Proturbo  Autodiagnoosi

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 427431 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volella

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #120 : 24.11.2014, 16:13:58 »
ja sitten se kuuluisa kysymys tietääkö joku saako le:hen  lastua ja kuinka paljon pystyy ahtamaan ennen kuin menee laihalle ja toimiiko tuo kissan luukko massamittasri turbonkera  :-\

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #121 : 24.11.2014, 16:28:06 »
No eipä luulis olevan ihan hävytön homma laittaa sinne B200F (~100 €) + LH:n johtosatsi + ohjausboxit (~100 - 150 €), niin ei ainakaan tarvitse ihmetellä

Poissa volella

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #122 : 24.11.2014, 17:51:47 »
kaipa muuten mutta ei ole paikkakaa kapiakselin asento tunistimelle ja jakaja on lohkon kyljesä hal systeemillä  :-\
« Viimeksi muokattu: 24.11.2014, 17:55:05 kirjoittanut volella »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #123 : 24.11.2014, 18:02:51 »
Pistä mega tai map-anturilla varustettu lisärikastusruutta.  Tuo kissanluukku pohjaa heti ahdoilla.

Poissa volella

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #124 : 24.11.2014, 18:20:06 »
eli poistaisin oman ruutan ja laitaisin tilalle toisen mutta jättäisin vakio sytkän ja uusi ohjai poksi ohjaisi vain ruiskua ko alkaa mennä yli minun ymmäryksen ???
tuli tässä mietittyä vielä mutta helpon ta taitaa olla hommata vara osa auto esim 740 ja ottaa siitä hilut ruiskut johdot ynnä muuta ja tehdä reikä sinne kytkin kelloon oikeaan paikkaan ja ratkasta ongelma siitä asento anturista siten mutta vielä onko vauhti pyörillä muita eroja kuin se anturin kehä että sopiiko sen latta pyörän tilalle se renex kehällinen
« Viimeksi muokattu: 24.11.2014, 19:49:59 kirjoittanut volella »

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #125 : 24.11.2014, 19:51:18 »
Megasquirt ohjaamaan sytkää ja kipinää. Vahat myyntiin tai roskiin... Näin itse tekisin.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #126 : 24.11.2014, 21:01:13 »
Hm... Taitaapi olla niin, ettei 3-sarjassa ole LH 2.4:sta eikä megaa, joten pulina niistä siirtyköön muualle.  :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #127 : 24.11.2014, 21:17:10 »
eli poistaisin oman ruutan ja laitaisin tilalle toisen mutta jättäisin vakio sytkän ja uusi ohjai poksi ohjaisi vain ruiskua ko alkaa mennä yli minun ymmäryksen ???
tuli tässä mietittyä vielä mutta helpon ta taitaa olla hommata vara osa auto esim 740 ja ottaa siitä hilut ruiskut johdot ynnä muuta ja tehdä reikä sinne kytkin kelloon oikeaan paikkaan ja ratkasta ongelma siitä asento anturista siten mutta vielä onko vauhti pyörillä muita eroja kuin se anturin kehä että sopiiko sen latta pyörän tilalle se renex kehällinen
voisit poistaa auton oman ruutan ja lait taa tilal le toisen laisen mutta jät tää vakio sytkän joka ei ehkä toimi kun ajo viima paineil la ajaessa toisaalta voi olla helpon ta hommata vaikka koko ohjelmoi tava moottorin ohjaus kun mitään valmista käyttö kelpoista sian päässä ei oikeastaan ole ja kytkin kello on tosi outo termi lattaa ei kannata pyöriin laittaa tulee epä tasa painoa vauhti pyöriä on kahta eri laista perus mallia ja anturi kehiä on kahta eri laista kehää ja motronic käyttää pelkkää tappia sekä osa on täysin ilman anturi kehää
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #128 : 09.12.2014, 02:39:03 »
Tässä pikku-hiljaa alan ihmettelemään, kun näitä lastuista valittajia alkaa riittämään!  :'(
Juttelin yhden kanssa puhelimessa, niin pari viestiä tuli lisää!  :-[

Ja kun näistä ei uskalla kukaan julkisesti avautua, niin minä aloitan paska-virran!  :idiot2:

Huonosti toimivia lastuja tuntuu olevan liikkeellä pilvin pimein, sillä minulla niistä valittajien määrä on toisella sadalla jo nyt. Kunnolla ongelmia kärsiviä on ja minulle avautuneita on vasta sen #49kpl, joiden lastuista hyvän osan olen tutkinut, oppimatta mitään.  :facepalm:

Tai olen oppinut miten tehdään 012 IMMulle ja +500cc suuttimille lastu vakiolastun arvoilla (suutinvakio #4 ja 016 IMMun linearisointikäyrällä) ja väitetään sen olevan sopiva 012 IMMulle ja isoille suuttimille.  :facepalm:  :peetu:

Olen jopa löytänyt huonoja kopioita kartoistani (jotka olen julkaissut tässä topicissa)!  :facepalm:

Tiedoksi kaikille, etteivät julkaisemani kartat toimi edes siedettävän hyvin missään muussa setissä kuin omassani.

Koska karttani (sytty&polttoaine) ovat pareja kaikilta osin ja kaikkea muuta kuin vakio-pariin sovitettuja. Joten Crtl+C ja Crtl+V menetelmällä kaikki on pitkin wittuja. Tosin harkituissa kohdin, eikä ihan joka paikassa. Kyllä, olen mulukku, koska olen sawo-karjalaishämäläinen ja ehta mulukku. Hitusen hidas ja naiivi, mutta silmään kustessa sitäkin wittumaisempi!

Jokaisen vuotamani binäärin olen muokannut yksilöllisesti, jotta tiedän mikä on kenellekkin tehty.
Pari perus-viribiniä olen laittanut eteenpäin sellaisenaan. Niistä ei väliä, koska en ole niihin työtä tehnyt nyt.


Tänään kusti-polki (posti ei ole enää entisensä) minulle lastuparin, jotka eivät toimineet alkuunkaan tilatussa setissä!  >:(

Siellä piti olla lastut seuraavalle setille:
Käsitelty 530 kansi (venoja, seetejä yms.)
H-nokka
668cc/min suuttimet
012 IMMu
Kl-racing cooleri
HY36W super ahdin, 1,5 baarin ahdoilla.
3" putkisto
Ja bensaa polttavana.

Lastuista löysin seuraavaa:

-Muokattu pääpolttoainekartta (karmea)
-Vakio IMMun linearisointikäyrä, 016 IMMulle (vaikka IMMu on 012)
- Täydellisen vakio suutinvakio #4, joka on 318cc/min suuttimille. Mikä ei missään nimessä toimi isompien suuttimien kanssa, vaikka IMMu olisi ämpärissä!
-Tyhjäkäynti välppäuys (oma-juttuni)
- Lastuun oli kirjoitettu "XXX)"

Ja siinä ne muutokset olivatkin LH:n osalta!  :uglystupid2:

EZ116K:ssa muutokset olivat 1,5 baarin ahdoille seuraavat vakioon verrattuna seuravat!  :facepalm:

Lainaus
0.00    0.00    -0.75    -0.75    -1.88    -3.38    -1.88    -1.88    -2.25    -1.88    -2.25 -1.13    -0.75    -0.75    -0.75    -0.75
0.00    0.00    -1.88    -1.88    -1.88    -1.88    -1.88    -1.88    -1.88    -1.88    -1.88 -1.13    -1.13    -1.13    -1.13    -1.13
0.00    0.00    -1.50    -1.50    -1.50    -1.50    -1.50    -1.50    -1.50    -1.50    -1.13 -1.50    -1.13    -1.13    -0.75    -0.38
0.00    0.00    0.00    -0.38    -0.75    -0.75    -0.75    -0.75    -0.38    -0.38    -0.38 -0.38    -0.38    -0.75    -1.13    -0.75
0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00 0.00    0.00
0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00 0.00    0.00
0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00 0.00    0.00
0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00    0.00 0.00    0.00

Kaikki neljä karttaa olivat muuttettuina, vaikka vain yhtä tarvitsee käpistellä oikeasti!

Ei jumalauta!  >:(

Tämä on jo liian paksua sinulta XXX!   >:(

Sinun pitäisi tietää jo nämä jutut, koska/kun lastuja myyt ja osaat? korjata ne, kun olen itse sinulle binin LH:n lähettänyt maililla ja niin edespäin.
Vai räjähtikö kiikkalan vedossa mosa siksi, että siellä oli 16-tappisen kartta ilman nakutus-rikastuksia?  :o :-[

Viking-racing sentään myy €150,- hintaan LH:n ecomax-bensalastua, jossa yhtä tavua on muutettu (torque adjuster) yhdellä numerolla.   :facepalm: :facepalm: :facepalm: :peetu:

Ja joku vielä ihmettelee, etten myy custom-lastuja €50,- hintaan, kun minulla niihin on mennyt vasta 20m3 wiinaa omalla kustannuksellani.
Seitsemän lastua olen antanut ulos poltettuina, joten jokainen voi miettiä sitä nihkeyttä niiden €50,- custom-lastujen kyselijöille!

Ja kyllä, voin tehdä lastun vrcf-spessu hintaan €xx,-/h jokaiselle, jonka settiin voin paneutua rauhassa ja jonka auton saan säädettäväksi paikanpäälle!  :pomo:

Bulkki-lastuja tulen tulevaisuudessa myymään kokonaisina moottorin-ohjaus boxeina (testattuna) ja "hitusen" kustomoituina!  :pomo:




Mutta ihan aikuisten oikeesti, tässä vanhojen volvojen lastu-bisneksessä on selvästi meininki, tyhmiltä rahat pois!

[/u]
« Viimeksi muokattu: 09.12.2014, 09:54:10 kirjoittanut VT86 »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #129 : 09.12.2014, 06:55:21 »
Mistähän sitä nyt sitten sais noita toimivia lastuja kun haukut jokasen lastu toimittajan paskaks? Siis ihan mielenkiinnosta, ei kettuilua.

Ja muutamalla kaverilla ollut xxx lastuja ja ihan jees on kyllä pelannut.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2014, 09:55:01 kirjoittanut VT86 »
Volvoilusta parantunut

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #130 : 09.12.2014, 09:55:36 »
Editoitu toistaiseksi nimet pois, Mikan jutteleppa ennen huutelua asianomaisien kanssa ja infoa sitten moderaattoreita, katsotaan sitten miten edetään.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2014, 12:53:49 kirjoittanut VT86 »
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #131 : 09.12.2014, 10:39:04 »
Tässä ei nyt ole ideana onko mika oikeassa vai ei. Lähinnä se että tilatuille kokoonpanoille ei lastuissa ole tehty lähinnä mitään ja siksi ne ei toimi.

Ohjeethan on selitetty moneen kertaan miten suuttimet skaalataan. Miten immu käyrä muutetaan. Niistä nyt pitäisi edes lähteä liikenteeseen. Koska muuten LH ei toimi kunnolla. (valitettavaa mutta totta)

Mutta joo. Ymmärrän niin hyvin tämän tunteenpurskahduksen LH "säätäjänä" kun XXX lastut olleet sielläpäinkään ja "jouduin" itte opiskelemaan LH:ta. Mikä on ihan helpohkoa kun tekee asiat oikein, eikä niin kuten luullaan ne olevan.

Mutta tätä ehkä vaikea ymmärtää ja monista tuntuu että muita haukutaan ja mikan yrittää selittää miten noita lastuja tehdään. Mutta "vanha koira ei opi uusia temppuja"..?

Rakkaudella ja hyvällä mielellä  S*
-puliukk0
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #132 : 09.12.2014, 13:12:08 »
Vetäköö joku herneet nenään mutta asian tiimoilta oma näkemys.

jos toimiva lastu määritellään ku auto pysyy kylmänä just ja just  käynnissä, vaihteen ku vetää päälle nii sammuu ja ei kestä kaasua ja saat poltella tupakin jos toisenki et uskaltaa lähtee liikkeelle, valitat aiheesta, lastu vaihtoon, samat viat uus valitus, auto ei edes 3lla lastulla käynnisty.... et toimiihan ne tolla perjaatteella ainankin hiton hyvin  :idiot2:

Koska lastut vaihtu takas vakioon, ongelmat poistu. Paremmin toimivat myöhemmin tilalle. Ongelmat loistaa edelleen poissa ololla  S*.... Sillon on selkeesti jotain tehty väärin jos ei 3lla yrityksellä vehkeet toimi. Sit ku vaihtaa paikkaa nii rupee hommat toimimaan.  ::)

Toimivuushan on tietenkin näkökannasta kiinni  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #133 : 09.12.2014, 13:51:14 »
Siis olenko nyt ymmärtänyt väärin.
Saan käsityksen näistä viesteistä että kun 940 Volvoon ostaa väärin tehdyn lastun, eli kaikki paitsi Mikan tekeleet, ei lähde kunnolla käymään ja saa polttaa tupakan ennen ajoon lähtöä?

Jos olen ymmärtänyt väärin niin voisiko joku korjata ja selventää asiaa. Itse ajan käyttöajoa Megalla niin en tiedä näistä LH jutuista mitään mutta ruiskun säätämisestä jotain. 
« Viimeksi muokattu: 09.12.2014, 14:17:27 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #134 : 09.12.2014, 14:08:14 »
en puolustele kyllä ketään mutta se kenen lastu minulla on niin on P..S..STÄ!!!!!  odotellaan muita lastuja rauhassa.
940 -97 B230fk+M90

 

Autoracing  KL-varaosat