Autoracing  KL-varaosat

Vinokone amazoniin.

  • 115 Vastauksia
  • 65917 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonesv8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokone amazoniin.
« Vastaus #75 : 30.05.2012, 12:31:15 »
Anteeksi, lainaan törkeästi topikkia.

Mut onkos se ihan sama homma, mitä pv/duett, kuin amazoniin, laittaa vinokone? Kuinkas niissä tuo vaihdelaatikon istuvuus? Duett kun rungollinen, mutta sillä tuskin kovin suurta merkitystä on ::)

En nää tuossa ongelmaa jos samaa koneen asennus ohjetta soveltaa PV tai DUETTiin koska moottorin lohko on sama kuin amassa "Tappikone"  ;)
En mä Elvistele. Mä teen mitä osaan.

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
sain auton mukana tän amazonin haynesin huolto kirjan ja tässä on moottorin tehoja
Volvo 120&130 plus 1800sport 1961 to 1973

b20 engines

B20A  SAE 90hp/4800rpm
          DIN 82hp/4700rpm

B20B SAE 118hp/5800rpm
         DIN 100hp/5500rpm

B20E SAE 130hp/6000rpm
         DIN  120hp/6000rpm


B20F SAE 125hp/6000rpm
         DIN  115hp/6000rpm

eli riittääköhän katsurille näyttää esim tästä kirjasta tehokkain malli ja sitten 240 kirjasta se malli mitä mun moottori vastaa?? kävin kysymässä katsastus konttorilla ja sen verran tiesi katsastusmies sanoa että leimaan sen saa,,ja vähän ymmällään oli näistä todistuksista että mistä ne voi hommata..ei tienny itekkään, jarruista sano että pitäs varmaan olla samasta vehkeestä kun mistä moottori on koska on kuulemma niin vanha jo tuo auto että lienee ois viisainta vaihtaa :D  noh näyttäs että mulla on jarrut suht samaa kaliiberia kun tossa 240 volvossa mistä purin tolpat ja moottorin ja vaihteiston...jospa nuo entisöi ja sanoo että ne on 240sestä :D
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
sain auton mukana tän amazonin haynesin huolto kirjan ja tässä on moottorin tehoja
Volvo 120&130 plus 1800sport 1961 to 1973

b20 engines

B20A  SAE 90hp/4800rpm
          DIN 82hp/4700rpm

B20B SAE 118hp/5800rpm
         DIN 100hp/5500rpm

B20E SAE 130hp/6000rpm
         DIN  120hp/6000rpm


B20F SAE 125hp/6000rpm
         DIN  115hp/6000rpm

eli riittääköhän katsurille näyttää esim tästä kirjasta tehokkain malli ja sitten 240 kirjasta se malli mitä mun moottori vastaa?? kävin kysymässä katsastus konttorilla ja sen verran tiesi katsastusmies sanoa että leimaan sen saa,,ja vähän ymmällään oli näistä todistuksista että mistä ne voi hommata..ei tienny itekkään, jarruista sano että pitäs varmaan olla samasta vehkeestä kun mistä moottori on koska on kuulemma niin vanha jo tuo auto että lienee ois viisainta vaihtaa :D  noh näyttäs että mulla on jarrut suht samaa kaliiberia kun tossa 240 volvossa mistä purin tolpat ja moottorin ja vaihteiston...jospa nuo entisöi ja sanoo että ne on 240sestä :D

-Mun tietääkseni riittää myös noi korjausoppaat/huoltokirjat missä on autojen tekniset tiedot.

-Jarruilla ei pitäisi olla väliä onko samasta autosta kuin moottori on, kunhan ne on vain yhtä tehokkaat kuin 240 vastaavat ja se pitää varmaan myös todistaa jollain.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
millähän pirulla sen todistaa ellei näytä sitäki jostaki korjaamo käsikirjata..päällisin puolin näyttää vahvasti että mulla nuissa 240 tolpissa juurikin samanlaiset jarrut kun tuossa amassa..kaks putkee menee aina yhelle satulalle, ja kokoki aika samaa luokkaa täytyy mitata kun pääsee sinne asti, korissa vielä sen verran tekemistä ettei ole tämän eikä huomisen päivän juttu  :pomo:
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Ainakin jarrulevyjen koko kertoo jo paljon jarrujen tehosta. Mut jos oot esim. moottoria vaihtamassa ni kyllä mun mielest joutuu taakse laittamaan levyjarrut jollei löydy jo, jos löytyy niin kylle ne aika pitkälle riittää kun laittaa vaikka jäähdytetyt levyt.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
tarkotus ois laittaa 245 takaakseli levyineen hydrauli käkkärillä, ei oo älytön homma kyhätä, ei se auta kun tehä auto valmiiks hakia teho lappu ja ottaa näitä korjaus käsikirja lappuja mukaan ja koittamaan, eiköhän sen jollaki opilla leimaan saa jos ei nii ajellaan sitten punakilpisenä :D
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Eiköhän sen saa leimattua  ::)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Auton pitää vastata mallisarjan tehokkainta, jotta tuota max nostettua tehoa voidaan soveltaa. Rumpujarruja ei tarvitse vaihtaa levyiksi tuon takia. Monesti se on kuitenkin viisasta tehdä ihan oman turvallisuuden vuoksi. Tämä pätee siis tuohon koneen vaihto juttuun ja + 20 % sääntöön. Vaparivirityksen kilo / kw perusteista en tiedä, enkä ota niihin kantaa.

Poissa vokelius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
    • vokeliuss
eli jos oikeen ymmärsin niin haaveeksi jää t5 amatzon? kun nyt olis ruotsin maalle kaveri menossa ja siellä olis kiikarissa  halpa t5 kone.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Mikä nuiden SAE ja DIN voiman ero on?

Mulla -65 PV:n alkuperänen käyttöohjekirja kertoo mallisarjan tehokkaimaksi rassiksi sportin (90hv SAE) Siihen plus 20% niin 108hv saisi olla tehoa. Eli b20 olis ainakin
ruiskulla ja turbolla vielä uskottava? Pitääkö se tosiaan katsastaa ensin esim perus kaasari b20? Totta sen voi suoraankin ruiskuturbona kun penkkipapereilla hakee leiman?
Vinokone turbolla ei taida olla enään uskottava mitenkään?

PV:seen olisi siis kiva saada turbotehoa, sehän lentäs sillä jo kuin leppäkeihäs. Juhaun kanssahan tuosta puhuttiin että b20 ruiskuturbona ois mahollinen.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Mikä nuiden SAE ja DIN voiman ero on?

Mulla -65 PV:n alkuperänen käyttöohjekirja kertoo mallisarjan tehokkaimaksi rassiksi sportin (90hv SAE) Siihen plus 20% niin 108hv saisi olla tehoa. Eli b20 olis ainakin
ruiskulla ja turbolla vielä uskottava? Pitääkö se tosiaan katsastaa ensin esim perus kaasari b20? Totta sen voi suoraankin ruiskuturbona kun penkkipapereilla hakee leiman?
Vinokone turbolla ei taida olla enään uskottava mitenkään?

PV:seen olisi siis kiva saada turbotehoa, sehän lentäs sillä jo kuin leppäkeihäs. Juhaun kanssahan tuosta puhuttiin että b20 ruiskuturbona ois mahollinen.

Eli kuulin joskus että SAE teho olisi moottorista saatava teho ilman apulaitteita ja DIN on moottorista saatava teho apulaitteiden kanssa.

Jos muistan oikein niin ero olisi noin 10%-20% riippuen apulaitteiden määrästä.. Eli Din on aina pienempi.

Näillä tiedoilla mennään kunnes joku korjaa :)
« Viimeksi muokattu: 09.10.2012, 20:38:36 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
itellä 69 farkku amazoni ja suunitlmissa olis laittaa b21et ja sen vois kuristamalla saada johonkin 125 kun uutena ollu 155??ni mahtaako toimia jos sanon että on b21a mistä lähtee autodatan mukaan joko 102hv tai 107hv niin turbolla tulis noin 20hv lisää ???

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Hommaa B19 lohko ja poraa se niille B21ET männille ja asenna ne loput hilppeet siihen uusien männänrenkaiden kera. Saat käytännössä uuden moottorin tuolla tavalla ja täysin laillisenkin vielä jos penkkilapussa tehot ei ylitä sallittua.

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokone amazoniin.
« Vastaus #88 : 22.11.2012, 22:21:45 »
joo no ei huonompi idea tuokaan,no tarvii mietiskellä miten sen toteuttais fiksuiten...käyköhän sen 2.1 kansi siihen b19 vai onko lohkoissa jotain eroja ? saisin kyllä tosi halvalla240 2.0 turbo volsun koneen mistä yks mäntä hajalla niin saisko semmosesta mitään järkevää jalostettua??

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Vinokone amazoniin.
« Vastaus #89 : 22.11.2012, 22:27:11 »
paljonko muuten irtoo tosta volvon olisko ollu 240 kaasari turbosta tehoa ?ja onko ihan turha kapistus?

 

KL-varaosat  Race.fi