Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET

  • 275 Vastauksia
  • 71951 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #30 : 21.08.2012, 00:10:52 »
onko näin että tuo vx3 nokka ja vakio ahdin vaan eivät tule keskenään toimeen ?

minkä verran sitä ahdinta sitten pitäisi suurentaa ? jopa 19T asti ?

E: selvennetään, juttelin erään nimeltämainitsemattoman Laihialaisen volvo expertin kanssa  ::)  ;) niin vinkkasi että saattaa mennä "tukkoon" tuo ahdin tuolla vx3:lla, ja juuri siltä se tuntuukin... lähtee ahtamaan alhaalta mutta ahtojen nousu puutuu heti kun saavuttaa noin 0,3bar ja lähtee siitä hitaasti nousemaan 1bar. ja saavuttaa kyllä sen 1bar mielestäni turhan liian myöhään verrattuna siihen mitä nyt on kokemusta näistä pikku mitsuista ja garreteista vinokoneissa.

näin siis vaikka hukkaportista olisi ohjaus kokonaan pois, eli ahtaa kaiken mitä ahdin antaa
« Viimeksi muokattu: 21.08.2012, 01:05:54 kirjoittanut skebazu »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #31 : 21.08.2012, 12:06:47 »
no ei saa jäädä tuleen makaamaan vaikka ei täältä näköjään apuja saa  ??? ::)

tein juuri kaupat T5 vakio ahtimesta eli TD04HL-15G, katsotaan auttaako asiaan.

E: tarkoitin että kyllä tältä foorumilta saa asiantuntevaa ohjeistusta, mutta kun piilotan aina kaikki kysymykset showroomiin tai projektipäiväkirjaan niin jää monesti asiat selvittämättä.. oma vika

E: tuli huomattua että ei ole ihan bolt on kuten ajattelin tietenkin automaattisesti ensin, no ei sen väliä. ei kuitenkaan suuria muutoksia vaadi.
tai ainakin luulen että tuo T5:sen ahdin on vinolla lähdöllä. eli downpipe täytyy muokata, jne.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2012, 15:58:51 kirjoittanut skebazu »

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #32 : 29.08.2012, 07:34:08 »
lukko tuli laitettua tiistaina. Spartan locker



mutta hommat otti eilen takapakkia kun rupesin vehkeitä kasaamaan, en saanut pois niitä pultteja jotka katkesivat silloin perää avatessa, siis niitä jotka pitävät vetaria paikoillaan niitä on nyt yhteensä 3kpl poikki.

yritin vastakierre tapilla niitä poiskin mutta nekin katkesivat pultin sisälle. nyt niitä ei saa enään poraamallakaan pois kun vastakierretappi on vahvempaa kuin poranterä.

eli takapakkia sinänsä että piti ottaa koko akseli pois kun ajattelin viedä sen jollekkin nyrkkipajalle ihmeteltäväksi jos saisivat tehtyä vaikka isommat reijät ja kierteet sinne. plasmaa tai jotain hyväksikäyttäen.

otin suurimmat ruosteet samalla pois ja maalasin alustamaalilla jottei tiputa kaikkea paskaa auton penkeille kuljetuksessa.



niin ja se 15G ahdinkin tuli perjantaina haettua Teuvalta, jonkin verran on päittäisvälystä, poikittain ei juurikaan.


Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #33 : 29.08.2012, 08:17:00 »
En tiiä tuosta vx3-nokasta turbokäytössä, siinähän on kuitenki pakopuolta "kuristettu" joka tuntus aika huonolta ratkasulta.
Itellä on 242:ssa 2.3l alakerran kans a-nokka ja 15g mitsu ja se herää kyllä naurettavan alhaalta, tosin puristus on 9,3.  :)
Tuskimpa hirveen dramaattista eroa 2.1l alakerran kans.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #34 : 29.08.2012, 08:37:23 »
En tiiä tuosta vx3-nokasta turbokäytössä, siinähän on kuitenki pakopuolta "kuristettu" joka tuntus aika huonolta ratkasulta.
Itellä on 242:ssa 2.3l alakerran kans a-nokka ja 15g mitsu ja se herää kyllä naurettavan alhaalta, tosin puristus on 9,3.  :)
Tuskimpa hirveen dramaattista eroa 2.1l alakerran kans.

kyllähän A on mukava alhaalla ja keskikierroksilla mutta kuolee ylhäällä, vx3 on suhkoht hyvä koko alueelle, (E:) paitsi vakioturbon kanssa...

E: ekalle hiomolle soitettu, ja lupasi ainakin katsoa sitä perää että minkä näköinen se on. ei vielä siis luvannut ottaa työn alle.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2012, 09:47:05 kirjoittanut skebazu »

Poissa tommi m

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #35 : 29.08.2012, 10:00:44 »
ei A tuntunut kuolevan yläkierroksilla. tosin nyt on d-nokka, mutta A oli ok mielestäni.ja samanmoinen ahdin itsellä. T-nokka hiipuu yläkierroksilla huomattavasti.  :P

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #36 : 29.08.2012, 11:59:58 »
Sehän riippuu tietysti mihin vertaa, mutta kyllä tuo A toimii omassa niin ylös ku tarviikin. En mä sitä yli 6000 kierroksen vinguta kuitenkaan koskaan.
Turbokoneessa en oo koittanu tota Vx3:a, mutta f-koneessa se vetää aavistuksen heikommin ylhäällä ku A-nokalla.

Sehän riippuu ihan minkäluontoisen haluat koneesta, ite tykkään että on heti vetoa tarjolla ku painat kaasua. Siihen tuo A on hyvä tämmöses perus n.+200hp koneessa.

Varmasti ihan ok se Vx3, jenkithän sitä taitaa paljon käyttää näissä...
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #37 : 29.08.2012, 17:19:38 »
Sehän riippuu tietysti mihin vertaa, mutta kyllä tuo A toimii omassa niin ylös ku tarviikin. En mä sitä yli 6000 kierroksen vinguta kuitenkaan koskaan.
Turbokoneessa en oo koittanu tota Vx3:a, mutta f-koneessa se vetää aavistuksen heikommin ylhäällä ku A-nokalla.

Sehän riippuu ihan minkäluontoisen haluat koneesta, ite tykkään että on heti vetoa tarjolla ku painat kaasua. Siihen tuo A on hyvä tämmöses perus n.+200hp koneessa.

Varmasti ihan ok se Vx3, jenkithän sitä taitaa paljon käyttää näissä...

kyllä mä A tai D nokkaa oon miettiny jos toi VX3 ei nyt tuolla isommallakaan ahdistimella rupea pelittämään niin ku tahtois

E: ai niin vein perän koneistamolle/hiomolle...

ekalla hiomolla sanoivat että 100 -150e 3kpl katkenneen pultin poisto koska siellä on vastakierretapitkin poikki...
otin perän mukaan ja vein seuraavalle hiomolle, sanoivat että soittavat huomenna aamulla hinta-arvion kun työmiehet tulevat töihin.

jos yli 100e tulee maksamaan niin otetaan kyllä viikonloppu projektiksi poistaa ne pultit sieltä itte, kaverin työpaikan plasmalla
« Viimeksi muokattu: 29.08.2012, 17:22:40 kirjoittanut skebazu »

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #38 : 30.08.2012, 14:03:51 »
melko kivuttomasti lähtee katkenneet pultit myös niin että vetää isolla virralla mutterin kiinni siihen. Katkennut pultti ottaa hitsatessa lämpöä ja tämänkin puolesta pultit irtoaa helpommin. Näin siis olet itse tehnyt ja todennut toimivaksi vaihtoehdoksi :)
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #39 : 30.08.2012, 19:27:36 »
melko kivuttomasti lähtee katkenneet pultit myös niin että vetää isolla virralla mutterin kiinni siihen. Katkennut pultti ottaa hitsatessa lämpöä ja tämänkin puolesta pultit irtoaa helpommin. Näin siis olet itse tehnyt ja todennut toimivaksi vaihtoehdoksi :)

juu hyvältä kuullostaa mutta pultit muutaman millin reijän sisässä



ei siis onnistu hitsaamaan

EVO8

  • Vieras
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #40 : 30.08.2012, 19:44:23 »
Onnistuu kun hitsaat ensin siihen kuopassa olevaan pulttiin pienen knöölin jatkeeksi ja laitat sitten sopivan reilun kokoisen mutterin ja sulattelet kiinni. Odottelet että vähän jäähtyy ja väännät irti.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #41 : 30.08.2012, 23:28:06 »
Onnistuu kun hitsaat ensin siihen kuopassa olevaan pulttiin pienen knöölin jatkeeksi ja laitat sitten sopivan reilun kokoisen mutterin ja sulattelet kiinni. Odottelet että vähän jäähtyy ja väännät irti.
Oikein.

Itse taistelin kyseisellä menetelmällä menestyksekkäästi 240:n taka-akselista ulos 4 kpl noita samoja pultteja.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #42 : 30.08.2012, 23:41:39 »
samalla sitten vasaralla ja tuurnalla napakoita iskuja.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #43 : 31.08.2012, 07:21:46 »
pitääpä kokeilla jos ne soittavat sieltä pajalta kalliin hinta arvion.
mutta siitä ei nyt ekana päivänä eli eilen kuulunut mitään.

se vaan jäntskättää että saanko mä mun ydintäytelanka migillä kestävän sauman tuommoiseen tarkoitukseen, kun pultit on kuitenkin pirun lujassa kerta pultitkin katkesivat

mutta kiitos neuvoista

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Smedsby Garage - Volvo 240 B21ET
« Vastaus #44 : 31.08.2012, 08:18:30 »
kyllähän A on mukava alhaalla ja keskikierroksilla mutta kuolee ylhäällä, vx3 on suhkoht hyvä koko alueelle, (E:) paitsi vakioturbon kanssa...

D olis hyvä noiden välimuoto :)

Tai V on melkeen kuin VX3 nostoa vaan hiukan vähemmän.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy