KL-varaosat  Race.fi

LED ajovalopolttimot?

  • 121 Vastauksia
  • 70741 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: LED ajovalopolttimot?
« Vastaus #90 : 18.11.2018, 19:34:53 »
Onneksi tarvii vielä saada umpiollekkin se hyväksyntä led-tai xenonpolttimolle.

Ei kyllä mikään oo v i t t u m a i s e m p a a ku ne silmiinkillottavat ledixenonpaskat. Se ei todista mitään, ettei ne kaveriasi häikäise. Poliiseilla (tai muillakaan) ei varmasti ole hyviä valoja vastaan mitään, mutta lailliset ne pitää olla.

Miksei se todista?  :o

Lailliset ja oikein toimivat valot on kaks eri asiaa. Jos joskus tulevaisuudessa nuo saa asentaa esim muutoskatsastuksen kautta jossa valokuvio tarkistetaan, ne olisi silloin lailliset. Häikäisisikö ne vähemmän sen jälkeen kun on hyväksytty leima paperissa?
En tue mitään xenon tai kiinaledi polttimoiden asentamista halogenien tilalle koska niistä ei muuta tulekkaan kuin hajavaloa. Olen itsekkin kironnut kyseisiä tuotteita liikenteessä.

Nuo nyt sattuu olemaan ensimmäiset joilla valokuvio on siellä missä pitääkin.



Kerron kyllä jos joku vilkuttaa mulle pitkiä ilmoittaakseen häikäisystä. Viikon ajelut siellä täällä ja tuolla ei vielä tuottanut tulosta ::).

Lisäksi nyt kun ajaa tuolla liikenteen seassa, ledit ja xenonit alkaa olla niin yleisiä että nuo ei erotu joukosta jolloin niitä ei tuijoteta. Katse pois halogeeni valoistakin kun joku ajaa vastaan, kyllä nekin tietyissä tilanteissa häikii.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2018, 19:39:30 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: LED ajovalopolttimot?
« Vastaus #91 : 18.11.2018, 20:08:28 »
Onneksi tarvii vielä saada umpiollekkin se hyväksyntä led-tai xenonpolttimolle.

Ei kyllä mikään oo v i t t u m a i s e m p a a ku ne silmiinkillottavat ledixenonpaskat. Se ei todista mitään, ettei ne kaveriasi häikäise. Poliiseilla (tai muillakaan) ei varmasti ole hyviä valoja vastaan mitään, mutta lailliset ne pitää olla.
Laillisuutta on yhtä paljon käyttää ledejä kuin että ajaa jatkuvasti 5km ylinopeutta. Kummastakaa ei sakoteta ja kumpikin ärsyttää niitä ketkä tekevät molemmat asiat lain puitteissa.  Ajatko sinä aina nopeusrajoitusten mukaan?
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: LED ajovalopolttimot?
« Vastaus #92 : 18.11.2018, 20:10:00 »
Laillisuutta on yhtä paljon käyttää ledejä kuin että ajaa jatkuvasti 5km ylinopeutta. Kummastakaa ei sakoteta ja kumpikin ärsyttää niitä ketkä tekevät molemmat asiat lain puitteissa.  Ajatko sinä aina nopeusrajoitusten mukaan?

Miksi yrität rinnastaa näitä laittomuuksia?
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: LED ajovalopolttimot?
« Vastaus #93 : 18.11.2018, 20:18:12 »
Onneksi tarvii vielä saada umpiollekkin se hyväksyntä led-tai xenonpolttimolle.

Ei kyllä mikään oo v i t t u m a i s e m p a a ku ne silmiinkillottavat ledixenonpaskat. Se ei todista mitään, ettei ne kaveriasi häikäise. Poliiseilla (tai muillakaan) ei varmasti ole hyviä valoja vastaan mitään, mutta lailliset ne pitää olla.
Voin näin valo natsina sanoo että hyvät ja toimivat ledit 940 umpiossa, näitä tuli testailtua rekkaan vastaan, ei häikiny lyhkäset vastaan tullessa eikä peilissäkään näkyvä valo aiheuttanut mitään toimen piteitä.   ;)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: LED ajovalopolttimot?
« Vastaus #94 : 18.11.2018, 20:23:39 »

Kerron kyllä jos joku vilkuttaa mulle pitkiä ilmoittaakseen häikäisystä. Viikon ajelut siellä täällä ja tuolla ei vielä tuottanut tulosta ::).

Mulle on nyt vilkutellut pari autoa umpion lasien uusimisen jälkeen, ja kyllä... Myönnän.... Syy on mun säätöjen, korkeus säätö on 0 asennossa ja sille on säädöt haettu vähän mallia yksin tiellä moodi, leimalla oli vaan katsuri kääntänyt 0 asentoon ja empä tajunnut sitä muuttaa  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa j.o.n.i.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • VL 1629
Vs: LED ajovalopolttimot?
« Vastaus #95 : 18.11.2018, 21:33:25 »
Miksei se todista?  :o
Ehkä kaverisi on hieman jäävi katsomaan häikäisyvyyttä   :o
Kun näitä vastaantulkuttajia löytyy, jotka sanoo, "ei se mun kaveria häikässy, sillon ne on hyvät!", ja lopputulos on silti kaikkea muuta.

Laillisuutta on yhtä paljon käyttää ledejä kuin että ajaa jatkuvasti 5km ylinopeutta. Kummastakaa ei sakoteta ja kumpikin ärsyttää niitä ketkä tekevät molemmat asiat lain puitteissa.  Ajatko sinä aina nopeusrajoitusten mukaan?
Ei todellakaan ole sama asia/"yhtä paljon". Nopeusrajoitusalueesta riippuen, 5km/h ei saa edes rikesakkoa, mutta laittomista valoista saa, oli rajoitus mikä tahansa. Ei mene myöskään katsastuksesta läpi, laillinen auto menee vaikka konttorille ajaisikin 5km/h ylinopeutta. On myös perusteltua ottaa kilvet autosta tämän takia pois, 5km/h ylinopeudesta ne ei lähde, jos auto ja kuski muuten kunnossa.
En voi sanoa, että aina ajan (sä varmaan ajat), mutta en kyllä hoksannut mitä se tähän asiaan liittyy...

Miksi yrität rinnastaa näitä laittomuuksia?
Niinpä.

Voin näin valo natsina sanoo että hyvät ja toimivat ledit 940 umpiossa, näitä tuli testailtua rekkaan vastaan, ei häikiny lyhkäset vastaan tullessa eikä peilissäkään näkyvä valo aiheuttanut mitään toimen piteitä.   ;)

Rekassa istutaan ehkä hieman korkeammalla, mitä normaalissa henkilöautossa, jolloin myöskään se ns. hajavalo ei ylety niin ylös saakka/valon kulma reilusti eri.


Led- tai xenontekniikkaa vastaan ei ole mitään, kunhan ne ovat lain sallimat, ja/eli silloin ne todennäköisesti eivät häikäise.
Pitkiä vilkautan, jos häikäisee, oli kyseessä sitten millä tekniikalla tahansa toteutettu valaistus. Monesti näistä tingentongeleista ei edes tiedä onko pitkät vai lyhyet päällä.

Mitenhän tuo kolaritilanteessa menisi, jos toinen osapuoli sanoo että häikäisi vastaantulijan valot niin paljon, ja vastaantulijalta löytyy nämä ns. laittomat polttimot?

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: LED ajovalopolttimot?
« Vastaus #96 : 18.11.2018, 23:21:40 »
Huikkoster, paalaa romus! Sun parkkipolttimot häikäisee! >:(

Perkeleen ledipetteri! :peetu:


Ehkä kaverisi on hieman jäävi katsomaan häikäisyvyyttä   :o
Led- tai xenontekniikkaa vastaan ei ole mitään, kunhan ne ovat lain sallimat, ja/eli silloin ne todennäköisesti eivät häikäise.
Noh, edelleen vakuutan sinulle ja kaikille kanssaimmeisille, häikyä on vähemmän kuin Skoda Octavian xenoneissa, Citroen Jumper 2017 halogeenit tai ex-kakkosautoni Fiat Bravo -99 halogeenit. Olen jäävi, myönnän sen. Migreeni-ihmisenä kohtaamistilanteet pimeällä ovat minulle tuskaisia, jos vastaantulijan valot häikivät yhtään. Tuo mainitsemani Octavia on jopa joitain "xenonhalogen" -virityksiä pahempi.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: LED ajovalopolttimot?
« Vastaus #97 : 18.11.2018, 23:33:37 »
 :D Tosiaan äsken katsottiin niin ne lediparkit näkyy kirkkaampina etuviistoon kuin ajovalot vaikkei nekään mitenkään älyttömän kirkkaat ole.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: LED ajovalopolttimot?
« Vastaus #98 : 19.11.2018, 00:16:50 »
Noh, edelleen vakuutan sinulle ja kaikille kanssaimmeisille, häikyä on vähemmän kuin Skoda Octavian xenoneissa
Nuo skeidan valot kyllä tosiaan häikii ihan saman verran kuin laittomat xenonit.

Paikalla mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LED ajovalopolttimot?
« Vastaus #99 : 19.11.2018, 00:18:25 »
Ehkä kaverisi on hieman jäävi katsomaan häikäisyvyyttä   :o
Kun näitä vastaantulkuttajia löytyy, jotka sanoo, "ei se mun kaveria häikässy, sillon ne on hyvät!", ja lopputulos on silti kaikkea muuta.

No, tässä tapauksessa jogiin kanssa minä olen se testin tehnyt henkilö, ajoimme aikas pitkää peräkkäin ihan tarkoituksella. Huikko on tehnyt omat testinsä samalla setillä kuin minun mitattu.

Ja jos viitsit lukea ensimmäisen sivun, huomaan minun tuottaneen ihan mitattua dataatm aiheesta.
Autoline H4 led polttimo toimii 940:n umpiossa, jopa paremmin kuin halogeeni, mitatusti!
Tosin huippukirkkaus ja hajavalo jää vähäisemmäksi kuin halogeenilla. Mutta valaistu pinta-ala on selvästi suurempi, eli umpion pinta-ala on paremmin käytetty hyödyksi.

Ja meistä kukaan (minä/jogiin tai huikkoster) emme ole mitään ES-jonneja, joka tunkee hetken mielijohteesta jotkut halvimmat ledit/ksenonit umpioon sattuman varaisesti, koska ne näyttävät "siistille".

ES-jonnet ostaa ebay:sta halpoja ksenoneita tai ledejä, jotka eivät toimi tarkoituksessaan, mutta koska ne näyttää siistille, jonne ostaa ne halvimmat "600W" ledit:  :facepalm:

Rekassa istutaan ehkä hieman korkeammalla, mitä normaalissa henkilöautossa, jolloin myöskään se ns. hajavalo ei ylety niin ylös saakka/valon kulma reilusti eri.
Pätee kyllä, jos ajetaan tappi-tuntumalla.
Raskaassa taas on pirusti isommat peilit, jotka poimivat valoa enemmän kuin hlö-auton tihrustimet.
Ja pointtisi häviää, kun takanatuleva on riittävän kaukana, jolloin kulma loivenee mutta iso peili näyttää enemmän myös valoa.

Led- tai xenontekniikkaa vastaan ei ole mitään, kunhan ne ovat lain sallimat, ja/eli silloin ne todennäköisesti eivät häikäise.
Pitkiä vilkautan, jos häikäisee, oli kyseessä sitten millä tekniikalla tahansa toteutettu valaistus. Monesti näistä tingentongeleista ei edes tiedä onko pitkät vai lyhyet päällä.

Tai siis toimivat, sillä ei ole väliä onko ne ns. lailliset, sillä joidenkin autojen valot häikäisevät säälittävällä alle 2000lm valovirrallakin.

Ksenoneita ei H4 umpioon pidä survoa, sillä ne eivät toimi, olivatpa ne millaiset tahansa.
Tätä vaan ES-jonnet ei tajua.

Minulle on ledeillä vilautettu pitkiä tasan kerran, kun kolmannen vilautuksen jälkeen lätkäisin pitkät päälle ja vastaan tulija tajusi vasta sitten vaihtaa lyhyille, minä en enää, jolloin tämä vastaantulija vilautti valojaan kerran.
Ja jos joku ei pimeässä näe, kun vaihdan lyhyille (hetkellisesti välähtää 150W ledejä), niin silmälääkärille on jo pirunmoinen kiire!   :buck2:

Mitenhän tuo kolaritilanteessa menisi, jos toinen osapuoli sanoo että häikäisi vastaantulijan valot niin paljon, ja vastaantulijalta löytyy nämä ns. laittomat polttimot?

Ei mitenkään. Korkeintaan häikäistyjän näkö tutkittaisiin, jos ei ole selkeää osoitusta häikäisystä.
Jos syntyy ruumiita, otke tutkii asian, eikä arvaile.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa j.o.n.i.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • VL 1629
Vs: LED ajovalopolttimot?
« Vastaus #100 : 19.11.2018, 07:50:38 »
No, tässä tapauksessa jogiin kanssa minä olen se testin tehnyt henkilö, ajoimme aikas pitkää peräkkäin ihan tarkoituksella. Huikko on tehnyt omat testinsä samalla setillä kuin minun mitattu.

Ja jos viitsit lukea ensimmäisen sivun, huomaan minun tuottaneen ihan mitattua dataatm aiheesta.
Autoline H4 led polttimo toimii 940:n umpiossa, jopa paremmin kuin halogeeni, mitatusti!
Tosin huippukirkkaus ja hajavalo jää vähäisemmäksi kuin halogeenilla. Mutta valaistu pinta-ala on selvästi suurempi, eli umpion pinta-ala on paremmin käytetty hyödyksi.

Ja meistä kukaan (minä/jogiin tai huikkoster) emme ole mitään ES-jonneja, joka tunkee hetken mielijohteesta jotkut halvimmat ledit/ksenonit umpioon sattuman varaisesti, koska ne näyttävät "siistille".

ES-jonnet ostaa ebay:sta halpoja ksenoneita tai ledejä, jotka eivät toimi tarkoituksessaan, mutta koska ne näyttää siistille, jonne ostaa ne halvimmat "600W" ledit:  :facepalm:

Ok

Pätee kyllä, jos ajetaan tappi-tuntumalla.
Raskaassa taas on pirusti isommat peilit, jotka poimivat valoa enemmän kuin hlö-auton tihrustimet.
Ja pointtisi häviää, kun takanatuleva on riittävän kaukana, jolloin kulma loivenee mutta iso peili näyttää enemmän myös valoa.

Tai siis toimivat, sillä ei ole väliä onko ne ns. lailliset, sillä joidenkin autojen valot häikäisevät säälittävällä alle 2000lm valovirrallakin.
Meinaat, että auton ei tarvi olla laillinen, jos sitä laittomuutta kukaan ei huomaa :o

Ksenoneita ei H4 umpioon pidä survoa, sillä ne eivät toimi, olivatpa ne millaiset tahansa.
Tätä vaan ES-jonnet ei tajua.

Minulle on ledeillä vilautettu pitkiä tasan kerran, kun kolmannen vilautuksen jälkeen lätkäisin pitkät päälle ja vastaan tulija tajusi vasta sitten vaihtaa lyhyille, minä en enää, jolloin tämä vastaantulija vilautti valojaan kerran.
Ja jos joku ei pimeässä näe, kun vaihdan lyhyille (hetkellisesti välähtää 150W ledejä), niin silmälääkärille on jo pirunmoinen kiire!   :buck2:

Ei mitenkään. Korkeintaan häikäistyjän näkö tutkittaisiin, jos ei ole selkeää osoitusta häikäisystä.
Jos syntyy ruumiita, otke tutkii asian, eikä arvaile.
Eiköhän ne auton tarkasta läpi, polttimot/valaistuksen myös. Varsinkin jos on epäily, että tässä olisi jotain poikkeavaa.
Mutta hyvä, jos oot varma tästä. Ite en tohtis ottaa riskiä ja alkaa tappelemaan vakuutusyhtiön kanssa.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: LED ajovalopolttimot?
« Vastaus #101 : 19.11.2018, 08:17:28 »
Olihan joskus lisäjarruvalokin kielletty liikenneturvallisuus syistä.  :idiot2:
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1627
  • It's Hip To Be Square
Vs: LED ajovalopolttimot?
« Vastaus #102 : 19.11.2018, 08:45:13 »
Olihan joskus lisäjarruvalokin kielletty liikenneturvallisuus syistä.  :idiot2:

Todennäköisesti nämä toimiviksi todetut ledipolttimotkin tullaan jonain päivänä hyväksymään, jospa ne sinä päivämääränä lakkaisivat ahdistamasta lainkuuliaista kansalaista.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa j.o.n.i.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • VL 1629
Vs: LED ajovalopolttimot?
« Vastaus #103 : 19.11.2018, 08:57:34 »
Varmasti nykyäänkin on "lisäjarruvalo" kielletty, jos se on överiksi vedetty.

Todennäköisesti mitään valaistusta ei saa hyväksyttyä, jos se häikäisee. Jos ei häikäise, varmaan jonkun prosessin kautta mahdollisuus on saada hyväksyttyä. Ja ahdistaa ne moniakin, oli lainkuuliainen kansalainen tai ei.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1627
  • It's Hip To Be Square
Vs: LED ajovalopolttimot?
« Vastaus #104 : 19.11.2018, 09:15:17 »
Ajattelemisen aihetta laillisuudesta ja E-hyväksynnistä:

Ajovaloumpioon et saa asentaa polttimoa, joka valaisee paremmin ja käytännöllisemmin, mutta aiheuttaa vähemmän hajavaloa = häikäisyä.

Rekisterikilven valoksi saat asentaa polttimon, joka aiheuttaa enemmän hajavaloa = häikäisyä, mutta parhaimmillaan huonontaa valon käyttötarkoitusta eli rekisterikilven luettavuutta.

Mutta homma bueno koska laillista.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

 

Proturbo  Autodiagnoosi