Autoracing  KL-varaosat

Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.

  • 156 Vastauksia
  • 99390 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #75 : 15.08.2014, 12:26:36 »
Onko kukaan tehny 200 sarjalaisessa 3" akselinylitystä onnistuneesti niin että ei oo putki tankissa tai jousessa kiinni? :D
On. Siinä tankin kulmalla on vähän tiukkaa mutta kyllä sinnekkin rakoa jää..

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #76 : 15.08.2014, 12:35:52 »
Eri asia sitten se että mihin sitä 3" putkea enää taka-akselin kohdalla tarvitsee.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #77 : 15.08.2014, 22:20:18 »
Eri asia sitten se että mihin sitä 3" putkea enää taka-akselin kohdalla tarvitsee.
Totta, tuskin siitä mitään hyötyä on vs 2.5" Kuhan happanee tuo 3" ylitys niin teen 2.5" tilalle. Tuo 2.5" menee vaikka silmät kiinni tehden sieltä akselin yli.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #78 : 16.08.2014, 14:22:22 »
Totta, tuskin siitä mitään hyötyä on vs 2.5" Kuhan happanee tuo 3" ylitys niin teen 2.5" tilalle. Tuo 2.5" menee vaikka silmät kiinni tehden sieltä akselin yli.

Itsekin tosiaan järkeilisin asian niin että kun alkupää on 3" niin aikaisemmin se alkaa ahdistaa kuin 2,5" putki taka-akselin kohdalla.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #79 : 25.08.2014, 21:30:19 »
Tää nyt jotenkin liittyy aiheeseen joten kysytään täällä. Hakusessa olisi 2" putkelle tarvikeäänenvaimennin ja mielellään semmonen joka oikeasti vaimentaa meteliä toisinkuin Simonsin verkonpainot, eli jos on hyviä vinkkejä niin kertokaa mitä kannattaa ostaa. Tällä hetkellä on kiinni Amazoniin tarkotettu Simons tuhoputkisto ja se antaa ymmärtää että vetoja olisi enemmän mitä todellisuudessa on.  ;D Pitkän ja ohkasen etuvaimentimen meinasin jättää muutenkin onnettoman maavaran takia mutta takavaimentimen aion vaihtaa johonkin muuhun ja nyt olisi kiva kuulla kommenttia että mitä sinne kannattaisi laittaa. Tilaa kyllä riittää takavaimentimelle eli ei ole sen suhteen ongelmia. Mites noi mätänetin "turbovaimentimet" onkos niistä kenelläkään hyviä kokemuksia?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #80 : 25.08.2014, 23:52:45 »
Turbo-änkkäri ennen taka-akselia ja lyhyt pönttö sinne tankin viereen. Silleen että siihen saa vielä pätkän putkea. Ihan maltilliset murinat 2" putkella. Jos tulee mökää liikaa läpi niin sellainen nelilapainen potkuri sinne loppuputken sisään.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #81 : 26.08.2014, 06:50:08 »
sellainen nelilapainen potkuri sinne loppuputken sisään.
Suosittelisin mieluummin esimerkiksi turbiinia, vaimentaa mukavasti sijoitettuna putkiston alkuosaan vaikkapa pakosarjan jatkeeksi. ::)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #82 : 26.08.2014, 08:33:09 »
Onko kukaan tehny 200 sarjalaisessa 3" akselinylitystä onnistuneesti niin että ei oo putki tankissa tai jousessa kiinni? :D
Kyllä se 3" putki siellä mahtuu oleilemaan.  ;)
Mulla on ihan lesjön suht löysillä takajousilla ja eipä se mihinkään kolise.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #83 : 26.08.2014, 09:28:44 »
Suosittelisin mieluummin esimerkiksi turbiinia, vaimentaa mukavasti sijoitettuna putkiston alkuosaan vaikkapa pakosarjan jatkeeksi. ::)

Minkälainen pakoputki sun Amazonissa oli?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #84 : 26.08.2014, 11:14:39 »
Minkälainen pakoputki sun Amazonissa oli?
No anteeksi että yritin olla hauska, pitää seuraavalla kerralla kysyä lupa. :idiot2:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #85 : 26.08.2014, 16:26:35 »
Turbo-änkkäri ennen taka-akselia ja lyhyt pönttö sinne tankin viereen. Silleen että siihen saa vielä pätkän putkea. Ihan maltilliset murinat 2" putkella. Jos tulee mökää liikaa läpi niin sellainen nelilapainen potkuri sinne loppuputken sisään.

Okkei, unohtu kertoa että kyseessä on duetti ja auton alla kaksi bensatankkia niin ei oikein mahdu mitään tuonne alle joten siksi meinasin vaan taakse hommata uuden pöntön, jos vaikka laittaa paljon mutkia putkeen niin se varmaan hiljentää jonkin verran :) Vielä kaivataan kokemuksia minkä merkkistä ja mallista pönttöä kannattaa hakea ja mistä ja mielellään jos saisi suomesta. Mätänetti olis tossa lähellä mutta en tiiä onko ne turpopöntöt siellä niin kovin kummosia laadultaan kun ei ainakaan simonsit olleet.

Poissa Boostholic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #86 : 26.08.2014, 17:17:34 »
Mä tein toiseen harrasteajoneuvoon 101.6mm titaaniputkesta koko putkiston turbolta asti. ainostaan turbon perässä on kartio 3.5->4" joka on rosteria, mut lähti ihan siistit saumat ni laitan siitäki kuvan. Oli aika kova homma kun kaikki käyrät joutu tekeen vannesahalla ja meni varmaan 3 x50l argon pulloja. :D Tig hitsattu.



Volvo V70 -09 2.4d

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #87 : 26.08.2014, 19:20:14 »
Turbo-vaimennin on ihan hyvä mutta sekin vaatii vähän putkea sen vaimentimen jälkeen. Tai pientä vastapainetta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Boostholic

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #88 : 26.08.2014, 19:35:45 »
Turbo-vaimennin on ihan hyvä mutta sekin vaatii vähän putkea sen vaimentimen jälkeen. Tai pientä vastapainetta.
Oliko kommentti suunnattu mulle?
Volvo V70 -09 2.4d

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #89 : 26.08.2014, 21:09:31 »
eiku duetti miehelle.  Vastaus jäi luuriin ja sun vaxtaux tuli sillä välin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

RallyBaron  Samppasport