Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika

  • 91 Vastauksia
  • 37536 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #15 : 20.12.2012, 17:24:00 »
Kaikki toimii öljyn paineella ja toimintoja ohjaa nuo solenoidit. Siellä on esm yksi solenoidi joka säätää sekä 1 kytkeytymistä että turbiinin lukitusta. Mutta onhan siellä muitakin kitkapintoja joita pitää vaihtaessa avata ja lukita.

Joko öljynpaine on huono tai sitten solenoidi vika.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3687.0

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3014.0

Jos korjaat ite ni tilaa uus solenoidi pöytä. Niitä sai muistaakseni briteistä ja ison meren toiselta puolelta.
http://valvebodyxpress.com/images/pdfs/VBX_Products_Infiniti_AW55_50SNProductHighlightNEW.pdf
http://www.sunbeltvalvebodies.com/sbvb/default.aspx
http://atransmission.info/parts-lookup/aisin-warner/valve-body-components-en/aw-50-40le-50-42le-55-50sn-en.html

Vaihto-ohjeetkin löytyy
http://www.v70xc.com/resources/how-to/pdf/2002-V70-XC-Valve-Body-Replacement-Notes.pdf

Toki voit myös vaihtaa vain solenoidit

Vaihto-ohjeita on juutuupi pullollaan: http://www.youtube.com/watch?v=8VnCQqOa9dE

http://www.sonnax.com/system/pdfs/87/original/PRE-ATRA08-RCW.pdf
http://autogear.fi/vaihteistokauppa/aw_55-50.pdf

SLU, SLT ja SLS solenoideja saa pakettina vaikka ebaystä noin 250 taalaa... noiden säätäminen on sitten toinen juttu, siihenkin toki löytyy ohjeita http://ebookbrowse.com/aw55-50-solenoid-adjustment-chart-v2-pdf-d313722619

Jos ei ite jaksa niin näitäkin löytyy http://www.autogear.fi/?id=1

Ja EkiJ osaa varmaan kertoo lisää http://www.eerojaaskelainen.com/index.php?id=228

Jne.. jos auto maksanu vaan 400 eskoo niin noilla päässee alkuun. Ihan itsekkin tehtävissä..

Autogear olis tossa 10 kilsan päässä, mut sen verran kaverit käyttäny siä autojansa, 3000e lasku tuli muutaman kerran eikä laatikko toiminu silti, jos kysyt niiltä apua ja meinaat itse tehdä ko. homman, ei apua paljon tule.

Hydraulikoneistoa on vikakoodien perusteella moni meinannu et kannattaa vaihtaa, Volvolta sen saa 780e osa(töineen 2200e) taidan vaihtaa sen ensin ja kattoo mitä tapahtuu.. Ohjeaika vaihdolle kuulemma 4h
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #16 : 21.12.2012, 23:00:20 »
Jeps, todennäköisesti hydrauliyksikön vaihdolla tulee kuntoon - jos ei sitten ole jo kauaakin ryskännyt... Itte lokakuussa tilasin englannista uuden yksikön, olikos se nyt n. £550, eli abaut 680€ kotiovelle kolmessa päivässä tuotuna. Rauhassa väsäten viikonlopussa vaihtaa, vaikka siinä pitääkin pikkusen purkailla tavaraa pois edestä.

Noita erillisiä solenoideja ja korjauskittejähän on tosiaan tarjolla vaikka ja kuinka, mutta kun yleensä siinä yksikössä on kuluneita myös ne lukuisat muut männät ja varsinkin niiden sylinterit, mitkä jo vaativatkin erikoisemmat porauslaitteet, jigit sun muut viritykset.

Niijja tuo solenoidien säätäminen, ei kannata alkaa leikkimään niiden kanssa jos ei ole dynamometriä. Kaikki kolme lineaarisolenoidia kun osallistuvat kukin jotenkin miltei jokaisella vaihdolla, ja jo neljänneskierroksen säätö saa aikaan isoja muutoksia (synkkaa niitä sitten kaikkia kohalleen kerrasta)... Siihen kun vielä sotketaan adaptaatioajot sun muut, ei kannata alkaa siihen souviin. :-\

Kaikkista helpoimmalla pääset, kon vaihdat sen koko hydrauliyksikön kerralla.
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #17 : 21.12.2012, 23:38:31 »
Jeps, todennäköisesti hydrauliyksikön vaihdolla tulee kuntoon - jos ei sitten ole jo kauaakin ryskännyt... Itte lokakuussa tilasin englannista uuden yksikön, olikos se nyt n. £550, eli abaut 680€ kotiovelle kolmessa päivässä tuotuna. Rauhassa väsäten viikonlopussa vaihtaa, vaikka siinä pitääkin pikkusen purkailla tavaraa pois edestä.

Noita erillisiä solenoideja ja korjauskittejähän on tosiaan tarjolla vaikka ja kuinka, mutta kun yleensä siinä yksikössä on kuluneita myös ne lukuisat muut männät ja varsinkin niiden sylinterit, mitkä jo vaativatkin erikoisemmat porauslaitteet, jigit sun muut viritykset.

Niijja tuo solenoidien säätäminen, ei kannata alkaa leikkimään niiden kanssa jos ei ole dynamometriä. Kaikki kolme lineaarisolenoidia kun osallistuvat kukin jotenkin miltei jokaisella vaihdolla, ja jo neljänneskierroksen säätö saa aikaan isoja muutoksia (synkkaa niitä sitten kaikkia kohalleen kerrasta)... Siihen kun vielä sotketaan adaptaatioajot sun muut, ei kannata alkaa siihen souviin. :-\

Kaikkista helpoimmalla pääset, kon vaihdat sen koko hydrauliyksikön kerralla.

Tätä vastausta odotinkin! KIITOOOOS!
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #18 : 23.12.2012, 00:02:25 »
Niiden solenoidien säätö tulee kyseeseen, kun pelkästään vaihtaa solenoidit. Solenoidit siis synkataan venttiilikoneistoon. Jos ostat koko koneiston solenoideineen, ei säätöä tarvita. Opetusajo täytyy tehdä molemmissa tapauksissa.
Ja itse suosittelen koko paketin vaihtoa. Siellä tosiaan kuluu solenoidien lisäksi myös venttiilikarat ja niiden runko.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #19 : 23.12.2012, 14:35:04 »
Niiden solenoidien säätö tulee kyseeseen, kun pelkästään vaihtaa solenoidit. Solenoidit siis synkataan venttiilikoneistoon. Jos ostat koko koneiston solenoideineen, ei säätöä tarvita. Opetusajo täytyy tehdä molemmissa tapauksissa.
Ja itse suosittelen koko paketin vaihtoa. Siellä tosiaan kuluu solenoidien lisäksi myös venttiilikarat ja niiden runko.

Jos koko roska maksaa sen 530e, niin ei kannata muuta edes miettiä
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #20 : 04.01.2013, 18:26:39 »
No nyt se teki temput terävät eikä liiku enää mihkään päin muutaku kolmosella lähtee normaalisti liikenteeseen, pienemmillä vaihteilla ei, eikä peruuttamalla.. Ohjaako sama solenoidi noita vaihteita vai ruvetaanko epäileen jo mekaanista vikaa?
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #21 : 04.01.2013, 20:16:20 »
Solenoidit ohjaa vaihdot kyllä, en tosin tiedä kuinka usein ne hajoavat noin totaalisesti että vain yksi vaihde toimii.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #22 : 04.01.2013, 20:25:21 »
Solenoidit ohjaa vaihdot kyllä, en tosin tiedä kuinka usein ne hajoavat noin totaalisesti että vain yksi vaihde toimii.

Siis kolmonen pienin vaihde millä lähtee liikenteeseen, enlonen ja vitonen toimii kans..
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2245
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #23 : 04.01.2013, 20:33:18 »
Kysäisempäs tähän väliin vaikka juuri tätä vikaa ei koskekkaan. Kylmänä automaatti nykäisee hiukan kun kytkee valitsimen P asennosta D asentoon ja pienellä viiveellä, kuumana ei tätä ilmiötä ole, onko tuo ihan normaalia kun tuo volvon automaatti sen verta uusi tuttavuus?

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #24 : 04.01.2013, 20:37:22 »
Kysäisempäs tähän väliin vaikka juuri tätä vikaa ei koskekkaan. Kylmänä automaatti nykäisee hiukan kun kytkee valitsimen P asennosta D asentoon ja pienellä viiveellä, kuumana ei tätä ilmiötä ole, onko tuo ihan normaalia kun tuo volvon automaatti sen verta uusi tuttavuus?

Mulla on 98vm oleva v70 automaatti ja toi 2004 automaatti, kummassakaan ei oo vielä ollu tommosta "vikaa" vaikka toi vanhempi on jo nähnyt melko paljo maailmaa.. Minkä näköstä on lootan öljy/onko sitä tarpeeks?

Tosin sitä toi vanhempi on aina tehny et pakki menee päälle vähän niinku kahessa osassa, ensin lyö pakin päälle, sekunti odottelua niin se kytkeytyy kunnolla.. Sama meno jatkunu noin 100tkm eikä oo siitä pahentunu
« Viimeksi muokattu: 04.01.2013, 20:42:17 kirjoittanut Tonto »
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #25 : 04.01.2013, 21:50:48 »
No nyt se teki temput terävät eikä liiku enää mihkään päin muutaku kolmosella lähtee normaalisti liikenteeseen, pienemmillä vaihteilla ei, eikä peruuttamalla.. Ohjaako sama solenoidi noita vaihteita vai ruvetaanko epäileen jo mekaanista vikaa?

Miten mahtaa olla 4. ja 5. vaihteet? Vai antaako vaihtaa niille (jos vikatilassa)?

Joko vaihteistoöljy haisee palaneelle?

Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #26 : 05.01.2013, 18:02:28 »
Miten mahtaa olla 4. ja 5. vaihteet? Vai antaako vaihtaa niille (jos vikatilassa)?

Joko vaihteistoöljy haisee palaneelle?

Ei oo nyt vikatilassa ku en oo sillä ajanu muuta ku siirtäny verstaalta ulos ja sisälle.. Sit ku menee vikatilaan, jää nelonen kokonaan päälle..

Öljy meni ruskeeks heti ku rupes sohlaamaan kunnolla niin sen jälkeen en oo ajanu
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2245
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #27 : 07.01.2013, 13:14:19 »
Ölperit ajattelin laatikkoon vaihtaa. Kumpiko putki vm 2002 lauhduttimelta irti huuhtelu vaihdossa, ylempi vaiko alempi ja öljynä mobil ATF 3309 mutta paljonko kannattaa varata litroissa?

Poissa Fact0ry

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 212
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #28 : 07.01.2013, 19:12:33 »
Ölperit ajattelin laatikkoon vaihtaa. Kumpiko putki vm 2002 lauhduttimelta irti huuhtelu vaihdossa, ylempi vaiko alempi ja öljynä mobil ATF 3309 mutta paljonko kannattaa varata litroissa?
Ylempää ainakin itse käytin -04 s60:ssä. Letku sitten öljynjäähdyttimeen kiinni, ei siihen askiin menevään letkuun. Muista käydä hakemassa siniseltä uusi klipsu ja o-renkaat siihen.

Öljyä riitti itselleni 9 litraa: 3,4 litraa öljypohjasta ja kolme huuhtelurundia á 1,8 litraa. Viimeisellä huuhtelukerralla alkoi tulemaan puhdasta öljyä huuhtelussa.
Kannattaa varata myös mukaan tarkkoja mitta-astioita ja ja mitata niillä ulos tuleva öljymäärä ja laittaa tismalleen sama määrä takaisin (huomasin että atf 3309 purkeissa oli karvan yli litra per purkki, joten kannattaa mitata samalla astialla sisään menevä öljy myös). Vaihtoa ennen olet tietysti tarkistanut kuuman koneen öljymäärän, niin voit sitten tarpeen vaatiessa laittaa aavistuksen enemmän tai vähemmän öljyä kuin mitä tuli ulos, jotta taso saadaan oikeaksi.

Poissa jak900

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2245
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 vm. 2004 automaattilaatikon vika
« Vastaus #29 : 07.01.2013, 19:20:48 »
Ok. Siinä ylemmässä letkussa näkyykin tuo vihreä klipsu. Oljy siis tulee lauhduttimelta tuosta ulos eikä putkesta joka lauhduttimesta irroitetaan. Jossain vain oli kuvattuna että öljy johdettiin tuosta letkusta astiaan erillisellä 12mm letkulla.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron