Futurez  Kulkukoira

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886310 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2190 : 21.01.2016, 15:39:51 »
Pitäs tilata mamasanilta bc:n alusta satsi niin onko kukaan tilannu 7/900 sarjalaiseen sitä extremedroppi mallia. Kun soitin mamasanille niin ne ei okeen tienny mitä niis alustois pitäs muuttaa että tulee auto matalaksi.
En ole tilannut extremedroppia, kun eivät vastailleet reklamaatioihin viime keväänä. Ensin oli toimituksen kanssa Mamasanilta kauheeta tussarointia ja yhteydenpitovaikeuksia ja sitten loppu vastailut kokonaan. Paska maku jäi.

Mutta asiaan, se iskarin runko on liian pitkä. Siis se urospuolinen kierreosa, olka-akseli tulee vastaan eikä saa ruuvattua tolppaa alas asti.

Tuossa kuvassa siis korkeussäätö niin alhaalla kun menee.


Ja tuolle korkeudelle se jää.

Omastani tyydyin sitten loppujen lopuksi vaan ruuvaamaan esijännityksen kokonaan pois ja esijännityksen säädöllä ruuvattu loput korkeudesta jotta päästiin tähän korkeuteen


Takapäästä en osaa sanoa, kun siellä ei ole kuin iskarit käytössä.

Ja voin suositella ainakin 760:iin 10kg/mm jousia eteen, tooodella hyvä ainakin omasta mielestäni.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2016, 15:46:43 kirjoittanut Sawo »

Poissa N1k5u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • youtube.com/Thegreatfinn
    • YouTube
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2191 : 23.01.2016, 05:37:58 »
Minkä kokoset lenkit 940 takaiskareissa on? onko iha hullua lähtee virittelee mätänetin kärryn iskareita sinne  :P
EX: 245GLT B200f m47 -89 | 744GL B230k m47 -87
Nykyset: 745GLT B200et m46 -89 | 945GL D24Tic m46 -83 | 945GLT b230fk m90 -96
Työajokki: Volvo FM 450 ''Viirusilmä''

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2192 : 23.01.2016, 11:19:09 »
Menevät suoraan. Ainoastaan ne lenkit/puskat on vähän kapeammat kun vakiossa. Toimivat ihan ok, kunhan ei laita mitään älyttömän jäykkiä jousia. 99 Saabin etuiskarit on lyhyemmät ku vakiot ja jämäkämmät ku kärryn iskarit. Hintaa tuli mister-auton kautta muistaakseni 45e parille
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa N1k5u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • youtube.com/Thegreatfinn
    • YouTube
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2193 : 24.01.2016, 15:45:42 »
Menevät suoraan. Ainoastaan ne lenkit/puskat on vähän kapeammat kun vakiossa. Toimivat ihan ok, kunhan ei laita mitään älyttömän jäykkiä jousia. 99 Saabin etuiskarit on lyhyemmät ku vakiot ja jämäkämmät ku kärryn iskarit. Hintaa tuli mister-auton kautta muistaakseni 45e parille
Oliko ne Monroet vai Sachsit? Taitaa saada noilla saabin iskareilla jo laikattua vähä takajousiaki, ku kuormajouset pysyy vakio ilmaiskareilla just ja just vakiopitusina kupeissa...
EX: 245GLT B200f m47 -89 | 744GL B230k m47 -87
Nykyset: 745GLT B200et m46 -89 | 945GL D24Tic m46 -83 | 945GLT b230fk m90 -96
Työajokki: Volvo FM 450 ''Viirusilmä''

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2194 : 24.01.2016, 17:46:56 »
Sachsit sieltä muistaakseni tuli. Lesjöt vakiomittasena tuntus olevan turhan pitkät, oli aika työmaa jumpata paikalleen. En vaan laiskana jaksanu laukata. Turbobricksillä oli muistaakseni joku laittanu kolme jenkaa lyhennetyt ja oli viä tunkatessa pysyny kupeissa. Tämä on kyllä sitten täyttä MuTua ja perustuu omaan hataraan muistiin  :D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2195 : 25.01.2016, 20:14:56 »
rallysystems tai sitten vaikka ihan vaan perus asiantunteva varaosaliike (fixus tms.)

Fixukselta juuri omaani sekä veljen yseihin tilattiin b8  :)

Kiitos, rallysysteemiltä noin tuli tilattua ja noudettua. Tilaamista meni vajaa 2 päivää ja olivat noudettavissa. Joten erittäin hyvää ja palvelua  :) O0

Poissa N1k5u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • youtube.com/Thegreatfinn
    • YouTube
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2196 : 26.01.2016, 00:42:39 »
Kiitos, rallysysteemiltä noin tuli tilattua ja noudettua. Tilaamista meni vajaa 2 päivää ja olivat noudettavissa. Joten erittäin hyvää ja palvelua  :) O0
Vähä offtopic, mutta nykyään kyllä huomaa aika suuren eron isojen puljujen ja pienten asiantuntija liikkeiden välillä. Mieluummin maksaa ehkä tuotteesta vähän extraakin kun saa hyvää asiakaspalvelua vastineeksi rahalle  :)
EX: 245GLT B200f m47 -89 | 744GL B230k m47 -87
Nykyset: 745GLT B200et m46 -89 | 945GL D24Tic m46 -83 | 945GLT b230fk m90 -96
Työajokki: Volvo FM 450 ''Viirusilmä''

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2197 : 29.01.2016, 12:56:01 »
Joo tommoset b4 bilstein oe iskarit ajattelin hommata niin minkäslaiset jouset olisi niille sopuisat? Madallusta se 50mm perästä ja keulan katsoisi sitten samalle tasolle, iskarin lyhentäminen mahdollista. Mitenkäs nuo laikkajouset pelittää, kun ei pomppulinna ole hakusessa.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2198 : 29.01.2016, 13:04:36 »
Joo tommoset b4 bilstein oe iskarit ajattelin hommata niin minkäslaiset jouset olisi niille sopuisat? Madallusta se 50mm perästä ja keulan katsoisi sitten samalle tasolle, iskarin lyhentäminen mahdollista. Mitenkäs nuo laikkajouset pelittää, kun ei pomppulinna ole hakusessa.

B4 takana alkaa kolisee helposti (tästä juttua turbobricks, kuten täälläkin esim mulla ja mikolla). Enkä usko, että kestää kyllä 50mm madallusta kauaa.

B8 on madalletuille tarkoitettu.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2199 : 29.01.2016, 13:33:54 »
B4 takana alkaa kolisee helposti (tästä juttua turbobricks, kuten täälläkin esim mulla ja mikolla). Enkä usko, että kestää kyllä 50mm madallusta kauaa.

B8 on madalletuille tarkoitettu.

Joo mutta maksaa niin saatanasti, vaihetaan sitten kun alkaa kilkittää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2200 : 29.01.2016, 13:36:15 »
Joo mutta maksaa niin saatanasti, vaihetaan sitten kun alkaa kilkittää.

Samat ajaa joku muunkin merkki takana. Vaikkapa KYB tai vastaavat (samalla myös halvemmat).

Mutta joo, voihan olla että ne on parantanut niitä jo.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2201 : 29.01.2016, 14:02:46 »
Samat ajaa joku muunkin merkki takana. Vaikkapa KYB tai vastaavat (samalla myös halvemmat).

Mutta joo, voihan olla että ne on parantanut niitä jo.

Jep, tossa syksyllä leimasetä ei tykänny takaiskareitten arvoista (oli aivan löysät sachs advantaget) hain sitten leimaa varten halvimmat mitä rahalla saa 33e kappale motonetistä, sattui olemaan bilstein b4, ei mitään haukuttavaa ainakaan tähän menessä, hyvin vaimentaa. Jouset on vaan niin kuolleet joka nurkassa, ajattelin sitten että jotkut madallusjouset ja b4 joka nurkkaan kun iskarit auton ympäri yhteensä 160e niin ei sitten syvään kuoppaan astu jos ilmenee kilkettä.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2202 : 29.01.2016, 14:04:17 »
B4 on vaan perus iskari, varmasti kolisee tolla madalluksella

Poissa kanis187

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 420
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2203 : 29.01.2016, 14:15:46 »
B4 on vaan perus iskari, varmasti kolisee tolla madalluksella

Jep no huomaahan sen hinnastakin, ettei mistään hitec iskarista puhuta. Jos ei kestä niin vaihdetaan parempiin kun rahatilanne paranee.

Mutta niistä jousista, merkkejä tuolta löytyy niin monenlaisia lesjöfors, mad, h&r, trw, gts, kokemuksia näistä? Ja yhtenä vaihtoehtona sitten rälläkkää motonetti jousille.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2204 : 29.01.2016, 15:38:36 »
Onko noissa miten suuri ero jäykkyydessä B4 vs B8? Etusissa mulla on BeeNelkit ja saa ollakkin, mutta taakse pitäs jotkut lyhyemmät keksiä.

 

Autoracing  KL-varaosat