KL-varaosat  Race.fi

Autotalleissa tapahtuu

  • 9166 Vastauksia
  • 2107801 Lukukerrat

0 jäsentä ja 16 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4084
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #6195 : 22.09.2015, 10:03:39 »
suhina kuskin puolen yläkulmasta ainakin katosi

:tykkää:

Jos vielä kengät pysyy kuivina niin sehän onnistui.
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #6196 : 22.09.2015, 18:24:58 »
Kylmäkäynnistysjutut jätettiin hetkeksi sikseen, kun ongelma on niin mitätön.

Puolestaan aloin tutkailemaan tuota hengetöntä kulkua(vaikkei tää vissii mikään raketti vakiona pitäis ollakaan) ahtopainemittarilla. Mittari kiinni ja poljentaa peliin. Kerran sain neulan värähtämään mittarin tapista irti. "Ahtopainetta" siis oli noin 0,05bar :D Tämä selittääkin jo hengettömyyden...

No, ei muuta kun tarkastamaan hukkaportti, jonka totesin olevan kiinni ja liikkuvan normaalisti. Myös kellossa oli vastetta käsin vetämällä, joten ihan sökö sekään ei ollut.
Ei muuta kuin kellon letku kokonaan irti, tulppa kompurapesään ja varovaisesti kokeilemaan.

Sitten alkoikin jo tapahtumaan kellossakin! Varovaisesti ensin kiihdyttelemällä 0,1bar kerrallaan lukemia kelloon, kunnes paineiden noustessa 0,4->0,5bar kuului ROPS!
Vedot  seis ja varovaisesti taas alusta 0,1bar kerrallaan. Sama juttu; naulaus alkaa 0,4bar jälkeen.
No, varovaisesti kiihdyttelin muutaman kerran niin, että paineet ei nousseet yli 0,3bar. Sitten huomasin savutuksenkin.

Joka kerran kun kiihdyttää 0,3bar paineille, taakse jää kevyt savuverho, mitä ei ennen ahtopaineita tapahtunut. Pihaan tullessani huomasin että savua tulee konepellin altakin. Venttiilikoppa oli öljykorkin ympäristöstä tuoreessa öljyssä, ja tiputti pakosarjan päälle. Liekö sitten ajossa tehnyt samaa savuten auton taakse, koska mielestäni savu ei ihan suoraan pakoputkesta tullut.

Hallissa tarkastin sytytysennakon, joka oli 11 astetta. Mittasin myös päästöt, joissa ei ollut mitään erikoista. Suihkuttelin bräkleeniä imupuolen päälle samalla, eikä päästöt tai käynti juuri mihinkään muutuneet, eli mitään suurempaa imuvuotoa ei ole.

Hukkiksen kello siis ainakin tiensä päässä, mutta sellainen uusi ja parempi onkin jo tulossa

Erikoista silti tuo naulaus noin pienillä paineilla  :idiot2: Vai onko 95E10 noin huonoa nakutuskestävyydeltään? Koska sitähän tuolla tankissa vielä vähän autojobbarin jäljiltä on...

Samaten tuo öljyn tursuaminen öljykorkista. Kuitenkaan joutokäynnillä ei huohota mitenkään erityisen paljon mielestäni. Vai onko korkin tiiviste vaan niin kiveä ettei tiivistä? Venttiilikopan tiiviste on korppua ja pätkinä välissä, ihme ettei sieltä vuoda? Uusi tiiviste on, mutta vielä vaihtamatta.

Kiinnitin hukkuksen letkun takaisin, ja palattiin erittäin-matalapaine-turbo -asetukselle, että pysyy vielä nipussa.
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #6197 : 22.09.2015, 18:58:39 »
"irroitettavalle" vetokoukulle annoin tänään huomioo muutaman tunnin, mutta eihän se sieltä mihinkään lähtenyt :D Kiristyksen sain auki kun kymmenkunta mutteria hitsasi ensin jämään ja yritti aukoa ja muutaman kerran kunnon söhkölinnunkakka perään niin antautui. Mutta itse lukitustappi mikä menee koukun läpi ei lähtenyt sitten millään pois vaikka kuinka yritti pikkutoholla lämmitellä, crc:llä voidella ym. Laitoin kiristystapin reikäänkin rasvanipan ja siitä ängin molybdeenirasvaa muttei auttanut.
Sehän oli sitten onnistunut remontti.  :o  :D
:tykkää:

Jos vielä kengät pysyy kuivina niin sehän onnistui.
Pienoisen sateen jälkeen ainakin vielä pysyi lattia kuivana! *taavih->
No kun halvalla sai.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #6198 : 22.09.2015, 21:50:35 »
Erikoista silti tuo naulaus noin pienillä paineilla  :idiot2: Vai onko 95E10 noin huonoa nakutuskestävyydeltään? Koska sitähän tuolla tankissa vielä vähän autojobbarin jäljiltä on...

95E10 on nimensä mukaisesti 95-oktaanista kuten 95-oktaaninen bensa on aina ollut. Ei ahtokäyttöön.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #6199 : 22.09.2015, 22:04:55 »
Kyllä vakio B230FT on ainakin viimeiset 100tkm sietänyt 95E:tä ihan kivasti ilman ropinoita. On hinattu 1800kg kärriä kesähelteessä ilmastointi päällä.  ???

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #6200 : 23.09.2015, 00:16:37 »
95E10 on nimensä mukaisesti 95-oktaanista kuten 95-oktaaninen bensa on aina ollut. Ei ahtokäyttöön.


On toki, mutta kun monet kympin puristavat ja tuplapaineet omaavat autot kulkee myös tuolla 95:llä. Tässähän ei kuitenkaan ole kuin 8,7 ja 0,4bar...
Ei siis ole jatkossa tarkoitus ajaa tuolla liemellä, mutta jotenkin outoa.

Kyllä vakio B230FT on ainakin viimeiset 100tkm sietänyt 95E:tä ihan kivasti ilman ropinoita. On hinattu 1800kg kärriä kesähelteessä ilmastointi päällä.  ???
O0
Polttoainepaineita ei tullu vielä mitattua, mutta tuli mieleen että miten kovat näissä oli ne sopeutumat? Koska ties kuinka kauan tällä on ajettu noilla mitättömillä paineilla, ja nyt yhtäkkiä ähkyä onkin yli nelinkertainen määrä(kuullostaapa paljolta :D) Jos vallankumouksen LH ei ehtinytkään ihan vielä tilanteen tasalle?
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #6201 : 23.09.2015, 07:53:33 »
Eilen yritin tuloksetta repiä veteria irti pyörän navasta, ei lähtenyt edes järeällä ulosvetäjällä.

Siirryin sitten sisimmäisen vetarin kimppuun, ei sekään meinaa irrota laatikon kyljestä sitten millään  :idiot2:
Tuli noin.4 senttiä ulos laatikosta ja jämähti siihen vaikka kuinka moukaroi.

Eikä oo eka kerta kun vetareita irroittelen, sillä olen joskus nuoruudessani omistanut n. Hondaa  ::)


Illalla jatkuu jumppa...
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #6202 : 23.09.2015, 10:34:09 »
On toki, mutta kun monet kympin puristavat ja tuplapaineet omaavat autot kulkee myös tuolla 95:llä. Tässähän ei kuitenkaan ole kuin 8,7 ja 0,4bar...
Ei siis ole jatkossa tarkoitus ajaa tuolla liemellä, mutta jotenkin outoa.


Polttoainepaineita ei tullu vielä mitattua, mutta tuli mieleen että miten kovat näissä oli ne sopeutumat? Koska ties kuinka kauan tällä on ajettu noilla mitättömillä paineilla, ja nyt yhtäkkiä ähkyä onkin yli nelinkertainen määrä(kuullostaapa paljolta :D) Jos vallankumouksen LH ei ehtinytkään ihan vielä tilanteen tasalle?

Varmasti liikkuu kovemmilla paineilla ja puristuksilla olevia autoja 95e:llä, mutta en usko että yhdessäkään on vinokonetta saati 530 kantta.

Mutta kyllähän vakion ft-koneen kuuluu käydä ysivitosella. Rajalla tosin ollaan, aika pian sen 0,6 baarin jälkeen alkaa kaivata korkeampaa oktaanilukua? Ainakin turboplussaan ei saa tankata 95:sta.

Ei ne sopeutumat noin paljoa tee, mutta voihan se olla hyvä kokeilla. Puoleksi tuntia akku irti ja sitten uusi yritys.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #6203 : 23.09.2015, 10:45:36 »
Mutta kyllähän vakion ft-koneen kuuluu käydä ysivitosella. Rajalla tosin ollaan, aika pian sen 0,6 baarin jälkeen alkaa kaivata korkeampaa oktaanilukua? Ainakin turboplussaan ei saa tankata 95:sta.

Ei ne sopeutumat noin paljoa tee, mutta voihan se olla hyvä kokeilla. Puoleksi tuntia akku irti ja sitten uusi yritys.

Itse en ole uskaltanut tankata kuin ysikasia. Paineet huitelee jossain 0,8 barin nurkilla.

Helpommalla pääsee, kun ottaa yhden sulakkeen pois. Tähän hätään en muista sen numeroa, mutta sehän löytyy siitä tuhkakupin takaa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #6204 : 23.09.2015, 11:21:38 »
Varmasti liikkuu kovemmilla paineilla ja puristuksilla olevia autoja 95e:llä, mutta en usko että yhdessäkään on vinokonetta saati 530 kantta.

Mutta kyllähän vakion ft-koneen kuuluu käydä ysivitosella. Rajalla tosin ollaan, aika pian sen 0,6 baarin jälkeen alkaa kaivata korkeampaa oktaanilukua? Ainakin turboplussaan ei saa tankata 95:sta.

Ei ne sopeutumat noin paljoa tee, mutta voihan se olla hyvä kokeilla. Puoleksi tuntia akku irti ja sitten uusi yritys.

Joo, eihän ne ihan samoilla spekseillä oo. Mutta tuohon vakio FT:hen vähän vertasinkin, että miten se sitten menee turvallisesti/luotettavasti 95:lla...

Itse en ole uskaltanut tankata kuin ysikasia. Paineet huitelee jossain 0,8 barin nurkilla.

Helpommalla pääsee, kun ottaa yhden sulakkeen pois. Tähän hätään en muista sen numeroa, mutta sehän löytyy siitä tuhkakupin takaa.

Oli joo tarkotuskin ainakin aluks ruveta sillä ajamaan, ehkä sitten myöhemmin RE85. Ja kuhan se ehjä hukkiksen kello saapuu sekä saan lastut, niin sitten paineet sinne 0,8bar tietämille.
Mutta ajellaan nyt nuo 95:t näillä "nollapaineilla" pois, ja tutkitaan sekä varmistellaan että kaikki perusasiat on kunnossa. Kun näistä ei ikinä tiedä millasella pidolla aiemmin ollut... Mikäänhän ei kerro että kone on umpikarstassa palotiloiltaan edellisen omistajan ajotavan takia, ja nyt osatekijöiden summana alkaa karstan takia jo naulaamaan  :idiot2:
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #6205 : 23.09.2015, 13:35:04 »
lastut..

...karstan takia jo naulaamaan
Alkaa olla legendaarisuutta ilmassa.

Autotalliin rakennettu taas lisää tilaa. Miten tuokaan ei pysy puhtaana, vaikka kukaan ei siellä mitään edes tee?  :idiot2:

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #6206 : 23.09.2015, 13:56:56 »
Autotalliin rakennettu taas lisää tilaa. Miten tuokaan ei pysy puhtaana, vaikka kukaan ei siellä mitään edes tee?  :idiot2:
Täällä maalla päin on tapana kerätä kaikki tilat täyteen paskaa. Täällä esim oli kirkon vanhat penkit haalittu, homeisia huonekaluja, Kaupan kylmäkoneisto,rikkinäinen öljylämmitin ja öljypatterit, ja putkirempassa vaihdetut vanhat putket jne jne
vieläkään ei ole kaikkea saatu hävitettyä mutta kaksi autoa mahtuu nyt 100m2 talliin... :D
« Viimeksi muokattu: 23.09.2015, 13:58:27 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #6207 : 23.09.2015, 14:17:25 »
lastut..

...karstan takia jo naulaamaan
Alkaa olla legendaarisuutta ilmassa.
Niin alkaa...  :D
Mutta tässä työmaallakin aikanaan tuli vastaan laite, joka karstan takia ropisi. Siinä tosin oli pitkään ollu reipasta öljynkulutusta, mitä taas tää oma ei tee. Enkä nyt ensimmäisenä sitä epäilekään  ::)
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #6208 : 23.09.2015, 21:41:44 »
Niin alkaa...  :D
Mutta tässä työmaallakin aikanaan tuli vastaan laite, joka karstan takia ropisi. Siinä tosin oli pitkään ollu reipasta öljynkulutusta, mitä taas tää oma ei tee. Enkä nyt ensimmäisenä sitä epäilekään  ::)

Jaa tällee vai? :D

Ehjä (myyjän mukaan) AW30-43 haalittu. Toimitettu "vaihtopisteeseen", auto seuraa lavetilla myöhemmin huomenna. Jos sitä pääsis kohta puoleen ajelee omallakin autolla.  :sundaydriver:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #6209 : 23.09.2015, 22:14:10 »
Itse en ole uskaltanut tankata kuin ysikasia. Paineet huitelee jossain 0,8 barin nurkilla.

Helpommalla pääsee, kun ottaa yhden sulakkeen pois. Tähän hätään en muista sen numeroa, mutta sehän löytyy siitä tuhkakupin takaa.
nro 1

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

 

Elekma  Autoracing