No niin tuossa kun kylmänä käynnistin työpaikan pihasta ja polkaisin hieman kaasua niin
sinistähän sieltä tuli. En oo kyllä ihan varma oliko se sinistä vai mustaa. Pahalle se haisi.
Hieman kone piti semmosta röpöttävää ääntä kun polkas kaasua..
Eli venttiilivarren kumitko nuo on nyt mennyt?
Mitä saa varata aikaa, mitä kaikkea pitää hommata kumien lisäksi ja mitä tulee osat maksaan?
Ja jos ei alakkaan tekeen itse niin mitä mahdollisesti saa korjaamolla pulittaa?
Melko todennäköistähän tuo lienee, että venttiilinvarren kumit siellä falskaa. Joku tietävämpi ottakoon tarkemmin kantaa.
Melkoinen ruljanssihan tuo kumien vaihto noihin on. Jakopään purku ja kannen irrotus osittain. Tässä videossa (HUOM myös osat 2-4) aika hyvin näytetty tuota purkuprosessia vaikka aavistuksen eri malli onkin:
https://www.youtube.com/watch?v=WlIjBledtS0Vaihtaminen onnistunee ilman koko kannen irroitusta, pelkkä "venttiilikopan" irrotus varmaan riittää (tai pikemminkin sitä vastaavan osan irrotus, samallahan lähtee nokat ym.)
Ongelmaksi muodostuu ainakin em. videon Part-3:ssa esitelty, tosin itse tehtävissä oleva, erikoistyökalu jotta venttiilikoppa ylipäätään saadaan painettua takaisin paikalleen.