Carcom Oy  Ateho

B200E + Turbo EI PELAA!!!

  • 76 Vastauksia
  • 27685 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
B200E + Turbo EI PELAA!!!
« : 16.06.2014, 18:56:44 »
Nyt tartteis kiireisesti viisaita neuvoja. Tosiaan turbotin ton b200 e koneen deekun vakio garretilla painetta 0.4b ja nyt kun auto ei ota kieroksia kunnolla ajaessa, turbo sakkaa ihan saatanasti vaikka on dumpit ja kaikki (mikä ei tietenkään aukea) , öljyä puskee pihalle paluuletkusta ja öljykorkista aina kun turbo sakkaa ( tuntuu että työntää silloin läpi ahtimestakin putkeen. Autossa on turbomallin virranjakaja ja ennakko tyhjäkäynnillä 15 polttoaineen paineisiin en ole koskenut. Ois ihan kiva tietää missä vika / miten Helvetissä saisin tämän laitoksen toimimaan???
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #1 : 16.06.2014, 19:11:59 »
Vaikea arvata mitä sitä on rävelletty. Esim kuva toteutuksista voisi auttaa asiaa. Onko huohotus missä kohtaa? Ettet olet alakerran huohotusta onnistunut mitenkään painepuolelle laittamaan? Vai aiheuttaako sakkaus hetkellistä painetta huohotusputkeen. Miksi se dumppi ei toimi?

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #2 : 16.06.2014, 19:18:28 »
Jos ruiskukin on normi B200e:tä niin onneksi olkoon.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #3 : 16.06.2014, 20:02:43 »
Osaako k-jet edes ahtojen pääll? Sehän mittaa ohivirtaavaa ilmamäärää ei ilmamassaa.
Ideana muutenkin mielestäni aika huono lähtökohta.

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #4 : 16.06.2014, 20:10:13 »
tähän tarkoituksena laittaa bensapaineen säädin joka tuplaa paineen ahdoilla?
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #5 : 16.06.2014, 20:12:02 »
Onkohan tää se mistä oli kuvakin, olikohan fb:ssä..? Ihmettelinkin että kuinka voi vapari k-jet pelata turbotettuna. Eli se ongelma on että vapari k-jet on alipaine ohjattu (se pussi imusarjan alla), se ei toimi ylipaineistettuna, eli turbon k-jetti tilalle. Sun täytyy myös suurentaa palotiloja kannesta että saat puristuksia alemmas, jos vakio alakerta.
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #6 : 16.06.2014, 20:15:15 »
Suomeks sanottuna tuo sun vehje ei saa riittävästi bensaa. Ja jos sulla tosiaan on se huohotusletku kiinni vielä imusarjassa niin ota irti, koska muuten paineet menee sen kautta kampikammioon ja varmasti työntää öljyä joka reijästä..
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #7 : 16.06.2014, 20:20:55 »
EI TIETENKÄÄN!!!

Sori, oli pakko.  ;)

Voisit lukaista tämän ketjun http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21674.0. Moottorinohjauksen pitäis aika yks yhteen vastata alkuperästä turbon ohjausta toimiakseen.

Enemmän hyötyä olisi turbon määräjakajasta kuin virranjakajasta? Kuten miikel sanoi taitaa vapari kjet olla kädetön ahtojen edessä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #8 : 16.06.2014, 20:24:28 »
kunhan menen taas autolle tutkin ton huohotin homman ja ruuvaan seokset niin rikkaalle kun mahdollista niin ehkä taas jotain fiksua tapatuu  ;D En ole näitten turbojen kanssa pelannu niin pitää kysellä välillä tyhmiä, tyhmä kun on. Rahaa on kuitenkin sen verran vähän ettei viiti itse kyselemättä hajottaa noita vehkeitä tyhmien virheitten takia!
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #9 : 16.06.2014, 20:42:44 »
Ei se seoksien ruuvaaminen auta mitään jos sulla on se vaparin k jetti, tarviit sen turbon määräjakajan, koska vaparin toimii alipaineella, jota turbossa ei ole kun tyhjäkäynnillä
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa hapla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #10 : 16.06.2014, 20:53:52 »
Jos ruiskukin on normi B200e:tä niin onneksi olkoon.
Penkitetty joku vuosi taakse päin b200e koneesta sorvatuilla männillä (ruttu noin 8.7) omalla umppa lumpalla 186hv/336nm 0.95bar väljällä IHI:n rhb5:lla.
Täytyy kysyä suomaan sankarilta onko penkkilappu tallessa, jos sen sais tänne esille.
745 n1 paku 945 Classic 944Ft  245td  745Ft. 745Et + 13 varaosa Volvoa ja 4motion vaggilainen

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #11 : 16.06.2014, 21:04:09 »
turbon paineensäädin on se minkä ainakin tarvii. Seosten ruuvaaminen rikkaalle ei auta. Puristukset on myös aivan liian suuret. Huohotinletkut vaikka puteliin mutta imusarjasta pois.

Poissa Levis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • Niin se kyllä on
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #12 : 16.06.2014, 21:20:07 »
sillon ei ruuvailla seoksia, kerta siitä ei hyötyä ole  :(
Teki niin tai näin, aina käy näin.

Poissa hapla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #13 : 16.06.2014, 21:20:52 »
Vaparin määräjakaja siirrettiin imusarjan alta pois ja laitettiin ennen ahdinta, sopivan kokoista nylonputkea suuttimille ja 6mm mutterit klemmareiksi. Koeponnistettiin sitä yks juhannus 1.3barilla kun eräs esavesa repi hukkaportin letkun mäkeen... :idiot2:
745 n1 paku 945 Classic 944Ft  245td  745Ft. 745Et + 13 varaosa Volvoa ja 4motion vaggilainen

Poissa hapla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: B200E + Turbo EI PELAA!!!
« Vastaus #14 : 16.06.2014, 21:51:11 »
Jätittekö ilmamäärää mittaavan lautassysteemin paikoilleen, vai siirsittekö pelkän jakajan?
Koko ilma/polttoaineen säädin siirrettiin auton oikealle puolelle kuten alkuperäisissä 240 turboissa. ohjauspaineen säädin jäi omalle paikalleen
745 n1 paku 945 Classic 944Ft  245td  745Ft. 745Et + 13 varaosa Volvoa ja 4motion vaggilainen

 

Kulkukoira  Proturbo