Samppasport  Futurez

Volvo S80 T6 -98

  • 8 Vastauksia
  • 7479 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Volvo S80 T6 -98
« : 24.04.2012, 17:30:34 »
Terve kaikille. Olisi pientä kysyttävää volvoihmisiltä kun itse olen volvo-asioissa vielä tietämätön, (toinen volvo vasta). Asiaan, tämä toinen volvoni S80 T6 olisi pienten korjauksien tarpeessa. Ensinnäkin kun ostin volvon, niin myyjä sanoi että lamdan valo voi syttyä täydellä kaasulla ja sammuu taas jonkin ajan kuluttua. Valo oli pimeänä viikon verran kunnes polkaisin auton koje lautaan sen lamdan valon palamaan. Ei mennyt ihan myyjän tietojen mukaan vaan valo palo noin 1kk. yhtäsoittoa. Kunnes oli vuorokauden pois, ja sit seuraava täysikaasu kiihdytys ja siinä se on taas, ja tällä kertaa palanut jo yli 1kk. En ole vielä perehtynyt tähän ongelmaan... Sit toinen, auto on todella huono lähtemään käyntiin, oli auto kylmä tai kuuma. Kone pyörii starttauksen aikana 5-15 kertaa ennenkuin lähtee käyntiin ja VÄLILLÄ starttauksen aikana kierrosluku mittari pomppii 0-4000rpm välillä hulvattomasti  :o . Mut tätä tekee harvoin, käynnistys ongelma on aina. Ja kylmänä ilmenee välillä sellainenkin ongelma että kun auto lähtee käyntiin niin tyhjäkäynti seilaa 1000-2000rpm niin kauan kunnes painaa kaasua.  :idiot2: . Varaa ei ole käydä ihan sinisellä tiskillä  autoa näyttämässä. Joten kotikonstit on ykkös sijalla. Autossa OLI tvc-vika, mut sen korjasin puolella pullolla  Crc:n Air Sensor Cleanilla  8) . Mut jos joku tietäisi noihin ongelmiin vastauksen niin olen vähintään kahvit velkaa!
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Volvo S80 T6 -98
« Vastaus #1 : 24.04.2012, 18:30:49 »
Vikakoodien luku ei ole mahdottoman kallis (sinisellä 70€ jossain pajalla halvempi), ja tietäisit melko varmasti heti mitä tehdä....

Mutta noin oireiden perusteella veikkaisin joko nokka-akselin tai kampiakselin asentotunnistinta.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa john_anthony

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Volvo S80 T6 -01
Vs: Volvo S80 T6 -98
« Vastaus #2 : 24.04.2012, 23:00:14 »
Ihan ekana konepelti auki ja tarkasta huolella että kaikki letkut on kiinni eikä mitään roiku irrallaan, myös ilmanputsarin tarkistus paikallaan. Jos konepellin alla kaikki kunnossa niin auto ekaks vikakoodin lukuun että ei tarvi ruveta vääriin osiin rahaa laittamaan :) Paljonko tällä vehkeellä muuten on ajettu?

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Volvo S80 T6 -98
« Vastaus #3 : 25.04.2012, 07:22:51 »
Autolla 345tkm ajettu. Kaikki huollot on tehty ajallaan. Sieltä oli yks letku ilmanputsarin jälkeen jossa on joku pieni valkoinen 'yks suuntaventtiili'. Mut ei auttanut. Tulpat täytyis vaihtaa, et siinä on kyllä yks käynnistyksen vaikuttajista. Mut vaihdetaan ne ja jos ei vaikutusta ni sit vikakoodien lukuun.
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa john_anthony

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Volvo S80 T6 -01
Vs: Volvo S80 T6 -98
« Vastaus #4 : 25.04.2012, 09:07:32 »
Autolla 345tkm ajettu. Kaikki huollot on tehty ajallaan. Sieltä oli yks letku ilmanputsarin jälkeen jossa on joku pieni valkoinen 'yks suuntaventtiili'. Mut ei auttanut. Tulpat täytyis vaihtaa, et siinä on kyllä yks käynnistyksen vaikuttajista. Mut vaihdetaan ne ja jos ei vaikutusta ni sit vikakoodien lukuun.

Hyvin sisäänajettu siis :)

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Volvo S80 T6 -98
« Vastaus #5 : 01.06.2012, 22:49:07 »
Iltaa. Olen unohtanut laitta informatsuuneria tänne. Eli, tulpat vaihdettu mallia Bosch... tarkkaa merkkiä en muista mut oli motonetissä 9,90kpl. Auttoi hivenen käynnistykseen, vikakoodit luettu, ei ole. Mutta edelleen ERITTÄIN huono lähtemään käyntiin jopa 2 asteen lämpötilassa, pyörii n. 4-8 kierrosta että käynnistyy. Ja kun auto käynnistyy ilman apukaasua niin tyhjäkäynti putoaa ja seilaa vähän aikaa ennenkuin auto edes hivenen lämpiää. Mut kun kerran näyttää kaasua yli 2500rpm niin sit käy hienosti. Samoin kuin unohdin aikasemmin kirjoittaa, että kun autolla lähtee kylmänä liikkeelle, oli lämpötila mikä tahansa niin ei meinaa vastata kaasuun sitten ollenkaan ja kun liikkeelle pääsee niin alku n.1min liikkuminen on todella nykivää. Iseä nyt ei hirveämmin haittaa, mut hävettää lähteä ihmisten ilmoilla liikkeellee kun kun nykii ja kakoo niin v..usti. Mut kun auton antaa käynnistyksen jälkeen käydä n.5min niin ei ongelmia, lämpöisenä kun käynnistää niin silloin ei liikkeelle lähdettäessä ei nyi tai kako, mut käynnistys ongelma on silti myös silloin. Siniselle tiskille en viitti viedä sitä seisomaan... kun palkat nyt ei ole isot. En tiedä pystyykö kukaan auttamaan mut, jos jollain olisi ollut sama ongelma joskus ja osaisi kertoa mikä oli vikana.
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa john_anthony

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Volvo S80 T6 -01
Vs: Volvo S80 T6 -98
« Vastaus #6 : 01.06.2012, 23:39:56 »
Sitten ehkä vikaa pitäs lähteä etsimään bensansaannin puolelta, bensansuodatin vaihtoon ja myös tutkia ovatko bensanpaineet normaalit. Tuo että  ei kylmänä vastaa kaasuun on ominaisuus, autohan alkaa toimia kunnolla vasta kun lämmöt on nousseet normaaliksi. Taitaa vaihdelaatikkokin pitää isompaa vaihdetta päällä kylmällä koneella. Tuo kylmänä nykiminen voi johtua Neutral control ominaisuudesta vaihdelaatikossa, omassanikin nykäsee pari kertaa kylmänä liikkeelle lähtiessä. Nuo oireet varmaan vielä moninkertaistuu kun auto ei toimi aivan kunnolla. :-[ Vois myös koettaa ilmamäärämittarin puhdistaa jos se auttais asiaa, tosin se antaa vikakoodia jos siellä häikkää pahemmin. Tuo että auto ei toimi kunnolla ja silti ei vikakoodeja löydy, viittais mielestäni bensansaannin ongelmiin, etenkin kun se nimenomaan kylmänä ei toimi ollenkaan.

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Volvo S80 T6 -98
« Vastaus #7 : 03.06.2012, 13:04:29 »
Juu kiitoksia tästä tiedosta, pitääpi suodatin laittaa ensimmäisenä vaihtoon ja tarkastaa paineet. Myös joskus kun auton käynnistää kylmänä, niin välillä tekee sitä että sammuu n.5s jälkeen kun auto on käynnistynyt  :-\
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Volvo S80 T6 -98
« Vastaus #8 : 18.07.2012, 13:02:11 »
Jaha, nyt sitten volvo oikein alkoi vittuilemaan  >:( . Benasansuodatin  vaihdettu, tulpat, tvc... mitä kaikkee kuitenki. Käynnit parani, MUTTA käynnistys vain huononee/huononi. Nyt kolisee käynnistettäessä ihan mahdottomasti ja kierosluku mittari pomppii minkä ehtii startatessaan. Nyt ei käynnisty ollenkaan, startti kyllä pyörii mut ei sano mitään  :buck2: . Otin startin irti ja ajattelin että solenoidi olis paskana. Väärin taas, kun startti oli kädessä ja testattu että toimii. Niin tajusin katsoa vetolevyä..... sit vasta alkoikin vituttamaan!!! >:( sieltähän puuttuu 5-15 hammasta!!!!! Miten voi volvossa olla noin heikko vetolevy?? No siniselle soitin niin osineen päivineen 1400-1600€ maksaa. Taitaa mennä volle romurille. Eihän mulla oo ikinä tuollaisia rahoja laittaa mihinkään prkl.een autoon. Ei kellään olis myydä mulle 100€ autoa??
Toisessa pienemmässä firmassa joka on volvo valtuutettu niin sielä maksaa 1200-1300€. Ja siinäkin on puolet liikaa, itse vetolevy on uutena siniseltä 350€. Ja ite en kyllä hommaa ala tekemään. Kuka tekis sen tampereella puoleen hintaan??  :D

EDIT: Nyt vetolevy kädessä, hinta 225€  :o
« Viimeksi muokattu: 24.07.2012, 21:01:38 kirjoittanut FASTDOHC »
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo