Proturbo  Autodiagnoosi

XC 60 -14-17 malli

  • 49 Vastauksia
  • 14526 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Goodwill

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #15 : 19.12.2017, 13:34:39 »
n.2,4 yksikköä on ollut suunnilleen painetta. Voiko sillä paljoa kikkailla?

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #16 : 19.12.2017, 13:36:19 »
Ei siinä ole kuin normaalit 235 55 19 "läskit"  :) mutta nekin tuntuu vähän raskailta käännellä. Ei kuulemma pysty jälkikäteen mistään säätämäänkäään kepeämmäksi, kun huollossa kysyin.
Alkaa olla kyllä jo niin lopussa kesärenkaat, että saa uudet katella keväällä alle. Hiljaset olis hakusessa, nyt Contit ja ainakin kuluneenna ei ole kovin hiljaiset.

Eikö  siis pysty esim. päivittään tohon edellä kerrottuun "lisävaruste -tehostajaan"? 

Hyviä pointteja ja vinkkejä kaiken kaikkiaan jo tähänkin mennessä, mutta lisää vaan hyvää keskustelua.

Onko kuinka suuria eroja noiden eri "lastutusmenetelmien" välillä? Jollain rica ja toisilla polestar, mitä muita väki mahdollisesti käyttäny? Polestar ilmeisesti Volvon ns. Oma paja, jolloin ei tartte huoltoejen kanssa kikkailla vaan säilyy vaikka muuten ohjelmat päivitettäisiinki. Mites noi optimoiautosi etc  versiot, onko kellään kokemusta?
« Viimeksi muokattu: 19.12.2017, 13:39:35 kirjoittanut Ansoni »
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #17 : 19.12.2017, 13:38:36 »
n.2,4 yksikköä on ollut suunnilleen painetta. Voiko sillä paljoa kikkailla?

Mulla s60  ja paineet 2,6 ja onhan xc painavampi auto eli jotenki aattelin että "kestää" kyllä suuremmat paineet.

En tiedä tosin mitä ohjekirja suosittaa xc:hen
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa Goodwill

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #18 : 19.12.2017, 14:47:12 »
Eikö  siis pysty esim. päivittään tohon edellä kerrottuun "lisävaruste -tehostajaan"? 
Voi olla hankalaa, tehostus valitaan valikosta ja miten paljon pitäisi softaakin vaihtaa, ym. En osaa noista sanoa.

Enkä muista ohjekirjan ohjearvoja rengaspaineille, täytyy tarkistaa.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #19 : 19.12.2017, 16:13:29 »
Itse pidin 2,7-2,8Bar paineita. Kesärenkaat oli Contin 5 235/60/18 ja talvirenkaat 235/65/17 HKPL8 SUV.
Polestar on ainut virallinen minkä Volvo hyväksyy ja voi huoletta viedä huoltoon. Rica on varmaan parasta bulkkisoftaa Volvossa. Myös BSR taitaa olla laadukas softa 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #20 : 19.12.2017, 18:24:08 »
Parhaat ja hyödyllisimmät varusteet, mitä ainakin itse arvostan on mukautuva vakionopeudensäädin ja älyvalot (häikäisynesto toiminto).

Kyllä, molemmat aivan loistavia vehkeitä. Nuo kääntyvät adaptiiviset valot oli kyllä parhaat valot mitä on omissa autoissa ikinä ollut. Koko valokeila kääntyy ohjauksen suuntaan pitkillä ja edellä ajava/vastaantulijan kohta pimennetään jolloin se pitkä valokeila toisella pientareella säilyy edelleen. Väitän että pari peurakolaria/läheltä piti tilannetta vältin noiden valojen ansiosta.

Luulen että nämä mallivuoden viimeiset XC60:set D5:lla on kyllä loistavia ostoksia, autossa ei ole enää lasten tauteja ja tekniikka on koeteltua.
Tesla S75D '17

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #21 : 19.12.2017, 18:40:05 »
Kyllä, molemmat aivan loistavia vehkeitä. Nuo kääntyvät adaptiiviset valot oli kyllä parhaat valot mitä on omissa autoissa ikinä ollut. Koko valokeila kääntyy ohjauksen suuntaan pitkillä ja edellä ajava/vastaantulijan kohta pimennetään jolloin se pitkä valokeila toisella pientareella säilyy edelleen. Väitän että pari peurakolaria/läheltä piti tilannetta vältin noiden valojen ansiosta.

Luulen että nämä mallivuoden viimeiset XC60:set D5:lla on kyllä loistavia ostoksia, autossa ei ole enää lasten tauteja ja tekniikka on koeteltua.
Ilmeisen vähävikainen tuo koko Xc60 mallisto on ollut. Ensimmäisissä (vm 2008) ollut jotain pientä, mutta varsinaisia lastentauteja ei kai alkupäässäkään ollut 8)
https://kaasujalka.fi/2014/03/04/volvo-xc60-hiottu-timantti/
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa JuhaV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #22 : 19.12.2017, 20:57:41 »
Aloittajan kysymyksiin omia mietteitä. Eksät ja nyksä näkyy tuossa allekirjoituksessakin, mutta V60:stä XC60:een vaihtui kulkine huhtikuussa. V60 oli erittäin vähävikainen, lähes vikavapaa, ja XC60:stä oli myös vain hyviä kokemuksia ja kuulopuheita, joten valinta oli siltäkin osin varsin selvä, kun kauppias teki Summum Classic-versiosta asiallisen tarjouksen. Vanha V60 oli 163 hp ja 6-pykäläisellä öljynvatkainautomaatilla, uusi 190 hp ja uudemmalla 8-pykäläisellä automaatilla. Autojen teho/paino-suhde pysyi kai kutakuinkin kai samana. Vakiollakin pääsee ihan kivasti, vaikkei tuo mikään raketti olekaan; massa tuo jo vähän hitausmomenttia skeneen. Isoin ero tulee siitä, että vanha oli 5-sylinterinen, kun uudessa mukeja on yksi vähemmän. Tämä todella näkyy ja tuntuu kiihdytyksissä, kun uudella pitää muistaa ja osata painaa kaasua selvästi enemmän ja voima tulee korkeammalla ja kapeammalla kierroslukualueella. Pidän tätä kehitystä huonona, enkä oikein vieläkään ole ihan sinut tuon kaasun sopivan käytön kanssa.

Varustetasona tosiaan on Classic Summum, jota en tässä sen enempää avaa, kuin lisien ja pois jättämisien osalta hieman: + lamilasit, + tummennukset, + Winter-paketti, + lämmitettävä takaistuin, + automaattisesti himmenevät taustapeilit, sekä vanteiden vaihto mustan auton väriin sopiviin mustiin Ledoihin. Myyjä koitti kaupata Driver Supportia, mutta mua ei vois nuo v'tun kilkuttimet vähempää kiinnostaa (= minä ajan).

Heti aluksi huomasin, että XC vaatii selkeästi, muttei merkittävällä tavalla haitallisesti, enemmän voimaa ratin pyöritykseen. Siihen tottui viikossa ja nyt en ole enää edes muistanut koko asiaa ennen tätä keskustelua. Renkaat on Pirellin Scorpion Verdet vakiokoossa 235/60/18. Vertailukohtaa ei ole tässä kokoluokassa muista renkaista, mutta melu ei ainakaan matkantekoa haitannut koko kesänä. Vähän liukkaalta nuo tuntuivat aluksi, kun sateella ajelin, mutta sitäkään ei enää 10 tkm jälkeen esiintynyt (enkä kivenkovaa väitä, että kyse tässäkään varmasti oli renkaista, mutta oletettavasti...).

XC:stä tietysti näkee huomattavasti kivemmin eteenpäin ja autoon/sta siirtyminen on pitkälle miehelle paljon mukavampaa. Kontti kasvoi pystysuunnassa juuri sen verran V60:een nähden, että se, mikä ennen pakattiin tarkasti heitetään nyt konttiin vasurilla. Käytännössä lastenvaunut meni renkaita irrottamatta V:hen juuri ja tasan kokoon taitettuna, kun vähän taivutteli aukosta sisään, mutta XC:hen ne menivätkin sitten em. toteamuksen mukaan ihan heittämällä.

Muita hyviä ominaisuuksia vanhaan verrattuna on mm. avaimeton ajo, joka tuo käyttömukavuutta. Sähköisessä takaluukussa on sekä plussia että miinuksia, joista plussat on varmaan helppo arvata. Miinusta tulee siitä, että entisen mallinen luukun rysäyttäminen kiinni sen sisältö kokoon puristaen ei ole samalla tavalla mahdollista, vaan luukku palaa takaisin, jos se ei mahdu kevyellä voimalla sulkeutumaan. Luukun saattaminen ja lisävoiman antaminen käsin painamalla onnistuu, mutta vaatii tarkkuutta.

Plussaa vanhalle ja miinusta uudelle XC60:lle tulee muuten takapenkin jakautumisesta, joka vanhassa on 40/20/40, kun uudemmassa penkki kaatuu vain kahdessa osassa. Nyt voi pistää vaimon ja lapsen (istuimessa) taakse ja lastata keskeltä vielä jotain pitkää kyytiin, mikä ei uudessa enää onnistuisi. Uusdessa toki on joku suksiluukku-whatever, mutta se ei aina aja samaa asiaa.

XC:n vikalistaa tähän mennessä (ekaa määräaikaishuoltoa ja takuukorjauksia odotellessa):
- Kuskin kahva jumittaa joskus avauksen jälkeen ulkoasentoon; harmittaa, omamekaanikko saa kaivaa multilubea kaapistaan
- Etututkan anturit sekoilevat joskus, varmaankin kosteudesta; häiritsee, vaihdettava ennakoivasti ennen takuun päättymistä
- Takaluukun toinen nostinmoottori naukuu kiinni tullessa viimeisen 10 cm matkalla; häiritsee, vaihdettava ennakoivasti ennen takuun päättymistä

Ei siis kovin pitkä tai ylitse pääsemätön lista...

Kokonaisuutena voin lämpimästi suositella XC60:n facelift-versiota.
XC60 B4 Insc. 2021, ex. XC60 D4 Sum 2017, ex. V60 D3 Mom 2011, ex. V50 1.8 2006

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #23 : 19.12.2017, 21:33:12 »
Aloittajan kysymyksiin omia mietteitä. Eksät ja nyksä näkyy tuossa allekirjoituksessakin, mutta V60:stä XC60:een vaihtui kulkine huhtikuussa. V60 oli erittäin vähävikainen, lähes vikavapaa, ja XC60:stä oli myös vain hyviä kokemuksia ja kuulopuheita, joten valinta oli siltäkin osin varsin selvä, kun kauppias teki Summum Classic-versiosta asiallisen tarjouksen. Vanha V60 oli 163 hp ja 6-pykäläisellä öljynvatkainautomaatilla, uusi 190 hp ja uudemmalla 8-pykäläisellä automaatilla. Autojen teho/paino-suhde pysyi kai kutakuinkin kai samana. Vakiollakin pääsee ihan kivasti, vaikkei tuo mikään raketti olekaan; massa tuo jo vähän hitausmomenttia skeneen. Isoin ero tulee siitä, että vanha oli 5-sylinterinen, kun uudessa mukeja on yksi vähemmän. Tämä todella näkyy ja tuntuu kiihdytyksissä, kun uudella pitää muistaa ja osata painaa kaasua selvästi enemmän ja voima tulee korkeammalla ja kapeammalla kierroslukualueella. Pidän tätä kehitystä huonona, enkä oikein vieläkään ole ihan sinut tuon kaasun sopivan käytön kanssa.

Varustetasona tosiaan on Classic Summum, jota en tässä sen enempää avaa, kuin lisien ja pois jättämisien osalta hieman: + lamilasit, + tummennukset, + Winter-paketti, + lämmitettävä takaistuin, + automaattisesti himmenevät taustapeilit, sekä vanteiden vaihto mustan auton väriin sopiviin mustiin Ledoihin. Myyjä koitti kaupata Driver Supportia, mutta mua ei vois nuo v'tun kilkuttimet vähempää kiinnostaa (= minä ajan).

Heti aluksi huomasin, että XC vaatii selkeästi, muttei merkittävällä tavalla haitallisesti, enemmän voimaa ratin pyöritykseen. Siihen tottui viikossa ja nyt en ole enää edes muistanut koko asiaa ennen tätä keskustelua. Renkaat on Pirellin Scorpion Verdet vakiokoossa 235/60/18. Vertailukohtaa ei ole tässä kokoluokassa muista renkaista, mutta melu ei ainakaan matkantekoa haitannut koko kesänä. Vähän liukkaalta nuo tuntuivat aluksi, kun sateella ajelin, mutta sitäkään ei enää 10 tkm jälkeen esiintynyt (enkä kivenkovaa väitä, että kyse tässäkään varmasti oli renkaista, mutta oletettavasti...).

XC:stä tietysti näkee huomattavasti kivemmin eteenpäin ja autoon/sta siirtyminen on pitkälle miehelle paljon mukavampaa. Kontti kasvoi pystysuunnassa juuri sen verran V60:een nähden, että se, mikä ennen pakattiin tarkasti heitetään nyt konttiin vasurilla. Käytännössä lastenvaunut meni renkaita irrottamatta V:hen juuri ja tasan kokoon taitettuna, kun vähän taivutteli aukosta sisään, mutta XC:hen ne menivätkin sitten em. toteamuksen mukaan ihan heittämällä.

Muita hyviä ominaisuuksia vanhaan verrattuna on mm. avaimeton ajo, joka tuo käyttömukavuutta. Sähköisessä takaluukussa on sekä plussia että miinuksia, joista plussat on varmaan helppo arvata. Miinusta tulee siitä, että entisen mallinen luukun rysäyttäminen kiinni sen sisältö kokoon puristaen ei ole samalla tavalla mahdollista, vaan luukku palaa takaisin, jos se ei mahdu kevyellä voimalla sulkeutumaan. Luukun saattaminen ja lisävoiman antaminen käsin painamalla onnistuu, mutta vaatii tarkkuutta.

Plussaa vanhalle ja miinusta uudelle XC60:lle tulee muuten takapenkin jakautumisesta, joka vanhassa on 40/20/40, kun uudemmassa penkki kaatuu vain kahdessa osassa. Nyt voi pistää vaimon ja lapsen (istuimessa) taakse ja lastata keskeltä vielä jotain pitkää kyytiin, mikä ei uudessa enää onnistuisi. Uusdessa toki on joku suksiluukku-whatever, mutta se ei aina aja samaa asiaa.

XC:n vikalistaa tähän mennessä (ekaa määräaikaishuoltoa ja takuukorjauksia odotellessa):
- Kuskin kahva jumittaa joskus avauksen jälkeen ulkoasentoon; harmittaa, omamekaanikko saa kaivaa multilubea kaapistaan
- Etututkan anturit sekoilevat joskus, varmaankin kosteudesta; häiritsee, vaihdettava ennakoivasti ennen takuun päättymistä
- Takaluukun toinen nostinmoottori naukuu kiinni tullessa viimeisen 10 cm matkalla; häiritsee, vaihdettava ennakoivasti ennen takuun päättymistä

Ei siis kovin pitkä tai ylitse pääsemätön lista...

Kokonaisuutena voin lämpimästi suositella XC60:n facelift-versiota.

Kiitos kattavasta vastauksesta. Juurikin kiinnostaa tällaiset kokemukset eri moottoreista, laatikoista ja varusteista.

Monia sellaisia asioita Juha V nostit esiin, jotka ovat itsellä juuri vaikuttamassa kiinnostukseen vaihtaa nykyistä s60:stä korkeempaan xc -malliin. Itse ei ole tästä ainakaan nuorenemassa nii  tuo korkeus on yksi hyvä juttu, samoin tietty sen kautta muuttuva parempi näkyvyys.

AWD -versio ainakin tällä hetkellä tuntui mieleisimmältä ja nimenomaan tuota D5 konetta olen kuullut kovasti kehuttavan,  muidenkin kuin volvo -kauppiaiden suusta :) (myös tässä ketjussa). Ei D4 ole kuitenkaa poissuljettu, mutta awd, vaikka onki sillä 6-vaihteisella "vanhalla" laatikolla,  jos vaa muut speksit osuis kohdilleen.

Tossa drive support-paketissa itseä kiinnostaa toi sen mukana ilmeisesti tuleva adaptiivinen cruise. Noi kaistakilkuttimet ym ei minuakaan kiinnosta. Panoraama -kattoikkuna vois olla plussaa mutta ei pakollinen.

R-design kiinnosta monestakin syystä, mutta yhtenä ne penkit. Sporttipenkki, mutta ei nahkaa. Nahkoja en halua; talvella kylmät lähtee ja kesällä hiostavat (joku luonnollisesti toista mieltä ja saakin olla  :D).  Navi kiinnostaa ja nykyisessä s -mallissa olevat kamerat edessä ja takana mukavat lisät. Avaimeton käynti ja käynnistys ehdoton vaatimus, on kans nykyisessä eikä saa puuttua seuraavastakaan.

Valkoinen, tummenetuilla laseilla olis se haave. Ei tarttis olla välttämättä metallihohto, perusvalkonenki käy.

Vieläkö kerkeis Joulupukille toiveen laittaa ? :tonttu:
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #24 : 20.12.2017, 06:43:28 »
Vanha V60 oli 163 hp ja 6-pykäläisellä öljynvatkainautomaatilla, uusi 190 hp ja uudemmalla 8-pykäläisellä automaatilla. Autojen teho/paino-suhde pysyi kai kutakuinkin kai samana. Vakiollakin pääsee ihan kivasti, vaikkei tuo mikään raketti olekaan; massa tuo jo vähän hitausmomenttia skeneen. Isoin ero tulee siitä, että vanha oli 5-sylinterinen, kun uudessa mukeja on yksi vähemmän. Tämä todella näkyy ja tuntuu kiihdytyksissä, kun uudella pitää muistaa ja osata painaa kaasua selvästi enemmän ja voima tulee korkeammalla ja kapeammalla kierroslukualueella. Pidän tätä kehitystä huonona, enkä oikein vieläkään ole ihan sinut tuon kaasun sopivan

Eikö toi ns. vanhakoppasen D4 oo kuitenki vielä 5-sylinterinen? Nää uusimman korimallin kaikki koneet on sitten jo 4-pyttysiä.

Vuosien 2013-2015 D4 moottorit 181 hp ja vuodesta 2015-2017 190 hp,  mutta 5 pyttysiä, vai oonko käsittänyt ihan väärin?
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12512
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #25 : 20.12.2017, 07:17:39 »
Eikö toi ns. vanhakoppasen D4 oo kuitenki vielä 5-sylinterinen? Nää uusimman korimallin kaikki koneet on sitten jo 4-pyttysiä.

Vuosien 2013-2015 D4 moottorit 181 hp ja vuodesta 2015-2017 190 hp,  mutta 5 pyttysiä, vai oonko käsittänyt ihan väärin?
Jos otat AWD:n niin vanhemmat oli aina 5 sylinterisiä. Facelift D4 etuveto on uudella 4 sylinterisellä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #26 : 20.12.2017, 07:23:55 »
Eikö toi ns. vanhakoppasen D4 oo kuitenki vielä 5-sylinterinen? Nää uusimman korimallin kaikki koneet on sitten jo 4-pyttysiä.

Vuosien 2013-2015 D4 moottorit 181 hp ja vuodesta 2015-2017 190 hp,  mutta 5 pyttysiä, vai oonko käsittänyt ihan väärin?
Alkupään 2014 mallit olivat hetken aikaa 163 heppaisia 5-sylinterisiä, kuten itselläkin. Sitten päivittivät hieman tehoja (181hp). 4-vetoisessa tuo D4 kone on sama kuin D5. Siksi siihen sai ohjelmoitua samat arvot kuin D5 koneeseen. Etuvetoisissa ei sitten tuota 5-sylinteristä 2.4l konetta löydy 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #27 : 20.12.2017, 07:59:19 »
Jos otat AWD:n niin vanhemmat oli aina 5 sylinterisiä. Facelift D4 etuveto on uudella 4 sylinterisellä.


Alkupään 2014 mallit olivat hetken aikaa 163 heppaisia 5-sylinterisiä, kuten itselläkin. Sitten päivittivät hieman tehoja (181hp). 4-vetoisessa tuo D4 kone on sama kuin D5. Siksi siihen sai ohjelmoitua samat arvot kuin D5 koneeseen. Etuvetoisissa ei sitten tuota 5-sylinteristä 2.4l konetta löydy 8)

No näinhän se onkin. Eli awd 5 pyttynen sekä 163, 181 että 190 hp versiona ja etuvetoset uudet D4 181 ja 190 hp koneet 4 pyttysiä.

Kiitos infosta. Pitäis tehdä ittekki niinku ruukas aina omille muksuille sanoo kun vielä kotona asuivat, että tietokonetta voi käyttää muuhunkin kun pelaamiseen  ;)

Sieltähän sitä löytyy infoo kun vaa ettii:

https://www.auto-data.net/fi/?f=showSubModel&modeli_id=928
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #28 : 20.12.2017, 20:28:32 »
Mutta siis kaiken kaikkiaan melkonen toi XC:n moottoriviidakko dieselkoneiden osalta  :D. Ja nää siis vaan faceliftin eli 2013=> osalta

D3 2.0 136 hp 5-syl
D3 2.0 150 hp 4-syl

D4 2,0 163 hp 5-syl
D4 2,0 181 hp 4-syl
D4 2,4 181 hp 5-syl
D4 2,0 190 hp 4-syl
D4 2.4 190 hp 5-syl

D5 2.4 215 hp 5-syl
D5 2.4 220 hp 5-syl

D4-konettakin tehty 5 eri versioo. Koita sitte näistä...  :o
« Viimeksi muokattu: 20.12.2017, 20:31:24 kirjoittanut Ansoni »
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: XC 60 -14-17 malli
« Vastaus #29 : 20.12.2017, 22:34:15 »
Myyjä koitti kaupata Driver Supportia, mutta mua ei vois nuo v'tun kilkuttimet vähempää kiinnostaa (= minä ajan).

Minulle driver support on kyllä hyvin mieluinen ja kun löyty 2014 D5 AWD summum malli jossa se oli ja jossa myös high tech (voc, keyless, digimittaristo jne) ja täysnahkat sähkösäädöillä (+takapenkilläkin lämmittimet) ja oikea väri jne niin..mukaanhan se lähti. Vasta jälkeenpäin hokasin kuinka paljon ne 20” jättivanteet vaikuttavat ulkonäköön ja varmaan olivat se viimeinen niitti.

Ken XC60 Volvoa harkitsee niin kannattaa tosiaan perehtyä noihin systeemeihin. Toimivat hyvin ja ilman niitä XC60 on vain tavan auto. Tosin ihan hyvä sellainen. Itsellä odotukset saattoivat olla liian korkealla ja minua on vaivannut
- yleinen laatuvaikutelma (narisevat muovit, ovet jne) jotka ei vastaa auton korkeaa hintaa
- vaihteisto (6v geartronic ei loppuviimeksi ole juurikaan kummempi kuin 2006 vuonna)
- istuimet (summum penkit eivät sovi minulle. Ällistyttävän kapea istuin ja minä ole hoikka poika. Kannattaa kokeilla. Sport penkit kaiketi erilaiset)
- kesärenkailla ei ihan hiljainen. Voi johtua 20” vanteista ja matalasta rengasprofiilista

Olen ehtinyt 15tkm ajamaan ja kauko-ohjauksen ohjausyksikkö meni uusiksi (noin 500Eur). Saattaa olla jonkinsortin tyyppivika. Muuten on ollut mukavaa kyytiä erityisesti maantiellä. Dieseliä menee noin 8L/100Km (keskinopeudella 55Kmh) mutta kone tosiaan vanhan liiton 2.4L 5syl (jonka nimenomaan halusin) ja vanha 6v laatikko. Tehoa 215 mutta kaipaa softausta. Aiempi Volvo oli softattu D5 niin sitä tehoa kyllä on ikävä.

XC60 on kyllä näyttävä auto jossa on paljon hyvää. Enpä tiedä olisiko olo juuri auvoisampi jos olisi X3, Q5 tms valinnut. Laatuvaikutelma olisi varmasti ollut Q5:ssä parempi mutta enpä tiedä miten muuten olisin tykännyt. Kalliita ne on nekin :)

"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo