Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo S60 - "Börje"

  • 107 Vastauksia
  • 53146 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo S60 - "Börje"
« Vastaus #60 : 17.10.2012, 14:43:40 »
Tulipa testailtua viinaa ja sen vaikutusta. Mainittakoon että kyseessä on edelleen Volvo, henkilökohtaiset testit on suoritettu jo vuosia sitten.
Tankkasin 10 litraa E5:sta ja 6 litraa Re85:sta, näppärät laskee tuosta sitten sekoitussuhteen ja miten auton pitäisi tuohon reagoida. Testin satoa:
- Ajotietokoneen mukaan kulutus samaa luokkaa kuin aiemmin
- Persdyno on vissiin puuduksissa, ei huomattavaa eroa suuntaan tai toiseen
- Kulkupuolella ei mitään merkittävää, tai oikeastaan en huomannut mitään eroa
- Kylmäkäynnistyksessä ei mitään eroja

Testin alkaessa tankki oli lähestulkoon tyhjä, laskin tuohon 10 litraan mukaan sen mitä arvioin tankissa olleen. Testi sisälsi pääsääntöisesti työmatka-ajoa, matka sen verran lyhyt että hyvä jos auto ehtii lämpeämään. Vaikka mitään täystuhoa ei tullutkaan niin olen niin laiska etten jaksa tankkailla autoa siellä täällä ja laskea sekoituksia. Jääköön viinakset baarikaappiin.

Nyt olis sitten mittariston vuoro, täytyy odotella sen verran että on pari päivää aikaa ropailla noita ledejä orkkis polttimoiden tilalle. Saa nähä millainen amistuning siitä tulee, täytyy varmuudeksi hakea uudet stanupolttimot.



V60 T8 -19

Poissa lydes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 - "Börje"
« Vastaus #61 : 22.10.2012, 21:27:35 »
Moottorin ylätukikumi oli myös tiensä päässä, mutta siihen en uretaanipuslaa halunnut - välittyy kaikki hemmetin värinät takahampaisiin asti. Uusi mallia tavallinen sai piisata. Samaan syssyyn tuli heräteostoksena ostettua poikkituen päähän Powerflexin uretaanivahvikkeet.

Onko tieto näistä pu ylätukikumin tuottamista värinöistä saatu mistä? Itellä ajatus laittaa semmonen, mut jos kaikki värinät tulee koppiin, ni eipä sit kiinnostaskaan.=D

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: Volvo S60 - "Börje"
« Vastaus #62 : 22.10.2012, 22:38:26 »
Onko tieto näistä pu ylätukikumin tuottamista värinöistä saatu mistä? Itellä ajatus laittaa semmonen, mut jos kaikki värinät tulee koppiin, ni eipä sit kiinnostaskaan.=D

Tuo värinäjuttu on kyllä hieman liioiteltu? Minulla oli V70 T5:sessa monta vuotta kaikki mahdolliset PU puslat ja kaikki paikat on vielä hampaissa tallella!  ;)
Täältä näkyy mitä ensin vaihdoin: http://www.volvere.fi/puslat.htm
ja sen lisäksi vielä moottorin alatuessakin oli PU puslat.

Autossa tuntui hieman tärinää ratissa/rungossa kylmällä koneella tyhjäkäynnillä. Koneen ja puslien lämmettyä tai ajossa isommilla kierroksilla ei tärinöitä tuntunut mutta auto oli kyllä paljon tunnokkaampi ajaa. Samoin ajan mittaan puslat pehmenivät hieman ja värinät vähenivät.
Puslat olivat autossa monta vuotta ja olivat vielä tänä vuonna autoa myydessä hyvässä kunnossa.


EDIT: sen verran pitää antaa periksi että kuulemma automaattivaihteisissa autoissa tuo moottorin PU pusla saattaa antaa enemmän värinöitä?
« Viimeksi muokattu: 22.10.2012, 22:43:55 kirjoittanut volvere »
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa carbonvolvoxc90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 - "Börje"
« Vastaus #63 : 12.11.2012, 22:02:59 »
ite hommasin powerflexin konehuoneen puslat tuohon xc90:seen..eli 2.5t koneeseen. s60:sen puslathan tuohon löytyy ja noi samat siihen käykin. ehkäpä alustankin puslat AWD mallista? taka ripustushan tuossa awd:ssä erillainen kuin 90:Sessä mutta soveltamalla onnistuu.

Tosiaan kyllähän tuohon aluksi tuli huomattavaa tärinää,olihan se vanha pusla jo alkanut murtumaan. vihdoin myös vakaajan koriin meneviin kiinnikkeisiin nuo puslat. tuota kiinnikettähän saa esim IPD:ltä koko alumiinisena jolloin mitään löysyyttä puslattomuuden takia ei ole.

Poissa terhakka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 - "Börje"
« Vastaus #64 : 22.12.2012, 00:13:27 »
Syksyllä 2010 tuli sitten vaihdettu takalamput facelift -malliin:


Pari kuvaa tuolta syksyltä:



Siisti kaara!! Mistä hankit nuo facelift -mallin takalamput ja mitä kustansi?
S 60 D5 2002
Honda CB 1300
Ja kämpän nurkat täynnä paskaa..

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo S60 - "Börje"
« Vastaus #65 : 26.12.2012, 23:21:15 »
Siisti kaara!! Mistä hankit nuo facelift -mallin takalamput ja mitä kustansi?
Kiitos, romikselta hommasin. Muistaakseni jotain 130€ oli pari. Aika hankala oli löytää paikkaa missä oli molemmat puolet myynnissä. Muistaakseni Niemen autopurkaamo oli kyseessä. Melkein bolt-on kytkentä, yksi kiinnike oli erilainen ja se piti noista uusista poistaa kun korissa ei siinä kohtaa ollut reikää. Liittimet yms. menivät suoraan kiinni.

Noista uretaanipuslista, varsinkin tuosta ylimmästä, sen verran että kokemusta on yhdestä diesel V70:stä ja 2.5t automaatista. Molemmissa värinät voimistuivat ihan kunnolla.

Oma projekti hieman "jäissä". Kelit ei oikein suosi tuunaamista ja kaasuläppäkotelon ongelmat pitävät mielenkiinnon poissa muusta. Seuraavaksi siis pitäisi huollattaa tuo kaasuläppäkotelo, tullut sillä kilometrit täyteen (265tkm).

Omaa elämää helpottamaan tuli hankittua Kiinakopio Vida Dicestä. Kiva kampe, näkee kaiken tarpeellisen tuosta autosta. Tosin läppäristä kärähti näytönohjain samantien, joten läppärikin meni vaihtoon.
« Viimeksi muokattu: 26.12.2012, 23:25:32 kirjoittanut Pikkuhukka »
V60 T8 -19

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: Volvo S60 - "Börje"
« Vastaus #66 : 26.12.2012, 23:30:38 »
Moi, itelläni on tarkoitus tuossa kevään aikana vaihtaa MK2 mallin V70. Menikö miten helpolla nuo uudet etuvaloumpiot tuohon vanhempaan. Tarviko johdotuksia muuttaa?
Itekkin oon sit aatellu, että faceliftaan sitä sitten sen verran, että edestä tulisi myös vaihtumaan puskurimaskeineen uudempaan malliin.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2167
  • Näillä mennään
Vs: Volvo S60 - "Börje"
« Vastaus #67 : 27.12.2012, 13:52:26 »
Kiitos, romikselta hommasin. Muistaakseni jotain 130€ oli pari. Aika hankala oli löytää paikkaa missä oli molemmat puolet myynnissä. Muistaakseni Niemen autopurkaamo oli kyseessä. Melkein bolt-on kytkentä, yksi kiinnike oli erilainen ja se piti noista uusista poistaa kun korissa ei siinä kohtaa ollut reikää. Liittimet yms. menivät suoraan kiinni.

Noista uretaanipuslista, varsinkin tuosta ylimmästä, sen verran että kokemusta on yhdestä diesel V70:stä ja 2.5t automaatista. Molemmissa värinät voimistuivat ihan kunnolla.

Oma projekti hieman "jäissä". Kelit ei oikein suosi tuunaamista ja kaasuläppäkotelon ongelmat pitävät mielenkiinnon poissa muusta. Seuraavaksi siis pitäisi huollattaa tuo kaasuläppäkotelo, tullut sillä kilometrit täyteen (265tkm).

Omaa elämää helpottamaan tuli hankittua Kiinakopio Vida Dicestä. Kiva kampe, näkee kaiken tarpeellisen tuosta autosta. Tosin läppäristä kärähti näytönohjain samantien, joten läppärikin meni vaihtoon.

Miten sait ton vidan toimimaan? itellä kanssa toi kiina kopio ja niin tumpelo koneiden kanssa että en saa vidaa ladattua koneelle.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo S60 - "Börje"
« Vastaus #68 : 27.12.2012, 17:56:53 »
Moi, itelläni on tarkoitus tuossa kevään aikana vaihtaa MK2 mallin V70. Menikö miten helpolla nuo uudet etuvaloumpiot tuohon vanhempaan. Tarviko johdotuksia muuttaa?
Itekkin oon sit aatellu, että faceliftaan sitä sitten sen verran, että edestä tulisi myös vaihtumaan puskurimaskeineen uudempaan malliin.
Johdotukset joutuu tekemään uudelleen, liittimet erilaiset uudessa ja vanhassa. Ite umpiot istuvat ihan bolt-on, mutta sähköt erilaiset ja korkeudensäätö toimii päinvastoin. Sähköt on suht' helppo tehdä jos vian yleismittari pysyy kädessä.
Miten sait ton vidan toimimaan? itellä kanssa toi kiina kopio ja niin tumpelo koneiden kanssa että en saa vidaa ladattua koneelle.
Asennus oli helppo, levy sisään ja ohjeita noudattamalla perille. Mihin kohtaan sulla asennus stoppaa?
V60 T8 -19

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2167
  • Näillä mennään
Vs: Volvo S60 - "Börje"
« Vastaus #69 : 28.12.2012, 20:56:40 »
Johdotukset joutuu tekemään uudelleen, liittimet erilaiset uudessa ja vanhassa. Ite umpiot istuvat ihan bolt-on, mutta sähköt erilaiset ja korkeudensäätö toimii päinvastoin. Sähköt on suht' helppo tehdä jos vian yleismittari pysyy kädessä.Asennus oli helppo, levy sisään ja ohjeita noudattamalla perille. Mihin kohtaan sulla asennus stoppaa?
Stoppaa siihen kun alkaa lataamaan ja tarkistaa kai kokoonpanoa, niin sit se valittaa et järjestelmä e
Oo yhteen sopiva mut ei kerro miten. Mikä vida sulla muuten on?
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: Volvo S60 - "Börje"
« Vastaus #70 : 28.12.2012, 21:14:03 »
Johdotukset joutuu tekemään uudelleen, liittimet erilaiset uudessa ja vanhassa. Ite umpiot istuvat ihan bolt-on, mutta sähköt erilaiset ja korkeudensäätö toimii päinvastoin. Sähköt on suht' helppo tehdä jos vian yleismittari pysyy kädessä.Asennus oli helppo, levy sisään ja ohjeita noudattamalla perille. Mihin kohtaan sulla asennus stoppaa?
Eli joutuuko tuossa pelkät johtojen liitoskohdat muuttamaan. Riittääkö jos rakentelee pelkän adapterin noiden kaapeleiden välille, eli tuohon umpiolta tulevan liittimen ja akulta tulevan jodotuksen väliin?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo S60 - "Börje"
« Vastaus #71 : 28.12.2012, 23:51:41 »
Stoppaa siihen kun alkaa lataamaan ja tarkistaa kai kokoonpanoa, niin sit se valittaa et järjestelmä e
Oo yhteen sopiva mut ei kerro miten. Mikä vida sulla muuten on?
ok, sen pitäis kyllä sitten kertoa mikä osuus ei täytä vaatimuksia - prossu, vapaa kovalevytila, muisti tai näytön tarkkuus. 2011 näyttäis olevan versio.

Eli joutuuko tuossa pelkät johtojen liitoskohdat muuttamaan. Riittääkö jos rakentelee pelkän adapterin noiden kaapeleiden välille, eli tuohon umpiolta tulevan liittimen ja akulta tulevan jodotuksen väliin?
Ite rakentelin adapterin just siihen väliin. Tuosta oli apua kun vaihdoin takas vanhan malliset valot - oli liittimet vielä ehjiä. "Adapterin" toteutin abiko liittimillä ja johdolla. Vilkkujen liitin käy suoraan, siihen ei tartte koskea.
V60 T8 -19

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: Volvo S60 - "Börje"
« Vastaus #72 : 29.12.2012, 10:45:10 »
Ite rakentelin adapterin just siihen väliin. Tuosta oli apua kun vaihdoin takas vanhan malliset valot - oli liittimet vielä ehjiä. "Adapterin" toteutin abiko liittimillä ja johdolla. Vilkkujen liitin käy suoraan, siihen ei tartte koskea.
Nuo adapterin osat ei kovin kalliiksi tule onneks, joskus kun Ph1 V40 tuli vaihdettua H4 umpiot H7+H7 malliseen, vältty turhalta auton omien liittimien pätkimiseltä, kun teki adapterit väliin tietysti osan johdotuksia piti vetää suoraan akulle jonka väliin tuli omat sulakkeet releineen. Orkkis umpiot sai sit uusi omistaja oman halun mukaan vaihtaa takaisin.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo S60 - "Börje"
« Vastaus #73 : 30.12.2012, 12:11:11 »
Nuo adapterin osat ei kovin kalliiksi tule onneks, joskus kun Ph1 V40 tuli vaihdettua H4 umpiot H7+H7 malliseen, vältty turhalta auton omien liittimien pätkimiseltä, kun teki adapterit väliin tietysti osan johdotuksia piti vetää suoraan akulle jonka väliin tuli omat sulakkeet releineen. Orkkis umpiot sai sit uusi omistaja oman halun mukaan vaihtaa takaisin.
Hintaa ei tosiaan tolle adapterimallille paljoa tule. S60:ssä ei tartte laittaa releitä tms. väliin, kaikki tarvittavat löytyvät tuosta orkkis-liittimestä. Näin jälkikäteen ajateltuna eniten harmitti toi korkeussäädön päinvastainen toiminta. Sille ei tosiaan voi mitään kun mekaniikka facelift-umpiossa on erilainen kuin vanhassa. Ainoa vaihtoehto on kääntää see säädin tavalla tai toisella toistepäin. Mittailin ne virrat siitä liittimeltä ja suunnittelin kääntää piuhat toistepäin, mutta ei - nuo toimii can-väylällä eikä ne toimi vanhaan tapaan +/- kääntämällä.
V60 T8 -19

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo S60 - "Börje"
« Vastaus #74 : 15.01.2013, 21:37:12 »
No niin, edistystä tälläkin rintamalla. Kaasuläppäkotelon kiukuttelu on menneen talven lumia.
Loppui humppaava tyhjäkäynti, kaasupoljin vastaa terävämmin ja muutenkin mukavampi ajella ilman "Huolla pian" tai "Huolla heti" kommentteja.

Ensin meinasin irrottaa ja lähettää läppäkotelon Vaasaan huollettavaksi, mutta sitten ilmaantui helpompi/halvempi vaihtoehto: Auto SamppaSporttiin ja huollettuna takaisin. Ei tarvinnut ite ropata ja kikkailla vaan auton sai vain viedä ja hakea huollettuna. Eikä ollut pahan hintainen. Toimii taas hienosti ettei haittaa vaikkei Nettiautosta ihan heti äRrää löytyiskään ;)
V60 T8 -19

 

RallyBaron  Samppasport