Autoracing  KL-varaosat

V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.

  • 55 Vastauksia
  • 22798 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dee viis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #15 : 20.11.2012, 21:18:54 »
juu tosiaan käytin männä viikolla tuota autoa läppien kalibroinnissa kun taas rupesi vilu jaloille tulemaan. ja yllätys yllätys ei mitään vaikutusta tuolla! jumalauta ja sata euroa köyhempänä! kyllä on ryöstöä ja vielä väittivät että nyt ei puhalla kylmää! ei muuta kuin takuuseen uudestaan säätöihin!mistäköhän se ilma vois sitten tulla???

Poissa dee viis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #16 : 25.11.2012, 22:25:43 »
laittakaa vinkkejä mikä tuossa kylmän puhaltamisessa oikein mättää. rupeaa pikkasen hermo tuohon paukkuu. onko otettava koko kojelauta irti ja tutkimaan??

Poissa katemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #17 : 26.11.2012, 08:06:31 »
Vois aluksi tarkistaa noiden läppämoottorien elämän että varmana toimivat. Yhden löydät kuskin jalkotilasta ja muut löytyvät pelkääjänpuolelta muovisuojan takaa.

Poissa dee viis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #18 : 30.11.2012, 18:02:40 »
ne tuossa pari viikkoa sitten calibroitiin! ja tulis niistä varmaan vikakoodia jos ei pelaisi! mut voihan niissä jossain olla semmoinen vika et moottori pyörii mut läppä ei liiku??! täytyy jotenkin selvittää.
 tietääkö joku mitä läppää tuo automaattinen sisäilman kierto liikuttaa muutakin kun sitä ulko läppää,koska se kylmän ilman tulo loppuu kun laittaa sisäkierron manuaalille! löytyiskö tuosta putkihässäkästä kuvia mistään??

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #19 : 30.11.2012, 18:15:10 »
Jos se kylmän tulo lakkaa, kun sisäkierron laittaa päälle, niin se tarkoittaa sitä, että se kylmä ilma on tullut ulkoa sieltä mistä kuuluukin, mutta ilmeisesti vuotaa jostain lämpötilansäätöläpän ohi ja tulee sitten höyrystimen läpi, eikä lämppärin kennon läpi, kuten pitäisi..  tai sitten jotain eksoottista..

Se sisäkiertonappi siis sulkee vain sen sisäänottoläpän ja ilma otetaan sitten auton sisältä.

Poissa katemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #20 : 30.11.2012, 18:24:08 »
...niin, juurikin ajattelin noin ettei se tarkoita että läpät liikkuvat jos ne on kalibroitu, voipi olla että moottori pörrää siellä tyhjää eikä läpät liiku, eikä silloin anna mitään vikakoodia. On muuten sitten kohtuu arvokkaita nuo moottorit, sen 150 euroa/kpl, varmaankin löytynee joltakin myytäväksi asti jos tarvitset.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #21 : 04.12.2012, 22:41:21 »
Tulipa tutkittua tätäkin ja huomasin että mullakin ohjainpylvään alta tulee vieno kylmä virtaus. En ole tätä ennen sitä ees huomannu eikä tuo mitään haittaa. Vaimo tällä ajaa ja sillä on ratti aina alimmassa asennossa niin se pylvään ja paneelin rako ei oo ku ehkä tuuman. Jos ratti ylhäällä niin kenties alkais häiritä, who knows. Voihan tonne jonkun vaahtomuovin palan survoa joskus
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Juhannus12

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Löytyikö tähän ratkaisua
« Vastaus #22 : 16.03.2013, 18:41:06 »

Löytyikö tähän ratkaisua?
« Viimeksi muokattu: 16.03.2013, 18:56:04 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Juhannus12

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #23 : 26.03.2013, 11:40:51 »
Hei

  Perjantaina auto paikallisella sinisellä, ja vedethän sieltä palkista oli tullut ulos.  Kolinat loppui
  siihen paikkaan.   Minun on hankala sisäistää, miten tuollainen vika pääsee ylipäätään syntymään,
  jotenkin outoa, että saumat vuotaisi siinä määrin.   Pääasia, että kunnossa.  Vastaavia on ollut
  useampia, koska Volvolta löytyi tuo kertomasi korjausohje.

  Samalla koettivat paikallistaa, mistä tuo kylmän viiman tunne tulee jalkatilaan, siihen ajettiin
  uusin softa, ja lämmityksen kalibrointi.   

  Minusta sillä ei ollut vaikusta.   Ymmärsin laskua maksaessani, että järjestelmä olisi liian älykäs, ja
  avaisi automaattisesti raitisilmakanavan, kun lämmitys on päällä, ja se puhaltaisi jostain sen verran
  raitista ilmaan kaasupolkimen juureen, että tuntuu selvästi jalallekkin. 
  Kylmän ilman virtaustahan ei tullut, kun puhallin on pois päältä tai ilmastoinnissa on sisäkierto päällä.

  Jos tuon kylmän raitisilman kuuluukin tulla kylmänä, en kyllä anna arvoa Volvolle (tälle mallille 2008 2.4D).  Edellinen Volvoni oli sentään lämmin, ei
  tullut ongelmia -30 asteenkaan pakkasessa.  Nyt kun mittari näyttää - 10 yli, jaloissa tuntuu oikeasti
  kylmältä.  Olen joutunut vuoraamaan keskikonsolin juuresta, ettei paleltuisi.

  Kanavista tulee kyllä ihan kunnolla lämmintä, jostain sen täytyy "vuotaa".

  Jotenkin mystiseltä tuntuu.  Totesivat samalla, että termostaatin vaihto voisi auttaa (hinta 250 euroa
  laitettuna), ja voisi auttaa.....

  Nyt kävivät kaikki läpiviennit läpi, ohjauksen läpiviennin kumin, raitisilma suodattimen ja läppien toiminnan.   Kerroin viedessäni, että autoon vaihdettiin samassa paikassa höyristin heinäkuussa, olisiko
 sen asennuksessa voinut sattua virhettä esim. ilmakoteloiden viallisesti asettuneen paikoilleen,  huolto-
 mies totesi, että ei voi, koska höyrystimen asennuksessa ei koteloihin kosketa.  Pakko uskoa, että
 näin sitten on.

 Jos ei merkkiliikkeessä kylmyys poistu, alan uskomaan, että se kuuluu tähän malliin, minulta
 loppuu ideat, miten tuon viiman voisi paikallistaa viaksi, joka olisi poistettavissa.

  Täällä tuntui olevan samaa ongelmaa.   Kaikki neuvot ja avut olisi tarpeellisia, jos sinulta löytyy
  ajatusta, laita tulemaan tutkitaan nekin.

  Omissa ajatuksissa oli, että kuvaisin nuo ilmakotelot vielä, josko sieltä kuitenkin löytyisi ratkaisu.

 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12555.0 VastaaLainausMuistutus

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #24 : 08.11.2014, 20:21:53 »
Kylmät kelit tuli ja taas on tiedossa "tuulta munille". Jotenkin se kylmä änkeää ohjauspylvään sisään ja sieltä sitte löytää rakosista tiensä. Aika paljon auttaa kun tukki ohjauspylvään ja paneelin välisen raon (pylvään alta). Mutta pylvään pinta on alapuolelta niin kylmä että veikkaan raa'an kylmän ilman sinne sisään tosiaan pääsevän. Kun auto on täysin lämmin (esim tunti ardic esilämmitystä tai pitempi ajorupeama) niin silloin ei kylmää tuu. Mystistä.

Onko kukaan keksiny mitään lääkettä? Ohjausakselin kumiholkki on paikoillaan ok
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #25 : 25.12.2014, 17:49:40 »
Ei ole tuo ruåttin kieli häävissä iskussa niin google kääntäjän avulla tongin jag rullar sivustoa ja löytyi juttua tästä aiheesta. on olemassa joku huoltokittikin tähän vaivaan eli 30730566. ikävä kyllä ei löydy mistään kuvaa. ilmeisesti vaahtomuovin pala ohjauspylvään sisään. saman asian ajaa jos tunkee jotain riepua sinne.   http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=19&p=342517

mutta se että mistä se kylmä ilma sinne ohjauspylvään sisään puhaltaa on edelleen minulle mysteeri. kylmässä autossa ihan selvästi tulee virtaus ratin ja pylvään raostakin ja myös toiseen suuntaan eli polkimien suuntaan. kun auto on täysin lämmin niin ilma ei enää ole viiltävän kylmää. ruotsin pojat filosofoi että kojelauta kylmä ja sen tarttee lämmetä :idiot2: minä taas uskon että kylmää(raakaa) vuotaa jostain kokoajan ja ihan paineella mutta kulkiessaan täysin lämmenneen kojelaudan läpi virtaus lämpenee eikä sitä niin huomaa.

osaako kukaan mittaristoa ropannut sanoa että mitä kanavistoa siellä näkyy kun irrottaa mittariston ja sen päällä olevan lipan? oisko kuvaa? josko sitä kautta pääsis teippaamaan tukkoon tuon viiman lähteen. jos irroittaa mittariston kaapelin (virrat pois päältä) niin voiko mittariston myöhemmin kytkeä noin vain vai tuleeko jotain herjaa..?
« Viimeksi muokattu: 25.12.2014, 23:08:45 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5112
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #26 : 26.12.2014, 09:45:32 »

jos irroittaa mittariston kaapelin (virrat pois päältä) niin voiko mittariston myöhemmin kytkeä noin vain vai tuleeko jotain herjaa..?


Ei tule mitään herjoja, kun virrat on pois päältä..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Ken Tassa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #27 : 07.01.2015, 17:41:54 »
Itse tappelin saman ongelman kanssa viime talven. V70 D5 -10 205hv,autom. Vaikka on eeberi,niin silti pukkasi kylmää jostain. Tukin ohjausakselin "vaahtomuovilla",mutta ei hyvin auttanut. Varsinkin kuskin puoleisesta ylemmästä suulakkeesta tuli erittäin kylmää ilmaa. Läpät oli kalibroitu ja termostaatti vaihdettu. Tuskastuin ja vedin suulakkeen ilmastointiteipillä umpeen.
Mielessä oli jo jonkin aikaa pyörinyt ajatus viimasuojan tms asentamisesta keulaan. Lähinnä pelkästään siihen alempaan aukkoon. Ostin jostain halpahallista sellaisen mustan kurakaukalon,jonka sitten leikkasin passeliksi. Kiinnitys kolmella itsevetävällä ruuvilla niihin reunoilla oleviin hunajakenno-reikiin,jotka oli ummessa. Lähdin seuraavana päivänä koeajolle,pakkasta oli n.-25 astetta. En ensin meinannut uskoa tuntemusta,kun kylmää ilmaa ei enää tuntunut tulevan mistään! Otin teipinkin pois,ja nyt suulakkeesta tuli LÄMMINTÄ ilmaa!Damn! Tuntuipas mukavalta.
 
Aiemmin oli (automaattinen) lämpötila ollu säädettynä +25-26,nyt täytyi pudottaa +23 asteeseen. Ja tarkeni pelkällä t-paidalla. Jess!
Mulla on OBD-palikka (n.20€) bluutöötillä ja torque-ohjelma,jolla näen puhelimesta tärkeimmät toiminnot,mm moottorin lämpötilan.
Mulla tämä pieni toimenpide lopetti kylmän ilman puskemisen. Nyt voin sanoa että Volvo on LÄMMIN talviauto,niinkuin Volvon pitää ollakin.
V70 D5 -10

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #28 : 08.02.2015, 10:49:32 »
Mulla ei viimasuoja vaikuttanut tähän asiaan. Ainut keino oli tilkitä perusteellisesti ohjauspylvään ja kojelaudan rako. Viimasuoja kyllä nosti lämppärin tehoa

Käsittämätöntä että nuo uudemmatkin v70 mallit kärsii tästä ongelmasta! Mk3 pitäis käsittääkseni olla different animal, aivan eri värkki ku mk2 perusrakenteeltaan sun muuta
« Viimeksi muokattu: 08.02.2015, 10:53:42 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa javel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: V70N D5 Puhaltaa kylmää jaloille.
« Vastaus #29 : 08.02.2015, 11:28:59 »
Suurin syy että kylmää ilmaa tulee sisälle ja varsinkin jos sisä kierto siiheen vaikuttaa silloin on raitis ilman suodatin kotelo  rikottu ja sieltäkautta tulee kylmää ilmaa joka puhaltaa kuskin puolelle asti

 

KL-varaosat  Race.fi