Elekma  Autoracing

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 565073 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #795 : 03.02.2015, 17:15:20 »
Villinä heittona: jos ostaisi bensakoneella ja laittaisi kaasulle? Onko mitään järkeä?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #796 : 04.02.2015, 07:07:26 »
Villinä heittona: jos ostaisi bensakoneella ja laittaisi kaasulle? Onko mitään järkeä?
Paljonko tuollainen muutos kustantaa?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #797 : 04.02.2015, 10:19:33 »
En ole vielä jutellut puhelimessa asiasta, mutta http://www.fingasauto.com/fi/hinnasto/ sanoo 5-pyttyiselle 2625€. Omalla ajosuoritteella se olisi alta 2v. säästetty.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #798 : 04.02.2015, 10:34:14 »
En ole vielä jutellut puhelimessa asiasta, mutta http://www.fingasauto.com/fi/hinnasto/ sanoo 5-pyttyiselle 2625€. Omalla ajosuoritteella se olisi alta 2v. säästetty.
Millaisella laskennalla olet tuon laskenut ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #799 : 04.02.2015, 11:15:25 »
Alkeellisella, mutta suuntaa-antavalla.

Bensa XC90
480
6600
7080

D XC90
930
5040
5970

Kaasu XC90
824
4268
5092

Excelissä on enemmän arvoja, mutta tuossa tärkeimmät:
Vero vuodessa, kulutus 40tkm euroissa (bensa 1,5€/l diesel 1,4€/l, kaasun ekvivalenttilitra biokaasu 0,97€/l, maakaasu olisi vielä halvempaa), vero+polttoaine yhteensä vuodessa. Laskuissa on oletettu, että kaasua kuluu bensaa vastaava määrä. Oikeastihan sitä pitäisi kulua vähemmän.

Bensaan verrattuna maksaa itsensä vuodessa, dieseliin kolmessa. Keskiarvo noin kaksi. Tietysti hankintahinnat ym. tekee laskemisesta vaikeampaa, mutta esim. auton hinta saattaa muodostua helposti tonnin-pari suuntaan ja toiseen. Ei ole helposti ennustettavissa.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2015, 11:19:32 kirjoittanut HVD5 »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #800 : 04.02.2015, 11:43:33 »
Olikos se etanoliautossa vaan, että vie enemmän?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa HVD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • V70 D5 -02 man.
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #801 : 04.02.2015, 12:24:12 »
Jep, noin +30% antavat aina oletukseksi. Siitä suuntaan ja toiseen on autosta ja säädöistä kiinni.

Poissa Jaywalker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #802 : 10.02.2015, 08:08:57 »
Huomenta.
Täällä foorumilla jälleen .. viimeksi olin täällä kyselemässä tyhmiä ehkä 5v. sitten?
Mutta asiaan:

Kun ei kerran uusia threadeja saa aloittaa, jatketaan tähän sitten.
Tarkoitus olisi hankkia uus kulkuneuvo perheeseen, vm. 2005 + V70 2.5T etuveto. Ja tarkoitus on se "lastuttaa" tai miten se sanonta nyt kuuluukaan.. (Vaihtoehtoja tässä myös mietin, sama volvo D5, Audi A6 bensaturbo tai Diiseli tai BMW 530 Diiseli. Pää täynnä kysymyksiä niinku lapsella).

Haluaisin nyt teiltä, ketkä tollasen 2.5T volvon omistaa, käyttökokemuksia? "kannattaako" sellaisen hankinta?
- käyttökustannukset, huollot, osat..
- kulutus
- ajomukavuus ?
- sisämelu ?
- mitä vielä. en muista..

Nykyisella vanhakoppasella vm. 2000 vaparilla on ollu ihan kiva rullailla, vähän tehokkaampi sais olla.. ja ehkä vähä vähemmän meluisa.
auto on ollu mulla nut 6 vuotta ja lähes huoltovapaata ajoa ollut n. 120000 km. eli helvetin halvaksi ja huolettomaksi on tullut.

Ja sit vielä toinen juttu: Mulla on volvossa oman aikansa "huippustereot" en muista nimeä, 901 ?? mutta niihin sai sellasen adapterin blitzsafelta, eli cd boksin ohjaukseen kytkettiin sellainen erillinen AUX in rca juttu. SAAKO tollaseen kakoskoppaseen vastaavaa?

Kiitos.
T: Jaywalker vuodesta 2005..

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #803 : 10.02.2015, 09:17:44 »
Huomenta.
Täällä foorumilla jälleen .. viimeksi olin täällä kyselemässä tyhmiä ehkä 5v. sitten?
Mutta asiaan:

Kun ei kerran uusia threadeja saa aloittaa, jatketaan tähän sitten.
Tarkoitus olisi hankkia uus kulkuneuvo perheeseen, vm. 2005 + V70 2.5T etuveto. Ja tarkoitus on se "lastuttaa" tai miten se sanonta nyt kuuluukaan.. (Vaihtoehtoja tässä myös mietin, sama volvo D5, Audi A6 bensaturbo tai Diiseli tai BMW 530 Diiseli. Pää täynnä kysymyksiä niinku lapsella).

Haluaisin nyt teiltä, ketkä tollasen 2.5T volvon omistaa, käyttökokemuksia? "kannattaako" sellaisen hankinta?
- käyttökustannukset, huollot, osat..
- kulutus
- ajomukavuus ?
- sisämelu ?
- mitä vielä. en muista..

Nykyisella vanhakoppasella vm. 2000 vaparilla on ollu ihan kiva rullailla, vähän tehokkaampi sais olla.. ja ehkä vähä vähemmän meluisa.
auto on ollu mulla nut 6 vuotta ja lähes huoltovapaata ajoa ollut n. 120000 km. eli helvetin halvaksi ja huolettomaksi on tullut.

Ja sit vielä toinen juttu: Mulla on volvossa oman aikansa "huippustereot" en muista nimeä, 901 ?? mutta niihin sai sellasen adapterin blitzsafelta, eli cd boksin ohjaukseen kytkettiin sellainen erillinen AUX in rca juttu. SAAKO tollaseen kakoskoppaseen vastaavaa?

Kiitos.
T: Jaywalker vuodesta 2005..
Itsellä ei ole tuolla haluamallasi korimallilla, mutta muuten sama. Osia saa aika hyvin tarvikkeena. Ei ole pakko käydä tyhjäämässä lompsaa Volvolle. Kulutus on sekalaisessa ajossa kympin pinnassa. Kaskon kanssa vuodessa menee vakuutuksiin tonnin verta. Ajomukavuus on taas hyvä kun 237tkm ajettuun yksilöön laittoi puslat uusiksi keulaan ja vaihtoi raidetangon nupit. Sisämelu on varsinkin kitkoilla ajessa ihan mukava.

Ja saa näihin vastaavan adapterin :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Jaywalker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #804 : 10.02.2015, 21:24:38 »
OK, Kiitos! Mistä tollaisen adapterin saa ?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #805 : 11.02.2015, 08:01:30 »
OK, Kiitos! Mistä tollaisen adapterin saa ?
Tuossa on topicci USB-adapterista vakio mankkaan :)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33438.0

Eri malleja sieltä löytyy useita.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Jaywalker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #806 : 11.02.2015, 20:59:21 »
Kiitos!
Vaikuttaa uuden auton ostopäätökseen olennaisesti..  ;)

Poissa peelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Volvo V70, 2.4d Geartronic 120kw ostamassa
« Vastaus #807 : 21.02.2015, 19:01:45 »
Terve, nyt on sellanen Volvo himo että vaihtuu muut kotterot pois alta.

On aika hyvä yksilö kiikarissa. Omistushistoria tiedossa, 3 omistajalla ollut ja viimeisimmällä pisimpään ns. puoltuttu, samoilta kyliltä. ja hän ei osannut kun kehua ex. autoaan. Huollot teetätetty ajallaan ja merkkiliikkeessä, vaihteisto öljyjä myöten merkkiliikkeen koneella merkkinnät.

Autolla ajettu n.230-250tkm.

Kävin tänään päivällä koeajolla, ei hirveästi ole tullut Volvoilla viellä ajeltua mutta kyllä kun noihin v70 nahkapenkkeihin lössähtää istuilleen niin ei oikein voinut kun rakastua..  S*
Oli lauantaina sen verta tiukka aikataulu että, ei kerennyt kovin pitkää lenkkiä pyöräyttää.

Maanantaina uudelle kierrokselle.
Mitä tulisi ottaa erityisesti huomioon/ tarkkailla ajon aikana?
Tyyppiviat? Millaisia?
Turbo?

Eniten mietityttää toi automaattiloota tossa. Miten noita poksuu? onko tuota lootaa tarjolla miten kunnostettuna/uutena? ja mihin hintaan...
Muutamia v70:siä nettiautosta näköjään löytyy joihin on puheiden perusteella vaihdettu loota. montako niitä sitten ketkä eivät sitä kehtaa mainita...

Kannataako näihin puuttua mihin ei ole viellä loota remonttia tehty?

Yhtään volvoa ei ole tässä taloudessa viellä ollut mutta kohta on. vaihtuu nämä Vaggilaiset hittooon..

Poissa Jaywalker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #808 : 21.02.2015, 21:47:13 »
Jahas, ymmärrän "tuskasi".  ;)
Ehkä mä oon väärä henkilö vastaamaan näihin sun kysymyksiin, kun en oo volvon dieseliä ikinä omistanu, mutta volvolla oon ajellu vuodesta 2005 asti. Niitä on ollu V40 2.0T -99 ja V70 2.4 -00, eikä mitään sanomista oo ollu. Molemmat manuaaleja. Kuluvaa osaa tuli jonkun verran vaihdettua. (jarrujen osat, nivelet, ym.) Viimeisimmällä ajoin itse 110 000 km. Ja aina vei sinne mihin halusin.

Nyt omistan 2.5T V70 -06 OR:n ja 200 000 km ajetun Geartronicin. Tykkään ajaa ihan todella!
Edelleen oon väärä henkilö kertomaan vioista ja ongelmista ja asioista, mitä pitää ottaa huomioon, mutta:
Eihän sellasta autoa oo olemassakaan missä ei jotain vikaa joskus olis. ainahan jotain on. Ite oon menny sillä että:
Mikä tuntuu hyvältä ajaa, ja miellyttää silmää, niin sillä mennään !!  ;)  ;) . "Jos ymmärrät mitä tarkoitan.."  ;) :D ;D

Ja nyt on kolmas Volvo putkeen..

Poissa peelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70, 2.4d Geartronic 120kw ostamassa
« Vastaus #809 : 22.02.2015, 16:43:52 »
Terve, nyt on sellanen Volvo himo että vaihtuu muut kotterot pois alta.

On aika hyvä yksilö kiikarissa. Omistushistoria tiedossa, 3 omistajalla ollut ja viimeisimmällä pisimpään ns. puoltuttu, samoilta kyliltä. ja hän ei osannut kun kehua ex. autoaan. Huollot teetätetty ajallaan ja merkkiliikkeessä, vaihteisto öljyjä myöten merkkiliikkeen koneella merkkinnät.

Autolla ajettu n.230-250tkm.

Kävin tänään päivällä koeajolla, ei hirveästi ole tullut Volvoilla viellä ajeltua mutta kyllä kun noihin v70 nahkapenkkeihin lössähtää istuilleen niin ei oikein voinut kun rakastua..  S*
Oli lauantaina sen verta tiukka aikataulu että, ei kerennyt kovin pitkää lenkkiä pyöräyttää.

Maanantaina uudelle kierrokselle.
Mitä tulisi ottaa erityisesti huomioon/ tarkkailla ajon aikana?
Tyyppiviat? Millaisia?
Turbo?

Eniten mietityttää toi automaattiloota tossa. Miten noita poksuu? onko tuota lootaa tarjolla miten kunnostettuna/uutena? ja mihin hintaan...
Muutamia v70:siä nettiautosta näköjään löytyy joihin on puheiden perusteella vaihdettu loota. montako niitä sitten ketkä eivät sitä kehtaa mainita...

Kannataako näihin puuttua mihin ei ole viellä loota remonttia tehty?

Yhtään volvoa ei ole tässä taloudessa viellä ollut mutta kohta on. vaihtuu nämä Vaggilaiset hittooon..

Sen verta viellä tähän lisäystä että kuinka on tuo volvo V70 neliveto toteutettu 2005-2007?
onko jatkuva?

 

KL-varaosat  Race.fi