään?
S80 2007 2.5T

Poissa Smög

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13121 : 09.11.2018, 08:13:21 »
Ei sinänsä välttämättä liity langan aiheeseen, mutta onko englanninkielisissä haynesin oppaissa eroa suomenkielisiin?
Joudun volkkariin ostamaan englanninkielisen ja muistelen että ne olisi laajempia kuin suomennetut, kannattaisiko ostaa 740:iin lisäksi englanninkielinen vaikka suomeksi löytyy jo?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13122 : 09.11.2018, 12:03:27 »
Ei sinänsä välttämättä liity langan aiheeseen, mutta onko englanninkielisissä haynesin oppaissa eroa suomenkielisiin?
Joudun volkkariin ostamaan englanninkielisen ja muistelen että ne olisi laajempia kuin suomennetut, kannattaisiko ostaa 740:iin lisäksi englanninkielinen vaikka suomeksi löytyy jo?
Todennäköisesti kirjan sisältö on sama, mutta tullut jo useissa eri tapauksissa huomattua, että suomeksi käännetty mikä tahansa tekniikan sanastoa sisältävä aihe sisältää usein käännösvirheitä.

Haynesin oppaissa niitä TyPoJa on ollut yllättävän vähän...


Eli, mielestäni se englanninkielinen on todennäköisesti parempi.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13123 : 09.11.2018, 13:22:19 »
Todennäköisesti kirjan sisältö on sama, mutta tullut jo useissa eri tapauksissa huomattua, että suomeksi käännetty mikä tahansa tekniikan sanastoa sisältävä aihe sisältää usein käännösvirheitä.

Haynesin oppaissa niitä TyPoJa on ollut yllättävän vähän...


Eli, mielestäni se englanninkielinen on todennäköisesti parempi.
Englanninkielisessä on vaan ikävästi momentit ft-lbs. Toisaalta aina tehdessä muuntaa nuo ja vetää kynällä siihen kirjaan, niin ens kerralla ne onkin jo valmiina.

Mulla on jostain oppaasta (240 tai 740) molempikieliset ja niissä on kyllä suomenkielisessä karsittu jotain pois. En vaan nyt muista että mitä.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1619
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13124 : 09.11.2018, 13:42:06 »
Semmonenkin etu tulis mieleen, että lontoonmurteinen opas toimii samalla osien sanakirjana. Kun entistä enemmän joutuu ettimään ja hankkimaan osia ulkomailta.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

 

Futurez  Kulkukoira